{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
961 visninger | Oprettet:

Amstaff uden snor? {{forumTopicSubject}}

Vi går og planlægger hund nr. 2, og i den forbindelse er vi faldet lidt for en blanding fra et internat, en Amstaff/labrador, mener de, men svært at sige med sikkerhed, fordi hun er hittehund... Hun ligner bare en rundkørsel. smiley
Anyway, en af min største bekymringer er, at de som noget af det første sagde at racen ikke kunne løbe fri uden snor... Og det praktisere vi nu en gang ret meget med vores JRT, så han rigtig kan strække ben. (Ang. den race står der i øvrigt også ofte, at de ikke kan gå uden snor - Men det fungere helt upåklageligt her. Han krydser ikke en vej eller nærmere sig en anden hund uden vi har givet lov). Jeg ved hvordan Amstaff kan være over for andre hunde, vores egen har jo også terrier i sig, og derfor går vi ikke fri når der er andre hunde, med mindre vi kender dem, kommer der nogen kalder vi ham til os og smider en snor på indtil de evt. har set hinanden an eller er væk...
Når der er fugle vil han gerne løbe lidt efter dem, men kan altid afbrydes og kaldes tilbage.

Så fordi det fungere så godt med den lille terrier, så håber vi også at vi ville kunne få det til at fungere med en større terrier. smiley

Men jeg ville egentlig bare høre folks erfaringer med at have Amstaff gående fri, ikke nødvendigvis så meget i forhold til andre hunde, men mere om de stikker af, eller går i selvsving med at jagte dyr...

På forhånd mange tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Amstaff uden snor?
  • #1   23. sep 2008 Jamen hvis hunden ikke kan gå fri og ikke hører når man kalder, så synes jeg man skal holde den i snor. (Evt i en flexline)
    Uanset hvilken race det er.
    Min er godt nok ikke så gammel endnu, og hun er så småt ved at komme i lømmelalderen, så hun hører ikke for tiden.
    Men ellers slipper jeg hende kun hvor jeg har fuldt overblik og hvor området er hegnet ind.


  • #2   23. sep 2008 Hmm, en lille omformulering, mener selvfølgelig bare at jeg vil høre folks erfaringer, og om nogen ved om racen har tendens til at stikke af og jagte uhæmmet, altså mere end det kan trænes/opdrages til en kontrolabelt niveau... Er jo selvfølgelig ikke nogen der kan give mig det endelig svar sort/hvid. smiley

  • #3   23. sep 2008 Ej det gør Artos i hvert fald heller ikke. Det kommer jo an på hvordan du opdrager. Artos kigger bar hvis der kommer en fugl og kommer så tøffende hen til mig.

  • #4   23. sep 2008 Carina: Nej, jeg har sandelig heller ikke tænkt mig at gå fri med en hund der ikke lystrer mig! Men jeg vil gerne høre hvad folks erfaringer er med netop den race, dvs. er der gode odds for at jeg opdrage den til at være lydig. Jeg ved ikke om den kan gå fri nu, og hvordan hun lystrer på indkald, for er som sagt en hittehund...

  • #5   23. sep 2008 Linette. Ok, det er jo så en god start-identikation! smiley

    Jeg bilder mig jo ind at jeg sagtens kan opdrage hunden til at lystre når den er fri, fordi vi har gjort det med den ande terrier, men vil jo gerne vide om det er en helt umulig opgave, eller om det lykkes for mange andre. smiley


  • #6   23. sep 2008 Jeg er bare mere påpasselig med Artos end jeg var med Aamina. For man ved jo aldrig.

    Hvis man træner det, jamen så skal det nok lykkedes og ellers må man holde hunden i snor


  • #7   23. sep 2008 Nåå smiley Haha..
    Jamen jeg har hørt at amstaffs kun hører når de selv vil høre smiley
    Og sådan synes jeg ogs Luna er, nogen gange når jeg kalder på hende, vender hun sig bare og kigger og går så videre.


  • #8   23. sep 2008 Sandt! smiley Vores have er bare ikke så stor at de for alvor ville kunne få strukket ud, så kunne være så rart at de kunne få leget ordentlig en gang i mellem uden snor og ude hvor der er god plads... Men så må man selvf. finde en forladt indhegning. smiley

  • #9   23. sep 2008 Men nu venter jeg bare på hun er ovre lømmelalderen, og så fortsætter jeg med at træne, tror godt man kan lære den det..

  • #10   23. sep 2008 Carina: Hehe, ja det er en farlig vane det med selektiv hørelse...
    Men vil det sige at du går fri med hende, hvor hun ikke stikker af, men måske bare er lidt "sløv" til at komme tilbage ved indkald? smiley


  • #11   23. sep 2008 Ja, sådan har jeg det også.
    Jeg går nogen gange over på en legeplads når jeg går med dem sammen, og det nyder de i hvert fald smiley Vores have er nemlig heller ikke så stor.


  • #12   23. sep 2008 Ja, bare som om hun lige skal snuse færdig smiley
    Men jeg plejer bare at løbe væk fra hende, så kommer hun smiley
    Men nu er det ikke så tit jeg har hende fri ellers, fordi jeg ikke stoler på hun altid kommer. smiley


  • #13   23. sep 2008 Ok... smiley
    Men bare fordi de ikke kan være fri sammen, kan de selvfølgelig sagtens have stor glæde af hinanden i huset og haven. smiley Må jeg jo lige huske. smiley

    Hvordan er hun egentlig med andre tæver, hvis de ikke prøver at dominere hende, kan hun så acceptere dem?


  • #14   23. sep 2008 jeg har en amstaff tæve, og hun kan nemt gå uden snor, også selvom hun ser andre hunde eller katte, så bliver hun ved mig hvis hun får besked på det, jeg kan også gå langs veje uden snor på hende.. Kalder hende da til mig hvis der kommer en bil eller andre hunde, jeg tager i også i snor hvis der kommer andre hunde, min gamle tøs er lidt betsemt og kan ikke med alle hunde, så jeg løber selvfølgelig ingen risiko...

    Men hun kan ihvertfald nemt være uden snor.. Og hun kommer når man kalder, så det er ihvertfald ikke alle amstaff der kun høre når de vil..


  • #15   23. sep 2008 Ann-Mai: Hun er kun 7 mdr., gammel, og indtil videre kan hun med alle hunde.
    Hun når knap nok at hilse på dem inden hun begynder at løbe og lege. smiley
    Jeg er selvfølgelig klar over at jeg ikke skal være 100% sikker på hun kan med andre hunde om et år endnu, men indtil videre elsker hun andre hunde..
    For et par måneder siden mødste hun min onkels hunde, den ene er en rottweilerblanding, han var meget vild, gøede rigtig meget af hende og hoppede helt vild rundt, det gad hun ikke, så hun gik hen til os, så kom hans hund igen og gøede helt vild af hende fordi hun ik gad lege, så viste hun tænder af den, men det synes jeg er helt okay.
    Og hunden blev også lukket indenfor så hun kunne være i fred.


  • #16   23. sep 2008 Så hun kan med alle hunde, bare de ikke er for vilde. smiley

  • #17   23. sep 2008 mine amstaff går aldrig løs

  • #18   23. sep 2008 Med mindre vi er på privat grund (hos os selv, min far eller svigerforældre) Har jeg ALDRIG mine løse.. Vil ikke løbe risikoen, for selvom mine kan med andre så tør jeg ikke tage ansvar for hvad der ville ske hvis en anden hund røg i hovedet på mine...

  • #19   23. sep 2008 min ast dreng går aldrig løs, på offentlige steder... han kunne dog fint, da vi trænede i klub, også selvom der var andre hunde... men risikoen vil jeg ikke løbe...

    min chrissie kan godt... man da nogle folk er lidt bange for disse typer hunde, er hun heller ikke løs på offentlige steder... med mindre, jeg går i gang med at træne.. smiler

    ellers har vi et godt aflukket sted, hvor de kan løbe løs.... også sammen med andre...
    vi har da været i hundeskov, hvor de kunne løbe løs med den gruppe vi nu var sammen med....


  • #20   23. sep 2008 Ok, tak for de mange svar.
    Vi går aldrig løs med hunden ved veje, og hvor der er mange mennesker og så'n, kun kort ved den sti vi krydser for at komme ned til naturområderne. Her er til gengæld massere af lufteplads og grønt, ingen mennesker, så her får han lov at løbe fri.


  • #21   23. sep 2008 Jeg tager som sagt også min i snor når jeg ser en anden hund, fordi er den anden hund løs og springer på min hund, så er og bliver det aldrig mit problem, da min hund er i snor.

    Men selvfølgelig er min hund også snart 9 år gammel og er blevet trænet meget med på det område, at høre efter.. Eller måske jeg er heldig med hende...


  • #22   23. sep 2008 Christine - Ja præcis, det er også den holdning vi har, og derfor vi tager Hannibal i snor. Ellers kan han nemlig være temmelig dominerende, og aggressiv hvis dan anden hund også er dominerende... Men altså kun men hanhunde, ellers havde vi selvf. ikke overvejet hund nr. 2. smiley

  • #23   24. sep 2008 Hej Anja

    Jeg giver dig ret, nu er det så heller ikke sådan at jeg lader min hund løbe frit omkring alle steder, jeg bor på landet og jeg lader min hund løbe frit på steder jeg har overblik, og som sagt tager jeg hende altid i snor når jeg ser andre, min hund skal også have lov og løbe bare fordi hun er en muskelhund..


Kommentér på:
Amstaff uden snor?

Annonce