{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
959 visninger | Oprettet:

min hund hopper op? {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg har en Amerikansk staffordshire terrier "amstaff"
Den er nu 9 mdr. og er så glad for at møde alt og alle og det er sådan set også fint nok, men min kæreste far har en Border collie som den har leget og været utrolligt meget sammen med, den hopper meget op af ind for at hilse når man kommer og efter min hund kenzo har set at han gør det så gør han det da os ? men forskellen er bare lige at vores vejer 35 kg og det er ikke rart at få ham op af en når han er så glad og ivrig.

Men jeg har prøvede at gå imod ham så han ike tror han bestemmer over en, jeg har prøvede at skælde ham ud osv osv.

men problemet er at lige så snart han ser andre jamen så sige folk ikke noget til ham og så bliver han bare ved og ved.

Håber der er nogle der har et godt råd eller bare kan hjælpe ! smiley

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hund hopper op?
  • #1   23. okt 2008 Der er desværre ikke andet at gøre, end at bede folk vende ryggen til ham så snart han hopper op af dem, og først snakke med ham når han har alle fire ben på jorden igen.
    Ellers har jegikke lige nogen ideér ;o)


  • #3   23. okt 2008 Ellers vend og om, også først snak med den når den ikke hopper op længere.

  • #4   23. okt 2008 har prøvede det med kæet og det hjælper intet fordi han er så ivrig

  • #6   23. okt 2008 okay synes bare jeg har kæmpet med det en hel del. men tak jeg må bare give den gas smiley

  • #7   23. okt 2008 Du skal slet ikke give ham et knæ i maven!

    Du vender dig om og ignorerer ham 100 %. Du kan også gå ud igen, vente og gå ind. HVis han så hopper op, så ud og forfra.


    Man giver sgu da ikke hunde knæ i brystet!!!


  • #8   23. okt 2008 men problemet er jo os hvis vi møder nogle vi kender så vil han så gerne sige hej og så hopper han der ud af ?

  • #9   23. okt 2008 SÅ går i den anden vej til han falder til ro.

  • #10   23. okt 2008 har jeg prøvede men lige så snart jeg komer tilbage så er han 100% på igen så irriterende

  • #11   23. okt 2008 Så må du bare blive ved - han skal nok forstå det. 2 3 og 4 gange er ikke nok

  • #12   23. okt 2008 vi havde det samme problem med Lupa... Især med mennesker hun er glad for... Vi brugte metoden med at ignorere hende og gå væk fra hende, og når hun så er faldet ned får hun opmærksomhed og kæl... Når vi møder nogen som hun viser tegn på at ville hoppe op af går de væk fra hende og ignorerer hende indtil hun har tabt interessen... og så hilser de... Det virker ikke lige med det samme, det tog 1-2mdr i hvert fald før hun lærte det, og vi bruger det stadig når vi møder folk på gaden... Så du må være konsekvent og tålmodig! smiley

  • #13   23. okt 2008 når han hopper op laver du et lille puf imod ham .. ikke træde på ham eller støde med noget knæ .. men bare så han falder ned .. så tager du hans kontakt . Hvis han hopper igen så laver du igen det LILLE puf med hele din krop så han falder ned igen og tager igang hans kontakt .. sådan bliver du ved .. hvis han så stiller sig på gulvet så roooooser du ham HVER gang .. Jeg har endnu ikke set det ikek er lykkedes medmindre ejerne ikke har gjort nok i det ..

  • #14   23. okt 2008 Hvad sker der lige med alt det der vold....

    Vend nu bare ryggen til og så snart poterne er på jorden så skal han roses og kæles for - Når han gør det ved gæster må I bede dem om at gøre det samme.

    Forvent ikke at det er nok med 3-4 gange, men giv det lige en 2-3 uger i stedetfor - Tålmodighed - Tålmodighed.

    Har og bruger selv dette trick til vores egen og fremmede hunde, og det har virket indtil videre...


  • #15   23. okt 2008 bed folk om når de kommer ind af døren må de ikke på nogen måde give den opmærksomhed, de må ikke kigge på hunden, snakke med den eller række ud efter den, de skal faktisk bare vende den ryggen og gå videre ind, det tager noget tid at lære hunden, men på et tidspunkt forstår den godt at folk hilser når de har tid og lyst..

    vi har lidt problemet derhjemme, jeg kan sagtens komme hjem uden problemer, han ligger bare og venter på jeg er kommet helt ind og har fået tøjet af osv. og så kalder jeg på ham... derimod min kæreste kan ikke lade være med at give ham opmærksomhed når han kommer hjem, så der hopper han op og opfører sig dårligt.


  • #16   23. okt 2008 man giver ikke et knæ i maven på en hund?

  • #18   23. okt 2008 Hvad med at vende hunden til at gå hen i sin kurv når der kommer gæster?
    Når det ringer på døren kalder du på hunden og siger hen i kurven. Når den er der kan den så få et tyggeben eller lignende. På et tidspunkt gør den det så af sig selv.


Kommentér på:
min hund hopper op?

Annonce