{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
701 visninger | Oprettet:

Hunden tisser stadig når den er 1 år ? {{forumTopicSubject}}

Har et problem med min lille hund kiwi på 1 år om en måned :Z

Hun <b>tisser</b> stadig at glæde når man kommer hjem ..
Hvordan kan man vende hende af med det ?

Og hun <b>gør</b> også <b>konstant</b> (hvis hun tror der kommer nogen) :Z
Foxterriere gør meget men vil gerne have hende til at tie lidt mere stille !
Nogen der har fif ?
Plejer at tage hende hurtigt på munden og sige nej så siger hun ikke mere (nogen gange) .. Det kan godt være det lyder ondt men jeg vil ikke have en hund der gør så meget :Z

Jeg vil ikke have af vide jeg er mindre årig og ikke burde have hund -.- smiley

<i>Hilsen Pernille <b>Stæhr</i></b>

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden tisser stadig når den er 1 år ?
  • #2   11. dec 2008 1: lad være med at røre ved hende når I kommer hjem. Vent med at hilse til hun er faldet til ro og gør det hele megete stille og roligt.

2: vi har gjort det, at vi konsekvent har sagt nej og rost i samme øjeblik der blir stille. Og kaldt på ham hvis han er i et andet rum og gør. Det begynder at hjælpe nu, men vagthund er han stadig. rettere sagty alarmhund

• #4   11. dec 2008 Frk. C: Hviste jo godt den hund ville gø .. Men det er jo ikke fedt når de gør konstant, vel ?
    Og jeg holder den hurtigt på munden når den <i>gør</i> ... Og når hun gør gør hun det ikke af glædelse -.- Hun gør det fordi hun vil 'bestytte' ..
    Og hun <i>har</i> lært at gø på komando ...

Julie P: Jeg kan kun sige 1.000 tak for hjælpen lyder som noget jeg vil prøve smiley Takker mange gange :pp

Søren E: Det første råd vil jeg også prøve smiley Det med vandpistolen har vi prøvet og det bliver vist for besværligt :Z

• #5   11. dec 2008 Hvis det er muligt så tag hunden udendørs og hilse på den. Det er helt normalt for en følsom hund der tisser af glæde. og hunden vil gerne hilse når i kommer hjem. Bor i i lejlighed bliver i nød til at vente med og hilse til der er ro på hunden. Men det bedste er og hilse med det samme og gøre det udendørs.

• #6   11. dec 2008 Hej Pernille.
    Hvis du ved at hendes gøen bliver igangsat ved at hun kan høre mennesker der går på trapperne. Så kunne det være en ide at få en ven eller to til at hjælpe jer.
    Ha nogle lækre godbider klar. Gerne kød godbider, eller andet der er vildt lækkert.! Så beder du din ven/venner om at gå op og ned af trapperne. Ignorrer hendes gøen, ligså snart hun holder pause, gi godbid. Det kan godt tage nået tid før at hun holder en pause, men i må bare væbne jer med tålmodighed. På et tidspunk bliver lydene overfladiske, og man får endda godbider for den ønskede adfærd. Når i er kommet der til. Så gi hende nået andet at lave. F.eks op i kurv, godbid for det. Og masser af ros.
    Dette er en måde at gøre det på. Du kan også bruge distrahering.!
    At irettesætte en hund ved gøen. Virker ikke altid, da hunden kan tolke det som om at vi også reagerer.

• #7   11. dec 2008 Hvis i laver træningen med nogle figuranter på trappen. Så vil hundens reaktion senere i forløbet være at den bliver opmærksom ved lydene på trapperne. Og så skal belønningen falde lige der. Et legetøj med lyd kan i også prøve, som distrahering, efterfølgende!

• #8   12. dec 2008 sommerfugl S: Vi har have som de kommer direkte ud i når man kommer hjem smiley

domesticeret ulv . : 1000 tak .. Det er et rigtigt godt råd smiley

Kommentér på:
Hunden tisser stadig når den er 1 år ?

Annonce