småtspisende hvalp... {{forumTopicSubject}}
Min hvalp på 17 uger er ikke særlig madglad. Hun er ikke unormal tynd, men hun mangler lidt hvalpefedt og jeg skulle derfor gerne have hende lidt op i vægt. Problemet er bare at jeg ikke kan få hende til at spise mere end 300 gr. og det skal ofte lokkes i hende. Når hun er samen med min voksne hund(som jeg deler med min familie) er der ingen roblemer med at spise, så skal de nærmest spise om kap. Min voksne hund på 8 år er MEGET madglad, så jeg er ikke vant til at håndtere en småtspisende hund.
Jeg har prøvet at skifte foder, men synes ikke rigtig det hjalp... Nogle gode råd? Skal jeg skifte foder igen? Jeg skal jo have hende til at tage på, men jeg vil samtidig meget nøddigt give hende noget alt for "lækkert" i maden, da jeg så ender med en kræsen hund..
Har I i øvrigt nogle rigtig lækre godbidder at anbefale.. De skal gerne være små og sunde, hun får jo en del når vi træner (hun er ret glad for noget der smager af fisk eller lever)
jun 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 643
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
jun 2008
Jeg vejer hende hver uge og hun tager på. Man kan heller ikke se ribenene eller noget, men hun mangler bare en smule hvalpefedt.
nov 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 147
Da min Andy var hvalp spiste han heller ikke særlig meget men han er bestemt ikke for tynd i dag, tværtimod.
Jeg gjorde det jeg tilbød ham mad i 15 minutter og spiste han ikke blev maden fjernet og 2-3 timer efter blev han tilbudt det igen. På et tidspunkt finder hun ud af at maden ikke bare står der og så skal hun nok begynde at spise. Lad være med at gøre et større nummer ud af det men fjern blot maden hvis hun ikke gider spise det.
Hos bla, Harald nyborg kan man købe pose med tørret "leverpiller" og de er ikke overvældende store og til rimelige penge (billigere end i mange dyrefoderforretninger) ellers brugte jeg bla. store frolic som jeg brækkede ud i kvarte og hvalpefoder af en anden type end den hun får til aften kan også bruges til godbidder.
nov 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 147
maj 2008
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 154 Svar: 938
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
Din hvalp er ikke tynd, han er da lige som han skal være så længe han trives ville jeg ikke tænke mere over det...
Godbidder - vi køber mini frolics og deler dem i kvarte - de er gode til træning
jun 2008
Jeg var i torsdags nede hos opdrætteren for at få hende klippet og opdrætteren synes at hun var lidt for tynd, det er derfor jeg bekymre mig...
Jeg tror at når hvalpe bor sammen med en hunden, så bruger de mere energi, så de faktisk skal have mere mad end ellers... Chelsea leger i hvert tilfælde meget med min voksne og det forbrænder hun sikkert meget på:)
jun 2008
småtspisende hvalp...