{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund hopper op
  • #1   30. okt 2010 Træd ham over bagbenene,når han hopper op, og ros ham når han ikke gør det.

  • #2   30. okt 2010 hva er det dog for noget det med at træde dem over bagbenene?

    for et par dage siden var der også en der skrev at det var sådan de gjorde.
    det er da bare ikke den rigtige måde at gøre det på. er dybt rystet over at nogle opdrager hunde på den måde.


  • #3   30. okt 2010 Michelle: hvad er så dit råd?

    Fru Pomrus: tak for råd, men virker en smule ondt for mig.


  • #4   30. okt 2010 jeg gjorde det med mine at jeg vendte rygge til og ignorede. lige så snart de satte sig ned fik de en masse nus og godbidder. og absolut ingen opmærksomhed når de hoppede op. ikke engang skubbe ned, da du på den måde også røre ved hunden, og det er jo en form for opmærksomhed.

    det er mit bedste råd.

    ville aldrig begynde at straffe eller på anden måde gøre hunden ondt


  • #5   30. okt 2010 Du skal selvfølgelig ikke gøre skade på ham, men netop det at træde på bagbenene, vil være ubehageligt for ham, og da alle hunde gerne vil have ros, vil det bevirke en ændring i hans adfærd, Alt det pædagoiske nonsens, som mange tror de kan opddrage hunde med ,virker ikke, men vil gøre adfærden meget, meget værre.Hvad tror I moderen ville gøre ???

  • #6   30. okt 2010 fru pomrus. hvordan ved du det ikke virker? det virker fint på mine hunde.
    altså hunde tænker ikke på den måde, at når det gør ondt så er det fordi man ikke må.

    man skal ikke indlærer ting ved at skabe frygt og utryghed.

    jeg kan da heller ikke få dig tilat kunne lide mig ved at slå dig og sige jeg er sød.
    så tænker du jo bare, nej fandme nej.

    det er meget nemmere hvis jeg giver dig et kram og siger jeg er sød.
    så tænker du nåå ja. det er hun nok..


  • #7   30. okt 2010 Vender jeg ryggen til bliver han bare ved med at hoppe op og det er altså ikke så sjovt at få ødelagt alt sit tøj.

  • #8   30. okt 2010 rikke. så må du tage noget tøj på der kan tåle det, når du træner. og blive ved at vende dig om, til han lader vær.

    ellers ved jeg det ikke. så må der nogle andre på banen.


  • #9   30. okt 2010 Jeg giver 1000 % michelle ret. Det andet er sku dyreplageri!
    Og er man vedholde nok, så virker det.
    Så kunne man have været konsekvent fra hvalpen var helt lille bitte.
    Det koster blod sved og tårer - og ødelagt tøj, at opdrage hund.

    (jeg fandt lige selv to huller i min tunika fra Milos tænder i dag. Den lømmel hehe).

    Vi er begyndt - i øvrigt - at have en børnelåge for, så han ikke kan komme ud til gæster eller os. Det er os der går ind til ham, og det gør vi først når han er rolig.
    Dvs. han ligger bare i sin kurv nu, når det er os. Så ingen problemer der. Men når der er gæster står han bag lågen til han er faldet helt ned.
    Og så nul kontakt hvis han skulle prøve at hoppe op.

    Tålmodighed og konsekvens. Og nul smerte og ubehag!
    Det er mit råd.


  • #10   30. okt 2010 Martin, knæ i brystkassen er lige så slemt som at træde på den. Og jeg fatter mildest talt ikke de mennesker der kan få sig selv til det.


  • #11   30. okt 2010 Er ikke ekspert på emnet. Men havde en veninde i gymnasiet, der havde en glathåret foxterrier. De havde til sidst i desperation trådt den over tæerne, når den hoppede op (den var rigtig slem til at hoppe op). Resultatet var, at han hoppede op uden at sætte poter på, men han var meget adræt og kunne hoppe helt op i ansigtshøjde...

    Han var en skæg og glad hund og det første kvarter, når man ankom til deres hjem, lignede han mest en gigantisk hoppebold smiley

    Ville nok prøve at ignorere, inden jeg ville gribe til at træde hunden over foden...


  • #12   30. okt 2010 Den skal bare lære hvad den skal gøre istedet for.
    Lær den sit og beløn. Det er svært, at både sitte og hoppe op.

    Har lige været vist på DR1 smiley


  • #13   30. okt 2010 Min hund har også været slem til t hoppe op, og forsøger stadig ved gæster - ísær min søns kammerater. Men jeg har med rimeligt godt resultat vænnet hende af med det ved at vende ryggen eller siden til og ignorere. Evt træde et skridt tilbage, så hun ikke kan nå men tumler ned igen. Og så får hun iøvrigt ikke opmærksomhed, før hun har alle 4 poter i gulvet. Nu drøner hun rundt i cirkler og venter til jeg rækker en hånd ned og så smider hun sig på ryggen for at blive kløet. Kommer der gæster bliver hun kommanderet på plads, indtil de er kommet ind og har tid til at hilse.
    Træden over poterne eller knæ i maven er i min verden unødig straf.


  • #14   30. okt 2010 Sikke da en holdning at ha.......
    "Træd ham over bagbenene" Hva pokker ska det til for!!!



  • #15   30. okt 2010 Det er mest ude han hopper op, det er ikke slemt inde. Han falder jo også på røv og albuer når han gør det på "fremmede", fordi han er i snor.

  • #16   30. okt 2010 Min unghund hopper også op i ren iver. Jeg er ved at lære ham at når man sidder på numsen = kontakt, hopper han op = ingen kontakt, så jeg ville vælge at give hunden et "Sit" signal inden den hopper op.

  • #17   30. okt 2010 Ang. "pædagogisk fis" eller hvad det nu blev kaldt... Vi havde vores hundetræner hjemme. Det tog hende 20 sek. at få Milo til at blive på gulvet. 20 sek! Udelukkende ved at ignorere når han hoppede og rose når han var nede. Det er timing der skal til, men så virker det også.
    Altså sammen med konsekvens smiley
    Der er mange gode måder at lærer hunden det på, uden anvendelse af straf.

    Sarah, vores kan også snild hoppe op i hovedhøjde. Det er så vildt. Den lille hoppebold smiley

    Martin, den var heller ikke møntet på dig smiley


  • #18   30. okt 2010 Vi har næsten fået indlært det ved Tulle at hun får kommandoen sit- for så hopper hun ikke op smiley

    - hun har kun ville hoppe op når folk kommer ind ad døren fordi hun jo er så lav og ikke kan snuse til andet end deres sko ellers tihi, men nu sidder hun ofte lidt og så beder jeg gæsterne lige røre ved hende- så føler hun at de har hilst og hopper ikke længere op men snuser bare til dem og er vildt glad smiley

    Ved ikke om det er den rigtige måde men det virker godt her smiley



  • #19   30. okt 2010 Jeg har trænet "Hoppe op" væk med klikkeren..

    Hun hopper ikke op af mig, medmindre hun virkelig ikke har set mig længe (f.eks været passet) og så kan hun stoppes blot ved at jeg finder en godbid frem, så sitter hun automatisk..

    Jeg gjorde det at jeg selvfølgelig først sørgede for at klikkeren var indlært. Det er rimelig vigtigt.

    Og så skal man finde det der motiverer hunden bedst. I denne situation vil hunden hverkan have legetøj eller mad på førstepladsen, men derimod kontakt.
    Så når hunden gør noget uønsket (hopper op) fjernes belønningen (kontakten). Og når den gør noget ønsket (blir på gulvet) belønnes den (aes).
    Så når hun hoppede op havde jeg et ekstremt lukket kropssprog. At vende sig og sige "neeej" er altså ikke nok. AL kontakt skal ophøre: Ingen øjenkontakt, skideballer, armene over kors og højt op og virkelig lukket kropssprog. Øv dig evt. på det foran spejlet, hvis du ikke er vant til at bruge kroppen i træningen.
    Når hunden så fatter det, stopper den, og i det splitsekund alle 4 poter rører gulvet, klikkes der, og hunden aes på siden som belønning. Man skal ikke belønne for voldsomt og dermed køre hunden op så den igen begynder at hoppe op..

    Det havde stor succes for mig, og hun hopper ikke op af mig længere..

    Dog hopper hun op af fremmede når de giver lov, men benytter de sig af et lidt lukket kropssprog gør hun det ikke..


  • #20   30. okt 2010 Kan se det kan læses lidt sjovt, men der skal INGEN skideballer til. Ingen kontakt overhovedet, hverken et blik eller et ord.

  • #21   30. okt 2010 Fru Pomrus skriver...............
    Du skal selvfølgelig ikke gøre skade på ham, men netop det at træde på bagbenene, vil være ubehageligt for ham, og da alle hunde gerne vil have ros, vil det bevirke en ændring i hans adfærd, Alt det pædagoiske nonsens, som mange tror de kan opddrage hunde med ,virker ikke, men vil gøre adfærden meget, meget værre.HVAD TROR I MODEREN VILLE GØRE ???
    ...............................................................ha ha ha
    Jeg har sgu aldrig set en hundemor træde sine hvalpe over bagbenene , hvis de hopper op................


  • #22   30. okt 2010 NITTIB : Good point *GG*

  • #23   30. okt 2010 NITTIB jeg syntes tit jeg hører folk sige "hvad tror du moren gør", og ofte sidder jeg sådan lidt øhh ja i hvert fald ikke det der. Men er nu ikke helt sikker ofte, så tier bare stille.
    Men tror bestemt mange tager fejl og stadig lever i forrige århundrede smiley


  • #24   30. okt 2010 Når hunden har lært at hoppe op, så ville jeg trække på anden træning til at fravende det..

    Bed feks hunden om at side og blive, gå hen i kurven eller lignende.

    Når i så har fået frakken af kan i kalde hunden hen mens i sidder på hug og giver opmærksomhed mens hunden har 4 ben på jorden.

    Kan i ikke få hunden til at sidde eller lig. når i kommer ind, så er det det i træner - at få hunden så meget under kontrol at den er i stand til at lystre selvom situationen er stressende og energisk.

    Så igang med noget almen lydighed så i har noget at trække på =)


  • #25   30. okt 2010 Jeg har nogle enkelte kommandoer..... det løser de fleste ting.

    1.....Lær hunden hvad NEJ betyder.
    2.....Lær hunden hvad STOP betyder.
    3.....Lær hunden hvad SPYT UD betyder.
    4.....Lær hunden hvad BLIV DER betyder.
    5.....Lær hunden hvad KOM betyder........... sidst men ikke mindst.. he he
    6.....Lær hunden hvad TIS betyder..... det er rigtig smart , hvis det pis-regner eller der er snestorm på den sidste nat-tissetur...... HADER at tørre hunde lige inden sengetid...........Kan hunden Tisse på kommando tager turen kun 1 minut..... :O)

    Kan hundene de kommandoer.... har man en nem hund..... ha ha ha .


  • #27   30. okt 2010 Hej Vi har lige haft en hundetræner ude ved Samson fordi han også hoppet op, og som han sagde alle tror man skal vende ryggen til ham, MEN det skal man ikke for han får stadig opmærksomhed fordi han synes det er sjovt man vender sig. Vi fik afvide at man skulle begynde med at øve kontakt med ham, så kan kigger på dig og selv om man hopper og dansker ved siden af skal han blive ved med at kigge på dig, og så skal han sitte fordi man kan ikke hoppe op når han sidder ned. smiley
    Håber du kan bruge det smiley


  • #28   31. okt 2010 jeg vil aldrig bruge det med at træde min hund over bagpoterne når den hopper op. Hvis du kommer til at bruge det forkert kan du få en hund der forbinder dig med smerte og det vil ødelægge hele jeres relation.
    Jeg vil bruge de bløde metoder, ingorere uønsket adfærd og rose for godt adfærd


  • #29   31. okt 2010 Ecko hopper ikke op når vi kommer hjem, der er han helt rolig, det er når vi går tur, så kommer han lige pludselig imod en og hopper op.

  • #30   31. okt 2010 Hvis det er når I går tur, synes jeg du skal træne sit og plads.
    Som du beskriver det lyder det til,at det er når han er løs og kommer løbende imod dig. I så fald er det med at være på forkant med situationen og nå at træde et skridt til side, så han "rammer ved siden af", og så ellers indøve at han skal på plads, får der opnåes kontakt.


Kommentér på:
Min hund hopper op

Annonce