{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
730 visninger | Oprettet:

Kasteration - forberedelse {{forumTopicSubject}}

I morgen skal den kære Ludvig ind til dyrlægen og havde "snittet" men han i nogle gode råd, så oplevelsen bliver så god som det er muligt smiley
Jeg har været ude og skaffe både et "donut"-halsbånd samt en skærm hvis den ikke virker og ved at han ikke må spise noget i morgen inden

Ellers noget jeg kan gøre? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kasteration - forberedelse
  • #2   20. aug 2014 Hvorfor skal han kastreres?

• #3   20. aug 2014 Forbered dig på dette : http://www.omhunden.dk/html/kastration_af_hunde.html

• #5   20. aug 2014 Tak for linket smiley

Det er en blanding af flere ting....
    bl.a. fordi jeg gerne vil kunne tage han med mig ud på rideskolen - der er super gode muligheder for tur og leg ,men der er også mange hun hunde derude, der jo kommer i løbetid hvilket besværliggøre det meget. Det vil betyde at han kan få et meget mere aktivt og socialt liv med færer alene timer smiley
    Der til kommer det at han bøvler en del med forhudsbetændelse
    Yderliggere har han haft navlebrok og det vil jeg ikke risikere at han ved et uheld avler videre smiley

• #6   20. aug 2014 Men vil da give kemisk kasteration lidt flere tanker efter at havde læst linket

• #7   20. aug 2014 Jeg synes du skal prøve den kemiske først, der har du mlighed for at se hvordan din hund reagerer. Min hund var først kemisk kastreret, for at se om det virkede på de ting der var med min hund. Og det gjorde det, med stor succes. Så han er blevet rigtig kastreret. Har du først lagt din hund under kniven, så er der ingen fortrydelsesret, det er der med den kemiske. Efter 6 - 12 mdr virker den ikke mere og hunden bliver som en hanhund igen

• M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Emner: 33 Svar: 179
    #8   20. aug 2014 Har efterhånden snakket med en del, der har fået kastreret deres hanhund, for at undgå problemer med hunhunde. Desværre har det bare slet ikke været løsningen, og hanhundene hopper stadig på andre hunde (der kommer selvfølgelig ikke hvalpe, men hanhundene bliver alligevel godt stressede i hovedet). Derudover kan der komme mange bivirkninger - Anne Julie har postet et rigtig godt link der forklarer smiley
    Godt du overvejer at prøve en kemisk kastration først! Dog vil jeg sige, at træning er det aller første man skal prøve. Vi overvejede selv kastration, men kom hurtigt fra det igen efter at have hørt så mange dårlige historier om det.

Jeg bemærker også, at du skriver, at du ønsker han får et socialt liv. Men med en kastration, er der stor chance for, at han netop ikke kan med andre hunde pga usikkerhed/agression/stress. Der tror jeg som sagt mere på god træning! smiley

• #9   20. aug 2014 Min kastrat har ingen problemer med andre hunde, hverken hanner eller tæver. Han er ikke aggresssiv, ej heller fed eller doven. Såå det kan ikke hæftes på alle hunde der bliver kastreret

Kommentér på:
Kasteration - forberedelse

Annonce