Forbud muskel/kamphunde i bolig?? {{forumTopicSubject}}
Ja jeg frygtede jo lidt at det ville komme det brev, og desværre ja så fik jeg det ind ad døren idag
Der står "Der må ikke holdes kamp-/muskelhunde eller blandinger heraf i afdelingen.
Det drejer sig om racerne :
Amerikansk Bulldog
Engelsk Bulldog
Bullmastiff
Dogo Argentino
Fila Brasileiro
Mastino Napoletano
Amstaff
Staffordshire Bull Terrier
Bull Terrier
Rottweiler
Tosa Inu
Pitbull
Centralasiatisk Ovtcharka
Kaukasisk Ovtcharka
Great Japanes Dog (american akita)
Og jeg syntes da aldrig jeg har hørt de 3 sidste racer nævnt inden for den kategori muskel/kamp hunde????
Hvilke slags hunde er det? Altså hvad "kategori"?
Jeg ringede ind til boligforeningen, men de sagde til mig at de intet har med det at gøre, at det udelukkende er beboerne i mit område der har valgt det?
Er jeg helt på herrens mark når jeg mener det er selve boligforeningen der skal tage stilling til det???
Håber i kan hjælpe mig med min "forvirring".
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.778
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 63 Svar: 754
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 627
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 627
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 26 Svar: 150
Ifølge loven må de ikke smide folk ud der har tilladelse medmindre der er overfald / klager over hunden, som jeg forstod det.
Men jeg har nemlig tænkt mig at tage til det beboer møde og høre hvad deres argumenter er for dette forbud.
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 26 Emner: 16 Svar: 280
feb 2008
Jeg snakkede nemlig med boligforeningen så sent som i sidste uge om muligheden for 2 husdyr.
Og jeg fik at vide at man skulle stille det op som forslag til mødet, fordi at hun vidste i deres andre afdelinger der var der givet tilladelse til to husdyr hvis man boede i stue-etagen med tilhørende have, så chancen for at det blev vedtaget her også var rimelig stor.
Og hvis dette forbud går igennem så kan jeg jo skyde en lang hvid pind efter hund nr. 2
apr 2007
Diskussionen har kørt i bulldogklubben og det efterfølgende er det foreløbige resultat:
"Engelsk og Fransk Bulldog fejlagtigt på liste over kamp/muskelhunderacer
Gennem de senere år er der kommet større fokus på de såkaldte kamp- eller muskelhunde. Betegnelsen kamp/muskelhunde bruges i den forbindelse om en række hunderacer, der i større eller mindre grad besidder en medfødt patologisk aggression, et slags ”kamp-gen”, der
øger risikoen for, at hunden angriber uden varsel. Alle kender til skrækhistorier, hvor disse kamp/muskelhunde har været indblandet, og der kører en livlig debat omkring forbud og restriktioner overfor racer, der falder ind under den kategori.
I pressen er historierne om kamp/muskelhunde ofte blevet ledsaget af en liste over kamp/muskelhunde, og på disse lister har man flere gange kunnet finde racerne Engelsk Bulldog og Fransk Bulldog. Listen over kamp/muskelhunde skulle efter sigende være udarbejdet af Dansk Kennel Klub og politiet, og listen er derfor blevet opfattet som rettesnor i forskellige sammenhænge.
Eksempelvis har ejere af Engelsk og Fransk Bulldog oplevet at blive afvist på hundetræningspladser, og enkelte boligforeninger har sågar forbudt deres medlemmer at have disse to racer, fordi de står opført på denne kamp/muskelhunde-liste.
Bulldog-Klubben er Danmarks ældste specialklub under Dansk Kennel Klub (DKK), og som specialklub for racerne Engelsk og Fransk Bulldog er det med stor forundring og bekymring, at vi har set disse to generelt fredsommelige og familievenlige racer stå opført på en liste over kamp/muskelhunde. Bulldog-Klubben har derfor kontaktet DKK for at få en forklaring på denne liste, der så ofte henvises til. Dansk Kennel Klub oplyser, at en sådan liste slet ikke findes, og DKK har derefter fremsendt en erklæring på, at Engelsk og Fransk Bulldog ikke tilhører denne hundegruppe, men derimod er en almindelig selskabs- og familiehund.
Det er med andre ord en stor fejltagelse, at Engelsk og Fransk Bulldog er landet på en liste over kamp/muskelhunde, og der er derfor heller intet, som taler for, at disse to racer skal gøres til genstand for eventuelle forbud og restriktioner rettet mod kamp/muskelhunde. Bulldog-Klubben ønsker hermed at korrigere denne fejltagelse gennem oplysningen om, at Engelsk og Fransk Bulldog med DKK/FCI stamtavler ikke må sidestilles med andre kamp/muskelhunderacer.
Erklæring fra DKK vedhæftet.
Med venlig hilsen
Charlotte Støckel
Formand, Bulldog-Klubben
For yderligere information, kontakt venligst:
Charlotte Støckel, Åvang 1, 4200 Slagelse, +45 58533416. formand@bulldogklubben.dk
aug 2007
aug 2007
apr 2007
apr 2007
feb 2008
.
aug 2007
feb 2008
apr 2007
* Little Doyle *: Et eller andet sted skal de jo skrive det med politiet og DKK ellers har de jo ikke noget at have deres forbud i.... hvis du forstår hvad jeg mener. Det er ikke fordi jeg tror de bevidst lyver, men det er nok uvidenhed....
En muskelhund i de rigtige hænder er jo heller ikke pr definition farlig.... synes jeg ikke....
aug 2007
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
Men ikke lige her
feb 2008
Ja men det er netop derfor jeg undrer mig, da der ikke har været episoder herude, jeg har ALDRIG mødt dårlige kommentarer eller folk der vender om på gåturen, de har altid pointeret at de er så glade for at dem der har disse racer herude, da de er virkelig velopdragne hunde.
jun 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 3.577
Ofte ses "racer" som Kanarisk bulldog, eller Staff bulldog osv..
At de til en anden glædelig forandring smider de øst europæiske hyrderacer med, mener jeg er meget kærkomment !
Great Japanes Dog er den amerikanske udgave af Akitaen -som er avlet til kamp !
Hvad laver sådanne racer overhovedet i en lejlighedsbyggeri ?
Og nej, jeg mener iøvrigt heller ikke den "Engelske" hører med på listen..
:-S
feb 2008
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
Derfor er det dejligt, at bo i eget hus, der er der ingen der kan bestemme, hvad race man må have... smiler
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Alpah blue blood bulldog
Amstaff American Bull Terrier
Aano
Bandog
Boerboel
Bully Kutta
Bullmastiff
Bullterrier
Cane Corso
Dogue Brasileiro
Dogo Argentino
Dogo Canarian
Dogo de Bourdeux
Fila Brasiliero
Guay Malen Bull Terrier
Pit Bull Terrier (forbudt ved lov)
Staffordshire Bull Terrier
Tosa Inu (forbudt ved lov)
Jeg påpejede til beboermødet at flere af racerne ikke eksisterer eller i hvert fald var skrevet komplet forkert.
Det skulle jeg overhovedet ikke gøre mig klog på, for listen var blevet udarbejdet af en dyrlæge....:-((
Som om alle dyrlæger har et kæmpe racekendskab. Min egen dyrlæge havde f.eks. aldrig hørt om en Keeshond før, da jeg kom første gng med Keesha.
Men der var ikke nævnt noget om hverken DKK eller politi.
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 399
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 1.891
Vi kæmpede en brav kamp med at få boligforening og politi til at gribe ind. Men da ejerne til de problematiske hunde, bare undlod at følge de skriftlige pålæg, som politi og boligforening bød dem, var ver intet at gøre, det tog omkring et år at komme af med hundene, og det var kun fordi de alligevel havde købt hus.
Ja undskyld det blev langt, men i mit hoved tænker jeg mere på de ofrer vi undgår ved at forbyde visse racer end de stakkels mennesker der må ty til en anden race.
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.483
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
Men vi tager hensyn til hinanden, og jeg ved at det gør dem med muskelhunde også over for andre hunde de møder.
Så det kan godt lade sig gøre at have dem i en ejendom.
Jeg synes det er en skam at det skal være på den måde, at de bliver forbudt fordi nogle er uansvarlige.
I vores boligselskab var det fordi en havde bundet de kuperede ører op med ståltråd, og en hund havde overfaldet en anden hund. Så blev folk bange
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Svar: 1
Forbud muskel/kamphunde i bolig??