Hvorfor dømmer folk ud fra rygter {{forumTopicSubject}}
Jeg er simpelen så harm, og får sikkert nogen over nakken, men det må jeg så tage med.
Hvordan kan man som menneske SVINE andre til fordi man har læst en tråd hvor en påstår en ting som ikke er sandt og så er man så blåøjet man lige hopper på rygterne med det samme så man overfalder profilejeren i selve profilen så man bliver ked og sletter sin hund samt profilen.
Jeg synes simpelhen mange herinde er så bedømmende ud fra rygter at det er til at bliver helt rystet over. Jeg mener dette forum er for alle og ikke KUN for dem som har tavler på deres hunde som kan sidde og løfte finger af dem som ikke har.
Jeg har selv to uden og en med og er da helt sikkert besluttet på jeg aldrig skal ha en uden tavle igen, men det gør mig da ikke bedre end dem som har uden, jeg er da også færdig med at lave hvalpe uden tavle, og synes da det er forfærdenligt med alle dem som laver hovedløs avl, men der er nogen i mellem som får deres hunde undersøgt på lige fod med dem som har tavle, men de kan lige få en ruffel også for der er jo ikke tavle på deres hunde.
Er HG virkelig blevet sådan at det kun er dem der tror "de er noget ved musikken" der må være her???
Eller er der andre der har det som mig.???
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
Måske fordi jeg er bedøvende ligeglad med de negative ting folk galer op over med mine hunde og min måde at holde hunde på?
Vi gemmer os alle bag en skærm, og frustrationer i hverdagen kan hældes ud her. Og det tror jeg folk udnytter.
Jeg har den indstilling at kan man ikke klare den slags skal man holde sig væk fra forummer som HG.
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.617
jan 2008
Følger: 49 Følgere: 44 Hunde: 1 Emner: 293 Svar: 3.478
mar 2005
Følger: 29 Følgere: 29 Hunde: 5 Emner: 111 Svar: 856
Jeg mener bare at det ikke kan være rigtigt der fx skal sidde en primadonna på 22 år og hagle andre mennesker ned på det groveste, det er nok bare mig der er underlig, men mener vi alle skal have lov til at være her.
jun 2007
Følger: 41 Følgere: 37 Hunde: 3 Emner: 190 Svar: 2.919
Ganske korrekt at der indimellem falder beskeder og direkte trusler som ikke er særlig heldige.... , men trækker på skulderen og griner hånligt af den slags folk...
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Men jeg oplever mere end ofte, at få skudt i skoene at jeg er en snob, og at jeg taler ned til folk, at jeg ikke kan lide hunde uden DKK-tavle - og så videre.
Alene af den grund at jeg argumenterer for mit eget valg.
Såååehh.. Skal vi ikke sige, at en sag har to sider, og ingen har noget at lade andre høre i denne forbindelse...
Om rygter opstået på HG - hvorfor skulle HG være anderledes end alle andre steder mennesker mødes?
jun 2005
Man skal dælme passe på med hvordan man formulerer sig for alt bliver taget yderst personligt og helst negativt.
dec 2007
Følger: 51 Følgere: 48 Emner: 502 Svar: 3.231
mar 2005
aug 2006
Det tager et øjeblik - men til gengæld er det også væk igen på et øjeblik.
Medmindre nogen ønsker at tærske langhalm på det...
mar 2005
Og jeg mener ikke der er nogen der er snobber eller andet fordi de siger deres mening i en tråd og der er rigtig mange gode tråde herinde som jeg også har lært af ingen tvivl om det.
Men kan ikke følge hvad folk får ud af at nedgøre en person offentligt, fordi man synes de gør noget forkert uden at undersøge tingene først.
mar 2005
aug 2006
Det er da et uheldigt mix, men i mine øjne er det bare virkeligheden speedet op.
mar 2005
Ja ja jeg fik luft for mine meninger og vi alle er jo forskellige så sådan er det nok bare.
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.460
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
aug 2006
Jeg har været i talrige af de diskussioner, hvor der bliver lagt op til, at der skal argumenteres for og imod.
Når så argumenterne for bliver lagt frem, så ender diskussionerne som regel med, at nogen går fornærmede og foruettede derfra efter at have lagt kommentarer om, hvor snobbede folk er og refererer senere, at folk ikke kan lide hunde uden tavler.
Der bliver i den grad fortolket og folk er så nærtagende så det basker.
Jeg selv har to gange været personlig herinde - to gange, og jeg ved præcis hvornår. Ingen af dem har været i forbindelse med en tavlediskussion. Alligevel bliver jeg mere end ofte klandret for, at høvle folk ned.
Det er tilsyneladende ikke mine ord, men min tone??????
Heldigvis er jeg ikke selv et nærtagende menneske, og synes det er ok, at folk har det sådan - men ønsker så sandelig, at folk selv overvejer, hvad det er de gør, når de smider insinuationer på bordet om mennesker, de ikke er enige med ;o)
Igen - en sag har to sider.... Og INGEN har noget at lade andre høre.
okt 2008
jeg mener at man spørger om noget og så ender folk med at skrive noget helt andet som folk slet ikke har ebdt om,,alle de gamle rotter sig sammen...
aug 2006
Det folk gør er jo egentlig bare at gentage deres argumenter i en uendelighed.
Rotten sig sammen - jamen det forekommer sikkert, men jeg tror nu ikke det er så organiseret, som du fremstiller det ;o)
okt 2008
når jeg siger de gamle,,så er der utrokigt mange der hele tiden blabber op om dkk tavler osv,,jeg vil også helste have emd dkk tavler mend erfor syntes jeg ikke andre er useriøse af den grund og de ikke får chekket hunde osv...det er det jeg menre at have set gang på gang,,der er brådne kar alle steder
aug 2006
Det er den, jeg reagerer på - dermed er det dig, der fremstiller det som noget organiseret...
Jamen det er da fint, at du har det med tavler som du har det... Men det skal vel ikke afholde andre fra at have det på en anden måde?
Jeg er også ligeglad med, hvad andre investerer i, men bliver jeg spurgt om min holdning, så skriver jeg den da. Hvorfor skulle jeg gøre anderledes?
For at tækkes dem, der ikke er enige med mig?
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 245 Svar: 6.758
Han er så en person som ikke lægger hånd på noget levende.. Der blev jeg altså også rasende.. At begynde at lave rygter om mig fordi man ikke kan lide mig er en ting, men at begynde at gøre det ved kæresten er da for langt ude..
aug 2006
Det er jo fuldstændig magen til IRL - her er forskellen, at den, der går udover sædvanligvis først ved det meget meget senere og er mindre direkte involveret. Og så løber rygterne langt hurtigere herinde - ligesom de også hurtigere brænder ud.
Jeg siger ikke, at det er ok - siger bare, at det ikke er så overraskende. Sådan er vi mennesker desværre. Vi lader os rive med.
Jeg pointerer samtidig, at der er flere problemstillinger i forhold til dette - en sag har flere sider ;o)
aug 2006
Formodninger bliver meget hurtigt til sandheder ;o)
Og det gælder i øvrigt hele vejen rundt ;o)
jan 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 58
Det er fandme til at brække sig over at voksne mennesker kan opføre sig på den måde .. Som om de var små børn .. FØJ !
Min hund er sku lige så dejlig selvom hun ikke har tavle(Har begge hendes forældre godt nok)
aug 2006
Er du helt sikker på, at det ikke er dig, der tænker sådan frem for dem?
jan 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 58
Jeg har set masser af folk sidde og hovere over deres hunde herinde . Men jeg kan ikke komme med nogle navne da udhæning er forbudt .
Men nu mener jeg heller ikke at det er forkert at have hund med stamtale . det giver en sikkerhed hvis man har tænkt sig at avle
aug 2006
Jeg ved også, at jeg er en af dem, der får skyld for at være sådan - også selvom det intet har på sig ;o)
Her er et glimrende eksempel på, at det er svært at håndtere markante meninger, og at de personliggøres.
jun 2005
Jeg har ikke oplevet det, kun at nærtagne folk læser som de selv lyster :o)
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Det er i hvert fald én fortolkning af debatten. Om der er hold i det aner jeg ikke (kan kun tale for mig selv), men jeg bliver sindssyg næste gang nogen kalder mig en blandingshundehader alene fordi jeg foretrækker at købe med papir og ikke bifalder at man bidrager til populationen når markedet så tydeligt er mættet.
Jeg hader jo hellere ikke alle andre racer bare fordi jeg vælger shetland sheepdog'en, lige så lidt som jeg "hader" de andre klubber eller papirløse fordi jeg godt kan lide at fremhæve fordelene ved mit valg.
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
jun 2005
Sjovt nok er jeg heller ikke blevet kritiseret for Carlos, men jeg er med Ubi.
feb 2007
Følger: 49 Følgere: 49 Hunde: 3 Emner: 3 Svar: 202
Det her handlede fra starten af ikke om tavle eller ej ....
det handlede om indavl med to søskene , det kunne man konstatere ved at læse i profilerne ....
det var der en person der gjore opmærksom på og spørger herefter
i salgsannoncen om det er korrekt at de to søskene har samme forældre .
Det blir der herefter ikke svaret på .
Efter et døgns vælger ejeren lidt uforståeligt at slette sin
salgsannonce og profil .
I stedet for at fortælle hvordan tingene hænger sammen ....
feb 2007
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
har du læst startindlægget? Det handler da i høj grad om folk med stamtavler. Det eksempel du nævner kender jeg ikke noget til - og var det det vi skulle snakke om ville tråden være udhængning.
<i>Jeg mener dette forum er for alle og ikke KUN for dem som har tavler på deres hunde som kan sidde og løfte finger af dem som ikke har.
Jeg har selv to uden og en med og er da helt sikkert besluttet på jeg aldrig skal ha en uden tavle igen, men det gør mig da ikke bedre end dem som har uden, jeg er da også færdig med at lave hvalpe uden tavle, og synes da det er forfærdenligt med alle dem som laver hovedløs avl, men der er nogen i mellem som får deres hunde undersøgt på lige fod med dem som har tavle, men de kan lige få en ruffel også for der er jo ikke tavle på deres hunde.
Er HG virkelig blevet sådan at det kun er dem der tror "de er noget ved musikken" der må være her??? </i>
feb 2007
Selvf , har jeg læst startindlægget .
og jeg tar gerne en tur i fryseren eller det der er værre
Nu ved jeg så fra andre indlæg af trådstarter .... i anden tråd hvad det egentlig drejer sig om . hvis man kan tælle til 2 er det ikke så svært .
I øvrigt har jeg aldrig deltaget i med eller uden tavle sjovet ...
Har selv en dejlig blandings hund .
+ to med tavle :o)
aug 2006
Det er der vel intet galt i?
Og HVIS det nu var sådan, at tråden havde taget en drejning til noget irrelevant - det ses jo ofte - så er det nok fordi det originale emne er uddebatteret.... Så det skal nok gå alt sammen ;o)
feb 2007
Ok jeg fik bare ligesom det indtryk at det var forbudt :o)
Hvorfor dømmer folk ud fra rygter