{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.922 visninger | Oprettet:

Hvornår er hunden renlig? {{forumTopicSubject}}

Hvornår kan man sige, at ens hund er renlig?

Vores hvide schæfer på 11 uger har for første nat idag sovet igennem en hel nat og IKKE lavet noget indenfor.
Det er efterhånden lidt tid siden han har tisset indenfor, men har været oppe med ham hver nat et par gange, for at han kunne gøre sit udenfor.

Han tisser dog stadig en lille tår, når han har været alene i +5 timer

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår er hunden renlig?
  • #1   8. dec 2014 Men: hvornår er hunden renlig?

• #2   8. dec 2014 Jeg syntes det lyder flot af en 11 ugers hvalp ikke gør mere ,end det du fortæller
    Hvornår en hvalp er renlig, kan man ikke sige generelt, det er meget forskelligt nogen er renlige efter 14 dage, andre er det efter 1 år Det hele afhenger af hvor meget arbejde man lægger i det Så det lyder til, at din snart er renlig smiley

• Zika hund
    Zika hund Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 1 Svar: 4
    #3   8. dec 2014 Fuldstændig enig, det er forskelligt fra hvalp til hvalp, men normalt efter 2 - 3 uger.

• #4   8. dec 2014 I min verden er hunden renlig, når den aldrig har uheld med mindre det er af medicinske årsager (fx kan en renlig hund jo sagtens skide ud over hele stuen ved eksplosiv diarré). Jeg har ikke et behov for at sætte en titlen "renlig" på hunden. Lige pludselig har man bare ikke tørret op i lang tid smiley

• #5   8. dec 2014 Tror ikke i har forstået mit spørgsmål smiley

Hvad er betegnelsen på en renlig hund?

Er det når der SLET ingen uheld er, er det når, som min hvalp, det kun sker når den er alene hjemme - fordi den ikke kan holde sig?

Er det når hunden lærer at sige til når den skal ud?

Forstår i? smiley

• #6   8. dec 2014 Min hund har aldrig lært at sige til smiley

Det er jo ikke til at vide, om hunden tisser på gulvet, fordi den ikke kan holde sig eller om det er fordi, du ikke er der til at tage den ud i tide smiley

• #7   8. dec 2014 Renlig hund er at kunne holde sig 8 timer fx ad gangen uden uheld, syntes jeg.

• #8   8. dec 2014 Mine hunde siger heller ikke noget Jeg ved bare, når tid er ,altså mange gange om dagen
    Mener det samme som Julie
    Og betegnelsen renlig hund, er vel når den ikke tisser inde mere ,og kun hver gang den er ude Men der vil altid kunne ske uheld ,men derfor siger man alligevel at hunden er renlig

• #9   8. dec 2014 En hund er renlig, når den forstår, at man skal gøre sig ren udenfor - efter min mening altså smiley

Men her det så ejerens ansvar at sørge for, at hunden kommer ud med så korte intervaller, at den har mulighed for det. Min Coco siger ikke til, når hun vil ud, hun holder sig bare, det har hun gjort, siden hun var 4,5-5mdr. Jeg har sørget for, at hun kommer ud til tiden, idag kan hun holde sig sindsygt længe efter min mening (hun 1,5år ca.), og det gør hun sådan set hellere end at skulle ud i regnvejr fx.. Men jeg plejer nu bare at tage hende med ud alligevel, hun ser altså lidt sød ud, når hun står der drivvåd og bebrejder en, at hun er blevet våd smiley

• #11   8. dec 2014 En hund er renlig når den VED at den skal gøre det udenfor og derudover FORSØGER at holde sig selv om den er alene hjemme.

• #12   8. dec 2014 I min optik er hunden renlig når den godt ved, at den skal besørge ude. At den så rent fysisk ikke kan holde sig i fx al den tid den er alene, kan den jo ikke gøre for. smiley

• #13   8. dec 2014 I mine øjne er hunden renlig, når den har forstået at det er ude det foregår, kan holde sig natten over, og gerne har lært at sige til, inden det går galt.

• #14   8. dec 2014 min er 1 år og 2 uger og ikke renlig når hun r alene hjemme. er jeg hjemme går hun til døren.

• #15   8. dec 2014 Når den ved det skal foregå udenfor og har fuld fysisk kontrol over blære og lukkemuskel.
    Dette sker omkring 6 mdr.s alderen ved nogle hunde.
    Manglende kontrol over blæren kan fx ses ved at de er renlige men ikke har kontrol over blæren hvis de bliver meget meget glade. Den dag de har det er de renlige i mine øjne.

Bare min definition anyway :o)

• Zika hund
    Zika hund Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 1 Svar: 4
    #18   10. dec 2014 Der er naturligvis forskel på at være renlig og ikke at kunne holde sig. Nøjagtig på samme måde som hos mennesker.

Min hund siger har nogle bestemte fakter der gør at den gerne vil ud. Kommer normalt selv med snoren.

• #19   12. dec 2014 Vil sige at jeg er enige med jer alle smiley

Og så vil jeg lige blære mig med, hvor dygtig vores lille Mesh er. Han har været alene fra 7:40-14:00 og har hverken tisset eller noget! Vi har Idag prøvet, at han kun har været i gangen og køkkenet - det har været ti gange bedre. Ingen uheld eller ulykker (Y) smiley

• #20   12. dec 2014 Hvor er det flot smiley

Kommentér på:
Hvornår er hunden renlig?

Annonce