{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

Tæve vs. tæve {{forumTopicSubject}}

Ja, både min kæreste og min storebror har jo hver deres tæve. Og her i uge 42 min bror og svigerinde på ferie i Spanien, og vores mor har derfor lovet at passe hans hund mens de er afsted.

I starten af ugen havde hun så taget Singani (min brors hund) med hjem til os (skal lige siges at min kæreste og jeg bor hos min forældre), hvilket jeg først fandt ud af da jeg kom nedenunder om morgenen for at lufte vores egne hunde. Singani stod på den ene side af den franske dør mellem stue og køkken, Fifi på den anden. Og Fifi er nu engang sådan, at har hun set noget eller nogen hun vil snakke med, så klynker og piver hun indtil hun har fået lov.

Jeg siger så til min mor at vi bliver nødt til at lukke dem sammen, fordi vi ellers ville være tvunget til at høre på Fifis larmen indtil Singani tog hjem. Fifi har altid kunnet fint med andre hunde, så det så jeg ikke som noget problem. Og Singani har altid kunnet fint med mine forældres tæve, ligeledes med min egen hanhund, som dog kun er hvalp.

Men, men, men... Fifi og Singani snusede til hinanden i cirka 20 sekunder, hvorefter Singani fór i flæsket på Fifi. Og selvfølgelig forsvarede Fifi sig. Jeg fik fat i Singanis øre og prøvede at vride det rundt for at få hende til at slippe, hvilket dog ikke var særligt nemt, i og med at de er kuperede, hvorfor jeg så tog fat i nakken og bringen på hende og fik hende slæbt væk fra Fifi, og pressede hende så ned i gulvet, ganske vidst noget hårdhændet, men jeg blev da både forskrækket og en lille smule hidsig. Vi lukkede Fifi og Aiko (min hvalp) ind i stuen, hvorefter jeg tog Singani og kørte hende hjem til min brors hus igen.

Mit spørgsmål er bare: hvorfor var det lige Fifi hun fløj i flæsket på? Singani selv er cirka 3½ år, mine forældres tæve er 9 år, og min hvalp er 9 måneder. De 3 imellem har der aldrig været problemer. Men Fifi er nogenlunde samme alder som Singani, så jeg ved ikke rigtig om det kan være derfor?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tæve vs. tæve
  • #1   16. okt 2008 kigger lige med. Bliver også nysgerrig.

  • #2   16. okt 2008 Det kan sagtens have noget at gøre med alder. Endnu en grund til at have et par år imellem hver hund:-)) Det er jo ikke sikkert at det er p.gr.a. alderen, men tanken melder sig da:-))

  • #3   16. okt 2008 <b>Mette .</b>

    Det er jo lige det jeg studsede lidt over. Singani har altid underlagt sig mine forældres tæve, til trods for at hun er en foxterrier, og dermed væsentligt mindre...


  • #4   16. okt 2008 Ja, men hun er ældre og hvis hun ellers er i fin form, nok ikke en, som man har lyst til at lægge sig ud med. Her prøver Kaido også grænser på både Lotus og Blackie. Blavkies grænser respekterer hun væsentlig hurtigere end Lotus`, men når Lotus RIGTIg siger stop, bliver det stoppet som at trykke på en knap:-))

  • #5   16. okt 2008 Som nævnt kan det sagtens være alderen, men det kan også være at de bare ikke kunne udstå hinanden...
    Det er jo set før...


  • #6   17. okt 2008 Det kan være at jeg lige skal fortælle hvilke racer hundene er også, hvis det evt. kan have noget at sige?

    <b>Fifi:</b> Karelsk Bjørnehund - 3½ år
    <b>Singani:</b> Amstaff - 3½ år
    <b>Fimse:</b> Foxterrier - 9 år
    <b>Aiko:</b> Blanding af Rottweiler og Schæfer - 9 mdr.

    <b>Tråden er dog ikke til debat om hvorvidt Amstaff er kamphund, eller mudderkast omkring racen!!!</b>


  • #7   17. okt 2008 jeg tror også at det er alderen, der påvirker hundene... de skal lige have afgjort hvem af de 2 der ligger højere end den anden...

  • #8   17. okt 2008 Det kan jeg vist godt svare på. Vi har nemligl selv haft tæveslagsmål på liv og død og måtte til sidste finde et nyt hjem til den ene. De er for tæt på hinanden i alder og det er afgjort et spg. om magt og dominans. Det kan være de aldrig har mødt hinanden og slås eller de kan ha ( som vores ) gået op af hinanden hver dag og pludselig en dag kan de ikke mere fordi den der har været underst i hiakiet prøver at tage magten. Husk tæveslagsmål er de værste. De glemme ALDRIG det slagsmål og du kan være næste sikker påa t de næste gang de ser hinanden gør nøjagtig det samme. Tæver kæmper på liv og død. I må vist bare indse at de ik kan gå sammen og ikke kommer til det.

  • #9   17. okt 2008 Ahhhh det er jeg nu bestemt ikke enig i.... I naturen der går/gik hunde da sammen i store flokke med flere hunner... Uden at kæmpe til døden, som du så fint siger det.
    Men ja self, nogle tæver kan bare ikke rigtig sammen.... Men det tror jeg ikke det har handlet om der... Tror mere det er noget usikkkerhed.
    Men se tiden an. Vær obs på det næste gang de skal være sammen. Gentager det sig så tag evt fat i en adfærdsbehandler....


  • #10   17. okt 2008 Camilla aka Pylremor : Ja men der er de også født og opvokset sammen, så det kan ikke sammenlignes. Og jo der er også hieraki-slåskampe i flokke med vildhunde.


Kommentér på:
Tæve vs. tæve

Annonce