{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

Lukullus vådkost til hvalp? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Buffy er småtspisende (hun er selvfølgelig også næsten lige flyttet ind, men jeg mistænker den unge dame for at være kræsen). Overvejer derfor at supplere godt op med kvalitetsvådkost, i starten tiltænkt som supplement til hendes tørkost (Essentials).

Jeg faldt over Lukullus på Zooplus, og det lyder umiddelbart fornuftigt? Og er det eventuelt noget jeg godt ville kunne fortsætte med at fodre med når hun bliver voksen?
Barf har jeg ikke lyst til at give mig i kast med, selvom flere af jer nok vil foreslå det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lukullus vådkost til hvalp?
  • #1   6. okt 2013 Nogen hvalpe har brug for tid til at falde til et nyt sted...Det sidste jeg ville gøre var at begynde på vådkost...Men du kan selv i starten lave lidt godt og putte oven i tørfoderet...I foråret da jeg fik min sidste hvalp hjem var hun meget lille og meget lidt spisende...Jeg kogte sild og blandede i hendes tørfoder...Silden kan du
    købe som frosne fill. i supermarked.

• #2   6. okt 2013 Jeg mistænker hendes piller være for store for hende til at spise, hun er jo et bette myr, så jeg opbløder det og tilsætter en halv teske vådkost får at give lidt smag, men det er stadig minimal hvad hun spiser (måske 1/4 af hendes daglige ration).

Jeg ved selvfølgelig godt hun skal have tid til at falde til og sådan, men omvendt så vejer hun jo kun 1700 gram, så jeg vil altså heller ikke være så stædig at hendes vækst går i står.

Hvorfor ville det være så forfærdeligt at fodre med vådkost, hvis det giver en glad hund der glædeligt spiser?

• #3   6. okt 2013 Jeg gav vådkost som supplement den første uge fordi min heller ikke spiste ret meget. Hun skulle lige falde til, og så stoppede jeg igen. Min er også kræsen, men har aldrig fået lov at være det, så det er holdt på et minimum - hun spiser sit tørfoder, især når det bliver blandet med andet tørfoder, så det er mere spændende. Men jeg er da ikke et sekund i tvivl om, at hvis jeg begyndte at supplere med alt muligt forskelligt, ville hun begynde at sulte sig selv for at få det lækre vådfoder/leverpostej/what have you fremfor sit tørfoder.
    Jeg har desværre ikke mulighed for at barfe og råd/lyst til at min hund skal leve af vådfoder.

• #7   6. okt 2013 Stine H, nu har jeg bestilt lidt hvalpefoder hjem for at se hvad hun siger til det. Er det et hit, køber jeg mere hjem fra Zooplus.
    Jeg har ikke et behov for at hun pine død skal lære at spise tørfoder, hvis hun ikke gider det. Vil forsøge at tilbyde hende begge ting, det vigtigste for mig er at hun for korrekt ernæring. Hun får selvfølgelig tyggeting ved siden af, så bisserne også bliver brugt

Synes det lignede lækker vådkost, og når hun ikke er større end hun er er det overskueligt rent praktisk og økonomisk at fodre med det. Nu får jeg at se hvad hun siger til det smiley

Kommentér på:
Lukullus vådkost til hvalp?

Annonce