701 visninger
|
Oprettet:
© Pernille Stæhr - CANON EOS 45
23. dec 2007 Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 38 Svar: 110
23. dec 2007 Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 38 Svar: 110
Hunden tisser stadig når den er 1 år ? {{forumTopicSubject}}
Har et problem med min lille hund kiwi på 1 år om en måned :Z
Hun <b>tisser</b> stadig at glæde når man kommer hjem ..
Hvordan kan man vende hende af med det ?
Og hun <b>gør</b> også <b>konstant</b> (hvis hun tror der kommer nogen) :Z
Foxterriere gør meget men vil gerne have hende til at tie lidt mere stille !
Nogen der har fif ?
Plejer at tage hende hurtigt på munden og sige nej så siger hun ikke mere (nogen gange) .. Det kan godt være det lyder ondt men jeg vil ikke have en hund der gør så meget :Z
Jeg vil ikke have af vide jeg er mindre årig og ikke burde have hund -.-
<i>Hilsen Pernille <b>Stæhr</i></b>
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
2: vi har gjort det, at vi konsekvent har sagt nej og rost i samme øjeblik der blir stille. Og kaldt på ham hvis han er i et andet rum og gør. Det begynder at hjælpe nu, men vagthund er han stadig. rettere sagty alarmhund
dec 2007
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 38 Svar: 110
Og jeg holder den hurtigt på munden når den <i>gør</i> ... Og når hun gør gør hun det ikke af glædelse -.- Hun gør det fordi hun vil 'bestytte' ..
Og hun <i>har</i> lært at gø på komando ...
Julie P: Jeg kan kun sige 1.000 tak for hjælpen lyder som noget jeg vil prøve Takker mange gange :pp
Søren E: Det første råd vil jeg også prøve Det med vandpistolen har vi prøvet og det bliver vist for besværligt :Z
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 266
Hvis du ved at hendes gøen bliver igangsat ved at hun kan høre mennesker der går på trapperne. Så kunne det være en ide at få en ven eller to til at hjælpe jer.
Ha nogle lækre godbider klar. Gerne kød godbider, eller andet der er vildt lækkert.! Så beder du din ven/venner om at gå op og ned af trapperne. Ignorrer hendes gøen, ligså snart hun holder pause, gi godbid. Det kan godt tage nået tid før at hun holder en pause, men i må bare væbne jer med tålmodighed. På et tidspunk bliver lydene overfladiske, og man får endda godbider for den ønskede adfærd. Når i er kommet der til. Så gi hende nået andet at lave. F.eks op i kurv, godbid for det. Og masser af ros.
Dette er en måde at gøre det på. Du kan også bruge distrahering.!
At irettesætte en hund ved gøen. Virker ikke altid, da hunden kan tolke det som om at vi også reagerer.
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 266
dec 2007
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 38 Svar: 110
domesticeret ulv . : 1000 tak .. Det er et rigtigt godt råd
Hunden tisser stadig når den er 1 år ?