{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vanvittige priser på hunde i sverige..
  • #1   13. sep 2008 Ja, ved det.... der var en der havde forespørgsel på mine hvalpe, ---- hun fortalte mig det... Det er vildt----

• #2   13. sep 2008 Sådan er det jo, udbud og efterspørgsel. De racer der er meget populærer men som der måske ikke avles så mange af på årsbasis ryger jo op i pris.

Men er ikke uenig i priserne er meget høje - for visse racer synes jeg også de er for høje... (Også her hjemme)

• #3   13. sep 2008 men et eller andet sted klart nu hvor det tager så lang tid hvis man skal gøre en hunds sverigs klar så folk i sverige er et eller andet sted tvunget til købe deres hund for de penge i sverige

• #4   13. sep 2008 for de kan jo ikke bare lige kører på den anden side og hente deres hund med de strenge regler der er i sverige

• #5   13. sep 2008 synes bare det er vildt at en blandnings hund koster 6-7-8 og enda 10 000 kr .... helt ærligt , det er mange penge . men okay herhjemme er priserne jo også høje , men dog ikke SÅ høje.

I sverige må man indføre en hvalp ind til den er 12 uger uden blodprøve , dog skal hvalpen komme direkte fra opdrætter som skal skrive under og hvalpen skal være rabies vacc ifølge en veninde jeg har i sverige og hvad jeg kan læse mig frem til under den svenske jordbruks styrelsen ..

• #6   13. sep 2008 jeg ahr da også set blanding hvalpe herinde til 9000 kr.

• #7   13. sep 2008 Schæfer på 2 år med stamtavle = 21 000 kr .. Så dyre er de vel ikke herhjemme eller ??

Mastiff hvalpe = 19 000 kr , Rottweiler = 15 000 kr

Synes det er helt hen i vejret ...

• #8   13. sep 2008 Tarzan & Jane S
    ja det passer vist meget godt det med de 12 uger nu jeg husker rigtig efter... hmm hvis jeg var svensker havde jeg købt min hund her i danmark så :o)

• #9   13. sep 2008 hold da op man skal jo være mere end rig for at købe hund i sverige

• #10   13. sep 2008 Jeg synes det er vildt , det kan da kun være pengene folk tænker på ??? !

• #11   13. sep 2008 sådan er det i norge også

rottweiler med stamtavle ca 14 000
    rottweiler uden stamtavle ca 6 000 til 8 000

• #12   13. sep 2008 min veninde gav 7500 kr for en blanding mellem schæfer og labrador .. !!! herhjemme kunne hun måske have fundet en fra ca 500 kr og opefter , men gennerelt vel omkring 2500 kr sådan som jeg har set de forskellige annoncer herhjemme.. måtte undersøge det da , hun fortalte hvad hun gav i sverige.. Puha. ja millionær skal man vist være eller ihvertfald have mange penge....

• #13   13. sep 2008 I sverige kalder de også en blandning mellem schæfer og labrador for en = schabrador ,,

Det har de vist gjort i de sidste ca 14 år min veninde har boet derovre .

Viste ikke hvad hun snakkede om da hun sagde schabrador ?? men det ved jeg nu og de står meget højt i pris kurs derovre...

• #15   13. sep 2008 Hvormeget må prisen lyde på i Danmark før det går hen og blir for dyrt???
    Jeg har det lidt sådanne at har man udstillet sin hund - og dette er ikke billigt....så er det vel også rimeligt at man tager en pris på imellem 7 - 10.000 for en stambogs hvalp???
    Der kommer jo dyrlægeregning - hvalpefoder - garanti osv osv incl i prisen...
    Ang. blandingshunde syntes jeg at prisen skal ligge på alt imellem 500 - 3500kr
    Men det er jo også bare min mening ;o)

• #16   13. sep 2008 Jo det er svenske kr , meeen alligevel , det er mange penge ..

• #17   13. sep 2008 jo 7-10000 kr er vel ok for en med tavle , men 19000 kr ? helt ærligt ? , det er mange penge.

Og 21 000 kr for en schæfer på 2 år ???

• #19   13. sep 2008 Tarzan og Jane> Den pågældende schæfer er måske trænet, udstillet, avlsgodkendt og al muligt? smiley

• #20   13. sep 2008 ginne
    om den så kunne hoppe på tungen ville jeg aldrig give 21000 for shæfer på 2 år griner

• #22   14. sep 2008 Uanset om det er en trænet schæfer eller ej eller avlsgodkendt synes jeg 21000kr er i overkantent for ikke at sige rigtig MEGET , for en hund på 2 år .

• #23   14. sep 2008 men på en måde er det bra at prisen er høj på hunder uansett med eller uden stamtavle , det koster jo penge at have hund , man må jo have økonomi til at eie en hund , er jo ikke billig med foder , dyrlæge , forsikring og alt en hund skal have,,,

Når det koster så meget for en blanding hund så bliver det jo ikke så meget " spontan købing" av hund... så er det noget man planlegger at købe istedet for at kigge i avisen og pludselig købe en hund på dagen...

• #24   14. sep 2008 Kan det helt ærligt ikke være lige meget... hvis der er nogen der er villige til at betale den pris, så er det vel pengene værd.
    I kan jo bare lade være at købe dem.

• #25   14. sep 2008 Jeg har ikk lige fået læst alle indlæg. Men det er måske ikk umiddelbart nogen dårlig ide med de dyre priser, på den måde kan man måske sørge for at "uegnede" hundejere ikk køber hund.

Bare en tanke.

• #26   14. sep 2008 Tine L..

Har endnu ikke støt på en trænet schæfer til 21000 kr herhjemme og har før haft schæfer med bog for ca 8 år siden og trænet i PHF og gået til udstilling .

• #27   14. sep 2008 Vi giver gerne 4000 kr for en blandning der er vacc og har fået ormekur og godt foder , men 7500 kr , ej der vil vi ikke være med .

Da vi har haft et kuld hvalpe på vores schæfer tæve og ved hvad det koster at have hvalpe , og det koster sørme ikke 7500 kr pr hvalp.

Kommentér på:
Vanvittige priser på hunde i sverige..

Annonce