Et dyrlæge besøg??? {{forumTopicSubject}}
Ja det er ikke længere hvad det har været for mit vedkommende.... Min dejlige dyrlæge igennem 17 år, har nu ansat 3 hjælpedyrlæger.
EEn af dem skulle igår vacc. procha. Pocha har haft maveproblemer den sidste tid, men ikke noget som for mig var alarmerende, hun afleverede lige en klat oå dyrlægens gulv, den blev samlet op, puttet i en plast. pose, og skulle vi så ikke lige få den sendt på lab. for at finde ud af hvorfor den havde tynd mave.... jo da hvad koster det???? 750.- og så skal jeg vente 8 dage på svar, og imens give skånekost.... Før i tiden så ville jeg ha ladet hvalpen faste en dag, og så skånekost med zool.
Og så ville min dyrlæge ha givet mig noget antibiotika til betænd, i tarmsystenet, hvis jeg havde bedt om det....
ØVVVV. Jeg ville ønske jeg kunne få det som jeg altid har gjort istedet for at den stakkels hvalp nu skal på skånekost een uge, og så ved jeg ikke hvad bagefter....
Tror jeg vil bede om at få min gamle dyrlæge tilbage, når svaret kommer.... Hun har ikke et kasseapr. i hvert øje, som den nye har..... Jeg kan forestiulle mig at hun bagefeter vil sende os ud på en lang medicinsk behandling som koster kassen hvis hun får lov til at bestemme.
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.089
nov 2005
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 2.540
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.089
-og hvis du er mest tryg ved den gamle dyrlæge så sig det til hende/ham.
aug 2006
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.177
*ironi kan forekomme*
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.177
En hvalp med diarré gennem noget tid skal da undersøges - ingen tvivl i mit hoved. Bare at lange antibiotika over disken er ikke fagligt korrekt og specielt ikke, når der er tale om en hvalp.
Og når der er tale om prøver, bliver de typisk send til et eksternt laboratorie og de tager sig ret godt betalt. Det er jo ikke 750 kr. for at dyrlægen lægger en klat i mikroskopet.
Desuden går det altså ikke at blive ved med den "gætte-politik" som nok lidt er blevet praktiseret før i tiden. Med alle de resistensproblemer vi har, skal der være reson i det, når man udskriver medicin.
Folk er desuden begyndt at blive meget kritiske (hvilket er fint!) med deres dyrlæger. Havde han nu bare givet antibiotika eller andet og hvalpen så var blevet drønsyg af eks. en parasitinfektion noget tid efter, ville Fanden have været løs.
Det er sin sag at holde sig gode venner med alle, når man er dyrlæge. Min teori er at gøre tingene "by the book", så man har sit forsvar klart og sin forening i ryggen ved evt. klager. Så må der ryge en lient hist og her, men jeg vil gerne gøre mit job på en måde, så min samvittighed kan være med.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.017
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
Jeg ville føle mig tryg når jeg ydermere læser det er en hvalp fra et skodsted der har haft problemer det sidste stykke tid.
Men sådan er vi så forskellige ;o)
aug 2006
Et dyrlæge besøg???