LOPPER! Frontline ingen virkning? {{forumTopicSubject}}
Hej folks!
I søndags var mig og min kæreste ude at hente min julegave, fra ham til mig. Nemlig en lille hundehvalp.
Hvalpen blev annonceret som "loppe-fri", men allerede mandag fik jeg mistro til dette, da han kløede sig hele tiden. Og ganske rigtigt, om ikke jeg fandt 2 lopper på mavsen af ham. Så vi kørte fluks afsted efter noget Frontline, og fik smurt det i nakken på ham.
Men han blev ved med at loppe sig. Onsdag tjekkede jeg ham så igen, og der fandt jeg igen 2 lopper. Så jeg fik mistro til Frontline, og smed ham i bad, i loppeshampoo.
I dag fredag har jeg så fundet 1 loppe, og han klør sig stadig lige så meget som i mandags.
Jeg har fået frarådet at give ham Frontline igen, før om 1 måned, da han trodsalt kun er 10 uger, og dermed kan risikere at forgifte ham.
Nu er mit spørgsmål til jer så;
Hvad kan jeg gøre for at få lopperne væk?
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 213
Min dyrlæge anbefaldede Bayvantic Vet fra Bayer.. det har virker rigtig godt på min prøv det.. den koster 300,- for 4 pipetter ca.. så den er billigere end Frontline hvis man regner det ud på inholdet af pakken
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 16
Okay, min mor har bare altid brugt Frontline på sin Cocker, og der har det altid virket. Kan man kun købe Bayvantic Vet hos dyrlægen?
jun 2007
Følger: 36 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 89 Svar: 1.112
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 652
Der er så kommet mange andre slags nu. Bayvantic må ikke bruges hvis man har kat.
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
Vi blev i stedet anbefalet Capstar sammen med Advantage - og det virkede
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 213
Frontline virker ikke på min.. men det gør Bayvantic.. og ja hos dyrlægen.. men også i kvickly osv..
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 37 Hunde: 3 Emner: 4 Svar: 20
Hej Lenastrab....
Du gøre nok klog i at vaske din hun med noget loppe charmpure. Når den så er tørre så giver du det den skal havede får lopper. Bare lige et godt råd. Kan i havede en god Jul....
jun 2007
Følger: 36 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 89 Svar: 1.112
Hos dyrlægen fik hun noget mod de levende lopper og da vi kom hjem fik hun frontline mod æggene...
jan 2008
Jeg fik at vide ved apotekeren at Frontline var meget effektivt, og fik lopperne til at falde døde om, og så ryge af hunden..
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 652
Jeg har også selv brugt Bayvantic, men jeg mener det er noget med at passe på de første 24 timer, for at katten ikke får slikket på det (de kan vist dø af det). Der er så nu kommet en del andre produkter, så jeg ser ikke nogen grund til at tage den risiko mere.
jul 2005
Følger: 95 Følgere: 72 Hunde: 4 Emner: 42 Svar: 551
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.873
Vores hund har ikke haft lopper endnu, men det har vores kat.
Vi gik ret hurtigt over til Avantage, der tager både voksne, larver...og gjorde sådan, at æggene ikke blev klækket. Det var iøvrigt meget billigere. Det tager bare ikke flåter..men hvad, dem piller vi bare selv af.
Faktisk, har vi kørt med det middel i 10 år, uden problemer.
Grunden til, at vi valgte det middel var, at jeg er overfølsom overfor lopper. På det tidspunkt, var det, det eneste, der dræbte voksne lopper.
Vi har ikke haft problemer med resistens.
jan 2008
jul 2005
jul 2005
jul 2005
jul 2005
http://www.hundeleksikon.dk/
Løg og hvidløg
Løg (Allium spp.), f.eks. alm. løg, purløg og hvidløg indeholder giftstofferne N-Propyl-Disulfid og S-methyl-L-cystein sulfoxid (SMCO) der kan give pludselig blodmangel. Hvidløg er mindre giftige end almindelige løg, men bør alligevel fodres med yderste forsigtighed.
Hvidløg har en række positive effekter, hvis det fodres i meget lille dosis, mens det kan give forgiftninger, hvis det fodres i for stor dosis. Kosttilskud der indeholder hvidløg bør derfor kun fodres efter samtale med dyrlægen, idet varedeklarationen på mange hvidløgsprodukter ikke tager højde for at hunde kan forgiftes af hvidløg. Hvidløgs ønskede virksomme stoffer er nogle svovlforbindelser, der til dels er bundet til "hvidløgs lugten", lugtfrie hvidløgsprodukter er derfor ofte mindre virksomme end friskt, knust hvidløg.
Der er lavet en række undersøgelser på hunde. Det er dokumenteret at hvidløg har antibakterielle, dvs. desinficerende egenskaber overfor bakterier. Hvidløg har en desinficerende effekt ved en evt. hudbetændelse, ligesom det har et højt indhold af svovlholdige aminosyrer, der er essentielle stoffer i opbygningen af pelsen. Hvidløg har også en antibakteriel og stabiliserende effekt på mave-tarmkanalen. Hos hunden har hvidløg en mild repellerende, dvs. skræmmende effekt på lopper. Hvidløg vil altså have en mild beskyttende effekt hos hunde, hvilket kan være fint hvor loppepresset er meget lille. Hvis din hund har levende lopper eller omgås andre hunde eller katte, vil hvidløg ikke kunne beskytte tiltrækkeligt. Hvidløg kan heller ikke slå levende lopper ihjel ej heller orm og andre parasitter - her skal du i stedet henvende dig til din dyrlæge for at få den rette rådgivning.
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.246
PAS PÅ brug ikke andre loppemidler samtidig med frontline det kan gøre din hund voldsomt syg og medføre permanente skader på imunforsvar, formeringsevne og hud
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 2
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Der er nu udviklet restistens, og det synes jeg bestemt man skal tage alvorligt på hundens vegne og ikke vente fjorten dage og håbe det bedste.
Vi kom ud for det samme - at frontline ingen virkning havde. Vi talte med et par dyrlæger, der anbefalede at give hunden advantage - også selvom hunden en lille uge forinden var blevet behandlet med frontline..
Med en hvalp, ville jeg kontakte dyrlægen og få råd....
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Program Vet virker sådan ;o)
okt 2006
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 30 Svar: 1.035
Men når du stadig finder levende lopper efter behandling, skyldes det som regel at du ikke har været grundig nok med at bekæmpe lopper i omgivelserne.
Da du fangede de første levende lopper havde de allerede lagt masser af æg, som er fløjet rundt i hele hytten, når hunden har kløet sig. Hvis du ikke får gjort grundig rent og sprøjtet, går der let et par måneder inden du er loppeplahen til livs
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.635
okt 2006
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 30 Svar: 1.035
okt 2016
Følger: 1 Svar: 1
LOPPER! Frontline ingen virkning?