926 visninger
|
Oprettet:
sååå hårdt. {{forumTopicSubject}}
Vi har talt om herhjemme det sidste stykke tid af vi måske bliver nød til at gå af med vores Costa - men hold kæft kan næsten ikke holde tanken ud.... Men vi har sådan en presset hverdag at der næsten ikke er noget tid til ham. Og det gør bare så ondt!
Jeg tænker bare der ikke er nogen andre som vil elske ham så meget som vi gør - og jeg kan bare ikke nænne at gå af med ham!!! Ihhh hvor er det hårdt...
Vi har lagt vores hoveder i blød for at se hvordan vi kan løse problemet - hvis der er en løsning....
Er der ikke nogem som har stået i samme situation, som kan komme med nogle opmuntrende ord - det er tiltrængt
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Hvis I ved at det kun er i en periode (3-6-9-12 mdr) i er pressede, og virkelig vil gøre et forsøg, så kan det sagtens lade sig gøre.
Jeg har en veninde der har en grå schæfer, den var vandt til 2-4 timers træning 5 gange om ugen, så blev hun gravid med kæmpe komplikationer og hunden fik nu kun 1-2 korte gåture hver dag i ca 10 mdr... Idag er den igen oppe på samme niveu, træningsmæssigt. Selvfølgelig gik der noget tid hvor den var frustreret, men det gik hurtigt over.
Man kan også komme i en situation hvor man ikke kan se en ende på problemet, og så er det man skal træffe et valg... for hundens bedste, og der er det kun DIG der ved hvad der er best for ham
sep 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 139 Svar: 1.058
sep 2007
sep 2007
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Jeg ved jo ikke hvordan jeres hverdag er skruet sammen, men jeg ved at mange bruger enorme mængder tid på ingenting egentlig, og så kan det jo være at et par småændringer er nok til at få tiden igen.
Hvis ikke det er tilfældet, jamen så er der jo ikke meget at gøre. Er det i en periode det er presset kan hunden nok overleve, men er det på ubestemt tid, så ville jeg nok osse overveje et nyt hjem, omend jeg ikke helt forstår at man ikke overvejer den slags forinden.
sep 2007
jan 2007
Men som sagt -ser fremtiden ikke ud til at at ændre sig, så ville jeg absolut overveje at give hunden et nyt hjem
Hunde tilpasser sig fint nye forhold, og en normalt fungerende hund tager ikke skade af at skifte hjem (så længe vi self ikke snakker igen og igen, men det vil i jo næppe heller tillade)
sep 2007
Men måske vi vil se på om vi kan få råd til en ekstra bil - så vi ikke kommer så sent hjem hver dag...
Nej vi tillader ikke mange hjem - men det er jo netop lige det som også bekymre mig... Når/hvis han bliver solgt, så kan jeg ikke bestemme hans skæbne og måske ender han i nogle ikke så gode hænder og det er den tanke som går mig så meget på..
jan 2007
okt 2007
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 4 Emner: 216 Svar: 1.402
dec 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.516
Det river næsten ens hjerte ud, og man føler ikke der er en løsning på problemet. Og der er bestemt IKKE nogen som kan give ham det samme som i gør, sådan tænker man virkelig. Men prøv at se på situationen fra hundens side.Hvor mange timer er han alene om dagen? Hvad er hans behov? Kan i give ham hvad han har brug for tidsmæssigt? Og her er i nød til virkelig at se dybt ind i jeres hjerter.
Men som du selv skriver er løsningen måske at i får en bil mere.
Jeg har været i samme situation for en del år siden. Så jeg ved hvor grimt det føles, når man er nød til at se de kolde sandheder i øjnene. Jeg fandt en løsning, og det håber jeg VIRKELIG også i gør.
sååå hårdt.