2.178 visninger
|
Oprettet:
Min hund hopper op {{forumTopicSubject}}
Nogen der har nogle gode råd til at stoppe det?
På nuværende tidspunkt, vender vi siden til, skubber ham ned og siger nej, men det hjælper ikke. Han hopper også op af andre folk.
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.182
jan 2010
Følger: 47 Følgere: 46 Hunde: 6 Emner: 511 Svar: 4.066
for et par dage siden var der også en der skrev at det var sådan de gjorde.
det er da bare ikke den rigtige måde at gøre det på. er dybt rystet over at nogle opdrager hunde på den måde.
jan 2010
Følger: 22 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 279
Fru Pomrus: tak for råd, men virker en smule ondt for mig.
jan 2010
det er mit bedste råd.
ville aldrig begynde at straffe eller på anden måde gøre hunden ondt
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.182
jan 2010
altså hunde tænker ikke på den måde, at når det gør ondt så er det fordi man ikke må.
man skal ikke indlærer ting ved at skabe frygt og utryghed.
jeg kan da heller ikke få dig tilat kunne lide mig ved at slå dig og sige jeg er sød.
så tænker du jo bare, nej fandme nej.
det er meget nemmere hvis jeg giver dig et kram og siger jeg er sød.
så tænker du nåå ja. det er hun nok..
jan 2010
jan 2010
ellers ved jeg det ikke. så må der nogle andre på banen.
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 387 Svar: 2.743
Og er man vedholde nok, så virker det.
Så kunne man have været konsekvent fra hvalpen var helt lille bitte.
Det koster blod sved og tårer - og ødelagt tøj, at opdrage hund.
(jeg fandt lige selv to huller i min tunika fra Milos tænder i dag. Den lømmel hehe).
Vi er begyndt - i øvrigt - at have en børnelåge for, så han ikke kan komme ud til gæster eller os. Det er os der går ind til ham, og det gør vi først når han er rolig.
Dvs. han ligger bare i sin kurv nu, når det er os. Så ingen problemer der. Men når der er gæster står han bag lågen til han er faldet helt ned.
Og så nul kontakt hvis han skulle prøve at hoppe op.
Tålmodighed og konsekvens. Og nul smerte og ubehag!
Det er mit råd.
jan 2010
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.496
Han var en skæg og glad hund og det første kvarter, når man ankom til deres hjem, lignede han mest en gigantisk hoppebold
Ville nok prøve at ignorere, inden jeg ville gribe til at træde hunden over foden...
maj 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 348
Lær den sit og beløn. Det er svært, at både sitte og hoppe op.
Har lige været vist på DR1
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Træden over poterne eller knæ i maven er i min verden unødig straf.
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 1.444
"Træd ham over bagbenene" Hva pokker ska det til for!!!
jan 2010
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.144
jan 2010
Altså sammen med konsekvens
Der er mange gode måder at lærer hunden det på, uden anvendelse af straf.
Sarah, vores kan også snild hoppe op i hovedhøjde. Det er så vildt. Den lille hoppebold
Martin, den var heller ikke møntet på dig
aug 2008
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 329 Svar: 3.977
- hun har kun ville hoppe op når folk kommer ind ad døren fordi hun jo er så lav og ikke kan snuse til andet end deres sko ellers tihi, men nu sidder hun ofte lidt og så beder jeg gæsterne lige røre ved hende- så føler hun at de har hilst og hopper ikke længere op men snuser bare til dem og er vildt glad
Ved ikke om det er den rigtige måde men det virker godt her
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Hun hopper ikke op af mig, medmindre hun virkelig ikke har set mig længe (f.eks været passet) og så kan hun stoppes blot ved at jeg finder en godbid frem, så sitter hun automatisk..
Jeg gjorde det at jeg selvfølgelig først sørgede for at klikkeren var indlært. Det er rimelig vigtigt.
Og så skal man finde det der motiverer hunden bedst. I denne situation vil hunden hverkan have legetøj eller mad på førstepladsen, men derimod kontakt.
Så når hunden gør noget uønsket (hopper op) fjernes belønningen (kontakten). Og når den gør noget ønsket (blir på gulvet) belønnes den (aes).
Så når hun hoppede op havde jeg et ekstremt lukket kropssprog. At vende sig og sige "neeej" er altså ikke nok. AL kontakt skal ophøre: Ingen øjenkontakt, skideballer, armene over kors og højt op og virkelig lukket kropssprog. Øv dig evt. på det foran spejlet, hvis du ikke er vant til at bruge kroppen i træningen.
Når hunden så fatter det, stopper den, og i det splitsekund alle 4 poter rører gulvet, klikkes der, og hunden aes på siden som belønning. Man skal ikke belønne for voldsomt og dermed køre hunden op så den igen begynder at hoppe op..
Det havde stor succes for mig, og hun hopper ikke op af mig længere..
Dog hopper hun op af fremmede når de giver lov, men benytter de sig af et lidt lukket kropssprog gør hun det ikke..
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.986
Du skal selvfølgelig ikke gøre skade på ham, men netop det at træde på bagbenene, vil være ubehageligt for ham, og da alle hunde gerne vil have ros, vil det bevirke en ændring i hans adfærd, Alt det pædagoiske nonsens, som mange tror de kan opddrage hunde med ,virker ikke, men vil gøre adfærden meget, meget værre.HVAD TROR I MODEREN VILLE GØRE ???
...............................................................ha ha ha
Jeg har sgu aldrig set en hundemor træde sine hvalpe over bagbenene , hvis de hopper op................
aug 2007
jan 2010
Men tror bestemt mange tager fejl og stadig lever i forrige århundrede
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Bed feks hunden om at side og blive, gå hen i kurven eller lignende.
Når i så har fået frakken af kan i kalde hunden hen mens i sidder på hug og giver opmærksomhed mens hunden har 4 ben på jorden.
Kan i ikke få hunden til at sidde eller lig. når i kommer ind, så er det det i træner - at få hunden så meget under kontrol at den er i stand til at lystre selvom situationen er stressende og energisk.
Så igang med noget almen lydighed så i har noget at trække på =)
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.986
1.....Lær hunden hvad NEJ betyder.
2.....Lær hunden hvad STOP betyder.
3.....Lær hunden hvad SPYT UD betyder.
4.....Lær hunden hvad BLIV DER betyder.
5.....Lær hunden hvad KOM betyder........... sidst men ikke mindst.. he he
6.....Lær hunden hvad TIS betyder..... det er rigtig smart , hvis det pis-regner eller der er snestorm på den sidste nat-tissetur...... HADER at tørre hunde lige inden sengetid...........Kan hunden Tisse på kommando tager turen kun 1 minut..... :O)
Kan hundene de kommandoer.... har man en nem hund..... ha ha ha .
jun 2009
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 60 Svar: 273
Håber du kan bruge det
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.732
Jeg vil bruge de bløde metoder, ingorere uønsket adfærd og rose for godt adfærd
jan 2010
aug 2007
Som du beskriver det lyder det til,at det er når han er løs og kommer løbende imod dig. I så fald er det med at være på forkant med situationen og nå at træde et skridt til side, så han "rammer ved siden af", og så ellers indøve at han skal på plads, får der opnåes kontakt.
Min hund hopper op