{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.010 visninger | Oprettet:

Historien bag jeres navne valg {{forumTopicSubject}}

Vi har lige været turen igennem hvor vi skulle vælge navn til vores lille ny boerboel (nu er der kun 1½ uge tilbage til at vi kan hente hende hjem *s*)

Victor (vores første hund) skulle have et både sødt og "stort og stolt navn" som passer sig for en hund af hans størrelse, og det syntes vi Victor gjorte (betyder jo sejer)

Alba er kommet til at hedde Akua Alba fordi racen er fra sydafrika og Akua betyder "født på en onsdag" og Alba fordi det skulle være et navn der passer sammen med Victor´s som jo er rimelig dansk.

Så hvad hedder jeres hunde og især hvorfor? *s*

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Historien bag jeres navne valg
  • #1   17. aug 2008 jowina, galia og bianca hedder det deres kennel har kaldt dem, da vi ikke kunne blive enige om et navn.

jowinas kuld hedder alle noget med j
    galias hedder noget med eksotiske frugter og
    Bianca er fra et B-kuld

når vi selv navngiver hvalpe går det bedre med at blive enige og vi giver japanske navne til japanske spids.
    vores kennelnavn er Nezumi.
    det betyder Rotten, og det er Galias kælenavn
    hver kuld får et fællesnavn
    denne gang Shiome
    det betyder stedet hvor to have mødes.
    det er Bianca der er mor og hun er vild med vand, så vi synes det skulle være et eller andet med det våde element at gøre
    andre navne vi har brugt er fx Hime (prinsesse) og natsu (sommer)

• #2   17. aug 2008 Emma har sit anvn fra hendes tidl. ejer. Jeg ville hellere have hun sku hedder Jenna, men har aldrig lavet det om.

• #3   17. aug 2008 Emma hedder Emma fordi hun jo skulle have et navn og det blev så det *GG*
    Ingen fancy historie bag....ungerne bestemte....de var 8 og 12 år dengang, så det betød meget for dem.

uha.....en ny hvalp sige du ?.....victor må glæde sig vildt til hans lillesøster kommer.......syntes det er et rigtig sødt navn i har valgt

• #4   17. aug 2008 Min cocker hedder Chianti
    Hun er opkaldt efter den første blue roan cocker vi havde i familien
    Den første Chianti var vores eget opdræt og mine forældre havde siddet og fundet på navne til hvalpene over en flaske vin, en flaske Chianti.

• #5   17. aug 2008 Orla hedder Orla fordi jeg synes det var det eneste der passede og så er det en sang med Magtens korridorer....

han hedder Orla Anders Morgan Iversen

Anders fordi trommeslageren i magtens korridorer var ked af han ikke havde et dyr opkaldt efter sig
    Morgan fordi det lyder fedt og tilfældigvis også er en titel på en sang med Magtens
    Iversen fordi jeg synes det lyder sjovt at sige Orla Iversen*gg*

• #6   17. aug 2008 Balto er opkaldt efter den meget berømte slædehund, som bragte medicin til nogen syge børn i en landsby.. (kom på navnet pga. den tegnefilm som er lavet over den *s*)

• #7   17. aug 2008 Jeg skrev en liste med navne (alle navne som jeg kunne acceptere) som jeg viste til manden... sagde at han måtte vælge... og det gjorde han så - og han tror selvfølgelig at det er ham de har valgt vapsernes navne (og det har han også - men kun blandt navne som jeg kunne acceptere....) ;O)

Det blev så til Flora og Asta ;o) - og det passer perfekt til dem :O)

Vores næste bostoner skal hedde Hubert......

• #8   17. aug 2008 Rigtig sjovt at læse jeres begrundelser.. Om det "bare er fordi det er sødt" eller fordi der er en dybere mening bag *S*

• #9   17. aug 2008 Tja min hund hedder Happy, så det siger vist lidt sig selv hvorfor:o)

• #10   17. aug 2008 Sheik er opkaldt efter min kæreste`s moster og onkel`s gamle golden Sheik, som alle bare elskede i familien, og som folk stadig snakker om, da den var så god som dagen var lang.
    Så det var helt oplagt at vi skulle have en golden som hed Sheik:-)

Jeg var lidt imod det i starten men er glad for at vi valgte det, da der ikke er mange vovser der hedder det:-)

• #11   17. aug 2008 Zubin hedder det efter hans kennel navn ( bequitas zubin )
    Nemo synes det var sødt , men kalder ham nu mest nimsen :o)
    Bonny , fordi jeg altdi har ønsket en rød langhåret hund, der skulle hedde Bonny . er vokset op med 2 collie`r der begge hed Bonny :o)
    Clinton efter en anden hund, synes det var så sødt :oD

• #12   17. aug 2008 ...og så fordi jeg ikke havde hørt andre hedde Orla

• #13   17. aug 2008 Susie & Emma : Vi glæder os ihvertfald helt vildt, og har besøgt hende, men helt nye billeder til følge (5 første og 5 sidste i hendes profil) Victor har efterhånden haft mange små boerboel piger på visit (nogle er blevet i flere måneder) så han er vant til at være en store mastiff... men har adrig haft så lille en dut med hjem...

• #14   17. aug 2008 Lupe sku ha heddet Carma eller Erica.Det ku jeg godt lide.. Hun hed Flora på stamtavlen og det var hun bare slet ikke. Men så drømte jeg at hun Hed Lupe. Jeg havde aldrig hørt det navn før kun navnet Lupo. Så tænkte at det måtte hun bare hedde når nu Jeg havde drømt det.

Kæresten og jeg skrev lange lister med navne til vores kommende hun. Vi blev i fællesskab enig om Nelli da vi syntes det lyder sødt og passer til Lupe ??

• #15   17. aug 2008 Canis betyder hund, så det lå ligesom lige for :o) Jeg var dog forbi mange andre navne først. Det skulle være noget, man kunne kalde (gerne med "i" - godt at kalde på), to stavelser (igen nemt at kalde), noget ikke alle hedder, noget, der passede til hunden og noget, der betød noget.

Min nye (hvis jeg vælger at tage hende) skal hedde Tria - Jeg har selv valgt hendes stambogsnavn (Allotria mein Traum von den Waldelfen - allotria betyder narrestreger og jeg håber hun er lige den jeg drømmer om og så kennelnavnet til sidst :o) ) og så kom Tria ret naturligt der af.

Jeg har netop søgt om kennelnavn - Kennel Canidan - "Cani" fra Canis og "dan" fordi kennelen er dansk :o) Her var det vigtigt, at det var originalt, havde en betydning - noget, der knytter det til mig, det skulle kunne fungere på engelsk og det skulle være ørehængende.

• #16   17. aug 2008 Vi ville gerne have en lab der kunne bære navnet Baloo. da vi så skulle ud og se på hund, havde den allerede et navn nemli Baloo. hihi så måtte det jo blive den smiley det er sådan er sødt bamsenavn. passer lige til en lille lab dreng smiley

• #17   17. aug 2008 Min gamle vaps på 11 år hedder Oda - passer perfekt til hende - og heller ikke så mange andre hunde der hedder det...

• #19   17. aug 2008 Xenta hedder Xenta fordi hun er et X kuld, og der var to tæver deri, og ha havde fundet navne (vi måtte også godt komme med forslag, ) men dem han havde fundet var bedst, og det var så Xenta og Xenja, hvor vi syens bedst om Xenta.. smiley Vi havde også tænkt over andre navne, men da vi så hende nogle gange var hun bare en Xenta smiley

• #20   17. aug 2008 Jeg er nok mest til de lidt gamle navne.... har haft katte der hed Bodil og Åse og Arne....- vores kat pt. hedder LIssy...
    Hængebug-grisene hedder Vera og Valborg.....

• #21   17. aug 2008 Jeg vidste min hund skulle hedde Sascha, Mathilda eller Natasja.
    Sascha - Det hedder lillesøsteren/søstjernen i 'hjælp jeg er en fisk', en virkelig god tegnefilm og jeg syntes at søstjernen i filmen er fantastisk nuttet.
    Mathilda - Min ynglingsskuespiller (heath ledger) døde i januar og hans datter hedder Mathilda, så ville gerne have opkaldt hende efter hans datter smiley
    Natasja - Ja, det er jo pga. Natasja Saad som døde sidste år på Jamaica.

Men valgte at navnet ikke skulle have en relation til død, så det blev altså Sascha smiley

• #22   17. aug 2008 Rigtig sjovt at læse *s*

• #24   17. aug 2008 Eddie er opkaldt efter serien Frasier, der er en parson russel der i der hedder Eddie.

Jackie: er opkaldt efter Jaqline Kennedy som blev kaldt Jackie i daglig tale. Og hvis der nogle der ik ved hvem Jaqline Kennedy er, så er hun tidligere præsident frue i USA.

• #25   17. aug 2008 Dina hedder Dina fordi hendes kennel navn var for langt ;0)
    Nej jeg ved egentlig ikke helt hvorfor jeg syntes hun skulle hedde Dina..

• #26   17. aug 2008 <b>Cassi</b> - Jeg sad og kiggede på hundenavne og jeg vidste det skulle være med C og i men jeg kunne bare ikke finde nogen . Så sad mig og min far og sagde nogle forskellige bokstaver og til sidst blev det så til Cassi og så faldte vi bare pladask for det navn smiley

<b>Shela</b> - Vi vil gerne have at navnet skulle betyde noget . Sad vi og kiggede under noget med australske udtryk og så kom Shela frem smiley

• #27   17. aug 2008 Baby er vores anden hund der hedder sådan. min kæreste og jeg har hver 2 børn, men ingen fælles.... altså bortset fra hunden, så det var oprindeligt en demonstration for, at man godt kan få sit yngelpleje-instinkt styret i et nyt parforhold, uden at jeg behøvede at være gravid i 9 mdr.

• #28   17. aug 2008 Jeg havde ingen indflydelse på Kvik's navn, da jeg først lærte Kvik at kende da han var omtrendt 10 mdr. gammel. Min mand havde først døbt ham Speedy, men hans mor syntes han skulle hedde Kvik efter Matadorhunden Kvik. Sådan fik Kvik hans navn.

Baloo fik vi sammen. Hans navn kom jeg på, da jeg godt kan lide navnet og han lignede en stor bamse og mindede mig lidt om Baloo i tegnefilmen Junglebogen.

Kaizer har vi ikke haft nogen indflydelse på, da dette er hans navn som kennelen har givet ham. Og vi har først lige overtaget ham. Men han lever fuldt op til sit navn.

• #29   17. aug 2008 Blackie siger vist sig selv:-)) Det var min mands påfund (jeg kendte ham ikke dengang).
    Lotus hedder Spundset labradors Lotus Royal, opkaldt efter toiletpapiret og så er hun vores smukke Lotus blomst, så DET navn holdt vi fast i.
    Kaido hedder Clairstone Paricutin Vulcano, men eftersom vi først fik at vide om vi fik en han eller en tæve 1 uge inden vi fik hende hjem, skulle vi finde et navn, som både kunne passe en han og en tæve. Vi ledte højt og lavt og var RET uenige *GGGG* og til sidst kunne vi "kun" blive enige om Kaido, så det hedder hun:-)). Min mand ville helst have haft at hun hed noget "almindeligt" og jeg ville have at hun hed noget som ikke alle andre hedder:-)). Moderen fik sin vilje........*GGGGGG*

• #30   17. aug 2008 Ja min er også opkaldt efter tegneseriehunden balto. Han er en heltehund jo, så det passede fint på ham. Egentlig ville jeg have han sku hedde Gizmo, men sån en lignede han ikk, så han kom til at hedde balto istedet.

Men vores næste hund (en welsh corgi cardigan) skal hedde Gizmo.

• #31   17. aug 2008 Da vi fik vores første rotte, havde vi snakket om Eddie, men da vi mødte ham var han bare en Whiskey :O)

Kira hedder hun på tavlen......

Jeg ville gerne ha at min første buller skulle hedde Ludvig, meeen vi snakkede frem og tilbage et par dage og faldt så over navnet Charlie. Han er opkaldt efter den afdøde orangutan i Ålborg Zoo og min morfar som osse blev kaldt Charlie

Cæsar hed det da vi fik ham

• #32   17. aug 2008 Men vi har allerede fundet navnet til vores næste hund, selvom det først er om mange år :O)

• #33   17. aug 2008 Uhh, det blivr langt, for der var mange overvejelser!
    Gambey hed Bret før vi fik ham. Det blev jeg hurtig enig med mig selv om, skulle ændres!
    På stamtavlen hedder han Basic Drive's Game Set And Match. Og jeg ville gerne at hans kaldenavn skulle læne sig lidt deropad.
    Mads duede ikke da min onkel og tantes beagle hedder det.
    Gamse måtte jeg ikke for kæresten (ville ellers have været sødt!).
    Så blev vi enige om Gamble, da det jo også var noget af en satsning at tage en hanhund på 1 år hjem. Men kunne ikke rigtig få det ordentligt ud af munden.
    Og så blev det til sidst til Gambey.
    Navnet passer også godt da hans far hedder Gambit, så det er næsten som en Gambit junior.

• #34   17. aug 2008 Tec Hedder Tec fordi at mig og hans Far er total honda tosser... Honda har i deres motor lavet noget der hedder V-Tec...

• #35   17. aug 2008 Nougat kom til at hedde Nougat på grund af farven. Hendes kuld blev også opkaldt efter chokolade/kaffe. (Undtagen nogle få der var reserveret, og hvor ejeren bestemte navnene.)

• #36   17. aug 2008 Anton hedder sådan fordi han i hans bevægelser og væremåde minder lidt om en bonderøv.
    Jeg kendte en rigtig bondeknold engang, ved det navn. Fik meget skæld ud af børnene over at han skulle hedde sådan et åndssvagt navn, men nu synes de også han ikke kan hedde andet.

Beacan hed sådan fra kennelen:-)

Dixie synes jeg bare var et smukt og sødt navn og det står i kontrast til hendes "hårde" look.

Min kommende hund hedder Eikhjor Your Oak, og det kan man altså ikke bruge som navn, så han kommer til at hedde Futte her. Futte fordi han futter når han går. Synes jeg generelt whippet gør;-)

Anton's kælenavn er Slaske
    Beacan's kælenavn er Luske
    Dixie's kælenavn er Bæstet
    Og Futte bliver vel bare Futte

• #37   17. aug 2008 Min hedder Skottie, fordi...

jeg havde plaget om at få en hund i ca. 1 år, hvis
    det kan gøre det! smiley men, min far som havde en collie
    da han var barn, synes det ville være synd at have en
    hund i et almindeligt parcel hus, for da han var barn
    boede han på en stor gård, hvor hunden bare løb løs
    hele tiden. Men ligemeget hvad han sagde, blev jeg ved
    med at plage! smiley Jeg VILLE have en hund!! smiley
    Så jeg prøvede jo alt muligt, og da hans hund som barn hed
    Skottie, sagde jeg at så kunne han jo hedde Skottie som den! smiley

Ved ikke lige om det var det der gjorde jeg fik lov, men det hjalp
    da på det, og ja, så kom han til at hedde Skottie smiley

• #38   17. aug 2008 vi er så blevet enige om hvad vores næste hvalp skal hedde.
    hun skal hedde Fanny, fordi det ligger langt fra udtale af de andres. vi havde også troet at vi skulle have haft en hvalp af F-kuldet, men de brugte desværre for os, en han der kommer fra os, og så gav det ikke rigtig mening at få en hvalp hjem fra udlandet.
    så vi venter på næste kuld. g-kuldet, men Fanny kommer hun til at hedde alligevel

• #40   17. aug 2008 Opdrætter havde valgt 4 navne og da jeg valgte hvalp først skulle der vælges mellem de navne. Det blev Demitri fordi det var det af dem jeg bedst kunne lide. Demitri´s far bor i Kroatien.

• #41   17. aug 2008 Shorty fordi det hed han allerede der hvor jeg købte ham og det passede godt til hans personlighed - mit eget valg ville have været Tøffe efter Stig tøfting men det passede ikke til hans personlighed.

Safica fordi han er blandet med dogo Canario som er af Spansk oprindelse og vile gerne finde et spansk navn der begyndte med S. Safica Er således en forkortelse af Santafica som betyder Hellig på Spansk .... ironisk nok er hun alt andet end hellig *sss*

• #42   17. aug 2008 Buster hedder buster fordi jeg fik ham da jeg var 5-6 år gammel og først hed han blackie og 30 andre navne men kunne ALDRIG huske dem dagen efetr og så sagde min far at han lignede en BUSTER...
    Soffie hedder soffie fordi min søster valgte

• #43   17. aug 2008 jamen det var rigtig svært. kim kom t6il at sige sena, og så tænkte vi lidt. sena sena Xena! og da det var en "kamphund" vi købte, Så var Xena the war princess jo lige navnet. Og nu er det bare Xena-pigen, det sødeste prnsesse. =)

• #45   17. aug 2008 fimze, skulle egentlig have heddet Wimze, men de første dage pruttede han helt vildt, og ungerne begyndte at kalde ham Fimze i stedet for, og så hang det ved:-)

• #46   17. aug 2008 Min cavalier, som jeg henter d 27 september (wee!) skal hedde Karla, opkaldt efter Super Carla fra det gamle børne-tv... smiley

• #47   17. aug 2008 Bailey hedder bailey fordi vi begge har været bartendere i mange år, og den lille ny vi snart skal have skal hedde kahlua:-)

• #48   18. aug 2008 Gizmo hedder sådan pga sine ører da han var hvalp, de hang ud til alle sider og så fordi han er en Gizmo, en rigtig dims :O)

• #49   18. aug 2008 Allerførst tillykke med den lille ny smiley Det var kæresten der fik lov til at bestemme hvad Cæsar skulle hedde. Han er opkaldt efter en desværre afdød kammerat han havde som havde en rottweiler der hed Cæsar. Hunden overgik så til forældrene og det var en rigtig stor kærlig og godmodig hund. Mig og kæresten kommer tit og besøger den afdødes forældre, som er de bedste mennesker i verden, hunden er desværre død idag, så de elsker at få besøg af os med den nye Cæsar. Og han lever op til navnet smiley

• #50   18. aug 2008 Min hedder Cheska på tavlen og Zenta bliver hun kaldt.. Ved egentlig ikke hvorfor, tror bare det er kommet hen af vejen, og det ligger lidt op af Cheska smiley

• #51   18. aug 2008 Anja - ha ha ha hollerkæf manner du er skør :o) men hvor har du evigt ret: Orla Iversen - det lyder sjovt og det klinger på en eller anden måde helt rigtigt ;o)
    Ja vores kom til at hedde Sumo fordi vi var sikre på han ville komme til at ligne en lille fed sumobryder - men ak nej ha ha - det passer nu godt til ham alligevel :o)
    Sumo Christiansen - det lyder da også ret sejt ikk? hehe

Kommentér på:
Historien bag jeres navne valg

Annonce