{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
959 visninger | Oprettet:

jeg bliver sååå gal! {{forumTopicSubject}}

Har siddet og kigget lidt på forskellige dyresider omkring hunde til salg osv, jeg har undret mig meget over hvad folk egentlig tænker oven i deres små hoveder når de går ud og anskaffer sig en hund! på denne side jeg sad og lurede på var der over 100 annoncer hvor folk skulle af med deres hunde,det er selvfølig mange,men det der slår mig er at halvdelen af disse hunde er under 1 år OG DETVÆRSTE ER FANDME at der er mange der lige er rundet 5 mrd. har folk lige pludselig fundet udaf de ikke har tid til deres hvalp på under 2 mrd? ja jeg ved godt at der kan opstå uforudsete ting,men er vi så mange i dagens Dk der ikke har tid til vores kæledyr,neeej du1 de har sikkert fundet udaf at en hvalp har tænder og de kan klø og så ryger der sgu et par sko osv. Jeg tænker også på at folk vil af med deres hund på over 8 år og ja Fido kan da nok få et par gode år,MEN uha nej sælger vil ha at Fido skal til en stooor gård el. helst til hus på landet,men hvad nu hvis han har boet 8 år i byen,kan folk dog ikke bare unde Fido et liv på de evige jagtmarker, neeej for de 1500 kr det koster at gi ham en værdig død de skal lige ned i foret for man får jo også et par kr for ham. og ja det er hårdt at sku sige farvel, så er det lettere at gi bolden videre. jeg synes sgu det er meget trist. pyha der fik jeg luft!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jeg bliver sååå gal!
  • #1   16. apr 2006 jamen det ER for galt

• #2   16. apr 2006 Kan sagtens følge din tankegang... og der er bare MANGE smiley

• #3   16. apr 2006 Dorthe. Du hentyder garranteret til amstaff....??!?!
    Det er super synd, lige meget hvilken race det gælder..

• #4   16. apr 2006 Bliver selv forarget og hidsig når jeg ser de annoncer, så kan følge dig fuldt ud!

• #5   16. apr 2006 de flerate er jo de "billige" hunde såsom lab blandninger shæfer blandninger osv ,men det er også tragisk(synes jeg) at mange af dem er ikke vaccineret,MEN hvis ejeren skal gøre det koster hunden selvfølig 1000 kr mere. og det er selv hunde på 1år.

• #6   16. apr 2006 Så absolut enig.....sørgelig læsing sådan nogle salgssider........og jeg har også set den 8 årige hund der er til salg.....det gør man bare ikke ;o(

Reece......ja alle vil have at deres hund skal have store forhold, selvom de selv bor småt.......det undre også mig......

• #7   16. apr 2006 Jeg syntes også der er utrolig mange hunde til salg på diverse sider.
    Alle de hunde vi har haft. Har alle været genbrugshunde. Vi har aldrig gået ud og købt en hvalp fra en opdrætter.
    Og mine hunde fremover, skal helt klart også være genbrugshunde.
    Der kan faktisk være lige meget arbejde i dem, som der er i en hvalp. De har jo noget med i rygsækken. Og det er ikke altid godt. Men når det så lykkes og slippe af med nogle af deres problemer, er det super sejt.
    De genbrugshunde vi har haft, har næsten alle haft et par problemer der skulle takles, inden de blev fantastiske familiehunde.
    Genbrugshunde kan helt klart anbefales.

• #8   16. apr 2006 jep jeg ved det godt,vores 1 gd var fra et internat hun haved været mishandlet på det groveste,men vi fik en skøn hund udaf hende, det er heller ik hundenes skyld de til tider får nogle dumme ejere

• #10   16. apr 2006 Jeg synes da også at det ophidsende at folk ikk tænker sig om, inden de anskaffer sig en hund, men jeg synes derimod ikke at man skal aflive en hund på 8 år. Fordi man måske ikke er i stand til at tage sig af den mere, det skal hunden vel ikke dø for??
    Ofte er det os mennesker der har det værst med at hunde skifter hjem. Hundene kan i de fleste tilfælde sagtens finde ud af det
    Men jeg synes naturligvis at man har et ansvar, når man anskaffer sig en hund. Og det er ikke ok bare at skifte hunde ud i flæng

• #11   17. apr 2006 Åh hvor har jeg også bare selv tænkt de tanker mange gange, det er sq utroligt at folk efter meget kort tid finder ud af at de ikke har tid til deres hund, men jeg syntes det er blevet sådan gennem gående at folk bare skriver pga. af at vi ikke har tid eller pga særlige omstændigheder. det er helt utroligt hvor mange mennesker med hunde under 1 år der pludselig får meget travlt i deres hverdag, eller kommer ud for særlige omstændigheder, for slet ikke at tale om alle de mennesker det pludselig skal flytte og naturligvis til steder hvor man ikke må ha´ hund, der er selvfølgelig nogle uheldige mennesker der kommer ud for at de skal af med deres hund, men jeg syntes nu det er temmelig mange.

Den med hunden på 8 år, gider jeg slet ikke at kommentere det er nemlig efter min mening under lavmål.

• #12   17. apr 2006 Elise:
    Du vil ikke kommentere det med en 8 år gammel hund, men ville du aflive den eller omplacere den, hvis du af helt utænkelige årsager bliver nødt til at "afhænde" din tro følgesvend gennem 8 år??

Kommentér på:
jeg bliver sååå gal!

Annonce