{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
731 visninger | Oprettet:

Motion - hvalp?? {{forumTopicSubject}}

Jeg går gerne i hundeskoven med Tyson en-to gange om ugen og har gjort det et par gange efter vi har fået Buffy, men er det for meget for en hvalp på 14 uger at gå i hundeskoven en-to gange om ugen af ca. 1 time hver gang???
Ved godt at en hvlp ikk bør få for meget motion pga de vokser, men hvad er for meget og hvad er for lidt??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motion - hvalp??
  • #1   25. aug 2007 En lille hvalp skal slet ikke have motion, den skal have små lufte og oplevelses ture :o)

Men er du i tvivl og ser den lille pode træt ud, så tag ham op og bær ham et stykke tid til han selv vil ned - er han træt vil han sikker nyde at komme op og hvile lidt - det får ingen betydning senere hen med at han så også vil bæres når han er blevet stor *SS*

• #2   25. aug 2007 Jeg løfter hende oz op hvis hun ser træt ud, men vil kun sidde der i et halvt minut og så skal hun da ned og lege med de store hunde igen;o)
    Men er jo bange for om det bliver for meget for hende at komme i hundeskoven??? Jeg vil jo gerne at hun oplever noget og det er derfor at hun tit er med i hundeskove rundt omkring, og møder en masse nye hunde...

• #3   25. aug 2007 Til hvalpetræningen i vores klub, siger de max 20min. gåtur 3 x om dagen, for mellemstore hunde.

Det er pga at de vokser en del mere end mindre hunde.

-POPP-

• #4   25. aug 2007 Ch: Ja det var oz min tanke, altså at det er n oget andet når vi er i hundeskov end når jeg går tur med dem herhjemme... Hvilket jeg ikk gør særlig meget med hende, vi tilbringer med tid i hundeskovene...

• #5   25. aug 2007 Jeg synes så ikke at det nødvendigvis er en god ting at lade dem lege så længe de selv vil.

Hunde i den alder ved - lige som børn - godt hvad de selv vel, men er ofte slet ikke i stand til at kende deres egen grænser og stoppe når de er trætte.

En træt hvalp kommer lettere til skade gennem vrid og vend i leg, ifølge dyrelægerne er mange led skader opstået og opstår netop gennem leg *S*

Selvfølgelig skal din ungehund lege og møde andre hunde i alle aldre og størrelser, men sæt en grænse og så gå væk, den har ikke behov for timelange lege med andre, sandsynligvis bliver den ved længe efter at den faktisk er træt i både kroppen og ifyldt op i hovedt :o)

Er du i tvivl, så lad tvivlen komme hvalpen til gode, du er den med mere viden og mere overblik og mere erfaring, det har din lille hund endnu ikke ;o)

Kommentér på:
Motion - hvalp??

Annonce