{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.117 visninger | Oprettet:

Forbandede ejere med deres løse hunde! {{forumTopicSubject}}

Ja igen igen møder jeg ejere med løse hunde på trods af at de går i et område med skiltning der siger du skal have din hund i snor.

Det er jo SÅ irriterende når man pga løbetid netop går DER. Den ene gang sidder min kæreste og jeg nede ved noget lavt vand og leger med min hvalp. Lige pludselig kan jeg bare høre en stor hund komme tonsende og min kæreste når lige at råbe vi har en hund i løb. Svar: "det har vi også".

Det mest irriterende er nok også at deres TO STORE hunde kommer tonsende ned og op af vandet og pjasker os til, vader mudder over mine pæne hvide gummisko osv. Da jeg oplyser ejerne om at man sådan set slet ikke må have løse hunde i området får jeg det sædvanlige nå ja.... GRRRRR!!!

Synes det er så enormt respektløst og dybt ansvarligt at folk bare har deres hunde løse så langt væk at de ikke kan nå at gribe ind hvis en uheldig situation skulle opstå.

Et er at en anden hund kan bliver bange for deres hunde, men de risikerer da også at hundene løber hen til en fremmed hund i snor som måske ikke kan med andre hunde og så skal den hundeejer bøvle med det!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forbandede ejere med deres løse hunde!
  • #1   23. aug 2009 Fuldstændig enig. Snor på alle hunde bortset fra hundeskove.

• #2   23. aug 2009 har bare i dag mødt to med deres løse hanhunde, og ja min gider dem ikke rigtig mere efter han er blevet kønsmoden.. og så står jeg så der og råber, at de skal tage deres hund i snor, da min slet ikke gider dem... og de er helt rolige.. ja ja.. det skal vi nok, og så kan de ikke fange deres hunde.... så dejligt... er også lidt træt af det.

• #3   23. aug 2009 Tja.. igen manglende hjerne og hensyn til andre.. jeg synes også det generelt er irriterende når ejere ikke kan finde ud af at kalde på deres hund. Gjorde alle det SELVOM man var et sted man måtte have løse hunde var der LANGT mindre problemer mellem hunde og ejere.

Jeg viser selv altid hensyn til mine omgivelser ligegyldig hvor jeg er og kalder altid mine hunde hen og i snor hvis der kommer andre.. både løbere og andre da jeg mener det er høfligt hensyn og samtidig hjælper man faktisk usikre hunde til at få gode oplevelser i stedet for dårlige!

Jeg synes ejere der ikke gider kalde deres hunde til sig er dovne ejere og det viser kun mangel på forståelse på hundesprog og signaler!

• #4   23. aug 2009 Det oplever du da ofte syntes jeg, det der med de løse hunde hvor du er med din tæve (i løb)

Altså personligt er jeg ligeglad om folk deres hunde i snor osv. så længe de har dem inden for "række vidde" .. Min veninde går med sin hund på gågaden uden snor, og den går KUN ved hendes side, altså "på plads", og han kigger kun på de andre hunde der går forbi osv.
    Der er forskel på om man kan kalde sin hund til sig, og gribe ind i tide, inden der sker noget..

Men ja forstår dig udemærket, det må være dybt frustrerende at blive ramlet ned af nogle løse hunde ...

• #5   23. aug 2009 min hund har desværre angst over for andre hunde efter et overfald og jeg arbejder hårdt med at han skal lære at gå forbi andre hunde igen. Jeg er stadig kun kommet der til hvor jeg skifter over på modsatte side af gaden, nå men, så en aften var jeg ude og gå og der kommer en med løs hund. jeg spørg pænt om hun vil ta snor på, selv om jeg er på modsatte side da jeg kan se hendes hund er meget interreseret i min og jeg er lidt nervøs for om den kan finde på at rende over vejen. Hun svare så øhhh jeg har ikke nogen snor med, men den gør ikke noget. hvorpå jeg svare nej men det gør min. Grrr

• Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 457
    #7   23. aug 2009 Jeg vil bare meget kort sige:
    Hvis du har 99,99 % styr på din hund er jeg ligeglad om den har snor på.
    Hvis du har under 99.99 % kontrold, brug line.

• #8   23. aug 2009 Altså hvis man har en hund man kan lufte uden at blive beskidt (det har jeg så ikke) jamen så kan jeg da godt forstå at man bliver irriteret over at blive griset til af en fremmed hund og hvis det er et område hvor man skal have sin hund i snor, så må man jo gå ud fra, at der også kommer folk, der ikke har hund.

Og så mener jeg jo også, at man skal tage hensyn til de mennesker, der er bange for hunde. De skal dælme have lov til at gå i fred og ikke gå og bekymre sig om løse hunde, især i et område hvor hunde skal holdes i snor.

• #10   24. aug 2009 jeg har heller ikke noget imod dem der har deres hund løse, men har kontrolen over dem, men jeg har desværre kun mødt en indtil videre. (bor i en lille by) og det er som om at mange er ret ligeglad med deres hund for den gør jo ikke noget. Og det er det der gør mig sur når jeg nu går og arbejder hårdt med at min hund skal kunne acceptere andre hunde igen.
    Jeg vil dog sige at de fleste jeg møder har snor på deres hund og har fuld foståelse for at jeg enten vender om eller gå over på den anden side af gaden.

• #11   24. aug 2009 Ganske enig der burde være lov om at have hund i snor bortset fra på privat grund

• #13   25. aug 2009 Vi er alt for dårlige til at bruge snor i Danmark. Folk overvuderer simpelthen deres evner og hundens.
    Jeg har 3 meget forskellige hunde. En staff som elsker alle andre hunde, men får bank af dem, pga af han har meget lav selvtillid. En minibuller som godt kan lide andre hunde, men dem som kommer springende i hovedet på ham, dem kan han ikke lide. Så har vi en shar pei tæve som er lidt reseveret, men vil godt lege med ande, hvis hun må se dem an først.
    Fælles for alle er, at jeg vælger hvem de må tale/lege med.
    Jeg bliver virkelig vred, hvis løse hunde løber over til mig, uden ejeren gør noget. Jeg har rigeligt med at holde styr på mine hunde.
    Efter flere overfald på vores staff, så er jeg ikke så overbærende længere. Hvis løse hunde løber over til mine, så beder jeg ejerne om at tage dem i snor, og hvis det ikke virker, så siger jeg, at jeg ikke kan garantere havd der vil ske, hvis "hans" hunde kommer nærmere.
    Vores staff har så dårlig psyke pga af de mange overfald på ham, så hvis en hund ryger på ham, så er jeg kold for at bruge min fod størrelse 45 til at sparke den anden hund af helvede til.
    Det handler om respekt for sine medmennekser, og det mangler mange hunde ejere. (uanset race)

• #14   25. aug 2009 Kelvin - jeg mener snor ALLE steder og på ALLE hunde, ligemeget hvor meget styr man mener kan har på den

• #15   25. aug 2009 Kelvin: Nej det er ikke nemt, når man virkelig prøver at gøre et arbejde med hunden og andre folk så er ligegæad. Det er jo ligeså meget for deres skyld man gør det, så deres hund ikke skal blandes ind i en slås kamp og være så uheldig at deres hund for samme mén som min. En gang havde jeg en dejlig oplevelse. Jeg kommer gående og ser en med en lille hvalp. prøver straks med at få kontakt med min og har ikke mulighed for at komme over på den anden side af gaden. holder ham tæt ind til mig og for hans fokus væk fra den lille hvalp. Den anden hundeejer tager sin hvalp op da han ser jeg arbejder med min og idet han passér siger han, flot at du arbejder med den, tog kun min op for ikke at forstyrre og fordi den endnu tror den skal hilse på alt og alle. Jeg siger mange tak det var en stor hjælp.

her de sidste par uger har jeg prøvet det der DAP-spray som jeg sprøjter på et tørklæde og sætter i hans halsbånd. Jeg synes det har haft en effekt, men stadig gået over på modsatte side da jeg ikke ville være for optimisitisk(staves), nu her da jeg så var ude og gå blev vi lidt overrasket over der lige kom en hund rundt om hjørnet og der var kun ca. 1,5 m imellem os. Han reagerede slet ikke andet end lige ved at løfte hale lidt mere op. og så var deres ellers bare ros til den store guldmedalje.

jeg håber også du kan få din re-scosaliseret igen, held og lykke også til dig:-)

• #16   26. aug 2009 går atid løs med min hund o.O

Kommentér på:
Forbandede ejere med deres løse hunde!

Annonce