{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
648 visninger | Oprettet:

Første "rigtige" gåtur {{forumTopicSubject}}

Ja hvornår er det lige man skal/må gå tur med hvalpen?

Min tæves hvalp på 6 uger har været ude i forhaven nogle gange sammen med morén og de har hygget sig fint i 5/10 min.

Jeg vil ikke gøre hende forkølet da vejret jo er koldt på denne årstid men jeg er nysgerrig for hvornår hun må komme ud os snuse lidt til græsset :).

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første "rigtige" gåtur
  • #1   18. nov 2008 Jeg ved at vores var ret lille da hun var ude første gang... hun er født i februar, og var også en tur i sneen, men vil da mene at du sagtens kan tage den ud og gå en mindre tur, meget gerne sammen med moderen, ligesom de gjorde med vores...

• #2   18. nov 2008 Ja det havde jeg også tænkt mig her om en uges tid for hun er virkelig en lille pige på 2 kilo :D.. Og vil bare ikke have hun får blærebetændelse, osv.

• #3   18. nov 2008 vores hvalpe på 8 uger har de sidstre 3 en halv uge været ude hver anden time i døgnet... vi har dem i en hvalpe går i bryggerset så vi tager dem ud både for at begrænse møget inde og for at de skal opleve lidt.. de kommer så ind til os bagefter og løber rundt og bliver kælet for... vores har ikke været sløje eller noget.. så tror da sagtens det bette pus kan komme med ud lidt...

• #4   18. nov 2008 skal så lige siges at vores faktisk er renlige nu.. selvf med et par uheld... men stort set.. det må da være en bonus for hvalpekøbere hehe

• #5   18. nov 2008 Hvalpe bliver altså hverken forkølet eller får blærebetændelse af at komme udenfor ( med mindre de da er hårløse ?? )

• #6   18. nov 2008 Mine hvalpe kom uden for første gang da de var lige godt 5 uger -jeg havde trukket den i næsten en uge, fordi det var så vådt og regnfuldt hele tiden -kulden betyder ikke så meget, det vigtigste er at de ikke bliver alt for våde, når de er helt små.. Men de har de sidste par uger være ude mange gange om dagen og om aftenen, havd enten de er regn eller frost, selvfølgelig ikke flere timer af gangen, men 30-45 minutter, hvis det ikke regner for meget, gør det det er de ikke ude i længere tid end det tager for dem at få gjort deres 'sager' ;o)
    De første små gåture har de også være på, en og en, med min gamle hanhund som støttepædago, i starten er det bare små ture hen til naboen og tilbage igen :o)

Kommentér på:
Første "rigtige" gåtur

Annonce