:-( Hvorfor dømmer folk hinadnen på hg {{forumTopicSubject}}
Kommer lige med et meget surt opstød, dette skal selvfølgelig ikke ramme folk der ikke er så tomhjernet som visse personer herinde. .
jeg har en veninde herinde som har truffet en meget meget svær beslutning, om at sælge sin dejlige hvalp chang... Man burde mene at herinde på hundegalleri, ville være det perfekte sted, og sætte sin hund til salg, og at der ville være støtte og medfølelse fra alle de hundemennesker der er herinde... Alle burde kunne sætte sig ind i hvor hårdt det er og skulle gå a med sine børn, og så hjælper det fandme ikke noget at man bliver beskyldt for at sælge pitt bull. Chang er en blanding af rottweiler og amstaff, og ja han har rød næse, men det kan en brun lap også ha, og så vidt jeg ved er det da ikke en pitt, bare fordi den har rød næse. . . Til jer der mener a chang er en pitt må virkelig til at læse deres lektie inden de begynder og dømme folk. syntes det er noget svineri, gider ikke og sidde og skrive de latterlige kommentar der er blevet skrevet om chang, fordi det er spild a tid. . Så til jer der ikke er interesseret i det anoncen handler om,vær venlig og holde jeres mening om chang for jer selv, og find dog på noget andet og brug jeres tid på...
Er det kun mig der syntes nogle folk herinde, dømmer på forhånd? istedet for at sidde og spille kloge om noget de måske ikk en gang har forstand på.??
tak.. og ha en dejlig dag
Tine
jul 2006
Følger: 28 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 125
Men tak for støtten skat
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 345 Svar: 2.135
jul 2006
feb 2005
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 6 Emner: 165 Svar: 873
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 1.312
Men en anden ting... En rotte har ikke og har aldrig haft en rød næse... derfor kommer alle de der bemærkeninger. Jeg har ikke noget imod hendes hund eller andet... Synes selv den ligner en pit blanding... Men som jeg skrev til hende, så må hun/de selv vide hvad der er i deres hund. Har også slettet min kommentar fra annocen!
Har ikke mere at sige til den sag!
jan 2007
Så er man for fanden da langt ude..
Hold da kæft hvor er folk også langt ude og skal sidde og bedømme hvilken blanding ens hund er..
Bland jer dog for fa... uden om..
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 239
og jeanett det er vel iorden og komme ud med det li som alle andre gør herinde. . . .
jan 2007
feb 2008
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 163 Svar: 1.197
feb 2005
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Emner: 85 Svar: 1.807
Og Jeanett - det er meget muligt at helvede bryder løs - men det er jo typisk HG i en nøddeskal....
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 115 Hunde: 6 Emner: 248 Svar: 7.830
aug 2007
Så snart man kommer med en bemærkning at en hunde ikke har de samme træk fra en rotte, men til gengæld ligner en pitblanding, så bliver man haglet ned... Synes tit jeg har set at så snart man bring ordet "pit" på banden så er fanden løs!
Nå et lille sur opstød fra mig...
feb 2007
Og om det er en amstaff blanding eller labrador kommer vel ud på et ?
feb 2008
Det var dog noget være crap du fyrer af.. det er dog lige at dømme folk.. du ved jo ikke en skid om hvem tøsen er.... hun kunne sku da godt havde købt hunden med den rigtig indstilling...
jeg er selv 17 og har en hund som bliver stor og kan være agressiv hvis man ikke opdrager den ordentligt... så luk lige med det latterlige kommentare...
aug 2007
feb 2007
Hvorfor tror du at fanden er løs når man siger pit bull ?? Måske for at hunden er ulovlig i danmark...
Men altså andre racer har jo også røde snuder....
feb 2008
er helt enig.. jeg tør næsten ikke oprette nogle debat emner her inde.. da folk altid dømmer eller skal tale ned til en..
selvom man er ung kan man sku godt passe godt på en hund.. og give den det den skal have..
feb 2008
feb 2007
Men du må give mig ret i at MANGE unge vælger amstaff blandinger som deres første hund - det ER en krævende hund - specielt for en 1. gangsejer...
jul 2006
Syntes nu også du er lidt voldsom i din udtale... hvis du nu kigger i min profil så har jeg 2 hunde.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Og skal sku ikke af med kenzo... du kan intet sige om at jeg skulle have tænkt mig om inden jeg anskaffede mig chang. Du ved INTET om hva der er sket der gør at jeg er nød til at tage denne tunge tunge beslutning...
Om jeg er 19 eller ej , det gør mig sku ikke til en dårligere hunde ejer... jeg elsker mine hunde som var de mine børn...
aug 2007
Men nok om det, hvalpen ser mega sød ud og om der er kommet en labber eller andet forbi moren samtidig, kan der være flere fader til hvalpene.
jul 2004
Følger: 20 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 94 Svar: 1.811
jul 2006
feb 2008
ja det kan være en stor mundfuld.. men det kan de fleste store hunde som skal have meget opmærksomhed....
jul 2004
jul 2004
www.southernpridepitbulls.com/females.html
feb 2008
Hvis du ikke har mere at sige så skrid fra den her tråd..
Belinda og kenneth
Er helt enig med dig... de ved ikke en skid om hvilken situation du står i...
Cecilia...
jeg kan se den har træk fra rottweiler.. det er ikke ret mange.. men det har den.. men en blanding kan godt kun lige den ene af forældrene...
aug 2007
Ja det har du fortalt... Men jeg kan ikke se dem ud fra dine billeder. Men du er sammen med ham til dagli og kan nok bedre se dem.
dec 2007
tine l: mit emne her intet a gøre med belinda og hendes alder, man kan aldrig vær 100 på hvordan det går og sætte en ny hvalp i sit hjem, når der er en anden hund i forvejen. . . det kunne jo tænkes at det var for changs skyld her du måske overvejet det i stedet for at dømme belinda ???
okt 2005
Følger: 10 Følgere: 12 Hunde: 4 Svar: 720
aug 2007
Derfor siger jeg også at man lige skal tage en ekstra kig på rotten og moren til hvalpene... da ingen af dem har den der røde næse...
------
Men som jeg har skrevet længer oppe, kan der være en anden han hund også har været på besøg samtidig... Derfor mulighed for flere fader til samme kuld!
Ikke fordi at den anden han er en pit, men må være en anden han med trækkene til det der med rødenæser, som feks labben, novo scotia osv.
feb 2005
jul 2006
Igen er der jo nok en grund til det..
Vil ikke side og skulle forsvare mig selv over for dig.
Der er fanme forskæl på at have 1 eller 2 hunde.
Og du kender ikk Chang du ved ikk hvad Chang kræver... Jeg kan ikk give Chang det han kræver mere... Og når jeg ikk kan det, så er han bedre tjent hos en anden familie... sådan er mit valg.. og det er et svært et.. kan du for pokker ikk bare respektere det, og så lade dine små stikpiller liggende...
feb 2008
hvad med du blander dig uden om ?
som tråedens overskrift... hvorfor dømmer folk hinanden???
okt 2005
okt 2005
feb 2008
syntes det er et godt valg du har taget. hvis du føler han var det bedre et andet sted. så er det jo godt. nogen hunde kan bare ikke sammen desværre... pøj pøj med den dejlige hund:D
jul 2006
ja ja self.. men der er sku ingen grund ti9l at vade i det
Tænk hvis du selv stod i samme situration ?
at skulle af med noget du elsker pisse højt, og så bare blive tromlet ned med at ens hund er ulovlig og bla bla bla....
jul 2004
www.trupitbull.com/images/colors/chocolateredwhitetricolor.jpg
Tror ikke på at der er lab i den hvalp.
dec 2007
jul 2006
Du kan sku ikk spå om fremtiden det kan du altså ikk.. havde det været fordi jeg solgte min hund da jeg desværre har anskaffet mig den uden at vide om jegf måtte have hund eller ej SÅ kan jeg forstå dig...
Men du må sku bruge tænkeren lidt, før du taler....
Du såre mere end du gavner.
jan 2007
Så er man sku for negativ og en sur kone der keder sig rigtigt meget..
Hold da op.. Hvis jeg skulle være så negativ kunne jeg da ikke holde mig selv ud..
Men HVORFOR skal man dømme folk på den måde ALTID?????
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
jan 2007
okt 2005
men jeg er enig folk dømmer hurtigt.
enhver hundeejer ville da kræve kræet aflivet
jul 2006
Kan self godt følge dig, det kan jeg 100 %
Men lige præcis i min situration er det ikk noget som jeg ahr kunen sikre og ikke noget jeg kan lave om på nu.
Jeg ved ikk om tingene går i orden om en måned eller om et år..
og derfor gør det min situration lidt svær..
Ja det er mig der har taget valget for Chang og Ja det bliver mig der taget det nye valg for Chang.. Men sådan vil det altid være desværre.. ville dog aldrig bare sætte chang hos hvem som helst.. jeg skal stadig kunne have det godt med mig selv... og kun det bedste er godt nok til chang... om han er mine ller an andes
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 64 Svar: 692
jan 2008
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 252
sep 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 139 Svar: 1.058
Hun skal af med sin hund og så er den vel ikke længere... Hvorfor skal folk forsvare sig gang på gang pga. dømmende og uvidende hg brugere, som sidder på vagt får at finde fejl hos andre dyr og mennesker fordi de har et kedeligt liv??!!!!!
jan 2008
Omvendt, skal man ikke være bruger på et stort hundeforum som HG ret længe, før man får øje på den enorme mængde modehunde, der opgives og videreformidles af unge ejere, som tydeligvis ikke har tænkt særlig langt før anskaffelsen af en hund.
Forståelsen for, at livet med en hund er gået galt for endnu et ungt menneske (og endnu en stakkels hund betaler prisen), bliver mindre og mindre!
Aldrig før har der været sådan et boom af helt unge hundeejere, og det store antal af hvalpe og unghunde til videreformidling er et tydeligt tegn på, at det i de fleste tilfælde er urealistisk at anskaffe hund så tidligt i sit liv.
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.493
Henvendelserne og de negative kommentarer er ikke ment til dig som person... tror bare folk er så utrolig træt af at se de salgsannoncer herinde!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Og der er så mange absurde imellem:
"vi fik hunden i bytte for en hest, men har ikke tid til hunden, så sælger hende."
"Vil hellere have en labrador, så sælger hende."
"Efter vi har fået et barn kan vi ikke overskue det."
osv osv osv......
er selv meget meget træt af så mange salgsannoncer, og generelt mener jeg, at folk ikke tænker sig om før de anskaffer sig en hund, og det er så sørgeligt!!!!!!!!!
Kommentarerne omkring pitt bull er bare latterlige...!! Det gavner ingen steder.
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 80 Hunde: 2 Emner: 534 Svar: 3.710
der er nogen der bare udskifter deres hund og der er nogen der er virkelig kede af at skulle af med den, vi ved bare ikke hvem der er hvem jo, så derfor skal man tage lidt hensyn syntes jeg.
der er da også nogen gange jeg tænker mit, når en sælger skriver de ikke kan have hund længere men det er kun den ene der sælges, men jeg kender ikke hele historien så jeg kan ikke tillade mig at dømme.
udover det syntes jeg det skal være so på kattegalleri. der skal sælger ikke selv anmelde om at nogen skriver unødvendige ting i annoncen, de der administratore fryser dem øjeblikkeligt, det er ok syntes jeg, fordi man kan bare trykke på sælgers navn og sende en PB det er da også mere personligt.
plus har lagt mærke til at nogen inde på hg, mange gange de samme der går igen som "spørh interesseret" til alle racer der bliver sat til salg, og spørg om de samme spørgsmål hver gang, det syntes jeg irkere mere som at blande sig for hvordan kan man når man selv har e eller to hunde være interesseret i stortset ALLE hunde der bliver sat til salg her inde.. eller nej det er kun dem hvor der ik er nævnt stamtavle.
syntes den slags ting er irriterende når de samme mennesker går igen hele tiden med samme 3 spørgsmål ved stortset alle hundene. hvis man bare vil hjælpe med at give en kommende køber info, så skriv en PB og skriv det kan hjælpe hvis du nævner om den har tale og hvor..
det er meget bedre end at fylde hele annoncen med de samme spørgsmål
nov 2005
nov 2005
hvis man har god viden syntes jeg man skal DELE ud af den ik bare fortælle man har den.
der vil altid være nogen mennesker der aldrig bliver klogere, deres hund bliver måske ved med at blive gravid fordi de ikke vil lytte til hvad nogen har prøvet at hjælpe dem me, sådan vil det altid være.
men tror dem hvor det virkelig ikke siver ind de er i stort undertal i forholdt til de andre, så hvis man mener man kan hjælpe er det kanon, hvis ike (som mig f.eks) jamen så skriver jeg ikke ej du skulle hvertfal ikke ha gjort sådan og sådan for det ved de jo nok godt nu.. hvis man ikke kan hjælpekan man følge tråden for måske at lære noget selv men ikke kommentere hvad de ikke sklle ha gjort
jan 2008
Hvad er der galt i at vente med at få hund, til man har overstået uddannelsen, fået sig et stabilt job, købt sig et hus – altså kort og godt: til man er godt og grundigt etableret OG moden nok til at påtage sig ansvaret for en hund?!
nov 2005
nogen har måske lært det af en erfaring opdrætter nogen har læst det i en bog, nogen lærer det først når de står i en dårlig situation hvor de først lære det nu hvis folk ellers vil lære fra sig..
ikke alle har den samme viden og det må man acceptere og så hjælpe hinanden
hvis jeg ved noget som en anden ikke ved, og jeg tror de kan bruge min vinden, jamen så deler jeg da glædeligt ud af det
jan 2008
Lukke øjnene for markedsannoncerne?? Ja, for hvad man ikke ser har man ikke ondt af? Hmmm... nej... så naiv vil jeg nu heller ikke værre!
jan 2008
Efter jeg var nede på 4 racer besøgte jeg kenneler, udstillinger m.m.
Jo, jeg mener godt man kan sætte sig ordentlig ind i hvad det kræver at have hund, så man ikke bliver overrasket!!!!!!!!!!!!
Det handler jo ikke om trådene hvor folk spørger til opdragelsen af deres hund eller andre spørgsmål, det handler om hunde der ryger ra hjem til hjem eller som bliver aflivet pga naive personer der ikke bruger tiden på at sætte sig ind i hvad de har gang i!!!!! De gør sig ikke overvejelser nok og reflektere ikke over ansvaret! Stakkels stakkels hunde, og min sympati får ejerne som sagt ikke!
jan 2008
Hvis unge hundeejere ikke allerede har læst/hørt/set/erfaret, at Amstaffen er en svær 1.gangshund, at mange muskelhunde ikke kan med andre hunde, at hundehandlere skal man holde sig fra, at Pit Bull er ulovlige, at hvalpen skal trænes i at kunne være alene hjemme for ikke at splitte hele hjemmet ad, at man i mange boligselskaber ikke må holde hund, at hunde koster kassen at holde i foder, tilbehør og dyrlægeregninger, at hunde har et sprog og kan/vil kommunikere med os, at kærlige hænder ikke er nok, at rigtig mange unge giver op overfor det store ansvar og forpligtelserne og sælger hunden videre, osv osv osv, så går de med skyklapper på og propper i ørerne.
jan 2008
Folk burde være lige så seriøse om at anskaffe sig hund som det at få børn... men ok... heller ikke alle der tager det at få børn seriøst...
argh det er frustrerende!
Igen: Det er hunden det går ud over!!! Det bløder altså i mit hjerte at se salgannoncerne og nej, jeg giver ejerne skylden. Vil lige sige, at i ENKELTE tilfælde i annoncerne er det ikke ejernes skyld, hvis barnet har fået astma allergi el.lign. situationer.
mar 2008
jan 2008
Det du beskriver, det er at du stiller spørgsmål omkring hunden, men gerne vil lægge det arbejde i hunden som den kræver... det er to vidt forskellige ting!
Ja, det er hårdt, både med hunde og børn, men fandeme lang vej fra at synes det er hårdt, til at ville sælge!!!!!!!!!!!!!!! Og det er her folk ikke gør det godt nok! Dem der sælger, har ikke været realistiske!!!
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
p.s.
Jeg skriver IKKE om nogen speciel tråd eller emne p.t.
Stiller blot nogle. generelle spørgsmål.
.m.v.h.
v.d.
jan 2008
Nej, det er ikke nok at opfylde de krav, jeg satte op, for man skal også være hundemenneske; altså, sætte sig grundigt ind i hundes adfærd og behov og have en stor interesse i leve med en hund. Ydermere skal man være realistisk og anskaffe sig en race, der virkelig passer til ens eget temperament, energiniveau og livsstil, istedet for at købe en hund udelukkende pga dens udseende.
Så skulle man selv og hunden være rigtig godt kørende! :o)
Men held og lykke til dig og din hund. Jeg håber, du klarer det :o)
mar 2008
jan 2008
Hunde er flokdyr, og det er unaturligt og utrygt for den at skulle have ny flok i tide og utide.
Problemerne kan være mange omkring skiftende hjem for en hund. En eller flere af ejerne er måske ligeglade, uvidende, hårdhændede, og hunden udvikler problemadfærd, som de næste ejere ikke kan magte, og de giver også op overfor hunden, som på den måde ikke kan undgå at blive taber.
Jeg har selv haft overtaget en sådan hund, og på baggrund af den erfaring kan jeg ikke lade være med at tænke på, hvor mange af hundene i Markedet der mon har en masse lig med i lasten, som kun meget kompetente og velforberedte købere ville kunne håndtere? Og hvor mange af dem ville vælge at overtage en af disse genbrugshunde?
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.391
Når det er sagt så vil jeg håbe at Chang får et rigtigt godt og blivende hjem hos nogen som ved hvad det det vil sige at have en vaps som ham og som har tiden og lysten til at give ham et godt og langt hundeliv :o)
Pit eller ej så er han dejlig at se på ...
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 165
jeg tør mange gange ikke stille nogle spørgsmål.. Pga hvis man spørger om noget,som andre synes man burde vide,så får man en ordentlig sviner..Og føler sig som den dårligste ejer bagefter..
Vi har godt nok haft hund hele mit liv.. men Bonnie er min helt egen og første hund.. Og gør det så godt jeg kan.. Sørgede selvfølgelig for at læse en masse bøger osv før jeg fik hende.. og læser stadig en masse,for at få viden..
og nogle gange kunne det være rart at stille lidt spørgsmål herinde,og folk ville svare pænt..
jan 2008
Det er til gengæld en skam ikke at ville lære og at gentage dumme fejl med først den ene hund og så den anden og den tredje.
I de tilfælde er det klart, at andre brugere mister tålmodigheden med hundeejeren og finder grovfilen frem.
Man behøver dog ikke at tage grimt sprogbrug med ind for at få modtageren til at forstå, man er blevet harm eller føler sig provokeret af f.eks den skødesløse omgang med hunde. Det kan og bør skrives i et sobert sprog.
Sascha K, du kan ikke forvente at kunne styre, hvor en debat bevæger sig hen. Heller ikke selvom du har skrevet startindlægget og ville noget helt andet, end hvad det udvikler sig til.
Der er jo mange mennesker og mange forskellige holdninger herinde, og vi opfatter alle tingene udfra hver vores unikke erfaringsgrundlag.
At slette din tråd igen gør bare, at folk måske ikke gider ulejlige sig med at skrive indlæg i dine tråde fremover, for hvad skulle det nytte, hvis du alligevel sletter, når det ikke går efter din plan?
jan 2008
dec 2007
jul 2006
Hmm det kunen måske tænkes at det er rart at vide at der er nogle der dele samme mening som en selv ??
bare en teori..;)
jan 2008
Men alle de hunde der er til salg, mener jeg bare viser, at folk ikke gider sætte sig nok ind i selve ansvaret omkring hunden!! Og det går i sidste ende kun ud over hunden, og det har hundende der skal placeres i nye hjem igen og igen ikke fortjent.
dec 2007
min mor har altid lært mig at man skal være høflig, og det er da super du starter en ny diskution som overhoved ikke handler om den tråd jeg har startet, men hvis det er noget der cikanere dig jeg skriver tak til de andre så ignorere det. . . . .
dec 2007
jul 2006
okt 2005
:-( Hvorfor dømmer folk hinadnen på hg