{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
775 visninger | Oprettet:

kasteration {{forumTopicSubject}}

Vi går meget og overvejer om vi skal kastrerer vores lille hund.
grunden er at jeg gerne vil forhindre ham i nogensinde at tænke han skal over vejen og over til naboens nye tæve hvalp.
og jeg nødig vil have han er hoppet på en tæve og der så kommer hvalpe ud af det.
samt det jo efter sigende skulle give mere ro på ham.

der jeg så tænker er.
om det er synd at kastrerer ham, om det vil ødelægge hans altid gode humør, samt at han er så nysgerrig.
Jeg vil så nødig gøre noget så han ikke er som han plejer at være.

Men hvad siger folket på HG?
kom med jeres holdninger og meninger.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kasteration
  • #1   6. aug 2010 Han bliver en bedre og mere legesyg og holder sig til familien, når han ikke er fyldt med hormonbomber

• #3   6. aug 2010 Det er umuligt at forudsige hvordan DIN hund vil være efter en kastration. Det kan gå i mange retninger.

Jeg har det sådan med kastration, at det er noget jeg er villig til at gøre, hvis der er sundhedsmæssig indikation for det. Altså hvis hunden har et problem, fysisk eller mentalt, som er relateret til forhøjet produktion af testosteron.
    Ud over det ville jeg end ikke overveje det - men derimod nyde min hanhund med hud og hår. OG de udfordringer mit valg om at købe en hanhund giver ;o)

• #5   6. aug 2010 Vi valgte at kastrere Balto trods mange modsigelser herinde, og vi har en fantastisk hund... han er stadig lige legesyg, men han er blevet lidt mere rolig og kælen og nemmere at opdrage... MEN han stak stadig af efter han blev kastreret, så lige mht det er det ikke sikkert det hjælper. Derimod skal i bare sætte et godt hegn op så han ikke kan komme ud af haven....
    Men derudover kan jeg ikke se nogle problemer i kastration... Vi har kun fået noget godt ud af det...

• #6   6. aug 2010 Hvad Sørensen - Hej Jens *GG*
    Hyggeligt ;o)

Sorry, TS, for denne lille hilsen off topic ;o)

• #7   6. aug 2010 Vi har så endnu ikke oplevet at Balto er blevet forvekslet med en hunhund... Bare lige for at gøre jer mindre skeptiske hehe.... Men har hørt om en del der har oplevet det smiley

• #8   6. aug 2010 Og Sorry, igen, for Jens, du skriver daværende - er Tyson væk?

• #10   6. aug 2010 Josefine, det er ret almindeligt, at hvalpe har en noget omskiftelig hormonbalance, hvilket giver mangefoldige reaktioner både fra hunden selv og fra dens omgivelser.
    Det er jo noget, der afhænger både af hunden, der humper og den der humpes - men når det handler om en hvalp, så ville jeg på ingen måde være bekymret for det ;o)

• #12   6. aug 2010 Jeg ville nok foretrække at opdrage ham fremfor at kastrere ham ;o)

Humperi er ofte en stressreaktion og kan langtfra altid relateres til hormoner.
    Mange kastrerede hanhunde humper videre...

• #13   6. aug 2010 Jeg tror at du selv skal tage stilling til det, der er så mange delte meninger omkring det.

Jeg fik Santos kastreret pga. Alt for mange hormoner og her mener jeg virkelig - aaaalt for mange. Dyrlægen mente at det ville være bedst for ham selv og os, for at undgå en daglig kamp. Han er stadig lige så kruttet, legesyg og han har ikke mistet noget andet end hans kugler :O)

• #15   6. aug 2010 Jeg takker for alle meninger og holdninger.
    og bare rolig, jeg vælger ikke ud fra flertallet, men udfra hvad jeg finder rigtigt for min hund.
    Men som førstehundsejer som er helt min egen og ikke far og mors, ja så er det rart med meninger og holdninger.

Kommentér på:
kasteration

Annonce