{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vanvittige priser
  • #1   15. sep 2008 Jeg synes også det er fuldstændig vanvittigt med de høje priser. Personligt ville jeg aldrig betale så mange penge for en hund uden papirer.

• #2   15. sep 2008 Jeg må godt nok tage mig selv i nakken af og til for ikke at blande mig i diverse salgsannoncer. Puuuuuuuuuuuuuuha.

Men der er penge i ''skidtet'' kan jeg nok regne ud.

• #3   15. sep 2008 jeg vil give dig ret, men jeg synes så stadig også at priserne på hunde MED papirer er helt ude af proportioner, og det er jo nok også en af grundene til at folk er villige til at betale så meget for en hund uden

• #4   15. sep 2008 Ditte H - Helt sikkert og måske der også er en sammenhæng :o) Hvem der så sætter prisen op har jeg ikke luret men jeg mener nu også der så er lagt en del mere arbejde i de stambogsførte hunde end der ellers er.

Et eksempel herinde fra , hvalpe uden papirer af den nette sum 6000,-KR
    der er 11 hvalpe ....... Så er dælme råd til nogle store julegaver i år.

• #5   15. sep 2008 julie s er helt enig
    hvis det drejede sig om et par tusinde forskel tror jeg også alle ville købe med tavle, men et eksempel er at der er (eller i hvert fald har været) en mastiff hvlap til salg herinde til (mener jeg) 7.000, sådan en med DKK tavle koster i omegnen af 20.000, så kan jeg godt forstå man vælger den til 7.000, ikke mindst hvis man ikke har tænkt sig at avle eller udstille, der er det jo ikke kun et spørgsmål om, hvis man ikke har råd til at købe hunden har man ikke råd til at have den, for jeg tror det er meget få mennesker hvor 20.000 ikke er mange penge at skulle finde frem til at købe en hund

• #6   15. sep 2008 Jamen helt sikkert. Jeg tror da også når prisen er helt deroppe og vende at mange vælger tavlen fra og ser måske lidt stort på kvaliteten.

Om nogle år skal vi alle i banken og ha regnet ud hvor meget vi kan få lov at købe hus .... mener .. hund for. :o)

• #7   15. sep 2008 julie S
    ha ha, ja helt sikkert.

• #8   15. sep 2008 det gældr sgu både med og uden papirer.... overvejer at blive hundehandler/opdrætter, det må være vejen frem smiley

• #9   15. sep 2008 Pupparazzi - Jeg har også tænkt tanken , er ved at undersøge hvilken racer der giver bedst fortjeneste smiley De små er jo dyre ... men de store får flere hvalpe. HMMMMMMMMMMMM .o)

• #10   15. sep 2008 Jeg syntes ikke man kan sammeligne prisen for en hund med tavle og en uden. Oftest har man langt flere udgifter, når man laver hunde med tavle end når man avler uden.
    Dem der avler uden tavler sparer jo på undersøgelser for arvelige sygdomme og interesserer sig ikke en dyt for, hvad deres hund og dens afkom indeholder - når døren er lukket efter hvalpekøber, er de fuldstændige ligeglade.
    Har man en race, med forholdsvis lille population, så har man som regel også flere udgifter i forbindelse med parring og hvalpe, fordi man også har rejseudgifter for at få nyt blod ind.

Så prisen for tvale kontra uden er helt uden sammeligning. Og jeg tilslutter mig koret om at prisen for tavleløsehunde er vanvittig - og jeg forstår simpelthen ikke folk vil give så mange penge for en hund uden papirer.

• #11   15. sep 2008 Puparazzi - at det giver overskud at opdrætte hunde, er en sjældenhed....

• #12   15. sep 2008 smydi
    man kan jo i princippet godt have kontrolleret sin hund i hoved og røv og gå helt vildt op i både sine hunde og deres hvalpe og hvor de kommer hen, selv om man ikke har tavle på hunden

• #13   15. sep 2008 Hvad jeg heller ikke kan forstå ( ud over de sindsyge høje priser ), er at der meget ofte i annoncerne, står : "Forældrene har begge papir, men hvalpene sælges uden " . I min verden, forstår jeg det sådan, at forældredyrene enten ikke er avlsgodkendt ( af forskellige årsager ), eller at " opdrætter" ikke vil betale ekstra for stambøgerne til hvalpene. Og så handler det da i den grad kun om at tjene penge. Ofte er hvalpene ikke engang vacc. Ville aldrig købe uden stamtavle- uanset prisen

• #14   15. sep 2008 Ditte H - jeg det kan man i pricippet godt - vis mig bare én der gør det :o))))
    Og hvis du læser det jeg skrev, så skrev jeg OFTEST .... *SS*

• #15   15. sep 2008 forstod det som at du skrev at som oftest har man flere udgifter med avle

men at det ikke havde nogen sammen hæng med det næste du skrev da du starter nyt afsnit og skriver dem der avler uden spare på undersøgelser osv.

• #16   15. sep 2008 *SMYDI* kommer an på hvor i verden man bor, hvilket forhlod til dyrlægen man har og hvilke kontakter man deruover har, tror jeg smiley

Der er mange mængde rabatter og tilbud at få, eller tager jeg helt fejl.

Hvorfor skal det være en skam at tjene på dyr? Vi tjener jo også på så meget andet? men ingen hunde & katte opdrættere vil stå ved at de tjener på deres. hundehandler er bevet et skændsord...

Jeg syns at så længe folk gør det med måde og dyrene er sunde og raske, er det fint. Bare indrøm det og stå ved det...
    dem der derimod får kuld efter kuld efter kuld på de samme stakkels dyr og ingen skrupler har, sku have taget sine dyr fra sig.

• #17   15. sep 2008 Jeg kan overhovedet ikke hidse mig op over , hvad folk tager for deres hunde......hverken MED... eller UDEN ..stamtavle.....
    Jeg mener det må være fuldstændig op til dem selv... og rager ikke mig.

Man kan jo bare lade være med at købe hunden, hvis man synes den er for dyr....... og så er der jo i realiteten ikke noget problem....og man slipper for at gå til lægen for at få Stesolid....

Og jeg kan SLET ikke se , det kan være et problem , for dem der IKKE skal have hund.....:O)

• #18   15. sep 2008 Jeg syntes også det er vanvittige priser, vi gav 2500kr for Rico u/tavle men han var vaccineret, ormekur, det for man ikke en ren mops til idag!

• #19   15. sep 2008 Pupa.... Jeg kan ikke helt se pointen af dine anskuelser..... ???

Hvordan har ens forhold til dyrlægen indflydelse på avl/parringer ?
    Hvilke "mængderabatter" er det du mener man kan få ?
    Jeg har ikke påstået at det er skal være en skam, at tjene på dyr - jeg skriver bare det hører til sjældenhederne (taler her om tavle avl)

og ja, hundehandler er blevet et skældsord, og det er jo fordi netop den slags mennesker er fuldstændig ligeglade med de stakkels hunde.....

• #21   15. sep 2008 Vi fik ham for 5 år siden, må jeg hellere huske og sige:0)

• #22   15. sep 2008 smydi at dyrlægen giver mængde og opdrætter -rabatter på konsultationer, vaccinationer og deslige smiley penge sparet... foder firmaer har også opdrætter rabater og deslige smiley

.......

og ja min holdning er skam også, som flere andres, at kan man slippe afsted med at tage 15.000 for en hund, så more power to you smiley
    Folk kan jo bare lade være med at købe dem....

• #23   15. sep 2008 Priserne på hunde er efterhånden helt hen i vejret,jeg kunne ikke drømme om at betale 15-20.000 for en hund så kunne jeg godt finde en anden race som jeg kunne blive ligeså glad for, og ja jeg forstår heller ikke dem der sælger uden stamtavle, det er jo ikke den der koster,men hvis ikke de går på udstillinger og kan få avlsgodkendt deres hunde, burde der jo ikke avles på dem, så det er nok der der er en brist i avlsarbejdet.

• #24   15. sep 2008 Jeg tror sådan set man kan tjene penge på at avle hunde både med og uden tavle. Faktisk tro jeg man kan tjene mest hvis man avler med tavle.

Hvis man nu tager et kuld hvalpe på 6, pris uden tavle 2500 med tavle 7500.

Så tjener man sådan set 30.000 mere end, hvis de er uden tavle. Man kan altså få rigtigt meget dyrlæge for 30.000 kr.

Hvis man så har 2 eller 3 hunde man avler på, så er det altså noget af en sjat penge man kan tjene på det.

• #25   15. sep 2008 maria n
    ja og hvis man har 34 tæver der bliver parret i hver løbetid, løber det virkelig op
    (og ja det er i DK)

• #26   16. sep 2008 Connie W.

Ved det godt altså det med omsætning.,

Men avlsgodekendelse og test, skal jo kun laves en gang. Hannen kan jo bruges mange gange efter en sådan test og tæven også mere end 1 gang.

Da vi fik chippet og vaccineret Kvik gav vi nu altså kun 785 kr for det (sidste år).

Men jeg ved godt man kan bruge mange mange penge på avl og præmering af sin hund.

Men man behøver jo ikke gå så langt for at få lov at få stambog på sin hund.

Så må indrømme jeg stadig tror man kan lave penge på det, jeg tror bestmt ikke at mange gør.

• #27   16. sep 2008 Connie W, jepsi det har heldigvis også den bonus.

Men der er jo stadig mange mange familier der ikke ved hvad det vi sige at det er en god stambog.

De hører bare at den skal have stambog, det er bedst. Tror faktisk desværre det er de færreste der kigger i stambogen før bagefter?

Kommentér på:
vanvittige priser

Annonce