{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.214 visninger | Oprettet:

falsk strubehoste? {{forumTopicSubject}}

Futte har siden i går aftes "hostet"... Lyder fuldstændig som et barn med falsk strubehoste... Den der lange hæse måde at hoste på.
Og han kaster noget slim op næsten hver gang...

Mon det er kennelhoste?
For jeg synes ikke jeg kan læse noget om den specielle hosten....

Ringer til dyrlægen kl. 8 selvfølgelig...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  falsk strubehoste?
  • #1   20. okt 2008 Jamen det er netop kendetegnet ved kennelhoste, altså den sære sælhoste. Hos dyrlægen kan du få noget som hedder Ronaxan, som mildner forløbet.

• #2   20. okt 2008 Så lige at du havde 4 hunde, så vær forberedt på at de smitter voldsomt.

• #3   20. okt 2008 gitte

Det var lige det jeg ledte efter... Det lyder som en sæl....

Hmmm... ok. Synes ikke umiddelbart jeg kunne finde de symptomer beskrevet på nettet, og har aldrig oplevet det før.

Håber godt nok ikke det varer meget længe sådan et forløb, for han har det tydeligt skidt med det...

• #4   20. okt 2008 dvs. det vil være en god ide at bede dyrlægen kigge dem alle sammen og evt få vaccineret de andre?

Vi var på tur med alle hundene i lørdags... Mon det er der, Futte blev smittet? For de andre var jo også med, og har ikke hostet

• #5   20. okt 2008 mener der er 10 dages inkubationstid.. Dvs, de er smittet 10 dage før,de viser symptomerne

• #6   20. okt 2008 Kennelhoste er en meget smitsom og generende infektion i hundens luftveje. Sygdommen har været kendt i mere end 30 år og forekommer overalt i verden. Navnet ”kennelhoste” henviser til, at smitten især florerer, hvor der er mange hunde samlet. Hunden får kennelhoste, fordi den er i kontakt med andre, smittebærende hunde.

Kennelhoste forårsages af et eller flere smitstoffer i kombination. De hyppigste smitstoffer er en influenzavirus og en bakterie, Bordetella Bronchiseptica.. Andre vira og bakterietyper kan i nogle tilfælde også spille en rolle.

Inkubationstiden for kennelhoste er mellem fem og 10 dage, og hunden udskiller smitstoffet i mellem seks og 14 uger. Derfor må den syge hund absolut ikke være sammen med andre hunde i den periode.

fra netdyredoktor

(link fjernet)

• #7   20. okt 2008 Her er vi også ramt - Aida startede - og vi drog til dyrlægen - her startede vi behandlingen af dem begge med det samme - og dagen efter begyndte Antons hoste

• #8   20. okt 2008 Tina - nej desværre

• #9   20. okt 2008 Har hunden en gang haft kennelhoste, vil den være immun i lidt over et par måneder, men mit bedste råd er, at få vaccineret hunden en gang om året mod sygdommen. Risikoen for, at hunden får kennelhoste afhænger fuldstændig af, om der udbryder en epidemi, og om hunden har meget kontakt med andre hunde. Der er ingen racer, der er mere udsatte end andre, og kennelhoste smitter ikke til hverken mennesker, katte, kaniner, marsvin eller heste,” slutter dyrlægen.

det er hvad der står på den side fra netdyredoktoren

Kommentér på:
falsk strubehoste?

Annonce