{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

er sur på mig selv {{forumTopicSubject}}

jeg har en blandings hund på 1 år som er en hund hun, det er en rottweiler/schæfer. skrev for noget tid siden en tråd derinde om hun ikk kunne være alene hjemme, og vi prøvede med et bur , som ikk lige var sagen, så tog ferie i 3 uger og trænede og trænede og det gik fint, og det gør det stadig, bortset fra hun ødelægger sommetider mine ting, hvis jeg ikk fjerne alt og jeg mener alt, kan det virkelig være rigtigt jeg ikk må havde min jakke hængnede i gangen uden den er ædt når jeg kommer hjem?
er der nogle der kan hjælpe mig, til daglig har hun en mundkurv på som hun kan spise med og drikke med, ellers ødelægger hun et eller andet, selvom hun har lege tøj, marvben, gnaveben, godbidder, en bluse som jeg har haft på, hendes bamse og hendes kurv har prøvet alt.
min dyrlæge siger hun burde være vokset fra det nu, og jeg kan købe nogle beroligende dufte så hun ikk laver ulykker, nogle der har hørt om dem, hun hverken hyler eller gør når hun er alene, hun sover for det meste, også lige pludselig ødelægger hun nogle ting.
håber i kan hjælpe, da jeg er temmelig trist, der må jo være en grund til hun gør det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er sur på mig selv
  • #1   17. okt 2008 kan se folk bare læser min tråd, men ville være dejligt med nogle ideer om hvad jeg kunne gøre, eller ikk gøre.

• #2   17. okt 2008 Hvis den dufter er DAP, så virkede den ikke hos mig på ødelæggelse... Det eneste der virker her er når jeg giver hende et kong legetøj(beregnet til godbider) og putter ldt godbider i og stopper den til med en gulerod og skære det af der stikker ud, så hun skal bruge god tid på at få det ud... Hendes morgenmad putter jeg i en flaske mens jeg gør mig klar så hun bliver stimuleret på den måde... Ellers har jeg marvben som jeg putter vådt og blemdet mad i og kommer i fryseren så det også tager tid og få ud....

• #3   17. okt 2008 hej nicolai a
    min hund bliver aktiveret daglidt meg lange ture og får maden i græsset i haven hvor den skal snuse efter det
    hun sover også i hendes kurv og heller ikk i soveværelset så det er ikk fordi hun er for afhæning af mig.
    der er kun hvis jeg ikk er hjemme hun ødelægger noget eller hopper op af borderet

• #4   17. okt 2008 anja U - med den overskrift du skriver er folk jo nød til at se hvad det drejer sig om, og hvis man ingen gode råd har er det vel bedre at smutte igen :o)

Men ja som nicolai siger er min Princess også for knyttet til mig, for præcis det samme sagde min adfærds terapout til mig og fraråder mig at hun overhovedet er i soveværelse om natten, evt i mit køkken som støder op til soveværelse og måske bare emd en gitterlåge i døren så hun stadig kan se og høre mig

• #5   17. okt 2008 min hund bella får også marv ben og aktiverings bolde og sådan men de er ikk interessante i flere timer, så er det så hun nogle gange ødelægger ting, derfor har hun den mindkurv på, hun har ødelagt 2 tæpper, 4 par sko en sofa 1 sengesæt, en stol, 3 jakker, en trøje, og meget wc papir og det er altså en smugle træls og komme hjem til når man gør rent en hel dag, og det må da også være irriterende for hende og havde den mund kurv på?

• #6   17. okt 2008 oki så må jeg prøve sådan en adfærds dims hihi, har du en god en?
    er de ikk skide dyre, kommer de hjem til en?

• #7   17. okt 2008 Jamen jeg har læst uden at svare... For synes ikke lige jeg havde nogle overdrevne guldkorn at komme med....
    Tænkte bare "kan det virkelig være rigtigt jeg ikk må havde min jakke hængnede i gangen uden den er ædt når jeg kommer hjem" - Ja det kan det åbenbart.... Indtil hun har lært det så må du fjerne ALT du ikke vil ha spist......
    Jeg synes det lyder til du har gjort meget. Tager hatten af for at du tog ekstra ferie og øvede. Flot...
    Men tror måske du skal have fat i en adfærdsbehanlder....

• #8   17. okt 2008 Du har en teenage hund, som er en blanding af 2 meget krævende racer, hvad angår aktivitet og stimulering. Hunden er meget klog, og hvis I ikke formår at give den nok at bruge sin energi på (både fysisk og mentalt) finder den bare selv på noget, fordi den keder sig.
    Nu skriver du ikke så meget om, hvordan du ellers aktiverer hunden, om I går til træning o.s.v. men boldleg og lange gåture giver kun hunden mere energi på lang sigt, hvilket ikke alle er klar over, når de har en "problemhund"

Sørg for at hunden bliver mentalt træt hver dag ved at træne med den, lære den nye opgaver, give den mad, som den skal søge efter eller "arbejde" for at få fat i o.s.v., som flere andre også har beskrevet.
    Giv den også en gammel t-shirt (ikke nyvasket) el.lign, som den kan have og tygge i, når den er alene. Det giver tryghed, fordi den har din duft.

• #9   17. okt 2008 Hunden skal være beskæftiget (roligt) de første 20-30 min - det er der den laver ulykker..

Så når hunden skal være alene skal den være mentalt stimuleret (evt. ved spor, fodersøg mm.), den skal have lavet stort og småt og så skal den have et marvben med frossen leverpostej i eller andet godt den kan ligge og beskæftige sig med de første 20-30 min efter den er blevet ladt alene..

Ingen store afskedscener.. Og så ville jeg nok overveje at filme hunden når den er alene hjemme..

Dette er såfremt hunden ikke lider af seperationsangst, hvis dette er tilfældet ville jeg kontakte en adfærdsbehandler for at afhjælpe problemet..

Desuden ville jeg aldrig ty til mundkurv, men fjerne ALT hunden kan ødelægge, hvis hunden er i hele huset ville jeg begrænse den til et enkelt rum..

• #10   17. okt 2008 Canis Lupus - snart med Fellow i huset smiley . - hjælper ikke altid at fjerne alt - her var det vægge, paneler, karme, vaskemaskine og alt der ikke lige var legetøj, og er sååå glad for det er stoppet :o)

• #11   18. okt 2008 men bella er jo over et 1 nu, havde bare hørt at når de var over den alder stoppede de aldrig med at ødelægge ens ting?

• #12   18. okt 2008 Channie - jeg var selv turen igennem med min den "gamle" - her røg både sofaer, vægge, paneler, skabe mm. smiley Men så ville jeg jo så sige - så må hunden være i et rum der kan "tåle" at blive raseret indtil problemet er løst og så ved man jo hvad man skal lave når tiden med "alene-hjemme-træningen" er overstået, høhø..

• #13   18. okt 2008 anja - medmindre hun er decideret angst for at være alene - så er det jo ikke almindeligt hvalpe-ballade..

• #14   18. okt 2008 grunden til jeg ved det "kun" er hvalpe ballade er at hun kan også finde på at gøre det mens jeg sover.

• #15   18. okt 2008 "der er kun hvis jeg ikk er hjemme hun ødelægger noget eller hopper op af borderet" dit eget citat, så er det jo ikke nemt at vide at den laver ballade når du sover smiley

• #16   18. okt 2008 som skrevet er det ikk altid hun gør det.og hun kan også finde på og ødelægge ting, selvom hun har søgt i haven efter hendes mad og har en aktiverings bold med mad i og marv ben

• #17   18. okt 2008 Så ville jeg kontakte en adfærdsbehandler for som du beskriver det er det for omfattende at gøre selv så - og jo en adfærdsbehandler er dyr at få ud - det er de fleste ihvertfald smiley

• #18   18. okt 2008 Jeg havde på et tidspunkt en ung hanhund, blanding af border og tervueren. Han var en super dejlig lydig og lrenem hund, men da jeg begyndte at blive syg (depression) fik han ikke den aktivering han havde brug for og begyndte at gnave i vægge, fodlister og favoritten: hælene på alle mine sko og støvler.

Jeg var helt klar over hvorfor han gjorde det, og de dage, hvor jeg havde overskud til en masse træning og aktivering, lavede han overhovedet ingen ulykker. Men ligeså snart jeg tog en dag, hvor jeg slappede mere af var den gal igen - også selvom jeg var hjemme og lå på sofaen. Han var ca 1-1½ år dengang.

Kommentér på:
er sur på mig selv

Annonce