{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Go' morgen Danmark Muskelhunde i snor
  • #1   19. maj 2009 Her er direkte link så man ikke skal lede, (link fjernet)


  • #2   19. maj 2009 Tak

  • #3   19. maj 2009 Alle hunde skal i snor over alt, undtaget på fritløbsområderne. de to gange min hund er blevet overfaldet var det IKKE muskelhunde. Den ene var en labrador, og anden gang var det en golden retriever/australien shepherd blanding

  • #4   19. maj 2009 ja alle hunde i snor er da fint .
    altid noget mundkurven ikke er godtaget til alle hunde men at de vil have det kan bruges og blive pålagt dem som er aggrasive


  • #5   19. maj 2009 Jeg synes også at det var et af de fornuftige indslag. Dejligt at se :o)

  • #7   19. maj 2009 Iben R: Hvis bare man går langt nok, behøver de måske ikke ræse derudaf for fuld knald hver dag? Tror jeg ikke, men vores har jo haven, udover gåturene og der fiser de selvfølgelig en del rundt!! Vi har i hvert fald allerede en ret smadret urtehave.

  • #8   19. maj 2009 Joan A: det mener jeg også, tror bare ikke det bliver praktiseret. Mener at på offentlige områder skal den holdes i snor. Men har hørt at politiet opererer med begrebet "usynlig snor", altså om man har styr på sin hund.

  • #9   19. maj 2009 Ganske fornuftigt interwie

  • #10   19. maj 2009 loven siger bare at du skal have 100% kontrol over din hund, om det så er snor eller ej.

    Jeg synes begges udtalelser i det her program var ret fornuftige, ja og cecilies også smiley -Og jeg er super glad for at en som Erik står frem som muskelhundeejer, ham kan vi godt lide smiley


  • #11   19. maj 2009 Er sgu ikke udpræget begejstret. For det først starter ham fra socialdemokratiet med at snakke om faren for at mennesker bliver bidt. Muskel og kamphunde vil som udgangspunkt aldrig bide mennesker. De er jo avlet til at kunne håndteres under kamp,og er normalt glade for alle mennesker.
    Jeg kan virkelig heller ikke forstå at ham Erik komplet benægter at visse hunderacer har været anvendt til kamp. Det er jo et faktum at pittbullen er avlet til at kunne klare sig i en pit mod andre hunde. Pittbullen er jo direkte stamfader til amstaffen.¨Og så fik han da i øvrigt lige svinet rotweileren!

    Men det er da dejligt at de er enige om snorepåbud for visse racer. Håber inderligt det går igennem!


  • #12   19. maj 2009 Nej Siri, er netop det der er trælst at høre smiley

    Som nogen siger de er opdrættet til at 2 ben er godt og 4 ben dårligt, sådan lidt firkantet sagt :O)

    Og kan sku ikke se klippet på mit arbejde øv øv må kigge når man kommer hjem så smiley


  • #13   19. maj 2009 Jeg forstod hans udtalelse sådan at han mener der idag ikke er andre hunderacer der blir brugt til hundekampe end tosa og den der centralasiatisk ow. et eller andet... (at han så ikke også sagde pit'en ?)

    Så jeg forstod det ikke som en benægtelse, men mere en forklaring om at de racer vi har idag altså avles væk fra det der.


  • #14   19. maj 2009 Men det er jo ikke rigtigt. eller jo, det Tosaen er god nok, men CAO'en avles til at vogte store grupper dyr, og ja angribe hvis noget truer, men den pirmære opgave er at vogte. Det er altså en vogtende race, ikke en kamprace.
    Jeg synes der er så kort imellem pitt'en og amstaffen, at man sagtens kan kalde amstaffen for en kamphund. Det behøver jo ikke at være negativt, men blot en konstatering af hundens oprindelige formål og dermed en rettesnor for de forholdsregler man bør tage med disse racer. (Herunder at de bør føres i snor)


  • #15   19. maj 2009 synes også det var ret fornuftigt...

  • #16   19. maj 2009 Ja det er også det jeg ved om CAO? men det ændrer altså stadig ikke på at jeg nu ret godt kan lide ham smiley - synes måske det er lidt værre i forhold til det at han udgiver en bog om hvad der er kamphunde...

    tjaah, tjooh, både og vil jeg sige.. i min verden afskaffede jeg hellere det ord og det der muskelhunde pjat. smiley Hundene kan da for pokker bare være den race de er, og resten er blandinger. Så ville vi også meget tydeligere se poblemet, er jeg sikker på !!

    Men enig. Jeg ser nødvendigvis heller ikke ordet som negativt.


  • #17   19. maj 2009 Jeg er enig i at orde bør afskaffes, fordi det simpelhen er blevet så negativt ladet. Men samidig synes jeg det er lidt bekymrende, at folk som ham (og eks. repræsentanter fra DTK) afviser at amstaffen har et kamphunde som forfædre. Det betyder jo at der skal tages nogle hensyn, som eksempelvis at hunden bør føres i snor, og jeg tror der er rigtig mange der ikke respekterer hunden historie.



  • #18   19. maj 2009 Jeg forstår det altså bare slet ikke som om at han afviser det. Men som sagt at han gør opmærksom på at han ikke mener det er en kamphund da racen avles væk fra dette.. og igen det er hvad man lægger i ordet.

    Han siger altså intet om at dens forfædre ikke har været brugt som kamphunde. hvis ikke de var dette ville der jo heller ikke være noget at avle væk fra smiley

    "en kamp hund er en hund der bruges til hundekampe" siger han, altså er hans definition jo en anden end din..


  • Tine P
    Tine P Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 144
    #19   19. maj 2009 Der er ikke meget ekspert over den "ekspert"....

    Han fik det til at lyde som om en dkk renracet kamp/muskel-hund er som alle andre hunde. Og det er de ikke.


Kommentér på:
Go' morgen Danmark Muskelhunde i snor

Annonce