er sur på mig selv {{forumTopicSubject}}
jeg har en blandings hund på 1 år som er en hund hun, det er en rottweiler/schæfer. skrev for noget tid siden en tråd derinde om hun ikk kunne være alene hjemme, og vi prøvede med et bur , som ikk lige var sagen, så tog ferie i 3 uger og trænede og trænede og det gik fint, og det gør det stadig, bortset fra hun ødelægger sommetider mine ting, hvis jeg ikk fjerne alt og jeg mener alt, kan det virkelig være rigtigt jeg ikk må havde min jakke hængnede i gangen uden den er ædt når jeg kommer hjem?
er der nogle der kan hjælpe mig, til daglig har hun en mundkurv på som hun kan spise med og drikke med, ellers ødelægger hun et eller andet, selvom hun har lege tøj, marvben, gnaveben, godbidder, en bluse som jeg har haft på, hendes bamse og hendes kurv har prøvet alt.
min dyrlæge siger hun burde være vokset fra det nu, og jeg kan købe nogle beroligende dufte så hun ikk laver ulykker, nogle der har hørt om dem, hun hverken hyler eller gør når hun er alene, hun sover for det meste, også lige pludselig ødelægger hun nogle ting.
håber i kan hjælpe, da jeg er temmelig trist, der må jo være en grund til hun gør det?
sep 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 75
sep 2006
Følger: 51 Følgere: 50 Hunde: 4 Emner: 319 Svar: 3.013
sep 2006
min hund bliver aktiveret daglidt meg lange ture og får maden i græsset i haven hvor den skal snuse efter det
hun sover også i hendes kurv og heller ikk i soveværelset så det er ikk fordi hun er for afhæning af mig.
der er kun hvis jeg ikk er hjemme hun ødelægger noget eller hopper op af borderet
sep 2006
Men ja som nicolai siger er min Princess også for knyttet til mig, for præcis det samme sagde min adfærds terapout til mig og fraråder mig at hun overhovedet er i soveværelse om natten, evt i mit køkken som støder op til soveværelse og måske bare emd en gitterlåge i døren så hun stadig kan se og høre mig
sep 2006
sep 2006
er de ikk skide dyre, kommer de hjem til en?
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.270
Tænkte bare "kan det virkelig være rigtigt jeg ikk må havde min jakke hængnede i gangen uden den er ædt når jeg kommer hjem" - Ja det kan det åbenbart.... Indtil hun har lært det så må du fjerne ALT du ikke vil ha spist......
Jeg synes det lyder til du har gjort meget. Tager hatten af for at du tog ekstra ferie og øvede. Flot...
Men tror måske du skal have fat i en adfærdsbehanlder....
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Nu skriver du ikke så meget om, hvordan du ellers aktiverer hunden, om I går til træning o.s.v. men boldleg og lange gåture giver kun hunden mere energi på lang sigt, hvilket ikke alle er klar over, når de har en "problemhund"
Sørg for at hunden bliver mentalt træt hver dag ved at træne med den, lære den nye opgaver, give den mad, som den skal søge efter eller "arbejde" for at få fat i o.s.v., som flere andre også har beskrevet.
Giv den også en gammel t-shirt (ikke nyvasket) el.lign, som den kan have og tygge i, når den er alene. Det giver tryghed, fordi den har din duft.
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.144
Så når hunden skal være alene skal den være mentalt stimuleret (evt. ved spor, fodersøg mm.), den skal have lavet stort og småt og så skal den have et marvben med frossen leverpostej i eller andet godt den kan ligge og beskæftige sig med de første 20-30 min efter den er blevet ladt alene..
Ingen store afskedscener.. Og så ville jeg nok overveje at filme hunden når den er alene hjemme..
Dette er såfremt hunden ikke lider af seperationsangst, hvis dette er tilfældet ville jeg kontakte en adfærdsbehandler for at afhjælpe problemet..
Desuden ville jeg aldrig ty til mundkurv, men fjerne ALT hunden kan ødelægge, hvis hunden er i hele huset ville jeg begrænse den til et enkelt rum..
sep 2006
sep 2006
feb 2005
feb 2005
sep 2006
feb 2005
sep 2006
feb 2005
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Jeg var helt klar over hvorfor han gjorde det, og de dage, hvor jeg havde overskud til en masse træning og aktivering, lavede han overhovedet ingen ulykker. Men ligeså snart jeg tog en dag, hvor jeg slappede mere af var den gal igen - også selvom jeg var hjemme og lå på sofaen. Han var ca 1-1½ år dengang.
er sur på mig selv