{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.700 visninger | Oprettet:

:-( Hvorfor dømmer folk hinadnen på hg {{forumTopicSubject}}

Kommer lige med et meget surt opstød, dette skal selvfølgelig ikke ramme folk der ikke er så tomhjernet som visse personer herinde. .
jeg har en veninde herinde som har truffet en meget meget svær beslutning, om at sælge sin dejlige hvalp chang... Man burde mene at herinde på hundegalleri, ville være det perfekte sted, og sætte sin hund til salg, og at der ville være støtte og medfølelse fra alle de hundemennesker der er herinde... Alle burde kunne sætte sig ind i hvor hårdt det er og skulle gå a med sine børn, og så hjælper det fandme ikke noget at man bliver beskyldt for at sælge pitt bull. Chang er en blanding af rottweiler og amstaff, og ja han har rød næse, men det kan en brun lap også ha, og så vidt jeg ved er det da ikke en pitt, bare fordi den har rød næse. . . Til jer der mener a chang er en pitt må virkelig til at læse deres lektie inden de begynder og dømme folk. syntes det er noget svineri, gider ikke og sidde og skrive de latterlige kommentar der er blevet skrevet om chang, fordi det er spild a tid. . Så til jer der ikke er interesseret i det anoncen handler om,vær venlig og holde jeres mening om chang for jer selv, og find dog på noget andet og brug jeres tid på...

Er det kun mig der syntes nogle folk herinde, dømmer på forhånd? istedet for at sidde og spille kloge om noget de måske ikk en gang har forstand på.??

tak.. og ha en dejlig dag

Tine

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  :-( Hvorfor dømmer folk hinadnen på hg
  • #1   14. apr 2008 Kan slet ikke se hvad man skal blande sig i når det kommer til en markeds annonce, det er sku super hårdt at skulle af med den lille fis i forvejen..
    Men tak for støtten skat smiley

• #2   14. apr 2008 Man må ikke skrive i en annonce hvis det ikke har til gavn for sælgeren eller hvad man kan sige..

• #3   14. apr 2008 Nej men det er desværre ikke alle her inde der har forstået det . smiley

• #4   14. apr 2008 Hvorfor lave et emne om det her forum, så er du da med til at blæse det til noget stort. Hvorfor ikke bare slette den kommentar og så komme videre.

• #5   14. apr 2008 Har skrevet med hende... Og som jeg skrev var det ikke for at genere hende eller ander... Jeg svarede bare en der havde skrevet til en anden på annocen..

Men en anden ting... En rotte har ikke og har aldrig haft en rød næse... derfor kommer alle de der bemærkeninger. Jeg har ikke noget imod hendes hund eller andet... Synes selv den ligner en pit blanding... Men som jeg skrev til hende, så må hun/de selv vide hvad der er i deres hund. Har også slettet min kommentar fra annocen!

Har ikke mere at sige til den sag!

• #6   14. apr 2008 Kan ikke se hvorfor man skulle sidde og lyve om sin hund..
    Så er man for fanden da langt ude..

Hold da kæft hvor er folk også langt ude og skal sidde og bedømme hvilken blanding ens hund er..
    Bland jer dog for fa... uden om..

• #7   14. apr 2008 cecilia: ja ved det var en kommenta, til det der var, blevet skrevet... smiley
    og jeanett det er vel iorden og komme ud med det li som alle andre gør herinde. . . .

• #8   14. apr 2008 Og hvorfor ikke bare hoppe denne tråd over i stedet for at komme med et surt opstød smiley

• #9   14. apr 2008 jeg syntes tit folk er dømmende... jeg skrev i en tråd om kamp/muskelhunde at jeg ikke havde noget imod at man kaldt min hund for muskelhund. og med det samme blev jeg dømt om at jeg havde en amstaf og alt muligt.. jeg har en blandings hund og der er ikkke amstaff i.. der er en rottweiler hønsehund bullmastiff og mastiff... folk skulles toppe med at dømme andre og ikke skrive noget som du ikke ved om...

• #10   14. apr 2008 Tine, jo selvfølgelig er det ok at komme ud med det, og jeg synes faktisk også at det er et stort problem med urrelevante kommentarer i folks annoncer, men min tanke omkring dette emne er at nu er der pludselig mange der ser den røde næse, og så bryder helvede løs herinde. Derfor synes jeg det var en lidt dårlig ide at lave et forumindlæg om den annonce, håber du forstår smiley

• #11   14. apr 2008 Jeg synes det er fint at du skriver om det herinde - folk skal lære at klappe i når de ikke ved hvad de snakker om...
    Og Jeanett - det er meget muligt at helvede bryder løs - men det er jo typisk HG i en nøddeskal....

• #12   14. apr 2008 Har lige været inde og kigge på den farlige Chang - han ser rigtig sød ud - og jeg kan se at hans søster (født samtidig) har en helt sort snude og en anden har sort/hvid snude - når nu talen skal falde på snuder. Nova Scotia Retriever hunde har stort set kun røde snuder o.s.v. Tjah - hvad kan jeg sige - Chang ser i hvert sød ud - rød snude eller ej.

• #13   14. apr 2008 hmmm er det nu ikke tilladt at komme med sin mening.... Vi lever sgu da i et frit land!!!

Så snart man kommer med en bemærkning at en hunde ikke har de samme træk fra en rotte, men til gengæld ligner en pitblanding, så bliver man haglet ned... Synes tit jeg har set at så snart man bring ordet "pit" på banden så er fanden løs!

Nå et lille sur opstød fra mig...

• #14   14. apr 2008 Tine L - nu er det jo ikke det der er emnet... Emnet er at folk har så skide travlt med at sige at det er en pit bull hun har ....

Og om det er en amstaff blanding eller labrador kommer vel ud på et ?

• #15   14. apr 2008 Tine L

Det var dog noget være crap du fyrer af.. det er dog lige at dømme folk.. du ved jo ikke en skid om hvem tøsen er.... hun kunne sku da godt havde købt hunden med den rigtig indstilling...

jeg er selv 17 og har en hund som bliver stor og kan være agressiv hvis man ikke opdrager den ordentligt... så luk lige med det latterlige kommentare...

• #16   14. apr 2008 Glemte også lige at sige jeg synes den ser mega sød ud.. uanset hvilken farve næsen har...

• #17   14. apr 2008 Mærkeligt ikk Cecilie ?
    Hvorfor tror du at fanden er løs når man siger pit bull ?? Måske for at hunden er ulovlig i danmark...
    Men altså andre racer har jo også røde snuder....

• #18   14. apr 2008 sascha K

er helt enig.. jeg tør næsten ikke oprette nogle debat emner her inde.. da folk altid dømmer eller skal tale ned til en..

selvom man er ung kan man sku godt passe godt på en hund.. og give den det den skal have..

• #19   14. apr 2008 er helt enig.. hunden ser sku pisse sød ud:D

• #20   14. apr 2008 Peter - ja det har intet med alderen at gøre...
    Men du må give mig ret i at MANGE unge vælger amstaff blandinger som deres første hund - det ER en krævende hund - specielt for en 1. gangsejer...

• #21   14. apr 2008 Tine L

Syntes nu også du er lidt voldsom i din udtale... hvis du nu kigger i min profil så har jeg 2 hunde.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Og skal sku ikke af med kenzo... du kan intet sige om at jeg skulle have tænkt mig om inden jeg anskaffede mig chang. Du ved INTET om hva der er sket der gør at jeg er nød til at tage denne tunge tunge beslutning...

Om jeg er 19 eller ej , det gør mig sku ikke til en dårligere hunde ejer... jeg elsker mine hunde som var de mine børn...

• #22   14. apr 2008 Majse: Ja det har jeg så ikke utalt mig om.... Men hvis du lige læser at det er en amstaff og rotteblanding der er til salg, og hvalpen har en lyserød næse... Og desuden ingen træk fra rotten har. Så kan du vel også forstå hvorfor folk råber jagt i gevær... Du siger jo også selv at pitten er ulovlig!

Men nok om det, hvalpen ser mega sød ud og om der er kommet en labber eller andet forbi moren samtidig, kan der være flere fader til hvalpene.

• #23   14. apr 2008 En ren amstaff vil have meget svært ved at lave rednose hvalpe da de siden amstaff racen blev grundlagt ikke har været en ønsket farve hos amstaffen. Så er det vel op til en selv og vurdere hvad man synes den ligner da der ingen stamtavle er..

• #24   14. apr 2008 Chang har træt fra rotten, dog ikke så mannge som kenzo .

• #25   14. apr 2008 majse..

ja det kan være en stor mundfuld.. men det kan de fleste store hunde som skal have meget opmærksomhed....

• #26   14. apr 2008 Også må en pit gerne være tricolor og den må faktisk være alle farver.

• #27   14. apr 2008 Og der kan ses en her.
    www.southernpridepitbulls.com/females.html

• #28   14. apr 2008 Tine L

Hvis du ikke har mere at sige så skrid fra den her tråd..

Belinda og kenneth

Er helt enig med dig... de ved ikke en skid om hvilken situation du står i...

Cecilia...

jeg kan se den har træk fra rottweiler.. det er ikke ret mange.. men det har den.. men en blanding kan godt kun lige den ene af forældrene...

• #29   14. apr 2008 Belinda & Kenneth !
    Ja det har du fortalt... Men jeg kan ikke se dem ud fra dine billeder. Men du er sammen med ham til dagli og kan nok bedre se dem.

• #30   14. apr 2008 peter: tak tak tak
    tine l: mit emne her intet a gøre med belinda og hendes alder, man kan aldrig vær 100 på hvordan det går og sætte en ny hvalp i sit hjem, når der er en anden hund i forvejen. . . det kunne jo tænkes at det var for changs skyld her du måske overvejet det i stedet for at dømme belinda ???

• #31   14. apr 2008 har lige set ham og han ser da søe ud men en pit bull bla det er noget jeg ikke har forstand på. men så jeg en pit bull der ikke var sød ved mine tøser ville jeg da skyde den self der må jo være en grund til de ikke er lovlige. HUSK jeg siger ikke at alle pit bull er sådan der er stadigvæk folk der har dem.

• #32   14. apr 2008 * C & J *
    Derfor siger jeg også at man lige skal tage en ekstra kig på rotten og moren til hvalpene... da ingen af dem har den der røde næse...
    ------

Men som jeg har skrevet længer oppe, kan der være en anden han hund også har været på besøg samtidig... Derfor mulighed for flere fader til samme kuld!

Ikke fordi at den anden han er en pit, men må være en anden han med trækkene til det der med rødenæser, som feks labben, novo scotia osv.

• #33   14. apr 2008 Bella tøsen, ville du skyde den ? totalt mærkelig kommentar.

• #34   14. apr 2008 Tine L

Igen er der jo nok en grund til det..
    Vil ikke side og skulle forsvare mig selv over for dig.
    Der er fanme forskæl på at have 1 eller 2 hunde.
    Og du kender ikk Chang du ved ikk hvad Chang kræver... Jeg kan ikk give Chang det han kræver mere... Og når jeg ikk kan det, så er han bedre tjent hos en anden familie... sådan er mit valg.. og det er et svært et.. kan du for pokker ikk bare respektere det, og så lade dine små stikpiller liggende...

• #35   14. apr 2008 bine og banditterne..

hvad med du blander dig uden om ?

som tråedens overskrift... hvorfor dømmer folk hinanden???

• #36   14. apr 2008 ja hvis en muskelhund bed min hund ihjel ville jeg skyde den ja

• #37   14. apr 2008 chang ser meget sød og venlig ud

• #38   14. apr 2008 belinde og kenneth.

syntes det er et godt valg du har taget. hvis du føler han var det bedre et andet sted. så er det jo godt. nogen hunde kan bare ikke sammen desværre... pøj pøj med den dejlige hund:D

• #39   14. apr 2008 bine og banditterne..

ja ja self.. men der er sku ingen grund ti9l at vade i det
    Tænk hvis du selv stod i samme situration ?
    at skulle af med noget du elsker pisse højt, og så bare blive tromlet ned med at ens hund er ulovlig og bla bla bla....

• #40   14. apr 2008 Tricolor red nose.
    www.trupitbull.com/images/colors/chocolateredwhitetricolor.jpg

Tror ikke på at der er lab i den hvalp.

• #41   14. apr 2008 og ja sascha, pas på der ikke er pitt i din lille baby, hun kunne jo være til fare hehe griner smiley

• #42   14. apr 2008 ARG..... Tine L

Du kan sku ikk spå om fremtiden det kan du altså ikk.. havde det været fordi jeg solgte min hund da jeg desværre har anskaffet mig den uden at vide om jegf måtte have hund eller ej SÅ kan jeg forstå dig...
    Men du må sku bruge tænkeren lidt, før du taler....
    Du såre mere end du gavner.

• #43   14. apr 2008 Jeg synes fandme man er sunket langt ned hvis man sidder og bedømmer en hund eller ejer som man overhovedet ikke kender..
    Så er man sku for negativ og en sur kone der keder sig rigtigt meget..
    Hold da op.. Hvis jeg skulle være så negativ kunne jeg da ikke holde mig selv ud..

Men HVORFOR skal man dømme folk på den måde ALTID?????

• #44   14. apr 2008 Alle der ikke er enige - skrid fra tråden :o)))

• #45   14. apr 2008 Bella hvad hvis det var en lab eller anden race havde du så os skudt den?

• #46   14. apr 2008 eller aflivet.
    men jeg er enig folk dømmer hurtigt.
    enhver hundeejer ville da kræve kræet aflivet

• #47   14. apr 2008 Tine L

Kan self godt følge dig, det kan jeg 100 %
    Men lige præcis i min situration er det ikk noget som jeg ahr kunen sikre og ikke noget jeg kan lave om på nu.
    Jeg ved ikk om tingene går i orden om en måned eller om et år..
    og derfor gør det min situration lidt svær..

Ja det er mig der har taget valget for Chang og Ja det bliver mig der taget det nye valg for Chang.. Men sådan vil det altid være desværre.. ville dog aldrig bare sætte chang hos hvem som helst.. jeg skal stadig kunne have det godt med mig selv... og kun det bedste er godt nok til chang... om han er mine ller an andes

• #49   14. apr 2008 Belinda og Kenneth: synes bare i skal lade den negative snak gå ind af det ene øre og ud af det andet... tror ikke i får noget ud af at diskuttere med folk herinde, desværre... I må bare støtte jer til det faktum at i ved hvilken hund i har, og så lade de uvidende mennesker her på HG være uvidende!! Synes jeres hund er virkelig smuk, og er sikker på i nok skal finde et godt hjem til den!!

• #52   14. apr 2008 Jeg er helt enig med Tine L.

• #53   14. apr 2008 Folk sidder bare som gribbe og venter på at kunne angribe nogen........ Og igen sidder der nogen bag skærmene og bedømmer andre og deres hunde og det er det ene og det andet - jeg har også fået smidt mange gange i hovedet at min er en pitt blanding..... FOR F....... lad være med at dømme og spille kong gulerod........
    Hun skal af med sin hund og så er den vel ikke længere... Hvorfor skal folk forsvare sig gang på gang pga. dømmende og uvidende hg brugere, som sidder på vagt får at finde fejl hos andre dyr og mennesker fordi de har et kedeligt liv??!!!!!

• #54   14. apr 2008 Jeg kan godt forstå, det gør ondt at få en reprimande, når man allerede er ked af det over at skulle af med sin hund. Selvfølgelig bliver man både såret og vred.

Omvendt, skal man ikke være bruger på et stort hundeforum som HG ret længe, før man får øje på den enorme mængde modehunde, der opgives og videreformidles af unge ejere, som tydeligvis ikke har tænkt særlig langt før anskaffelsen af en hund.
    Forståelsen for, at livet med en hund er gået galt for endnu et ungt menneske (og endnu en stakkels hund betaler prisen), bliver mindre og mindre!

Aldrig før har der været sådan et boom af helt unge hundeejere, og det store antal af hvalpe og unghunde til videreformidling er et tydeligt tegn på, at det i de fleste tilfælde er urealistisk at anskaffe hund så tidligt i sit liv.

• #55   14. apr 2008 Jeg er så enig med Dobertossen:
    Henvendelserne og de negative kommentarer er ikke ment til dig som person... tror bare folk er så utrolig træt af at se de salgsannoncer herinde!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Og der er så mange absurde imellem:
    "vi fik hunden i bytte for en hest, men har ikke tid til hunden, så sælger hende."
    "Vil hellere have en labrador, så sælger hende."
    "Efter vi har fået et barn kan vi ikke overskue det."

osv osv osv......

er selv meget meget træt af så mange salgsannoncer, og generelt mener jeg, at folk ikke tænker sig om før de anskaffer sig en hund, og det er så sørgeligt!!!!!!!!!

Kommentarerne omkring pitt bull er bare latterlige...!! Det gavner ingen steder.

• #57   14. apr 2008 forstår ikke hvordan man kan være træt af salgs annoncer, hvis man ikke søger en hund kan man jo undgå markedet.

der er nogen der bare udskifter deres hund og der er nogen der er virkelig kede af at skulle af med den, vi ved bare ikke hvem der er hvem jo, så derfor skal man tage lidt hensyn syntes jeg.

der er da også nogen gange jeg tænker mit, når en sælger skriver de ikke kan have hund længere men det er kun den ene der sælges, men jeg kender ikke hele historien så jeg kan ikke tillade mig at dømme.

udover det syntes jeg det skal være so på kattegalleri. der skal sælger ikke selv anmelde om at nogen skriver unødvendige ting i annoncen, de der administratore fryser dem øjeblikkeligt, det er ok syntes jeg, fordi man kan bare trykke på sælgers navn og sende en PB det er da også mere personligt.

plus har lagt mærke til at nogen inde på hg, mange gange de samme der går igen som "spørh interesseret" til alle racer der bliver sat til salg, og spørg om de samme spørgsmål hver gang, det syntes jeg irkere mere som at blande sig for hvordan kan man når man selv har e eller to hunde være interesseret i stortset ALLE hunde der bliver sat til salg her inde.. eller nej det er kun dem hvor der ik er nævnt stamtavle.

syntes den slags ting er irriterende når de samme mennesker går igen hele tiden med samme 3 spørgsmål ved stortset alle hundene. hvis man bare vil hjælpe med at give en kommende køber info, så skriv en PB og skriv det kan hjælpe hvis du nævner om den har tale og hvor..

det er meget bedre end at fylde hele annoncen med de samme spørgsmål

• #58   14. apr 2008 det med nogen sælger sin hund fordi de krævede mere end man troed, du kan sagtens sætte dig ind i det men det er noget helt andet at ha hunden, og hvis de virkelig mente de var parate, når de så ser de ikke er syntes jeg det er bedre at sælge den at man beholder en hund man ike magter for det kommer ingen til gode

• #60   14. apr 2008 ja det er også sket for mig, men altså ja jeg har ondt af folk der bare vil fortælle andre hvor kloge de er i stedtfor at sige, nu skal jeg lige hjælpe dig her. i stedtfor ej hvorfor gjorde du også det.

hvis man har god viden syntes jeg man skal DELE ud af den ik bare fortælle man har den.

der vil altid være nogen mennesker der aldrig bliver klogere, deres hund bliver måske ved med at blive gravid fordi de ikke vil lytte til hvad nogen har prøvet at hjælpe dem me, sådan vil det altid være.

men tror dem hvor det virkelig ikke siver ind de er i stort undertal i forholdt til de andre, så hvis man mener man kan hjælpe er det kanon, hvis ike (som mig f.eks) jamen så skriver jeg ikke ej du skulle hvertfal ikke ha gjort sådan og sådan for det ved de jo nok godt nu.. hvis man ikke kan hjælpekan man følge tråden for måske at lære noget selv men ikke kommentere hvad de ikke sklle ha gjort

• #62   14. apr 2008 I synes, der skal tages mere hensyn til hundeejernes følelser, og det kan jeg ikke være enig i. Det er trods alt hundene, der er prøvekludene, og de har også følelser!

Hvad er der galt i at vente med at få hund, til man har overstået uddannelsen, fået sig et stabilt job, købt sig et hus – altså kort og godt: til man er godt og grundigt etableret OG moden nok til at påtage sig ansvaret for en hund?!

• #63   14. apr 2008 heller ikke mig, jeg får tit ondt af den person det går ud over fordi, dem der rakker ned har jo heller ikke altid vidst de ting de ved nu, og hvis man ikke spørg hvordan skal man så vide det.

nogen har måske lært det af en erfaring opdrætter nogen har læst det i en bog, nogen lærer det først når de står i en dårlig situation hvor de først lære det nu hvis folk ellers vil lære fra sig..

ikke alle har den samme viden og det må man acceptere og så hjælpe hinanden smiley

hvis jeg ved noget som en anden ikke ved, og jeg tror de kan bruge min vinden, jamen så deler jeg da glædeligt ud af det smiley

• #64   14. apr 2008 jeg kan heller ikke være med på sympati-bølgen for ejerne. Det går ud over hundene... og jo, jeg mener faktisk godt man kan sætte sig ordentlig ind i hvilken opgave det er at få hund!!!!!!!!!! Det burde ikke komme som en overraskelse, for så har man ikke gjort forarbejdet godt nok!!!
    Lukke øjnene for markedsannoncerne?? Ja, for hvad man ikke ser har man ikke ondt af? Hmmm... nej... så naiv vil jeg nu heller ikke værre!

• #65   14. apr 2008 mine forældre har aldrig haft hund, ergo er jeg vokset op uden hund i hjemmet, og havde ingen erfarring med hunde... da jeg så ville have hund, satte jeg mig grundig ind i alt hvad jeg kunne!! Det vigtigste er at være realistisk og have selvindsigt nok til at vide hvad man kan tilbyde, og ofte går det galt her!!!
    Efter jeg var nede på 4 racer besøgte jeg kenneler, udstillinger m.m.

Jo, jeg mener godt man kan sætte sig ordentlig ind i hvad det kræver at have hund, så man ikke bliver overrasket!!!!!!!!!!!!
    Det handler jo ikke om trådene hvor folk spørger til opdragelsen af deres hund eller andre spørgsmål, det handler om hunde der ryger ra hjem til hjem eller som bliver aflivet pga naive personer der ikke bruger tiden på at sætte sig ind i hvad de har gang i!!!!! De gør sig ikke overvejelser nok og reflektere ikke over ansvaret! Stakkels stakkels hunde, og min sympati får ejerne som sagt ikke!

• #66   14. apr 2008 Julie & Gucci A og smukke shelly lelly og lille nic .

Hvis unge hundeejere ikke allerede har læst/hørt/set/erfaret, at Amstaffen er en svær 1.gangshund, at mange muskelhunde ikke kan med andre hunde, at hundehandlere skal man holde sig fra, at Pit Bull er ulovlige, at hvalpen skal trænes i at kunne være alene hjemme for ikke at splitte hele hjemmet ad, at man i mange boligselskaber ikke må holde hund, at hunde koster kassen at holde i foder, tilbehør og dyrlægeregninger, at hunde har et sprog og kan/vil kommunikere med os, at kærlige hænder ikke er nok, at rigtig mange unge giver op overfor det store ansvar og forpligtelserne og sælger hunden videre, osv osv osv, så går de med skyklapper på og propper i ørerne.

• #68   14. apr 2008 det kan jeg altså bare ikke forstå... hvordan kan man være overrasket over hvor meget en hund kræver? Nej, så mener jeg ikke man har sat sig nok ind i det... snakkede med folk med hund (og ikke kun om det dejlige og positive, men også om det hårde arbejde, evt. frustrationer, lømmelalder og alt det som ikke er rosenrødt).
    Folk burde være lige så seriøse om at anskaffe sig hund som det at få børn... men ok... heller ikke alle der tager det at få børn seriøst...
    argh det er frustrerende!
    Igen: Det er hunden det går ud over!!! Det bløder altså i mit hjerte at se salgannoncerne og nej, jeg giver ejerne skylden. Vil lige sige, at i ENKELTE tilfælde i annoncerne er det ikke ejernes skyld, hvis barnet har fået astma allergi el.lign. situationer.

• #70   14. apr 2008 dobertossen: hvordan kan du sige at den pågældene ejer ikke er moden eller etableret nok til at have hund... det kan man da ikke sætte alder på, om man kan passe en hund ordenltig... ved godt du ikke nævner navn men synes stadig ikke man kan dømme hvornår folk er klar til en hund... fordi det måske er det valg du har taget er det jo ikke det ideele valg for alle... jeg har fået hund nu mens jeg læser fordi jeg har tiden til det nu, jeg har ikke et fuldtidsjob hvor hunden skal kastes ud i at være alene hjemme en halv dag, jeg har tid til at socialisere den med andre mennesker og hunde og gå til træning... Synes det er en kæmpe generalisering du kommer med, tror ikke det er idelt at få hund fordi man opfylder de krav du stiller op... sorry to say it

• #71   14. apr 2008 Julie: læs nu det jeg skriver please... man gentager sig igen og igen og igen og igen: Det drejer sig ikke om spørgsmål omkring hunden!!! Ja, man kan ikke vide alt om hunde. Men vil du på noget tidspunkt overveje at sælge din hund fordi selve arbejdet i hunden kommer bag på dig? Ærligt: Ville du?
    Det du beskriver, det er at du stiller spørgsmål omkring hunden, men gerne vil lægge det arbejde i hunden som den kræver... det er to vidt forskellige ting!
    Ja, det er hårdt, både med hunde og børn, men fandeme lang vej fra at synes det er hårdt, til at ville sælge!!!!!!!!!!!!!!! Og det er her folk ikke gør det godt nok! Dem der sælger, har ikke været realistiske!!!

• #73   14. apr 2008

p.s.

Jeg skriver IKKE om nogen speciel tråd eller emne p.t.

Stiller blot nogle. generelle spørgsmål.

.m.v.h.
    v.d.

• #74   14. apr 2008 Maria P, jeg udtaler mig i generelle vendinger for ikke at pege fingre, og jeg udtaler mig på baggrund af fakta. Der ER alt for mange hunde, der sendes videre, og det er rigtig, rigtig, rigtig tit af unge 1.gangsejere, som overvurderede egne evner/midler.

Nej, det er ikke nok at opfylde de krav, jeg satte op, for man skal også være hundemenneske; altså, sætte sig grundigt ind i hundes adfærd og behov og have en stor interesse i leve med en hund. Ydermere skal man være realistisk og anskaffe sig en race, der virkelig passer til ens eget temperament, energiniveau og livsstil, istedet for at købe en hund udelukkende pga dens udseende.
    Så skulle man selv og hunden være rigtig godt kørende! :o)

Men held og lykke til dig og din hund. Jeg håber, du klarer det :o)

• #75   14. apr 2008 dobertossen: det er jeg også helt enig med dig i, man er nødt til at være realistisk men bliver bare selv stødt når man så også ret ofte bliver rakket ned for at være en ung hundeejer... Jeg er selv vokset op med hunde hele mit liv og har haft 2 stk gd, formel 1, tysk ruhåret, og cairn terrier så føler jeg har været rundt om racerne og ud fra det kunne foretage mit valg.. ved godt der er mange unge der har hovedet under armen og vælger en forkert hund af forkerte årsager, og det er jeg helt klart også uenig i, synes bare som hende ejeren mener det godt for hunden, og synes det er fair at man siger fra at man ikke magter udfordringen alligevel - trods alt bedre for hunden at få et godt hjem end et hjem hvor den kun er til besvær selvfølgelig er det hårdt for en hund at skifte hjem og knytte sig til nye mennesker men min er at det må være bedre end alternativet...

• #76   14. apr 2008 Maria P, du lyder også til at vide, hvad du har med at gøre, og hvilke forpligtelser det indebærer, så du er en undtagelse, og jeg kan godt forstå, du derfor bliver træt af at blive sat i bås med dem, der ikke magter opgaven.

Hunde er flokdyr, og det er unaturligt og utrygt for den at skulle have ny flok i tide og utide.
    Problemerne kan være mange omkring skiftende hjem for en hund. En eller flere af ejerne er måske ligeglade, uvidende, hårdhændede, og hunden udvikler problemadfærd, som de næste ejere ikke kan magte, og de giver også op overfor hunden, som på den måde ikke kan undgå at blive taber.
    Jeg har selv haft overtaget en sådan hund, og på baggrund af den erfaring kan jeg ikke lade være med at tænke på, hvor mange af hundene i Markedet der mon har en masse lig med i lasten, som kun meget kompetente og velforberedte købere ville kunne håndtere? Og hvor mange af dem ville vælge at overtage en af disse genbrugshunde?

• #77   14. apr 2008 Er enig med Tine L og Dobertossen!

Når det er sagt så vil jeg håbe at Chang får et rigtigt godt og blivende hjem hos nogen som ved hvad det det vil sige at have en vaps som ham og som har tiden og lysten til at give ham et godt og langt hundeliv :o)
    Pit eller ej så er han dejlig at se på ...

• #78   14. apr 2008 Netop pga alle de her kommentare passer jeg meget på hva jeg spørg om herinde...... det er voksne mennesker der sidder og sviner andre til.. Det jo for dumt..

jeg tør mange gange ikke stille nogle spørgsmål.. Pga hvis man spørger om noget,som andre synes man burde vide,så får man en ordentlig sviner..Og føler sig som den dårligste ejer bagefter..

Vi har godt nok haft hund hele mit liv.. men Bonnie er min helt egen og første hund.. Og gør det så godt jeg kan.. Sørgede selvfølgelig for at læse en masse bøger osv før jeg fik hende.. og læser stadig en masse,for at få viden..

og nogle gange kunne det være rart at stille lidt spørgsmål herinde,og folk ville svare pænt..

• #79   14. apr 2008 Pennie, det er synd, at du mange gange ikke tør stille spørgsmål, for alle skal jo starte et sted, og det er ingen skam at være nybegynder.

Det er til gengæld en skam ikke at ville lære og at gentage dumme fejl med først den ene hund og så den anden og den tredje.
    I de tilfælde er det klart, at andre brugere mister tålmodigheden med hundeejeren og finder grovfilen frem.
    Man behøver dog ikke at tage grimt sprogbrug med ind for at få modtageren til at forstå, man er blevet harm eller føler sig provokeret af f.eks den skødesløse omgang med hunde. Det kan og bør skrives i et sobert sprog.

Sascha K, du kan ikke forvente at kunne styre, hvor en debat bevæger sig hen. Heller ikke selvom du har skrevet startindlægget og ville noget helt andet, end hvad det udvikler sig til.
    Der er jo mange mennesker og mange forskellige holdninger herinde, og vi opfatter alle tingene udfra hver vores unikke erfaringsgrundlag.
    At slette din tråd igen gør bare, at folk måske ikke gider ulejlige sig med at skrive indlæg i dine tråde fremover, for hvad skulle det nytte, hvis du alligevel sletter, når det ikke går efter din plan?

• #80   14. apr 2008 ???

• #81   15. apr 2008 maria p TAK smiley

• #83   15. apr 2008 bine ..
    Hmm det kunen måske tænkes at det er rart at vide at der er nogle der dele samme mening som en selv ??
    bare en teori..;)

• #84   15. apr 2008 Julie: Jammen på baggrund af dit svar: så er vi jo enige... det var vi bare ikke længere oppe... men du viser jo også man godt kan sætte sig ind i hvilket ansvar det er at have hund, men dermed ikke sagt man kan vide ALT! Og det ville da også være kedeligt. ;0)
    Men alle de hunde der er til salg, mener jeg bare viser, at folk ikke gider sætte sig nok ind i selve ansvaret omkring hunden!! Og det går i sidste ende kun ud over hunden, og det har hundende der skal placeres i nye hjem igen og igen ikke fortjent.

• #85   15. apr 2008 bine: måske fordi at jeg syntes det er rart at nogen støtter op om samme meninger som jeg har, og som gider stå frem med det....

min mor har altid lært mig at man skal være høflig, og det er da super du starter en ny diskution som overhoved ikke handler om den tråd jeg har startet, men hvis det er noget der cikanere dig jeg skriver tak til de andre så ignorere det. . . . .

• #86   15. apr 2008 haha du sjov, men hold da op det er da godt nok bakkerteller, der kan irritere dig.... men okay sådan er vi jo så forskellige . . . . . . .

• #88   16. apr 2008 Så har Chang fået ny familie smiley

• #89   16. apr 2008 det var godt at hører tillykke til ham

Kommentér på:
:-( Hvorfor dømmer folk hinadnen på hg

Annonce