{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

Avl, etik og fodring {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg læst alle de juhu tråde om hvor fodring med BARF mirakuløst fjerner allergi.

Jeg behøver vist ikke udpensle at jeg ikke er tilhænger af denne foderform.

Men nu sidder jeg og tænker, hvis i købte en hund ind til avl der fik "allergi" af alm. premium foder men det forsvandt ved BARF, ville i så avle på denne hund ?

Det her er IKKE en tråd for og imod BARF, det må folk selv om, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange hunde der bliver brugt i avlen med allergi

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avl, etik og fodring
  • #1   12. sep 2008 Nej det ville jeg ikke. Allergi forsvinder ikke, uanset foder, men hunden kan blive symptomfri. Og en hund med allergi avler man ikke på.

• #2   12. sep 2008 Nej det ville jeg ikke. Man kan jo ikke vide om det er arveligt, og kan ikke forlange, at en hvalpekøber skal fodre med barf

• #3   12. sep 2008 Ja.
    For foderallergi er ikke en arvelig allergi.

• #5   12. sep 2008 Men du skal så måske difinere allergi.
    Hvis den kløer sig af noget foder den ikke kan tåle, og den holder op fordi den kommer på noget andet foder = ja

Hvis den virkelig er nede og vende, får sår og evt. taber pelsen og dens immunforsvar går helt ned = nej

• #6   12. sep 2008 Jeniki - det var nok mest den sidste definition jeg henviste til

• #7   12. sep 2008 Ja okay - nej, det ville jeg ikke.

• #8   12. sep 2008 Det var ikke så mange der ville dele deres synspunkter, hvilket der jo kan være mange grunde til.

Men jeg kom bare til at tænke på at jeg simpelthen ikke turde købe en hvalp efter hunde der blev fodret med BARF, for hvis det skjuler allergi, vil jeg ikke tage chancen

• #9   12. sep 2008 Jeniki - det synes jeg da faktisk er lidt uhyggeligt det du siger der... At du ville bruge en hund der klør sig på noget foder.... For så har den jo allergi.. Så skifter du foder hvor indholdsstoffet ikke er i, men allergien for det første stof er der jo stadig og det vil der blive avlet på..... Skræmmende

• #10   12. sep 2008 Aldrig.. derfor jeg ikke kommer til at opdrætte..

Samt de færreste hunde,lider kun af en form for allergi,det plejer at krydse med enten støv eller lagermider..

• #12   12. sep 2008 Hvis det var noget hudsygdom der var symtom fri på barf, så ville jeg ikke avle på hunden, heller ikke hvis det var andre avelige skavanker der blev bedre på barf.

Men hvis avler barfer sin tæve fordi det er det den trives bedst på, så ser jeg ingen grund til ikke at købe hvalpen.

Men nu barfer jeg også selv mine hunde da min den store ikke spiste nok af sin tørkost, med det resultat at hun lignede en hund der aldrig fik mad, hun spiste simpelthen ikke nok tørkost til at hun kunne optage alt det hun skulle bruge for at vokse ordenligt.

• #13   12. sep 2008 Flatrunner -ser man det på den måde, så kan du jo slet ikke købe hund mere. For det kan jo osse være at hunden bare er på et tørfoder uden det den nu er allergisk overfor.

• #14   12. sep 2008 Vil gerne lige pointere, at min hund ikke får råt fordi han er syg, han er bare kræsen ; )

Det er langt fra alle der råfodrer der gør det pga helbredsmæssige årsager =)

• #15   12. sep 2008 hvad er forskellen på at købe hvalp efter en forælder der bedst trives på Barf eller en forælder der kun kan trives på få udvalgte fodertyper?....den er uanset hva jo sensitiv over for ét eller andet.......
    ´
    jeg har intet problem med at benytte en han eller tæve i avl som trives bedst på Barf...eller for den sags skyld på udvalgte fodertyper...det gør den i mine øjne ikke til en allergisk hund....har man der imod en hund der er fedtet i pelsen..rød i ørene/i lysken/rundt om anus...og gentagne gange må behandles for hot spot hvor den ikke selv kan bekæmpe det..ja så er det jeg mener den ikke bør avles på...

(link fjernet)

jeg holder mig til denne konklusion og avler ud fra den....og det uanset hvilket foder hunden fodres med................ :o)

(det ska lige siges..det er altså ikke alle hunde med allergi symptomer som får det bedre på Barf...så jeg ville ik gå så langt som at kalde det et allergi venligt foder...men bare et foder)

• #16   12. sep 2008 Michelle - det er selvfølgelig en pointe, men jeg ser bare mange hunde der pga. af problemer skifter til BARF, og hvis de bliver brugt i avlen uden at informere køberne om disse problemer, ser jeg et større problem

Det er korrekt at ikke alle BARF´er pga. af problemer, men rigtigt mange gør, ikke mange starter deres hund (hvalp) på BARF medmindre man har andre hunde i hustanden man BARF´er på

• #18   13. sep 2008 Nej ville ikke avle på en allergihund :o)

Kommentér på:
Avl, etik og fodring

Annonce