459 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Positivt & negativt ved DKK mm Positivt & negativt ved DKK mm

Som medlem af DKK kan jeg godt blive lidt irreteret over at de sætter ustillinger over andre aktiviteter. De er til til lidt for gammeldags og kan være længe om at acceptere nyt
Jeg er selv meget glad for både LP og agility, men disse aktiviteter nedprioriteres i forhold til udstillinger. Men da DKK mig bekendt er de eneste (af de stambogsførende klubber i DK), der overhovedet afholder konkurrence i de to discipliner og fordi de nu engang er de eneste, der repræsentere min race, ja så er det den klub jeg er medlem af.
Hvilke positive og negative ting synes I der er ved de klubber I er medlem af?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Positivt & negativt ved DKK mm
  • #1   9. dec 2005 Susanne: nu har jeg jo før i tiden været medlem af DKK i mange år,men jeg vil sige at jeg tror at det har meget med at gøre at man går mere op i udstillinger fordi det er det der betyder mest for der er jo flest hunde der ikke bliver arbejdet med men er til pynt og det er jo også mange gange dem med pynte hundene der sidder i toppen.
    men jeg kan godt forstå dig for hundenes arbejds evne betyder meget for nogle racer

• #2   9. dec 2005 Jeg synes, det er irriterende at DKK tager 280 kr. for at man kan deltage i en lydighedsprøve. Det er simpelthen alt for meget, og gør at sporten kun bliver for dem, der har råd.

Susanne: Du kan da også løbe agility i DcH regi, og det er væsentlig billigere end i DKK.

• #3   9. dec 2005 nu har jeg jo ikke været med i en del år men vil sige at jeg mener at speciel klubbernes individuelle udstillinger er langt de bedste og det er dommerne også da det som regel er race dommere men på de store DKK udstillinger er det mange gange alround dommere som ved LIDT om mange racer

• #4   9. dec 2005 Jeg er medlem af DKK og specialklubben for vores race, Spidshundeklubben.
    DKK går meget op i udstilling og lidt mindre i LP og agility. Jeg syntes også det er forkert at man kan få stambogsført meget hvalpe efter meget nært beslægtede hunde, f.eks. søskende og forældre/barn. Jeg er medlem, da jeg skal være det for at beholde mit kennelmærke.
    Spidshundeklubben: Der er jeg aktiv medlem i udstillingsudvalget og skriver udstilligresultater ind. Denne klub har også et trækudvalg, et sporudvalg og har lige startet et sundhedsudvalg op. Jeg har prøvet at få indført LP i forbindelse med vores udstillinger, men det har været prøvet før og der kom kun 2- 5 hunde. Så kan sådan noget ikke gå rundt. Men der er åbent for at lave et LP-udvalg, hvis nogen skulle have lyst.
    Jeg er meget glad for at være medlem af Spidshundeklubben ;o)

• #5   9. dec 2005 Helle: Jeg er enig med dig i at priserne for deres prøver er høje og så er det kun dem med tegnedrengen i orden der kommer afsted og deltager i Årets LP konkurrencer.
    Vi giver 290,- for at komme i ringen 2 minutter og får bedømt vores hunde. Også en meget dyr sport

• #6   9. dec 2005 Nu skal i jo også lige tænke på hvor meget det koster dem at afholde sådan noget. Jeg synes det er iorden ;O))

• #7   9. dec 2005 Lydighedsdelen i DKK kreds 7 har lavet et forsøg med om prisen passer til omkostningerne. Det viste sig, at de 280 kr. så rigeligt kunne dække alle omkostninger ved en lydighedskonkurrence - så i deltagelsespræmie fik vi et beløb retur.

Så Nej - prisen er for høj, også i forhold til omkostningerne. (men selvfølgelig ikke hvis man vil tjene meget på det)

• #8   9. dec 2005 jeg har et spørgsmål ang udstilling .må jeg som medlem af DDH stille op på en DKK udstilling.jeg er også medlem af DKK men min hund er stambogsført iDDH.jeg ved at der er DKK hunde på vores udstillinger iDDH.men har hørt at jeg ikke må udstille på DKK deres udstillinger .er der nogen som kan kaste lys over det.

• #9   9. dec 2005 Marianne>> Det kan du desværre ikke

• #10   9. dec 2005 Igen er jeg måske ikke den rette til at svarre men jeg mener da ikke at det er så gal en pris for som Janni siger er det dyrt at afholde når man tænker på alt

• #11   9. dec 2005 Helle>> Ok, men når man tænker på alle de udenlandske dommere der dømmer på udstillingerne, de er jo ikke gratis, så kommer der leje af haller, personale (ved ikke om de arbejder frivilligt), alt det arbejde med at sende katalognumre ud, matrialer, porto, præmier osv. så synes jeg egentlig 290 kr. ikke er galt for at få bedømt sin hund

• #12   9. dec 2005 Janni: Selv om det koster en del at afholde sådan et arrangement, så giver det et ret godt overskud, hvis det er de rigtige der står for det.
    Jeg har været i udstillingudvalget i specialklubben i 3 år og vi har på 3 år fået vendt et stort underskud til et ret pænt overskud. Vi har ikke på nogen måde gået på kompromis med dommere eller steder hvor vi afholder udstillingerne. Dog kan vi ikke sætte prisen for tilmeldinger ned, da vi skal følge DKK's gebyrer

• #13   9. dec 2005 DKK har en fast stab der er aflønnet, men ale dem der render rundt og stiller op og laver meget af det arbejde på udstillingerne, ja det er frivilligt arbejde

• #14   9. dec 2005 Hmmm jeg mener bestemt også prisen er ret så høj og som Helle skriver, så kan det gøres billigere.

Helle: jeg mener det koster omkring 150,- for agility i DKK. Jeg ved ikke hvad prisen er i DCH. Men Jeg vil gerne have titlerne på stamtavlen også smiley

Claus> ja det er så her jeg mener at DKK burde støtte de folk, der vil bruge hundene til det de er skabt til lidt mere end bare fokusere på udstillingerne fordi nu engang giver rigtig mange penge i kassen.

• #15   9. dec 2005 Susanne: her er vi helt enige

• #16   9. dec 2005 Susanne P: I DcH giver man ca. 100 kr. for 4 løb - men ja, der er selvfølgelig det med titlerne. Jeg har det dog sådan, at jeg løber i Dch indtil hun bliver rimelig stabil. Og herefter betaler det, det koster, for evt at få titlerne.

Og jeg er overbevist om, at prøverne kan holdes billigere (det bliver gjort i DcH) Udstillingerne har jeg ikke forstand på.

• #17   9. dec 2005 DKK`s historie er grundlaget for de prioriterer udstillingerne så højt.
    Det er avlsgodkendelses stedet for renavlede FCI hunde - og her man arbejder for at få racerne reetableret.
    Se fx under Broholmeren og Dansk Hvid Spids...

• #18   9. dec 2005 Karin H> I andre landes kennelklubber under FCI kræver avlsgodkendels ligeledes brugsresultater. Ligesom flere brugshunde racer kun kan blive udstillingschampions hvis de har en form for brugsmerit. Det kunne jo også lade sig gøre ved de fleste DKK hunde?

• #19   9. dec 2005 Kisser> prisen er også det mindste af det...hvis bare også DKK ville værdsætte andet end udstillinger. Ved LP og ag er udenlandske dommere ikke såå brugt, så i udstillingsregi. De burde derfor heller ikke være så dyre. Som Suanne L nævnte så arbejder mange af hjælperne gratis...
    Susanne L> jeg er også meget glad for min specilklub særligt after at de i starten af 2005 oprettede et sportshundeudevalg. Ja rent faktisk var det årsagen til at jeg genindmeldte mig :o)

• #20   9. dec 2005 Jeg meldte mig ud af DKK, da det blev for dyrt at deltage i deres agility atævner. Det var rent ud sagt nogle lausige præmier. Foderpræmier er ok, men de er oz sponsoreret af firmaer, og koster ikke klubben en bukket fem-øre.I ridestævner er der kontanter at hente, som præmier.
    Nu løber vi kun stævner i DcH, og det er ok for mig. De store klubber gåør et stort avlsarbejde- hatten af for det.

Kommentér på:
Positivt & negativt ved DKK mm

Annonce