620 visninger
|
Oprettet:
motion af hvalp {{forumTopicSubject}}
Går med overvejelses om at få hund, men der er jo mange ting der skal på plads inde, så sørger lidt information om hvor meget motion en hvalp skal have her tænker jeg på boxer og den størrelse hund. jeg tænker ikke her når den bliver voksen, da jeg har styr på dette, men som hvalp. hvor lang tid må man gå med den a gangen? og hvor mange gange om dagen? ved den skal ud mange gange i løbet af dagen. jeg spøger så jeg har viden til når jeg engang skal have en hund:) grunden til mit spørgsmål er for at ikke komme til at overbelaste hvalpens led og knogler, og hvordan stiger motionsnivauet med alderen? på forhånd tak
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 508 Svar: 12.441
Derefter udvider man med 5 minutter om måneden, så når hunden er 1 år gammel, så kan man gå ca. 1 time.
okt 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
tusind tak for dit svar
aug 2007
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.955
Jeg har ikke præcis erfaring med med boxerer, men for os gav det lidt sig selv fordi hun ikke kunne holde sig så lang tid...
Jeg startede med at lufte hende 5 - 10 minnutter hvergang hun havde sovet eller spist... og nu hvor hun er 5 månder bliver hun luftet 3 gange dagligt i ca. 20 minnutter...
Husk at de ikke må gå så meget på trapper før de er ca. 1år...
Hvis jeg var dig ville jeg nok kontakte nogle forskellige kenler... Hvis det er en seriøs/god opdrætter kan de vejlede dig i netop den race du har kig på... Ofte er de villige til at svare på en masse spørgsmål.
Jeg vil råde dig til at finde et godt sted at købe hunden, for du vil helt sikkert støde på en masse mærkelige spørgsmål længe efter i har fået hunden. Og når de spørgsmål kommer, så er det rart at kunne skrive en mail til en der har forstand på netop ens egen race...
Held og lykke med det...
okt 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Anja F: det har jeg også tænkt mig, men tak for rådet alligevel. ja kunne jeg godt forstille mig at der gør,der er bare så mange ting der skal være på plads inden en lille hvalp kommer hjem.
aug 2007
Det sker stadig for mig, selvom jeg efterhånden har haft hvalp en hel del gange
okt 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 37
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
Men ellers er Karinas fingerregel super at have i mente :o)
motion af hvalp