Amstaff uden snor? {{forumTopicSubject}}
Vi går og planlægger hund nr. 2, og i den forbindelse er vi faldet lidt for en blanding fra et internat, en Amstaff/labrador, mener de, men svært at sige med sikkerhed, fordi hun er hittehund... Hun ligner bare en rundkørsel.
Anyway, en af min største bekymringer er, at de som noget af det første sagde at racen ikke kunne løbe fri uden snor... Og det praktisere vi nu en gang ret meget med vores JRT, så han rigtig kan strække ben. (Ang. den race står der i øvrigt også ofte, at de ikke kan gå uden snor - Men det fungere helt upåklageligt her. Han krydser ikke en vej eller nærmere sig en anden hund uden vi har givet lov). Jeg ved hvordan Amstaff kan være over for andre hunde, vores egen har jo også terrier i sig, og derfor går vi ikke fri når der er andre hunde, med mindre vi kender dem, kommer der nogen kalder vi ham til os og smider en snor på indtil de evt. har set hinanden an eller er væk...
Når der er fugle vil han gerne løbe lidt efter dem, men kan altid afbrydes og kaldes tilbage.
Så fordi det fungere så godt med den lille terrier, så håber vi også at vi ville kunne få det til at fungere med en større terrier.
Men jeg ville egentlig bare høre folks erfaringer med at have Amstaff gående fri, ikke nødvendigvis så meget i forhold til andre hunde, men mere om de stikker af, eller går i selvsving med at jagte dyr...
På forhånd mange tak.
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 142 Svar: 1.978
Uanset hvilken race det er.
Min er godt nok ikke så gammel endnu, og hun er så småt ved at komme i lømmelalderen, så hun hører ikke for tiden.
Men ellers slipper jeg hende kun hvor jeg har fuldt overblik og hvor området er hegnet ind.
feb 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 55 Svar: 421
nov 2007
Følger: 53 Følgere: 50 Hunde: 1 Emner: 408 Svar: 3.527
feb 2006
feb 2006
Jeg bilder mig jo ind at jeg sagtens kan opdrage hunden til at lystre når den er fri, fordi vi har gjort det med den ande terrier, men vil jo gerne vide om det er en helt umulig opgave, eller om det lykkes for mange andre.
nov 2007
Følger: 53 Følgere: 50 Hunde: 1 Emner: 408 Svar: 3.527
Hvis man træner det, jamen så skal det nok lykkedes og ellers må man holde hunden i snor
apr 2007
Jamen jeg har hørt at amstaffs kun hører når de selv vil høre
Og sådan synes jeg ogs Luna er, nogen gange når jeg kalder på hende, vender hun sig bare og kigger og går så videre.
feb 2006
apr 2007
feb 2006
Men vil det sige at du går fri med hende, hvor hun ikke stikker af, men måske bare er lidt "sløv" til at komme tilbage ved indkald?
apr 2007
Jeg går nogen gange over på en legeplads når jeg går med dem sammen, og det nyder de i hvert fald Vores have er nemlig heller ikke så stor.
apr 2007
Men jeg plejer bare at løbe væk fra hende, så kommer hun
Men nu er det ikke så tit jeg har hende fri ellers, fordi jeg ikke stoler på hun altid kommer.
feb 2006
Men bare fordi de ikke kan være fri sammen, kan de selvfølgelig sagtens have stor glæde af hinanden i huset og haven. Må jeg jo lige huske.
Hvordan er hun egentlig med andre tæver, hvis de ikke prøver at dominere hende, kan hun så acceptere dem?
feb 2006
Følger: 40 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 129 Svar: 557
Men hun kan ihvertfald nemt være uden snor.. Og hun kommer når man kalder, så det er ihvertfald ikke alle amstaff der kun høre når de vil..
apr 2007
Hun når knap nok at hilse på dem inden hun begynder at løbe og lege.
Jeg er selvfølgelig klar over at jeg ikke skal være 100% sikker på hun kan med andre hunde om et år endnu, men indtil videre elsker hun andre hunde..
For et par måneder siden mødste hun min onkels hunde, den ene er en rottweilerblanding, han var meget vild, gøede rigtig meget af hende og hoppede helt vild rundt, det gad hun ikke, så hun gik hen til os, så kom hans hund igen og gøede helt vild af hende fordi hun ik gad lege, så viste hun tænder af den, men det synes jeg er helt okay.
Og hunden blev også lukket indenfor så hun kunne være i fred.
apr 2007
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.828
nov 2005
Følger: 106 Følgere: 99 Hunde: 4 Emner: 831 Svar: 4.394
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
min chrissie kan godt... man da nogle folk er lidt bange for disse typer hunde, er hun heller ikke løs på offentlige steder... med mindre, jeg går i gang med at træne.. smiler
ellers har vi et godt aflukket sted, hvor de kan løbe løs.... også sammen med andre...
vi har da været i hundeskov, hvor de kunne løbe løs med den gruppe vi nu var sammen med....
feb 2006
Vi går aldrig løs med hunden ved veje, og hvor der er mange mennesker og så'n, kun kort ved den sti vi krydser for at komme ned til naturområderne. Her er til gengæld massere af lufteplads og grønt, ingen mennesker, så her får han lov at løbe fri.
feb 2006
Men selvfølgelig er min hund også snart 9 år gammel og er blevet trænet meget med på det område, at høre efter.. Eller måske jeg er heldig med hende...
feb 2006
feb 2006
Jeg giver dig ret, nu er det så heller ikke sådan at jeg lader min hund løbe frit omkring alle steder, jeg bor på landet og jeg lader min hund løbe frit på steder jeg har overblik, og som sagt tager jeg hende altid i snor når jeg ser andre, min hund skal også have lov og løbe bare fordi hun er en muskelhund..
Amstaff uden snor?