{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kasteration/ gode og dårlig sider.
  • #1   22. okt 2008 Om hundne ændre sig er op til hunden.. Nogle hunde gør, andre gør ikke..

At kastrere mod fx aggresivitet KAN være en god ide, men der kan gå lang tid før det virker, eller man kan være uheldig at det slet ikke virker..

• #2   22. okt 2008 Det eneste kasteraktion med sikkerhed virker mod er interessen for (løbske) tæver. Vi har i tidens løb kastreret to af vores hanhunde, og det er eneste punkt de har ændret sig på. På alle andre punkter, har de været 100% hanhunde. Den ene blev først kastreret, da han var 2,5 år - og den anden allerede da han var 9 mdr.

• #3   22. okt 2008 Da vi ikke skal avle på vores eller andet, valgte vi at kasterere... Til dels for at undgå løbsk tæve periode, men også fordi alle vores venner har hanhunde, så vi ville ikke risikere nogle konflikter, da vi altid har hundene med hos hinanden...

Effekten på Tego har været, at han er blevet lidt mere rolig... Nu kan han godt lægge sig og slappe af, det havde han lidt svært ved før... Også er han blevet meget mere kælen... :o) Ellers er han fuldt ud sig selv...

• #4   22. okt 2008 Ja oki, men er nemlig bare bange for at han ændre sig for meget... for er jo hans personlighed jeg er helt vild med... smiley
    Også os det med at de begynder at tage meget på er jeg os lidt nervøs for... men jeg ville nemlig bare lige høre for har ikk prøvet det selv, ved kun hva jeg har hørt fra andre smiley

• #5   22. okt 2008 Tego har ikke ændret personlighed... Han er bare blevet bedre til at finde ro og snakke... Han har ikke taget på... Andet end hvad der vidst er normalt for alderen...

• #6   22. okt 2008 Karina og... -vi har nu haft mere end en hanhund gennem tiden, som sprang på løbske tæver og var voldsomt interesseret i dem osv...

Fordele er jo at hunden ikke kan lave hvalpe. Det kan dæmpe eller helt fjere problemet med en hjernedød hanhund når der er tæver i løb, og hunden slipper for hormonernes rasen.

Ulemper kan være at pelsen forandrer sig, en usikker hund kan få større problemer end den allerede har, stofskiftet vil oftest sænkes (men det betyder altså ikke at hunden bliver fed -det kræver blot ændrede kostvaner og evt lidt ekstra motion).
    -det er ikke alle hunde hvor de ting sker... Men det er mulige bivirkninger

• #8   22. okt 2008 jamen os den eneste grund til aslan skal kasteres er at vi har en tæve, og sidste gang hun var i løbetid var et helvede rent ud sagt, så vil gerne have det gjort inden hendes næste løbetid, så han kan slappe mere af...

• #9   22. okt 2008 hva har i så givet for at få jeres hund kasteret? smiley

• #11   22. okt 2008 Luka blev kastreret for 7 uger siden p.g.a. han var totalt glad for tøser + han flippede ud på en del andre hanhunde... Efter 3 uger begyndte det at gå meget bedre med andre hunde og i går til træning løb han sammen med 10 andre hunde uden problemer...
    Det er bare så skønt og befriende at se ham løbe så glad rundt....

• #13   22. okt 2008 Kan da høre jeg må have en nem hanhund (selvom jeg sommetider tvivler)

Ja han er da fuldstændig hjernedød når tæverne på træningspladsen beslutter at de alle skal gå i løb på samme tid, men det er osse det.

Han er en drengerøv der absolut ikke går af vejen for lidt sjov i gaden, men han enes fint med andre, efter lidt påmindelser (pænt sagt) fik han lært at der ikke skulle strintes inde, han har for længst lært at hverken jeg, andre hunde eller bamser osv skal humpes... Og ja alt i alt har jeg slet inge af de problemer i beskriver...

• #14   22. okt 2008 Har jeg så hellere ikk med aslan... kun når en tæve i nærheden af ham er i løbetid... og som sagt den enste grund til jeg vil have ham kasteret er at vi selv har en tæve...

• #16   22. okt 2008 vores hund noah blive mere rolig og tyk.... men ikke tyk mere smiley

Kommentér på:
kasteration/ gode og dårlig sider.

Annonce