{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.939 visninger | Oprettet:

bider i snor ? {{forumTopicSubject}}

Hej

Når jeg går tur med min hund og har måske gået 1 times tid men når jeg så når hen mod hvor vi bor så begynder han ligesom om at han gerne lige ville gå lidt mere så han bider lidt i snoren for at få noget opmærksomhed, det er så skide irriterende når han gør det, jeg har prøvet at skælde ham ud og prøve at få opmærksomheden på noget andet, eller bare stå og ignore ham men det har da hjulpet en del men han kan stadig finde på at gøre det en gang i mellem og det ville bare være så rart hvis han slet ikke gjord det, hvergang han stopper med det så roser jeg ham så jeg ved ikke hvad jeg mere kan finde på så jeg håber i har nopgle forslag smiley

På forhånd tak! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bider i snor ?
  • #1   4. nov 2008 Vi har to forskellige grund til, at vores hund gør det ind imellem...
    Hun gør det..når hun er vildt oppe at køre af glæde over, at skulle gå tur.
    eller er overtræt og helt færdig efter en lang gå og snusetur,,
    Vi prøver, at få hende lidt ned på jorden igen ved, at lave et par velkendte øvelser med en lille godbid til følge..feks sit og dæk..med helt rolig stemme...Det virker på vores, når hun er overgearet.
    Vi fandt nemlig ud af, at det ikke nyttede, at skælde ud, for det holdt hun ikke op af..nu bider hun næste aldrig i snoren mere.
    Hvis vi kan se, at hun er ved, at køre op, så afleder vi med en øvelse.

• #2   4. nov 2008 !!!!! Jeg har hft NØGAGTIG samme problem med møffe . Det gik så vidt at vi blev nødt til a gi ham mundkurv på når han gjorde det . men det er vi holdt med . Nu har vi et tyggeben i lommen . når han begynder at lægge op til at tage fat i snoren, så giver vi ham det.. så går han med det i munden resten af vejen hjem, og så får vi det igen når vi kommer hjem, så kan det bruges til næste tur også.
    - Det kan godt være at det ikke hjælper på din hund, det ved jeg ikke .

• #3   4. nov 2008 Hanne N

Ja det kan godt være det kune være en go idé at lave en helt alm. øvelse så han kommer helt væk fra snoren. det vil jeg prøve hvertfald smiley

Sofie

hehe ved ikke om det hjælper jeg tror nu min hund bare vil æde det da han er det største madøre smiley men det er da værd at prøve ! smiley
    Med sødt at din hun går med det hele vejen hjem og så får i det der :O)

• #4   4. nov 2008 Måske han er træt? Han er fra 2008 og du går med ham 1 time? Så kan det, efter MIN mening, være overspringshandlinger. Skær ned på gåturene og brug tiden på noget mentaltræning istedet:-)

• #5   5. nov 2008 Vi havde det samme problem med vores, og det hjalp hverken at skælde hende ud eller at ignorere hende...

Så vi fik det råd, at sætte os ned ved siden af hende, og holde i snoren, helt tæt ved halsbåndet... Og så bare lige sidde, indtil hun er faldet ned igen....

Hun er stoppet helt med det igen....

• #6   5. nov 2008 flexline = selvmordsline i min øjne... hader dem som bare f..... både forde folk ikke kan finde ud af at bruge dem rigtigt, så alle andre hunde bliver viklet ind i den tynde snor, og kan få skader af det.

Og dem der får lov til at løbe i lang line, hvor der både kører cykler og biler..... har sku set flere gange, hvor hunden lige pludselig er smuttet ud på vejen...

• #7   5. nov 2008 Nja... det aner jeg faktisk ikke... har aldrig selv haft en.. he he...

• #8   5. nov 2008 Vores lilleprut gør det også, men vi har fået det bedste råd af en hundeadfærdsterapeut: ¨så snart hunden gør noget der er uønsket på turen (f.eks bider i linen) tager du hunden med til det første det bedste træ, lygtepæl m.m og binder den. Så går du 5 meter frem med ryggen til den. her står du så i ca. et minut eller så længe det nu tager før den stopper..så går du hen og løser den og går videre. gør den det igen er det tilbage til samme sted og gøre det samme..indtil den stopper.. tro mig, det VIRKER! det er forskelligt hvor mange gange man skal gøre det, men det virker... prøv det og lad mig vide om det også virker på jeres:-)

Kommentér på:
bider i snor ?

Annonce