{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
910 visninger | Oprettet:

Uheldig situation.. (Langt) {{forumTopicSubject}}

Mine svigerforældre bor i et meget stille og roligt kvarter, på en rolig vej, hvor folk har katte, og nogle få hunde inkl. dem selv..

Der bor så et par med et barn, oppe på hjørnet af vejen, -de har (for nogle uger siden) anskaffet sig en amstaff, som er 2 år, og hanhund.

Nogle af de andre folk på vejen, var meget utrykke ved anskaffelsen af denne amstaff, især pga. deres katte og hunde.. Mine svigerforældre derimod, var meget imødekommende overfor denne hund, da vi jo er ejere af 2 af slagsen.

Mine svigerforældre har en flatcoaded retriever, som også er en hanhund. Han står af og til bundet udenfor deres fordør, da de har køkkenvindue og forhave ud til den lukkede vej.

Disse 2 hanhunde har så knurret af hinanden på afstand, men aldrig mødtes og snakket sammen.

Så i søndags skete det der ikke måtte ske, mine svigerforældres hund stod i snor udenfor, og amstaffen var sluppet ud af haven, og hoppet direkte på deres hund, uden varsel eller anden tegn. Mine svigerforældres hund stod med siden til, og havde ikke opfanget at amstaffen kom.

De røg så op og slås, og de måtte slå amstaffen med diverse ting for at få den til at slippe, inkl. at ejeren af denne hund, nåede at blive bidt, da han forsøgte at få hunden væk..

De har så snakket om hvad der videre skal ske nu, med hunden, da folk ikke ligefrem bliver mindre trygge med hunden, når sådan noget opstår..

Men den er lidt svær at takle..
Hvad havde i gjort?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uheldig situation.. (Langt)
  • #1   23. aug 2008 Havde bedt om at de betalte for evt skader,samt sørgede for at hegne så godt,at den hund aldrig slap ud..

• #2   23. aug 2008 Aflivet amstaffen ....

• #3   23. aug 2008 Bedt dem give deres ækle hund mundkurv på..... binde den....sætte 2 meter højt hegn op om deres have......... eller simpelthen skyde den , hvis den kommer igen.

Hader at sådan noget kan ske....... stakkels svigernes hund.... *S*

• #4   23. aug 2008 Stine - Ja, de mener de til binde hunden i haven.. Og deres have er nemlig ikke forsvarligt hegnet ind.. Er der regler for højde på indhegning til hunde?

I See It - Ja, den var jeg også selv mest til, og jeg tror vi havde gjort det samme, hvis en af vores amstaffer angreb uden varsel på den måde..

• #5   23. aug 2008 og evt. forslag om at få vildbassen (dem begge 2 måske) kastreret, så er der ikke så meget at slås over.

• #6   23. aug 2008 Lone ... Det ville jeg også have gjort ... Dælme ikke om jeg ville have en hund der havde angrebet andre ...

• #7   23. aug 2008 Jette... - Problemet er bare, at mine svigerforældres hund normalt ikke slåsser.. og kan godt sammen med vores amstaff han, selvom det er vores som er den dominerende..

• #8   23. aug 2008 Det er jo udelukkende deres fejl at de ikke har formået at holde hunden på egen grund.. de skal betale for såvel behandling af hunden som materiel skade

Dernæst vil jeg sige at amstaffen enten bør aflives eller komme til en behandler der kan varetage dens problemer..

• #9   23. aug 2008 thresa 41 år K - Den vil nemlig gøre det igen, det er vi ikke i tvivl om.. Nu ejer vi selv 2 af slagsen, og ved hvad disse hunde er i stand til.. Jeg ville ikke selv turde at eje sådan en hund..

*NITTIB* *Lasse*&*Nanna * - Ja, det er ikke sjovt med sådan en oplevelse.. Og især ikke, fordi de er så positive omkring disse hunde, fordi vores er så godmodige..

• #10   23. aug 2008 Lone.. Hvis de er uden for rækkevidde og ikke kan finde ud at holde den hund inde,så lav en anmeldelse til politiet..

Ingen regler om hegn.. men 2 meter med skråt ind for oven,samt støbt ned i jorden,burde holde kræet inde..

Ellers må de jo aflive den..

• #11   23. aug 2008 nej men så må naboen da få deres kastreret, hvis de ikke kan styre ham og hans mandfolke-manérer (undskyld drenger)
    Men det kan selvfølgelig også være for sent . når han allerede er 2 år

• #12   23. aug 2008 Lisette J - Mine svigerforældres hund, har været en tur ved dyrlægen, og den havde heldigvis ikke lidt nogen skade..
    De fandt så ud af, at det er pga. amstaffens tænder er blevet slebet ned, så den har ikke kunne gøre skade..

De første ejere til denne stakkels hund, har slebet dens tænder og prøvet på at kupere dens øre. Det er vidst 4. hjem den er i nu..

Jeg ville nok have aflivet hunden efter første hjem..
    Men vi er jo forskellige smiley

• #13   23. aug 2008 Stine M - De er ikke interesserede i at politi anmelde dem, da de havde håbet, at de fik hunden aflivet, hvilket bare ikke er sket..
    Ejerne er søde mennesker, som (Hvad jeg har forstået) ikke ved så meget om racen..

Jette - Jeg tror desværre det er for sent..

• #14   23. aug 2008 Det er jokun et spørgsmål om tid før sådan en hund gør skade på mennesker for alvor..
    Jeg ville nok lade det stakkels kræ aflive - efter hvad du fortæller..

• #15   23. aug 2008 Afliv dyret - Vil ejerne ikke gøre det, må de meldes til politiet længere er den ikke.
    Hvad sker der hvis de to hunde går forbi hinanden en dag og ejerne ikke kan holde den...

• #16   23. aug 2008 Da jeg stod i lignende situation som amstaff-ejerne, fik jeg min ambull aflivet med det samme. Umotiverede angreb på den måde er fuldstændig uacceptabelt i min verden, og jeg ville ikke turde at stole på den igen...

Stod jeg i dine svigerforældres sko, ved jeg faktisk ikke helt hvordan jeg havde reageret. Nu ved jeg hvordan ondt det gør og hvor dårlig samvittighed man får, når sådan noget sker. Så egentlig tror jeg at jeg ville tage en snak med ejerne først - og se hvordan og hvorledes de så på sagen (hvis de vel og mærke er fornuftige mennesker) - og derefter træffe et valg mht om det skulle politianmeldes.

• #17   23. aug 2008 Naboerne skal da i hvert fald tænke på at den dag det sker igen, og igen og igen for til sidst at gå ud over et barn, måske deres eget, så bliver historierne bygget sammen til en, og alle vil jo mene at at det er helt og holdent deres skyld, hvilket de har ret i ! forstår slet ikke de ville tage imod en hund med den forhistorie, ville jeg ikke turde, om så det var en mops !

• Tine P
    Tine P Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 143
    #18   23. aug 2008 Meld det til politiet, eller tag en amvorlig snak med ejerne.
    En hund som den, der er på sit 4. hjem, er vanrøgtet på tænder og ører, er bestemt ikke en hund til en familie med barn.
    Desuden er der stor sansynlighed for, at det ikke er en amstaff de har, men en pit, for med den historie den hund har, er der næppe stamtavle på den.

I kan som ejere af 2 af slagsen, derimod tale godt om racen, og forklarer ejerne om hvilke forbehold ved racen der er vigtig. Bla. at sørge for at det er en hund fra en seriøs opdrætter man anskaffer sig, frem for køkkenavl.

• #19   23. aug 2008 Amstaff-Ejeren! - Vi er selv amstaff ejere også, så det er ikke for at snakke dårligt om racen.! men om situationen smiley

• #20   23. aug 2008 Tine P - Ja, vi må se hvor det føre hen.. Mine svigerforældre er bare ikke helt trygge ved situationen.. De har prøvet at fortælle dem om hundene, og sagt til dem, at det ikke er pga. af racen, at de synes den skal aflives, fordi de selv har 2 i familien..

• #21   23. aug 2008 Amstaff-Ejeren! - Ja, men sådan er det jo nu en gang.. Jeg gider ikke diskutere emnet mere.. Hvis folk passer deres, så passer vi vores smiley

• Tine P
    Tine P Tilmeldt:
    jan 2008

#22   23. aug 2008 Hvordan har de taget imod den besked?
    Kan jo være at de bare skal lære mere om racen, evt ved at møde jeres.

Amstaff-ejeren: Ja, og din reaktion er typisk amstaf-ejeres.

• #23   23. aug 2008 Tine P - De ville vidst ikke aflive den.. Men fremover binde den i haven, selvom min svigermor fortalte dem, at vores Malcom sprang en tyk jernkæde, nærmest uden at blinke med øjenen.. Hvis de vil fri, så kommer de det også..! Men så sagde hende damen, at kæden måtte have en brist.. sååeh, jeg ved ikke rigtigt..

• Tine P
    Tine P Tilmeldt:
    jan 2008

#24   23. aug 2008 Lone: Jamen så ville jeg bruge en politianmeldelse. De har jo ingen bevis for det er en amstaf. Og det er næppe sikkert det ender ligeså godt næste gang hunden slipper fri...

Hvis jeg var en seriøs amstaff ejer, ville jeg gøre alt i min magt for at få fjernet de "amstaff" der giver racen et forkert ry.

• #25   23. aug 2008 Tine P - ja, men den er også svær.. Men vil jo ikke gøre sig uvenner med sine vejbeboere? smiley
    Jeg synes også bare politiet skulle en tur forbi, men det er svært..

• Tine P
    Tine P Tilmeldt:
    jan 2008

#26   24. aug 2008 Lone: Hvorfor ikke. Hvav hvis hunden slipper løs igen?

• #27   24. aug 2008 Tine P - Ja, jeg ved det udemærket godt.. Og vil fortælle mine svigerforældre jeres meninger imorgen.. Så må de tage den derfra smiley

• #28   24. aug 2008 Politiet gør altså ikke ret meget ved det. På vores vej bor en famillie med to stk som gang på gang kommer ud af haven.
    Indtil videre har de angrebet den samme hund to gange plus en anden hund en gang.
    De er meldt til politiet to gange men der sker intet.
    Det er nu så slem at os med hunde her på gaden vi er holdt op med at gå forbi deres hus af frygt for hvad der en dag sker med en vores hunde.
    Det skal lige siges at ejerne er blvet kontaktet flere gange om problemet af folk fra byen men det hjælper ikke noget.

• #29   24. aug 2008 Endnu en rigtig kedelig kamphund historie. Hvorfor er jeg ikke overrasket !?! Synes det tegner et rigtig godt billede af ansvarligheden hos disse hundes ejere... Det kan godt være at måske 1 ud af 10 af jer har styr på disse hunde og er fornuftige hundeejere, men hvorfor møder man aldrig nogen af jer? Hvor man trygt kan færdes på offentlige arealer, fordi i signalerer at i har styr på dyret og situation...

Kommentér på:
Uheldig situation.. (Langt)

Annonce