{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.255 visninger | Oprettet:

Nytårsaften {{forumTopicSubject}}

Hvad gør i nytårsaften med jeres hund. Kan den klare den aften eller skal i forbi dr. dyr og have noget beroligende?
Vi overvejer at give vores hund noget at sove på, da han ikke haavde det så godt sidste år. synes det er synd for ham.
Nogen er ved hvad det koster at få ham bedøvet og har i gode erfaringer med det?
Tak for hjælpen! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nytårsaften
  • #1   21. okt 2008 Jeg har dårlige erfaringer med at "dope" hunden nytårsaften. På nogle hunde har det den stik modsatte effekt og de bliver mere angste. På en del hunde er det kun symptomdæmpende. Dvs de bliver sløve og rolige, men i virkeligheden er mindst ligeså angste som de ville være uden medicin.

    Jeg ville anbefale at sætte hunden i pension på landet eller få den passet hos nogen der bor uden for byen...


  • #3   21. okt 2008 mine bedsteforældre bor på landet men det er ingen fordel at sende ham derud da bragende kan høres derude også ret kraftigt selvom det er 6 km derfra. Han er heller ikke total angst men meget utryk over situationen. han vil helst være i kurven og han kan begynde at ryste ved meget høje brag.

  • #4   21. okt 2008 en bånd med lydende på kunne evt hjælpe. andre der har erfaringer med det?

  • #5   21. okt 2008 jeg vil ikke gøre noget anderledes, hvis vi er rolige er hun somregl også rolig.. Også i uvandte situationer

  • #6   21. okt 2008 Daisy skal hygge sig i en hundepension for første gang en nytårsaften :o)
    Og hvor bliver det dejligt.
    Hun er nemlig møg bange og vi bor midt i centrum hvor der bliver fyret en helveds masse af.
    Sidste nytår var for meget for hende selvom vi havde købt noget beroligende med baldrian.


  • #7   21. okt 2008 Jeg skal på hundepension igen i år - det er 4. gang og Lilly elsker det. Hun er ikke bange for nytår, men det er nu hyggeligt at være væk fra alt det voldsomme skyderi.

  • #9   21. okt 2008 Hvad sker der på en hundepension ?
    Kan de ikke høre alle bragende eller hvordan ?

    Og hvad koster det som regel ?


  • #10   21. okt 2008 mit umidbare gæt vil være at hundepensionen ligger på landet, hvor der ikke er nær så meget skyderi som i byerne, og priserne svinger meget fra sted til sted

  • #11   21. okt 2008 Jeg er hjemme med Luna og katten. Tæpper for vinduerne, tv'et kørende og pc'en tændt *S*



  • #12   21. okt 2008 Hov.. omkring midnat får Luna 3 stk Go'nat. De er gode..

  • #13   21. okt 2008 Jeanette: Hvad er Go`nat?

  • #14   21. okt 2008 Den hundepension jeg har valgt, ligger langt væk fra hvor det hele sker

  • #15   21. okt 2008 Er der nogen der har erfaring med brugen af DAP feromoner mod fyrværkeriskræk?

  • #16   21. okt 2008 Ingen ting - Babett er ligeglad med alt hvad der siger bang.. så man kan bare slappe af.

  • #17   21. okt 2008 Er så heldig at have forældre der bor "ude hvor kragerne vender". Der var Gambey sidste år. Han var nu ikke påvirket af "opvarmningen" op til nytåret sidste år, men det var rart at vide, at der havde han det i hvert fald godt sammen med de andre hunde!
    Vi har ikke helt besluttet om han skal derop igen i år eller med os hjem til min veninde, hvor han er vant til at være.


  • #18   21. okt 2008 Det er nogle natur sovepiller.. De består af Baldrian. De får hende til at slappe af.

    En beskrivelse:

    http://www.alternativinfo.dk/public/lagestyr/go-nat.htm



  • #19   21. okt 2008 Reiki skal ikke have noget -han har ikke problemer med skud og den slags, så det ville komme bag på mig om der skulle være problemer den aften,

    Møffe var meget bange for fyrværkeri og den slags. Derfor kom hun med ud til mine forældre på landet, hvor det hele var lidt på afstand. Og deres hunde var på ingen måder mærket af fyrværkeriet så det gav hende osse lidt sikkerhed.

    Kan det på nogen måde undgåes vil jeg ikke give min hund medicin nytårsaften. Og vælger man at bruge plegisil, så SKAL man give det i kombination med noget beroligende osse.
    Plegicil gør ikke andet end at forhindre hunden i fysisk at vise sin angst -hunden er nøjagtig ligeså bange, den kan bare ikke vise det


  • #20   21. okt 2008 Tak. Kan de virkelig bruges til både menesker og dyr? Jeg har det desværre med at sove rigtig elendigt og være mere træt når jeg vågner end da jeg gik i seng

  • #21   21. okt 2008 Luna har heller ikke problemer med skud normalt og i enkelt tilfælde.. Men når man som jeg bor i en blok, hvor de skyder af på begge sider af lejligheden, så reagerer hun..

    Ja de kan godt bruges på både mennesker og hunde. Husk dog på at min hund vejer 28 kg, så en mindre hund skal nok ikke have 3.

    Man må give hver 4. time.. Men Luna behøver faktisk kun have dem lige omkring midnat, hvor det er værst med skyderiet


  • #22   21. okt 2008 Jeg har aldrig givet mine hunde noget "doping" til nytårs-aften. De har altid klaret sig fint. Men vi har heller aldrig ynket om dem, når det gik løs med skyderiet. Vi har opført os helt naturligt.

    Om det er det der har gjort at de stort set er ligeglade, kan jeg ikke vide, men det tror jeg.


  • #23   21. okt 2008 Jeg tror det ville være bedst at give min hund noget beroligende. Hun er nervøs for mange ting og RIGTIG bange for brag. Det ville være synd ikke at give hende noget

  • #24   21. okt 2008 er der nogen der ved hvor man kan købe sådan en nytårscd henne? min hund på 13 er rædselslagen, og vil ikke opleve at min hvalp bliver det samme, det er så synd...

  • #25   21. okt 2008 De der go'nat doper ikke... De beroliger.. hunden ligger og sover som på en hel almindelig dag.

  • #26   21. okt 2008 Mine forældre fik nogle piller til deres tæve, som var virkelig bange. Men jeg synes ikke de havde rigtig effekt.
    Jo hun var sløv og sov en del, men hun rystede og skælvede alligevel af frygt.


  • #27   21. okt 2008 Janni B: Du kan købe lydCd hos både hos dyrlæger og dyrhandler

  • #28   21. okt 2008 Anne R. : Effekten af "Nytårstabletter" er meget svingende, og det afhænger også af om hunden allerede ER bange når tabletterne gives.
    Tabletterne skal gives min. 1 time før ønsket effekt, og hunden må ikke være stresset eller bange. Og så skal man kombinere 2 præparater, nemlig plegicil og stesolid. I tidligere tider ga man kun plegicil, og så lå dyrene bare handlingslammede hen, stadig angste, men de kunne bare ikke flytte sig..... meget meget synd:(


  • #29   21. okt 2008 Bettina M
    Det kan der selvfølgelig være noget om. Men så skulle hun have været på piller (doper) hele december og januar måned. Hun gik rundt som et nervevrag disse 2 måneder pga. skyderiet før og efter nytår.


  • #30   21. okt 2008 Jeg ville ikke være tryg ved at bedøve min hund. Men jeg har hørt at nogle simpelthen bare skruer op for musikken, og ruller gardinerne for. Så kan hunden hverken høre eller se fyrværkeriet, og den er ikke bange for musikken..
    Jeg kender også flere folk som vænner deres hund til lydene før nytår. Med hjælp fra cd med lyd af fyrværkeri, eller hundeprob pistoler. Ved ikke om det virker.

    Selv er jeg heldig ikke at have problemer med oscar. han er fløjtene ligeglad.


  • #31   21. okt 2008 Skottie er ligeglad smiley det er bare super dejligt!

  • #32   21. okt 2008 http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=9761

    Sådan tager Tyson nytåret ... liggende på ryggen foran fjernsynet ... kan ikke så meget som missede med øjnene da det var værst her ...

    Stiff gloede ud af vinduet da det var værst her ... nysgerrig, men på ingen måde bange.

    Dejligt at vores afslappethed smittede af på hundene. =)


  • #34   21. okt 2008 hvor tidligt skal man begynde det træning til nytårsaften? og hvor tit? tænker igen på den cd.... hvis alt går efter planen får jeg min hvalp D. 23december men er det for sent at begynde at træne det der?

  • #35   21. okt 2008 jeg ved endnu ikke om Link reagere på fyrværkeri, men jeg tror det ikke, han er utrolig stabil, hvad lyde (også pludselige lyde) angår. men skal selvfølgelig være sammen ´med ham nytårsaften

  • #36   21. okt 2008 Janni -der er ikke tid nok fra d. 23/12 til at du kan nå at få noget videre ud af træningen.
    Særligt fordi hunden jo udsættes for det "ukontrolleret" fordi der skydes af det meste af december måned, og det jo tager til i dagene mellem jul og nytår.

    Men man kan gøre meget til at gøre det ufarligt for hunden, bare ved den måde man er på når der fyres af. Hvis man selv er meget trøstende/pylret så vil hunden osse tro det er farligt.
    Det er ok at snakke med hunden osv... men lad være at pylre. Afled evt med lidt guffer og lær den f.eks. at sitte e.l. Bare et eller andet der lige kan få den på andre tanker.
    -men det er jo slet ikke sikkert den synes det er arligt;o)


  • #37   21. okt 2008 kunne evt. stikke den noget legetøj med guffer i smiley det må være godt,... glæder mig sådan til at få den! smiley

  • #38   21. okt 2008 Anne R.: Det er nemlig fuldstændig rigtigt at det jo ikke bare er nytårsaften der er problemer med nytårsfyrærkeri, og derfor er jeg også den største tilhænger af at man benytter sig af midler der kan hjælpe hunden igennem hele peioden der skydes af. Det kan være træning med lydcder, DAP- feromoner, baldriantabletter/dråber eller hvad der nu kan have effekt... jeg synes at det at bruge den medicinske 1 døgns løsning ikke er optimalt. Men det er som om at det kommer bag på folk hvert år at det er blevet nytår, og så skynder mange sig bare at hente nogen piller ved den nærmeste dyrlæge, uden at tage hensyn til at hunden rent faktisk render rundt og er skide bange i x antal andre dage, der også skydes fyrværkeri af.

  • #39   22. okt 2008 Bettina M
    Det er jo fordi nytårsaften er der hvor det er værst.
    Og det er jo ikke fedt at "dope" sin hund i 2 måneder, fordi folk ikke kan forstå at det kun er nytårsaften man skyder raketter af.


  • #40   22. okt 2008 Giz har endnu ikke oplevet nytår med fyrværkeri, så ved ikke hvad han vil sige til det :). Han kigger lidt op når der kommer tordenbrag så huset ryster og ruderne klirrer, men bange er han ikke, så det tegner jo godt smiley

Kommentér på:
Nytårsaften

Annonce