{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.197 visninger | Oprettet:

muskelhunde i snor? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg er ikke så tit herinde, men har lige et spørgsmål, da jeg er i tvivl omkring hvordan loven omkring muskelhunde er.

Sagen er den, at i nærheden af hvor jeg bor er der en stor græsplæne hvor det er tilladt at have løsgående hunde.
Og ofte kommer en ung fyr ned med sin muskelhund, og den hund tryner tit de mindre hunde i parken, inkl. min. Den har endnu ikke bidt min hund, men den gør af den og det ligner ofte den angriber de små hunde(den har dog ikke bidt) - og alle os ejere af mindre hunde er begyndt at blive skide bange for den hund der - for en dag kan det jo være den bider!! Vi er alle sammen begyndt at gå hjem når han kommer derned med sin hund, hvilket vi alle synes er rigtig ærgerligt, da alle andre hunde end den godt kan finde ud af at lege sammen.

Mit spørgsmål er egentlig bare om han godt må have den hund løs?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  muskelhunde i snor?
  • #1   9. maj 2012 Listehunde skal være i snor og bære mundkurv. Selv i hundeskove.

  • #2   9. maj 2012 Det er sådan en engelsk staffordshire bull terrier. Er det en listehund?

  • #3   9. maj 2012 Engelsk staffordshire bull terrier er ikke listehund.

  • #4   9. maj 2012 Okay, så må han vel godt have den løs.. Bare meget rart at vide smiley

  • #5   9. maj 2012 Den skal ikke bære mundkurv eller 2 meter line, da den ikke er på forbudslisten, dog er den på obs listen men det betyder ikke noget i den sammenhæng

  • #6   9. maj 2012 nej den er lovlig.
    Ja han må gerne have den løs HVIS han har styr på den. Den regel er ens for alle. Men det lyder jo ikke til han har styr på den og så må han ikke om det så havde været en lille "tæppetisser"


  • #7   9. maj 2012 Calle..
    I hundeskove mener jeg da godt de må undvære linen, de skal bare stadig være iført mundkurv..



  • #8   9. maj 2012 Kathrine N: Ja, det er jo så det..

    Nej, han har ikke rigtig styr på den hund, jeg synes ikke han er obs nok på den, når han kan se de sædvanlige små hunde den plejer at "angribe" er i parken og han bare sætter sig på græsset og slapper af og kun lige råber på den hvis den gør noget galt.

    Igår måtte jeg selv hive hans hund væk fra min hund - han tog så også hunden og gik hjem, men idag var han der så igen med den løs og pisse ligeglad med at vi alle sammen frygter for vores hunde.

    Men sådan er det, der er vidst ikke så meget at gøre ved det desværre - han virker ikke til at være en person man skal sige for meget til - så har ikke rigtig lyst til at tage diskussionen op med ham hvorvidt han skal have sin hund i snor eller ej.

    Han går i øvrigt altid med den uden snor, også på stier hvor man skal have hunde i snor.


  • #9   9. maj 2012 Tja hvis du ikke vil konfrontere ham og ingen andre vil og i ikke vil anmelde ham så kan det da være fløjtene ligegyldigt om han må eller ikke må

  • #10   9. maj 2012 Kathrine N: Nu er Amerikansk Staffordshire Terrier(Amstaff) og Staffordshire bull terrier nem at kende fra hinanden da der er en forskel på ca. 30 cm i højden og 10-15 kg i vægten. Så han kan vist ikke "skjule" en amstaff under det navn.

  • #11   9. maj 2012 Min kæreste vil ta en snak med ham når han møder ham næste gang - self. på en pæn måde.
    Tak for jeres input smiley


  • #12   9. maj 2012 About my dogs: Jeg har ikke rigtig forstand på de racer, men ud fra hvad du skriver, så er det nok den race han siger det er.





  • #14   9. maj 2012 jeg havde fundet et andet sted

  • #15   9. maj 2012 Team Talkative: Okay, det kan godt være det bare er leg for den og normalt for den at lege sådan - det kunne også have været rart hvis hans ejer havde fortalt os det, men har han ikke. Han siger nærmest intet til os, når hans hund "leger" så voldsomt med andre hunde. Og min hund er en lille en på 6 kg, samt hans selvtillid er ikke den største, så det tærer ret meget på min hund med sådan en oplevelse.
    Men det er skam ikke kun muskelhunde der er for voldsomme, havde også en episode i weekenden med en labrador der gjorde præcis det samme.

    Jeg bliver bare nervøs for min hund, for han er på det sidste begyndt at blive lidt bange for større hunde pga. de oplevelser han har haft desværre. Han er også engang blevet bidt af en helt tredje løs labrador.
    Så tit når større hunde kommer, vil han op på skødet af mig, og tør slet ikke lege med alle de andre små hunde der er tilstede.

    Det ikke altid nemt at have en lille hund, som nemt bliver offer. Ville sku ønske han lige kunne mande sig op og sætte sig i respekt, men han er bare en meget ydmyg hund, det har han altid været.


  • #16   9. maj 2012 Ilder-mor: Nu er det bare sådan at vi er kommet det sted i mange år, og de fleste hunde kender hinanden og leger super godt sammen.
    Men jeg må så bare gå derned når jeg kan se at nogle af de "hårde" hunde ikke er der og de dage de så er der, må jeg gå et andet sted hen smiley


  • #20   9. maj 2012 Hmm.. Jeg syntes at det virker som om at det er jer mennesker der er bange for hans hund og ikke jeres hunde der er bange for hunden (SBT'en).

    Syntes det er lidt synd hvis han bliver "jaget" væk med sin hund, som jo sikkert bare vil lege:-( Der skal være plads til alle og SÅ voldsom er en Staff jo altså heller ikke.

    Og helt ærligt. Hvis det var mig der ejede den omtalte SBT, så ville jeg da heller ikke gå hen og belære andre mennesker om "min" race eller den pågældene hund.
    Jeg er ret sikker på at du/I heller ikke har snakket med alle andre hunde/ejere der kommer der med andre hunde end de muskuløse typer. Der er f.eks. ikke ret mange der frygter en gravhund, labrador, cocker osv. Men disse hunde, kan jo altså også finde på at bide andre hunde, hvis de ikke lige kan enes.


  • #22   9. maj 2012 Team> Ja, selvfølgelig er det vigtigt at man som hundeejer/SBT-ejer fremstår som et godt eksempel. Jeg syntes dog ikke at det er enbetydet med at det ALTID er ejeren af en SBT der skal oplyse om sin hund/race.

    Nu er det jo TS der er nervøs for at manden hund skader de andre (til trods for at det endnu ikke er sket). Så syntes jeg at det er passende at hun tager kontakt til manden og fortæller at hun er en smule nervøs for at hans hund er for voldsom over for de andre hunde.



  • #24   9. maj 2012 Team> Jamen, der er jo ingen der siger at den er den hund der er mest voldsom. En ivrig labrador er også voldsom i sin leg.

    Da jeg boede hjemme havde mig og min mor sammen en papillon og vi boede lige op til sådan et stort grønt område, hvor folk luftede deres hunde. Og kom der andre med store voldsomme hunde, så måtte vi jo gå hjem eller lade dem lege sammen, hvis det var muligt.



  • #26   9. maj 2012 Tja, måske. Hvis man har en lille stille hund, så kan en SBT jo nok godt virke voldsom. Måske ham fyren slet ikke tænker over det. Han er jo vant til den og ser måske anderledes på det.

    Nogle er meget pylret med deres hunde og andre er mere afslappede. Siger IKKE at TS er pylret. Jeg taler bare om mit generelle indtryk af hundeejere:o)


  • #28   10. maj 2012 Team> Hmm.. Det er så ikke sådan jeg tolker det du har skrevet. Jeg kan i hvert fald ikke finde det indlæg, hvor du har skrevet det. Men det er nu også ligemeget. Jeg syntes bare at det er så ærgeligt at folk begynder at frygte alle de hunde der er en smule mere muskuløse end en Chihuahua:-(

  • #29   10. maj 2012 Anja J: Jeg var til at starte med på ingen måde bange for at den skulle lege med min hund, men efter at den 5 gange nu har overtrådt grænsen for hvad jeg synes er leg og hvad jeg synes er at tryne andre hunde, så synes jeg at det er utroligt at hundens ejer ikke træder mere ind end han gør. Det er mig der har måtte råbe op og trække hans hund væk fra min hund - og min hund sidder op på mit skød bagefter og ryster og tør ikke gå ned igen hvis den hund stadig er der.
    Og som jeg har skrevet har det ikke noget at gøre med det er en speciel race i den sag en muskelhund. Jeg har oplevet det samme med labrador hunde, de kan være ligeså voldsomme.
    Jeg havde bare reageret anderledes hvis min hund havde trynet andre hunde end på den måde han reagerer. Især når det er en hund der er så stærk i forhold til vores andre.
    Og det er jo ikke kun mig der har det sådan med hans hund, andre med hunde under 10 kg. går deres vej når han kommer, fordi den gør det overfor flere forskellige hunde.
    Men vi tager også en snak med ham næste gang vi møder ham.


  • #30   10. maj 2012 Cecilie> Nej, men han ser måske anderledes på det. Det kan jo være at han ikke syntes at det er for voldsomt. Det er dét jeg ville pointere.

    Jeg kan ikke forstå at du ikke bare har sagt det til ham, på en stille og rolig måde. Tror ikke at han bliver sur hvis du siger, at du syntes at hans hund er for voldsom overfor din, og at din hund bliver bange for hans. Han har sikkert ikke selv tænkt tanken.



  • #31   10. maj 2012 Jeg synes heller ikke jeg frygter alle andre hunde end chihuahua'er.
    Vi går ofte tur i Bernstorfparken i Charlottenlund med vores hund hvor den møder rigtig mange forskellige størrelser hunde og der har heldigvis aldrig været nogle dårlige episoder derude.

    Men det er da klart at når man er ejer af en hund der vejer 6 kg og en større hund virker lidt "aggressiv" overfor ens hund, så bliver man da nervøs, for man ønsker jo på ingen måde der skal ske ens hund noget. Og det ville jo 100 % være min hund der kom til skade hvis de endte med at komme op og slås.
    Så derfor bliver man da nødt til som ejer af en lille hund at være påpasselig med hvem den leger med.


  • #32   10. maj 2012 Anja J: Hvis ikke han har tænkt den tanke må han være direkte dum eller blind. Jeg føler han er pisse ligeglad med andre hunde end hans egen. Det er tydeligt for enhver at hver gang han kommer ned til plænen, så flygter mange andre hunde ejere - efter der har været de episoder med hans hund - og det er han godt klar over tror jeg. Tror bare selv ikke han føler for at tage en snak med os hunde ejere der ikke er trygge ved hans hund.

    Selv forleden dag da det var rigtig voldsomt mellem min og hans hund siger han ikke et pip til mig, men går bare sin vej. Det synes jeg bare er dårlig stil. Men det som om mange hunde ejere tager let på det når deres hunde tryner/angriber andre hunde. Det har jeg ihvertfald oplevet de sidste par dage desværre.


  • #33   10. maj 2012 Cecilie> Tja, det er jo svært at vide hvad han tænker. Men hvis ingen har prøvet at snakke med ham, så kan man jo ikke rigtig brokke sig over ham og hans hund. Det kunne jo være at han er meget genert eller ikke kan lide at gå hen og snakke med fremmede mennesker.

    Krydser fingre for at det hjælper, hvis din kæreste tager med dig, næste gang i skal lufte hunden og snakker med ham


  • #34   10. maj 2012 Ja, men det også det eneste der vil være løsningen, at prøve at snakke med ham omkring det på en venlig måde. smiley
    For vi skal self. alle have glæde af græsplænen, da det er det eneste sted i nærheden man må have løse hunde.


  • #35   10. maj 2012 Syndes desvære den attitude som TS beskriver passer meget godt på mange voldsomt legene løse hundes ejere. (det var en lang sætning)

    Bare deres har det sjovt så skidt med at andres hunde bliver skræmt for livet eller får små skræmmer "Den nabber jo kun lidt"


Kommentér på:
muskelhunde i snor?

Annonce