{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.864 visninger | Oprettet:

småtspisende hvalp... {{forumTopicSubject}}

Min hvalp på 17 uger er ikke særlig madglad. Hun er ikke unormal tynd, men hun mangler lidt hvalpefedt og jeg skulle derfor gerne have hende lidt op i vægt. Problemet er bare at jeg ikke kan få hende til at spise mere end 300 gr. og det skal ofte lokkes i hende. Når hun er samen med min voksne hund(som jeg deler med min familie) er der ingen roblemer med at spise, så skal de nærmest spise om kap. Min voksne hund på 8 år er MEGET madglad, så jeg er ikke vant til at håndtere en småtspisende hund.
Jeg har prøvet at skifte foder, men synes ikke rigtig det hjalp... Nogle gode råd? Skal jeg skifte foder igen? Jeg skal jo have hende til at tage på, men jeg vil samtidig meget nøddigt give hende noget alt for "lækkert" i maden, da jeg så ender med en kræsen hund..
Har I i øvrigt nogle rigtig lækre godbidder at anbefale.. De skal gerne være små og sunde, hun får jo en del når vi træner smiley (hun er ret glad for noget der smager af fisk eller lever)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  småtspisende hvalp...
  • #1   16. nov 2008 *problemer

• #2   16. nov 2008 Det ka jo også være hun ik ka optage fedt, det kender jeg en der ik ku han var tynd ik unormalt i starten men blev meget tynd til sidst. Men ville da måske nok kontakte dyrlægen hvis det bliver ved, der ka jo være noget i vejen. Ik for at gøre dig bange.

• #3   16. nov 2008 Tak for svaret:) Man skal jo have alle overvejelser med, så godt at du nævner det... smiley Tror nu mere på at det er fordi hun får for lidt foder. For hun skal faktisk have 350 gr. om dagen, men hun gider ikke at spise mere end 300.. Så det er nok mere noget tendens til kræsenhed...
    Jeg vejer hende hver uge og hun tager på. Man kan heller ikke se ribenene eller noget, men hun mangler bare en smule hvalpefedt.

• #4   16. nov 2008 Åhr hvor er hun dejlig :). Jeg har lige kigget dine fotos og jeg synes ikke hun ser tynd ud, desuden skal du regne med hun er i voksealderen.

Da min Andy var hvalp spiste han heller ikke særlig meget men han er bestemt ikke for tynd i dag, tværtimod.

Jeg gjorde det jeg tilbød ham mad i 15 minutter og spiste han ikke blev maden fjernet og 2-3 timer efter blev han tilbudt det igen. På et tidspunkt finder hun ud af at maden ikke bare står der og så skal hun nok begynde at spise. Lad være med at gøre et større nummer ud af det men fjern blot maden hvis hun ikke gider spise det.

Hos bla, Harald nyborg kan man købe pose med tørret "leverpiller" og de er ikke overvældende store og til rimelige penge (billigere end i mange dyrefoderforretninger) ellers brugte jeg bla. store frolic som jeg brækkede ud i kvarte og hvalpefoder af en anden type end den hun får til aften kan også bruges til godbidder.

• #5   16. nov 2008 Foderanvisningen er kun vejledende, nogle spiser mere andre mindre... jeg tror bare du bekymrer dig for meget Marie hvis hun ellers virker frisk og glad og med gå på mod.

• #6   16. nov 2008 Hun ser da ikke tynd ud, og en hvalp har heller ikke for godt af for meget på sidebenene, da det kan belaste deres små knogler. Hun ser helt perfekt ud for mig, og der er helt normalt hun ikke spiser præcis hvad der bliver angivet smiley

• #7   16. nov 2008 Får de bare maden i deres skål? hvis de gør, så prøv at smide det på feks græsplænen så er det mere interesant, og hun bliver mentalt stimuleret samtidigt.

• #8   16. nov 2008 min er 21 uger - og jeg vil sige hvis du kan få 300 g i ham om dagen - så er han ikke småtspisende, jeg skal være heldig hvis hun tager 100 g om dagen af sit tørfoder...

Din hvalp er ikke tynd, han er da lige som han skal være smiley så længe han trives ville jeg ikke tænke mere over det...

Godbidder - vi køber mini frolics og deler dem i kvarte - de er gode til træning smiley

• #10   17. nov 2008 tak for svarene til jer alle smiley Mine fotos er ikke helt opdaterede, så der er ikke lige nogle fra det sidste stykke tid. Hun er blevet noget større og lidt tyndere. Hun vejer pt. 11 kg og er 17 uger (hun skal veje ca. 20 når hun ner udvokset, det vejer min voksne tæve i hvert tilfælde og hun er tilpas). Lyder det rigtigt med vægten? Hendes 8 søskende(6 af den også tæver) vejer mere end hende (ca. 1 kg), men det kan selvfølgelig være kropsbygningen...
    Jeg var i torsdags nede hos opdrætteren for at få hende klippet og opdrætteren synes at hun var lidt for tynd, det er derfor jeg bekymre mig...
    Jeg tror at når hvalpe bor sammen med en hunden, så bruger de mere energi, så de faktisk skal have mere mad end ellers... Chelsea leger i hvert tilfælde meget med min voksne og det forbrænder hun sikkert meget på:)

• #11   17. nov 2008 Jeg prøver lige at få lagt nogle nye billeder ud, så I kan se hvordan hun ser ud nu...

Kommentér på:
småtspisende hvalp...

Annonce