17. feb 2006 Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.808
jeg bliver sååå gal! {{forumTopicSubject}}
Har siddet og kigget lidt på forskellige dyresider omkring hunde til salg osv, jeg har undret mig meget over hvad folk egentlig tænker oven i deres små hoveder når de går ud og anskaffer sig en hund! på denne side jeg sad og lurede på var der over 100 annoncer hvor folk skulle af med deres hunde,det er selvfølig mange,men det der slår mig er at halvdelen af disse hunde er under 1 år OG DETVÆRSTE ER FANDME at der er mange der lige er rundet 5 mrd. har folk lige pludselig fundet udaf de ikke har tid til deres hvalp på under 2 mrd? ja jeg ved godt at der kan opstå uforudsete ting,men er vi så mange i dagens Dk der ikke har tid til vores kæledyr,neeej du1 de har sikkert fundet udaf at en hvalp har tænder og de kan klø og så ryger der sgu et par sko osv. Jeg tænker også på at folk vil af med deres hund på over 8 år og ja Fido kan da nok få et par gode år,MEN uha nej sælger vil ha at Fido skal til en stooor gård el. helst til hus på landet,men hvad nu hvis han har boet 8 år i byen,kan folk dog ikke bare unde Fido et liv på de evige jagtmarker, neeej for de 1500 kr det koster at gi ham en værdig død de skal lige ned i foret for man får jo også et par kr for ham. og ja det er hårdt at sku sige farvel, så er det lettere at gi bolden videre. jeg synes sgu det er meget trist. pyha der fik jeg luft!!
feb 2006
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 4 Emner: 237 Svar: 1.098
mar 2005
Følger: 36 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 100 Svar: 1.659
nov 2005
Følger: 106 Følgere: 99 Hunde: 4 Emner: 831 Svar: 4.394
Det er super synd, lige meget hvilken race det gælder..
jan 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.493
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.808
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
Reece......ja alle vil have at deres hund skal have store forhold, selvom de selv bor småt.......det undre også mig......
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 74 Svar: 361
Alle de hunde vi har haft. Har alle været genbrugshunde. Vi har aldrig gået ud og købt en hvalp fra en opdrætter.
Og mine hunde fremover, skal helt klart også være genbrugshunde.
Der kan faktisk være lige meget arbejde i dem, som der er i en hvalp. De har jo noget med i rygsækken. Og det er ikke altid godt. Men når det så lykkes og slippe af med nogle af deres problemer, er det super sejt.
De genbrugshunde vi har haft, har næsten alle haft et par problemer der skulle takles, inden de blev fantastiske familiehunde.
Genbrugshunde kan helt klart anbefales.
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.808
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 114 Svar: 1.127
Ofte er det os mennesker der har det værst med at hunde skifter hjem. Hundene kan i de fleste tilfælde sagtens finde ud af det
Men jeg synes naturligvis at man har et ansvar, når man anskaffer sig en hund. Og det er ikke ok bare at skifte hunde ud i flæng
apr 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 129
Den med hunden på 8 år, gider jeg slet ikke at kommentere det er nemlig efter min mening under lavmål.
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 114 Svar: 1.127
Du vil ikke kommentere det med en 8 år gammel hund, men ville du aflive den eller omplacere den, hvis du af helt utænkelige årsager bliver nødt til at "afhænde" din tro følgesvend gennem 8 år??
jeg bliver sååå gal!