{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.409 visninger | Oprettet:

kamphunde regler.. {{forumTopicSubject}}

hej en afstemning på tv2 viser at 87% ønsker at forbyde kamphunde(tror de mener muskel hunde.)
jeg tror personligt ikke at forbud mod bestemte racer er vejen frem men hvad skal man så gøre for at komme de mange episoder til livs??? hvad synte i, i er self velkomne til at sige forbud smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kamphunde regler..
  • #1   15. dec 2008 tja der er lavet en million tråde om hvad man kan gøre, både ideer stramninger og forbud.

• #2   15. dec 2008 Synes man skulle forbyde blandninger af de racer. så man viste at dem der bliver avlet på er mental testede og sunde. så ville det også være avler der stod for opdræt af hundene og så ville der komme mere kontrol over hvem der fik disse hunde.. og så skulle det ikke være så let at tage hunde hjem fra udlandet.. og kunne man ikke hvis spurt kunne fremvis papire på dyret, skulle den aflives

• #3   15. dec 2008 Jeg synes det ville være godt hvis disse "muskelhunde" uden stamtavle blev forbudt.

• #5   15. dec 2008 anita har også tænt tanken men hvor skal man stoppe en schæfer og en rotweiler og mange andre race kan jo gøre lige så meget skade som en ast...

• #6   15. dec 2008 Tja> Som flertallet af ejerene af disse hundetyper forstår ordet "kamphund", kan man vel ikke andet end være enig med de 87%?

• #8   15. dec 2008 susanne tror du ikke de folk som har disse hunde af den forkerte grund vil have dem aligevel eller bare vælge en ny lige så farlig race f.eks. kangal, Caucasian Ovtcharka med flere..

• #10   15. dec 2008 ja men kangal, Caucasian Ovtcharka er ikke muskel hunde så et forbud ville ikke dække dem, og jeg tror personlig at du kan gøre disse hunde lige så farlige som en ast hvis ikke farliger.

• #11   15. dec 2008 jeg syndes at små hunde skal forbydes fordi at de gør og larmer

• #12   15. dec 2008 ja nemlig susanne så hvor skal man sætte gransen?? den enste hunde race der har bid mig er en lab...

• #14   15. dec 2008 men vil du så også forbyde GD og eng. mastiff?? de høre vel også ind under muskelhunde??

• #16   15. dec 2008 ikke for at gå imod nogen med mit indlæg men syndes bare at der er så mange raceister

• #18   15. dec 2008 jeg vil blankt indrømme at jeg kender ikke de tekniske krav til at hund er en "muskel hund" hvis der da er nogen tror det er molosser som folk i dagliv tale kalder muskel hunde.

• #19   15. dec 2008 GD muskelhund???

SUK! Egentlig hader jeg ordet muskelhund :o(
    Synes der kommer flere og flere racer ind under den kategori.
    For mig er muskelhund kamphunderacer...
    Men allerhelst ville jeg droppe ordet muskelhund.
    Jeg kan ikke ha at man placerer GD'en under den kategori. For niksen nej. De skønne GD'er skal sgu ikke forbydes ;o)

• #20   15. dec 2008 jeg ville hellere ikke kalde GD muskel hund i daglig tale.. med hvad folk forbinder ordet muskel hund med...
    men der er mange hunde hvor det er svær at sige om man kan kalde dem muskel hunde /kamphunde
    borboel, dogo argentino, mastiff, filo, osv..

• #21   15. dec 2008 ups retter lige lidt her... smiley

jeg ville hellere ikke kalde GD muskel hund i daglig tale.. med hvad forbinder folk ordet muskel hund med...
    der er mange hunde hvor det er svær at sige om man kan kalde dem muskel hunde /kamphunde
    borboel, dogo argentino, mastiff, filo, osv..

• #22   15. dec 2008 Det ville ikke hjælpe, at forbyde de spicifikke udnævnte kamphunde, som vi har i dag. Andre racer ville blot tage deres plads. Det er set før, og vil ses igen.

Hårdere kontrol med ejerne ville hjælpe.

• #23   15. dec 2008 Tror ikke forbud hjælper.....det vil bare gøre det mere spændende at eje disse hunde, vi kan allerede se hvor svært det er at holde f.eks pitter ude af landet. Tror ikke forbud vil stoppe noget som helst, tværtimod vil det så bare gå ud over andre racer, og så er vi jo nowhere.
    Nej indfør love og dyrepoliti som i Usa, der får de ikke bare et bette klask over fingerne, nej de rammes hårdt på pengepungen og fængselstraf og fratagelse at muligheden for at holde dyr.
    Disse stupide mennesker der ødelægger disse hunde af lader sig da ikke stoppe af et sølle forbud, især da ikke hvis der ikke er nogen til at håndhæve det, ligesom der ikke er det nu.
    Og træning skal være obligatorisk, men igen intet forslag for at udbedrer dette kan lade sig gøre uden mandskab til at håndhæve.

• #24   15. dec 2008 Hmm ja forbyd bare de hunde .
    og udelukkende pga det er dårlige ejer der har de hunde ..
    for det er sgu ikke hundenes skyld , men ejeren .
    men igen går det ud over hunden .
    fordi der er nogle ejere der opdrager dem sindyge ..
    lad os få kørekort til at eje en muskelhund for den sags skyld kørekort til bare at have et dyr ..

• Lise J
    Lise J Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 171
    #26   16. dec 2008 problemet er jo også ejerne, til de hunde.
    Der findes mennesker der vil ha en kamphund, her mener jeg ikke af race, men af sind. Hvis du mishandler en hund tilstrækkelig kan du gøre mange hunde til kamphunde.
    Tror en stramning af reglerne, som vil gøre det muligt at fratage folk retten til at have hund vil være mere effektivt.

• #27   16. dec 2008 Man kommer ingen vejne med forbud.
    Det er de tåblige hunde ejere man skal straffe.
    Der findes et hav af racer som kan være farlige i de forkerte hænder, og det er ikke kun kamp/muskel hunderacer.
    Man skal vel forbyde et sted mellem 50 og 100 racer, hvis man vil dække sig ind.
    Store mollos/vogter racer er potientiel meget farligere for mennesker end feks. amstraff, staff, bullterrier mm.

Der er ingen tvivl om, at vi har et reelt problem med "kamphunde" i Danmark, men problemet er tåblige ejere, som bare vil søge mod nye racer, hvis deres hunde bliver forbudte, eller holde dem alligevel i det skjulte.
    Forestil jer dumme Brian på 20 år gammel ikke længere må have amstaff´s. I stedet for køber han en fila eller kangal. Det bliver en voksen hanhund på 50-75 kg, som han opdrager som vagthund, som ligger i deres gener og gejler den op til at være aggressiv.. Foresil jer hvad der sker, hvis hans hund slipper ud/løber fra ham. Forestil jer så, at der vil være 20.000 af disse racer istedet for de nuværende "kamphunde".
    Så vil man ikke kun læse om døde får og overfald på hunde, men også om overfald og måske dødsfald hos mennesker.

Forbud løser ingen ting, men en lovgivning der straffer uansvarlighed hård

• #28   16. dec 2008 ups.
    Straffer hårdt uanset race.

• Lise J
    Lise J Tilmeldt:
    nov 2008

#29   16. dec 2008 Susanne M: Hvorfor? Det ville da være mere målrettet end blot at forbyde racer
    Tonny og Maja: ja, helt enig... Det er personkredsen man skal gå efter

• Lise J
    Lise J Tilmeldt:
    nov 2008

#30   16. dec 2008 men det er nemmere at tage hunden fra dem. De typer der ofte går efter kamphunde typen er ofte i det offentliges og politiets søgelys i forvejen.

• Lise J
    Lise J Tilmeldt:
    nov 2008

#31   16. dec 2008 hvor mange hunderacer skulle så forbydes?
    Og hvad så efter nogle år, og folk har trænet de lovlige hunderacer til kamphunde?

• Lise J
    Lise J Tilmeldt:
    nov 2008

#32   16. dec 2008 Læste lige i et andet indlæg, at folk har erfaringer der siger at politiet i forvejen intet gør ved situationer hvor folk har anskaffet sig en pit, som i forvejen er ulovlig, når dette anmeldes af naboer og lignende...

Tror desværre at ligemeget hvordan man laver reglerne, så der ingen der vågner før det går galt, og går ud over en anden hund eller et menneske

• Lise J
    Lise J Tilmeldt:
    nov 2008

#33   16. dec 2008 folk er tossede.... Det er vist især i visse områder det er slemt...
    Min tossede storebror købte engang en, han ville dog ikke træne den som kamphund, men da han fik den som hvalp var sælger allerede begyndt på det.....
    Held i uheld blev den syg, stakkels hund, men er nu glad for min bror ikke endte med en kamphund, hvis man skal have en ordentlig hund ud af det, tror jeg det kræver mere end de fleste kan præstere

• #34   9. jan 2009 Jeg vil gerne tilføje at 99% af gangene har det ik en skid med hunden at gøre rent mentalt.. Det er ejeren der har gjort den til den den er!! En hnd fødes ikke ond eller bidsk. Mennesket kan gøre den ond eller bidsk.

LAD VÆRE AT BRUGE DIN MUSKELHUND SOM POTENSFORÆNGER !!
    Køb den fordi du er facineret at dens muskulatur og venlige væsen.

En hund er menneskets bedste ven. Lige indtil vi ikke behandler den ordentligt..
    Dette gælder ALLE racer !!

• #36   9. jan 2009 jeg synes der burde være strammere regler om import af hunde, omgang med hunde. Altså strammere regler for ejerne... ikke for racerne... Jeg er stadig af den overbevisning at den ikke er hundens skyld hvis den biver "ond" Det er ejeren der ikke har opdraget den ordentlig eller ikke forstår hvordan den ska håndteres

Kommentér på:
kamphunde regler..

Annonce