723 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Tikka er en hormonbombe... Tikka er en hormonbombe...

For lige at ridse historien kort op: Tikka blev steriliseret i september pga pletblødning udenfor løbetider. Steriliseringen gik godt. Men efter en måneds tid begyndte hun at pletbløde igen. Jeg gik til dyrlægen og de sagde at det kunne ske i nogle tilfælde. Et skedeskrab beviste at Tikka blod var løbetidsblod! Tikka fik en hormonsprøjte, og så skulle det gå fint.

MEN, så begyndte Tikka at lugte af løbetid igen, og i weekenden så jeg blodpletter igen. Så mig op til dyrlægen igen! Nu synes de at det var mærkeligt- det har de ikke oplevet før. Dyrlægen mener at der må være noget vildtvoksende ovarievæv- som er gået igang med at producere hormoner igen. Så dyrlægen tod en bodprøve, for at sende det ind til test for hormonet østradiol (som ikke burde være der når hun er steriliseret) Og dyrlægen vil betale for det. Hun fik taget en urinprøve og blev scannet for at se om der var noget unaturligt at se. Pga. steriliseringen har jeg sat Tikka ned i foder- og hun har tabt sig 1 kg på 3 mdr ! Og som dyrlægen siger, så tyder det også på at der stadig er hormoner i hendes krop til at hun har en forbrænding som før hun blev steriliseret. (Det er jo normalt at steriliserede dyr nedsætter forbrændingen, og ofte tager på hvi sde ikke får mindre mad).
Så nu går jeg spændt og venter på hvad blodprøven viser, og endnu mere om hvad der så skal gøres. (Skal også have ringet til dyrlægen og spurgt.. )

Nogen der har oplevet noget lignende? Og hvad blev der så gjort?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tikka er en hormonbombe...
Kommentér på:
Tikka er en hormonbombe...

Annonce