{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.475 visninger | Oprettet:

Motion af hvalp...hvor meget? {{forumTopicSubject}}

Jeg er i tvivl om, hvor langt man må gå med sin hvalp (Han er 10 uger og 2 dage i dag)

Har jo hørt, at de ikke må gå særligt langt, men får alligevel forskellig info, når man spørger rundt omkring. Har hørt alt fra 2X5 minutter om dagen til 1-2 km en enkelt gang om dagen.

Hvad har I gjort?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motion af hvalp...hvor meget?
  • #1   20. sep 2011 Jeg må indrømme, at jeg ikke har lagt så meget mærke til hvor langt eller hvor lang tid vi gik, da hundene var hvalpe.
    Jeg har altid kigget på hvalpen for, at se hvor meget den kunne klare! Så ingen guldkorn herfra smiley

• #2   20. sep 2011 Her er lidt af den info om motion jeg fandt nyttig da Julius var mindre:

...Grand danois hunden er moderat motionskrævende. Men som alle hunde kræver den daglig opmærksomhed, stimulering og opdragelse – fuldstændig som vores børn. Hvor meget motion den dagligt bør have, er individuelt, men den skal som minimum have mulighed for dagligt at løbe frit (uden line), så den får mulighed for at strække sin store krop ud. Hvalpe bør selv regulere deres motion. Tvungen motion, som cykelture er ikke at anbefale, hverken for hvalpe eller den voksne...

Kilde: (link fjernet)

...Man skal være lidt forsigtig med motion i begyndelsen. Lad hvalpen selv regulere farten. At man skal bære hvalpen op ad trapper til den er flere måneder gammel er noget vrøvl. Ud over at lære hvalpen at gå i snor skal man ikke motionere den før, den er ca. 6 måneder gammel. Først da kan man så småt begynde at gå længere ture og der i gennem opbygge hunden lidt efter lidt.
    Den behøver ikke timelange gåture som voksen for at kunne være rolig indendørs, men det er klart at unghunden skal have lov til at rase af udenfor, så det ikke i stedet går ud over inventar m.m....

Kilde: http://www.canis.dk/oppdretter/rasepres.php?raseid=64

Jeg fik Julius da han var 4½ måned og til at starte med fik han ca. 15 min. morgen og aften og ca. 30-45 min (inkl. træning) om eftermiddagen.
    Resten 'tog han selv' i haven.

Pøj pøj med den 'lille' ny :o)

Kommentér på:
Motion af hvalp...hvor meget?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce