6. mar 2008 Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
min værste oplevelse {{forumTopicSubject}}
vi oplever alle sammen forfærdelige ting med vores hunde igennem tiden - den her jeg nu fortæller er uden sammenligning min værste - og nok en af grundene til at jeg er ret øm over pølse og er så bange for at miste ham --- for føelsen af hans livløse krop sidder stadig i mine arme...
for to år siden var jeg alene med hund og unger -- havde lige puttet ungerne og var ved at gøre klar til at gå i seng. pølse har en trappe han bruger når han skal hoppe op i sengen og han vil selvfølgelig også gøre sig klar - så han tager tilløb til og hopper - han rammer så dynen og vælter tilbage og glider ned af sengen og lander på ryggen -- og bliver liggende og spræller med benene - først tænker jeg kort -- det er sku da underligt han bare bliver der - er han vikelig så fed han ikke selv kan trille om på siden.. også kan jeg se hans øjne - de er helt tomme og han begynder at få kramper --- jeg bliver grebet af panik og tager ham op - han små ben trækker sig sammen i sådan nogle ryk og øjnene kører fra side til side - og han vrænger næsen op og blotter tænder i kramper -
så bliver han slap ----- helt slap -- dem som har løftet et dødt dyr ved hvad det er jeg snakker op -- det kan ikke beskrives -- han er bare helt væk og helt slap ---
og nu er jeg helt hysterisk -- går frem og tilbage og skriger til ham -- og vugger ham og krammer hans slappe krop --- ungerne er kommet op og er helt forfærdet -- så starter kramperne igen -- nøjaktigt lige som før --
egentlig er jeg lettet - for hellere han bevæger sig end er slap -- men kort tid efter er han væk igen....
jeg ligger ham på køkkenbordet og vrider i hans ene øre og klemmer poterne - også sker miraklet - han vågner -- langsomt --- men kommer stille til sig selv...
jeg behøver vist ikke skrive hvor lykkelig jeg er da han selv triller om på siden -- løfter ham op og ligger ham i sengen - han er meget træt og ringer så til dyrlægen...
det hele tog nok kun 5 min -- har ingen fornemmelse - måske mere, måske mindre -- men fornemmelsen af hans lille slappe krop -den sidder stadig i mig idag og jeg frygter hver dag at skulle opleve den igen --
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 126 Svar: 732
har sel stået med en hest der lagde sig til at dø uden jeg kunne gøre noget.. så kan sagtens følge dig
sep 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 54
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.957
Oplevede en hest med tarmbetændelse gå i en krampelignende tilstand, hvor den bed tungen over på sig selv. Har også oplevet en med åbent benbrud, hvor knoglen stak ud fra benet. Og så havde vi ikke mindst en, der sad i hegnet og stort set skar benet over på sig selv. Der var kun knogle tilbage. Virkelig ubehageligt.
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.957
min værste oplevelse