{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.776 visninger | Oprettet:

KØB ALDRIG FRONTLINE! {{forumTopicSubject}}

Vi har fået ny kat som desværre har haft lopper med og vi købte så frontline combo til at behandle med.. vi har nu behandlet i 2 måneder og lopperne bliver bare værre og værre, på trods af vask af sengetøj og rengøring... Vi kan decideret se hvodan store lopper kravler rundt på dyrene.. Efter en søgning på nettet kan jeg så se at andre har samme problemer med at det ikke virker, og jeg kontaktede så dyrehospitalet for at høre deres mening og de fortæller at de slet ikke sælger frontline mere fordi det ikke virker og at vi skal bruge advantage i stedet... Så ringer jeg så til frontline og siger at jeg er utilfreds med deres produkt og egentlig gerne vil have mine penge retur - hvorefter jeg får en stor salgstale med at de har undersøgt at deres produkt virker, og hun vil have at jeg som minimum skal behandle i 4 - 5 måneder før de vil give mig penge retur, fordi så lang tid er deres produkt om at virke? Dvs så skal jeg gå ud og købe endnu en pakke af deres produkt som absolut ingen effekt har, og leve med at loppeangrebet bliver værre og værre... Hun mente at det var det samme med alle loppemidler - men så vidt jeg kan se på mine søgninger er det kun frontline som folk ikke oplever virker og advantage skriver folk virker... Hun mente også at lopperne var nye lopper som klækkedes og det forklarede at der kommer flere og flere, men så er det fandme store lopper vores dyr klækker da!! Jeg ringede først til forhandleren som gav mig ret i at det ikke havde effekt og mente at frontline skulle give os penge retur, efter jeg fortalte hvordan vi havde behandlet og forklarede hvordan der kommer flere og flere lopper og ekskrementer på vores dyr.. Uanset hvad jeg sagde til den her dame kom hun med undskyldninger - så måtte jeg have påført det forkert osv, og uanset hvor mange gange jeg konfronterede hende med at jeg kunne se på nettet og høre fra dyrlægen at frontline ikke virker mere, ville hun bare ikke hjælpe... sikken service!

LAD VÆRE MED AT BRUGE FRONTLINE!!

Nu går jeg til dyrlægen og køber Advantage i stedet...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  KØB ALDRIG FRONTLINE!
  • #1   3. nov 2010 Vi holder os også til Advantage.

• #2   3. nov 2010 Vores kat blev aflivet for 5 år siden, da vi havde brugt frontline. Det starede med at han fik KÆMPE udslet og væske samlinger under maven, derefter hår tab, så stoppede han pludselig med at spise, vi gik til dyrlæge og han sagde det formodenlig var det. Da Sofus så ikke spiste mere til sidst og det hele blev værre trods piller og creme fra dyrlægen fik vi ham aflivet, og fik erstattet dyrlæge regningen af frontline.. Jeg holder mig af disse grunde fra det skidt smiley

• #3   3. nov 2010 må frontline overhoved bruges til katte???

• #4   3. nov 2010 Pylremor :Ja man kan købe en frontline specielt til katte smiley

• #5   3. nov 2010 ja, frontline findes også til katte.. vi har både købt til kat og hund - og det var så penge lige ud af vinduet... ØV, hvor var deres kundeservice bare uforskammet og slet ikke til hjælp,.. Hun tilbød jeg kunne få et nummer til en anden "frontline-mand" hvis jeg ville høre fra ham hvor godt deres produkt virkede!! Jeg kan jo selv se det skidt ikke virker, og hvis jeg skal leve i 5 måneder med flere og flere lopper før deres skidt begynder at virke (som hun mente), så siger jeg bare nej tak...

• #6   3. nov 2010 biospray? hvor køber man det henne?

• #7   3. nov 2010 Det vil jeg egentlig også gerne vide, hvor man køber? smiley

• #8   3. nov 2010 Vi har os sådan noget spray, det købte vi hos doktor dyr i klinikken, men kan ikke huske om det hedder biospray smiley

• #9   3. nov 2010 Biospray går også under navnet øhh tallet 810 el.0810 har jeg læst herinde, og det skulle virke på lopperne og æggene i hjemmet..

Men det er godt nok flabet at man taler for døve ører når man ringer til firmaet, men de er jo nok lykkelige for lige denne tlf.da

• #10   3. nov 2010 Jeg har brugt Fronrline Combo i over 4 år nu og er udemærket tilfreds.

• #11   3. nov 2010 Har brugt den til katte til kattene og den til hund til hunden...

Ja, hun var simpelthen så flabet at snakke med, og det var tydeligt at hun da var fløjtende ligeglad med at vi var utilfreds med deres produkt...

Nu har jeg haft ringet til apoteket og de har advantage til mig i morgen... ØV hvor skal man da bare tjekke nettet først inden man køber sådan noget...

• #12   3. nov 2010 Inge -> vi har også før i tiden brugt frontline, hvor det virkede fint - men det gør det så absolut ikke denne gang... (hvilket jo hænger godt sammen med det folk skriver på nettet om at lopperne er blevet resistente) Hvis firmaet så rent faktisk gad tage sig af ens reklamationer - men bordet fanger åbenbart bare når man har købt deres produkt...

• #13   3. nov 2010 Biospray hedder Trinol 810 og kan købes i Matas :o)

Det er meget meget velkendt at Frontline i nogle år nu ikke virker mange steder i landet. Der er nogle få steder tilbage hvor de oplever det stadig virker men det bliver færre og færre.

Apotekerne er derfor i hele oprådet hvor jeg bor super til at fråråde at man køber det pga. resistensen.

Som forebyggende bruger jeg hvidløg. Advantage får hunden een til 2 gange i året alt efter hvor slem en loppesæson vi er ude i.

Har Capstar, Advantage og Trinol hjemme så jeg hurtigt vil kunne bekæmpe et loppeangreb.

I øvrigt er huset behandlet med Trinol hvilket jo også er forebyggende :o)

• #14   3. nov 2010 Min veninde brugte Bayvantic på hendes hund og den fik et stort sår i nakken.
    Vores fælles dyrlæge gav hende pengene tilbage og ville rette henvendelse til firmaet.
    Men jeg har ikke hørt videre i "sagen".
    Det må være forhandleren, der skal give dig penegne retur ikke firmaet.

• #15   3. nov 2010 Jeg har også oplevet at Frontline slet ikke virkede og lopperne blev bare flere og flere. Så læste jeg herinde at mange havde samme oplevelse - så jeg er nu skiftet til Advantage og Capstar og det virker uden problemer smiley

• #16   3. nov 2010 Inge. Jeg har brugt Bayvantic i de sidste 6år både på mine egne hunde og på alle dem jeg har passet og vidreformidlet, og ingen af dem har reageret "forkert" på det, self. sker det få nogle få hunde at de bliver røde, får knopper el et sår hvor de er blevet dryppet, det står der jo også kan ske på indlæggelses seddlen, alle kan få en allergisk reaktion uden at være allergisk til hverdag.
    Så fordi et par hunde ud af jeg ved ikke hvor mange 100000 har fået den reaktion, så tager jeg ikke så tungt, da jeg ved at selv hunde der har reageret på et middel, senere har kunne tåle det igen.

Men jeg er Helt og totalt enig i at det bør være forhandleren som refundere pengene, også må h*n ta det op med sin leverandør, for det kan ikke være rigtigt at enkelt personer skal slås med de store "Især" medicinalfirmaer, vi ved jo alle hvem der taber i sådanne sager, selv når der har været dødsfald blandt mennesker indblandet, det er gerne der de største slåskampe opstår mellem enkelt personer og Medicinal industrien..

• #18   3. nov 2010 ..hende fra frontline var ellers meget insisterende på at lopperne ikke er resistente over for deres produkt.. men det er da sjovt når man kan læse og høre fra dyrlæger, apoteker og folk som har prøvet det, at det faktisk er kendt at lopperne er resistente over for det..

Vil prøve at suse i matas i morgen og hente det der biospray også, så håber jeg der kommer styr på det.. så må jeg lige finde ud af hvordan jeg ordner at få behandlet huset, når vores 2 katte er indekatte (så kan de jo ikke sådan lige forlade huset i noget tid...)

• #19   3. nov 2010 ..men hvor er det lækkert at høre at advantage virker - bliver skønt at købe et produkt som man ved har effekt.. glæder mig til at slippe af med de pokkers små kryb...

Linda -> hvis jeg da bare havde den samme typer lopper som dig smiley dem vi har virker ikke det mindste påvirket af frontline... især på vores hvide kat kan man tydeligt se hvordan de kravler rundt i pelsen og efterlader små sorte prikker.. Vi venter muligvis killinger om en måneds tid, så det bliver da et helvede hvis vi ikke slipper af med dem inden da...

• #20   3. nov 2010 Hvis man nu bare har fulgt lidt med er frontline ved at glide ud af markedet da lopperne bliver recistente overfor midlet!

• #21   3. nov 2010 Har altid hørt at man ikke skal bruge det samme loppemiddel gennem hele dyrets liv, for netop at undgå at lopperne bliver resistente. Herhjemme er både hundene og katten på Effipro fra Virbac, som virker helt perfekt. For det første bliver det lynhurtigt optaget af huden, så jeg er fri for at holde øje med at de ikke slikker det af hinanden. Derudover er det pisse billigt (90 kroner for 4 pippetter) og virker!! Det sker jo at en loppe hopper på i ny og næ, men lige så snart at de har fået det fornyet, har ingen lopper eller flåter vist sig igen.
    Om sommeren er hundene dog på Bayvantic, da de er meget glade for at bade.

• #22   3. nov 2010 CNN --> Nu er det ikke lige fordi jeg sidder og holder mest øje med hvad der sker på loppeområdet, når jeg ikke har haft lopper - men en anden gang vil jeg klart undersøge produktet inden...

Det er mange år siden jeg har prøvet at behandle for lopper, men frontline har jo altid været ekstremt fremme på markedet (deraf nok resistensen), så da jeg blev anbefalet det i dyrehandlen tænkte jeg jo ikke videre over det...

• #23   3. nov 2010 Cynthia -> hvor køber du det der effipro?

• #25   3. nov 2010 Bayvantic må ikke bruges på katte. ;o)

• #26   3. nov 2010 Michelle - nu er frontline et produkt der sælges der hvor jeg arbejdede og derfor ved man det jo men det har været MEGET omtalt..

• #27   3. nov 2010 Vi har altid brugt frontline combo vet og har aldrig haft problemer med lopper, vi overvejer dog at bruge Advocate næste gang Baldur skal have kur da der er blevet skudt en ræv med skab ved siden af vores marker så er vi da garderet mod det.

• #28   3. nov 2010 Bente bare husk at det ikke virker mod flåter, så husk at tjek hundene efter en ekstra gang, eller gør som jeg skift mellem bayvantic og Advocate.
    Jeg gir mine Bayvantic på lige mdr og Advocate på ulige mdr. ;o) så har jeg lidt styr på det, for mine bader lige så tit de kan se deres snit til det, og æder rævenes nedgravede rester, så de skal "sikres" hver måned næsten hele året..

• #29   3. nov 2010 Michelle G:

Jeg køber det her (link fjernet) hvor fragten er under 20 kroner. Men du skal nok regne med at der går en uges tid inden produktet ankommer. Jeg køber gerne to pakker til hundene og en enkelt til katten, og det betyder stadig at det koster under 100 kroner for 4 pippetter/pr. pakke.

• #30   3. nov 2010 ..Ville da ønske at jeg havde hørt al den omtale.. men som sagt - utroligt at firmaet ikke vil kendes ved det når det har haft al den omtale...

Super med alle de gode råd, håber meget på at komme lopperne til livs meget snart smiley

• #31   3. nov 2010 HUSK for guds skyld IKKE at bruge Bayvantic til katte.... De kan ikke tåle det.

Jeg bruger selv Frontline Combi til min hund. Også da hun allerede havde lopper, da jeg købte hende, og de fik det væk...

Trinol 0,75 l. mod lopper i beboelse kan også købes online hos www.alttilhundogkat.dk
    Og sikkert også andre steder smiley

• #32   4. nov 2010 Baldur tåler ikke Bayvantic og vi har kat som sover sammen med ham.
    Kan man få Advocate bare ved at ringe til dyrlægen og bede om det,og kender i en ca pris på det.

• #33   4. nov 2010 Bente. Advocate fåes kun på recept, så hvis din dylle ikke har det hjemme så skal du ringe til apotekerne for det er ikke dem alle som har det liggende, og nogle gider åbenbart ikke engang at bestille det hjem selv om deres kunder spørger efter det, men vi har vel ikke været nok på mit nærmeste apo, jeg måtte til nabo-bydelen for at få fat i det, derfor jeg skriver at du lige bør ringe til apoteket og hører om de har det før du tar afsted, self NÅR du har fået en recept fra dr.dyr.
    Det middel som de andre omtaler Advantage, det er fra samme firma som Advocate og det mener jeg også at katte kan tåle.
    Men spørg din dylle når du alligevel skal ha den recept ;o))
    Det koster forresten det samme som Frontline og Bayvantic, der er dog forskel på "vægtklasserne" jo mindre dyr jo billigere, men ca.250 for 4pipetter til hunde på 25kg. jeg kan desv.ikke huske om den på "under 4kg. lå på 180 el.220kr. for jeg købte det til den lille hos dr.dyr og de tar mere end på apoteket.

• #34   4. nov 2010 Cookie tak for det, jeg skal også tale med dyrlægen om det for han fik frontline for 14 dage siden, men han havde skab for et år siden og det vil vi ikke risikere igen,så hellere gardere os.
    Vi har heldigvis flere store apoteker i området så mon ikke et af dem har det.

• #36   2. sep 2012 En længere oppe skriver, at Prac-tic er efterfølgeren til Frontline - jeg vil bare lige sige, at Prac-tic (Pyriprol) og frontline (Fipronil) har to helt forskellige virksomme stoffer og at der IKKE er konstateret nogen former for resistens overfor Prac-tic (som i øvrigt er receptpligtigt).

• #38   2. sep 2012 Gizmo - jeg siger ikke at Frontline virker, tværtimod smiley

Jeg mener det skulle have været taget af markedet som loppemiddel for flere år siden.
    Til gengæld er det glimrende til hvepse.

Det, jeg siger er, at Prac-tic og Frontline ikke kan sidestilles eftersom det er to forskellige virksomme midler der er i.
    Så man behøver ikke at holde sig fra Prac-tic fordi man ikke kan få Frontline til at virke smiley

• #39   2. sep 2012 Hov - glemte lige - Gizmo, du kan kontakte din dyrlæge og høre, hvad du gør.
    Nogle har fået grønt lys for at give capstar sammen med Frontline indtil hunden kan køres over på et andet pour-on produkt.

Det, der er skidt er at bruge to af den type samtidig.

• #41   2. sep 2012 Her virker frontline combo fint. Vi har prøvet advocate, men det virkede ikke på flåter.

Som Inge r skriver, så er det ikke producenten, men forhandlerne der skal rettes henvendelse til hvis man ønsker pengene refunderet.

Kommentér på:
KØB ALDRIG FRONTLINE!

Annonce