Forbandede ejere med deres løse hunde! {{forumTopicSubject}}
Ja igen igen møder jeg ejere med løse hunde på trods af at de går i et område med skiltning der siger du skal have din hund i snor.
Det er jo SÅ irriterende når man pga løbetid netop går DER. Den ene gang sidder min kæreste og jeg nede ved noget lavt vand og leger med min hvalp. Lige pludselig kan jeg bare høre en stor hund komme tonsende og min kæreste når lige at råbe vi har en hund i løb. Svar: "det har vi også".
Det mest irriterende er nok også at deres TO STORE hunde kommer tonsende ned og op af vandet og pjasker os til, vader mudder over mine pæne hvide gummisko osv. Da jeg oplyser ejerne om at man sådan set slet ikke må have løse hunde i området får jeg det sædvanlige nå ja.... GRRRRR!!!
Synes det er så enormt respektløst og dybt ansvarligt at folk bare har deres hunde løse så langt væk at de ikke kan nå at gribe ind hvis en uheldig situation skulle opstå.
Et er at en anden hund kan bliver bange for deres hunde, men de risikerer da også at hundene løber hen til en fremmed hund i snor som måske ikke kan med andre hunde og så skal den hundeejer bøvle med det!
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 218 Svar: 10.913
dec 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 337
Jeg viser selv altid hensyn til mine omgivelser ligegyldig hvor jeg er og kalder altid mine hunde hen og i snor hvis der kommer andre.. både løbere og andre da jeg mener det er høfligt hensyn og samtidig hjælper man faktisk usikre hunde til at få gode oplevelser i stedet for dårlige!
Jeg synes ejere der ikke gider kalde deres hunde til sig er dovne ejere og det viser kun mangel på forståelse på hundesprog og signaler!
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.968
Altså personligt er jeg ligeglad om folk deres hunde i snor osv. så længe de har dem inden for "række vidde" .. Min veninde går med sin hund på gågaden uden snor, og den går KUN ved hendes side, altså "på plads", og han kigger kun på de andre hunde der går forbi osv.
Der er forskel på om man kan kalde sin hund til sig, og gribe ind i tide, inden der sker noget..
Men ja forstår dig udemærket, det må være dybt frustrerende at blive ramlet ned af nogle løse hunde ...
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 1.170
maj 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 457
Hvis du har 99,99 % styr på din hund er jeg ligeglad om den har snor på.
Hvis du har under 99.99 % kontrold, brug line.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Og så mener jeg jo også, at man skal tage hensyn til de mennesker, der er bange for hunde. De skal dælme have lov til at gå i fred og ikke gå og bekymre sig om løse hunde, især i et område hvor hunde skal holdes i snor.
sep 2008
Jeg vil dog sige at de fleste jeg møder har snor på deres hund og har fuld foståelse for at jeg enten vender om eller gå over på den anden side af gaden.
dec 2007
Følger: 31 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 538
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.730
Jeg har 3 meget forskellige hunde. En staff som elsker alle andre hunde, men får bank af dem, pga af han har meget lav selvtillid. En minibuller som godt kan lide andre hunde, men dem som kommer springende i hovedet på ham, dem kan han ikke lide. Så har vi en shar pei tæve som er lidt reseveret, men vil godt lege med ande, hvis hun må se dem an først.
Fælles for alle er, at jeg vælger hvem de må tale/lege med.
Jeg bliver virkelig vred, hvis løse hunde løber over til mig, uden ejeren gør noget. Jeg har rigeligt med at holde styr på mine hunde.
Efter flere overfald på vores staff, så er jeg ikke så overbærende længere. Hvis løse hunde løber over til mine, så beder jeg ejerne om at tage dem i snor, og hvis det ikke virker, så siger jeg, at jeg ikke kan garantere havd der vil ske, hvis "hans" hunde kommer nærmere.
Vores staff har så dårlig psyke pga af de mange overfald på ham, så hvis en hund ryger på ham, så er jeg kold for at bruge min fod størrelse 45 til at sparke den anden hund af helvede til.
Det handler om respekt for sine medmennekser, og det mangler mange hunde ejere. (uanset race)
dec 2007
Følger: 31 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 538
sep 2008
her de sidste par uger har jeg prøvet det der DAP-spray som jeg sprøjter på et tørklæde og sætter i hans halsbånd. Jeg synes det har haft en effekt, men stadig gået over på modsatte side da jeg ikke ville være for optimisitisk(staves), nu her da jeg så var ude og gå blev vi lidt overrasket over der lige kom en hund rundt om hjørnet og der var kun ca. 1,5 m imellem os. Han reagerede slet ikke andet end lige ved at løfte hale lidt mere op. og så var deres ellers bare ros til den store guldmedalje.
jeg håber også du kan få din re-scosaliseret igen, held og lykke også til dig:-)
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 242
Forbandede ejere med deres løse hunde!