Hun rejser børster v møde med andre. {{forumTopicSubject}}
Jeg har jo Bella, en dejlig Amstaff på 2 år som jeg har et lille "problem" med jeg ikke helt er klar over om jeg tackler helt forkert..
Bella er en meget glad og rolig hund, som jeg ALDRIG har set noget ondt i, hun har aldrig knurret, vist tænder, hapset eller gøet af en anden hund.
Men her for godt 3 mdr. siden blev hun desværre overfaldet af en anden hund og siden den oplevelse er hun begyndt at rejse børster af andre hunde
Den bedste måde jeg kan beskrive det på er at når vi møder en fremmed hund, så har hun halen nede, rejser børster lige ved hale roden og der ved skuldrene, hun smasker lidt og har en lidt lav holdning, og kan finde på at trække hen mod den anden hund for at hilse.
For mig tyder det på at hun viser hun ikke vil gøre noget, men hvorfor er det så hun rejser børster???
Der er folk der har tolket det som om hun er aggrasiv, men det er hun jo ikke
Det er ikke altid hun får lov at hilse men når hun gør, så logrer hun og er glad og legesyg lige så snart hun har hilst på en hund.
Jeg har sørget for at hun kun har positive oplevelser med de hunde hun kender, og jeg snakker stille og roligt til hende når vi møder andre hunde eller får hendes opmærksomhed hen på noget andet..
Jeg har "kommandoen" "Den er lille" når Bella skal være forsigtig/rolig og den bruger jeg også i situationer når vi møder fremmede hunde.
Summsumarum, er jeg helt forkert på den mht. at hun prøver at vise hun ikke er ude på ballade??
Men hvorfor er det så hun rejser børster?
Er måske lidt bange for at en hund en dag "læser" hende helt forkert og bider hende, kan ikke helt se mig ud af om jeg kan lære hende ikke at rejse børster, eller om det bar er noget jeg må accepterer at hun gør..
Håber at i kan forstå hvad jeg mener.
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.220
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 26 Svar: 150
jun 2008
Og ellers er det bare om at vise hende at du har styr på det. Jeg nøjes med at stryge Balto over skuldrene og ryggen, fortælle ham at det er okay, og at mor har styr på det. Også lægger han børsterne ned i løbet af meget kort tid.
feb 2008
jun 2008
feb 2008
jun 2008
apr 2006
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 265 Svar: 4.543
Så det skal du nu ikke være så ked af. Men det lyder nu mere som om at du skal arbejde lidt med hendes selvtillid og lade hende møde nogle rigtig gode hunde, efter det grimme overfald.
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 956
Inden hun blev overfaldet, var hun glad hver gang hun mødte en hund. Men nu rejser hun også børster, og gør helt vildt.
Der er en stor plæne, hvor hundene må løbe løse, her hvor jeg bor.
Nu der kommer en ny hund ind der, gør hun, rejser børster og løber direkte i mod dem. Hun ser faktisk farlig ud. Hun når aldrig helt hen til dem. Men vender om, og kommer tilbage til mig.
Tror hun prøver at beskytte mig, over for fremmede hunde, nu hvor hun selv er blevet bidt.
Hvis jeg når at "fange" hende først, og snakker roligt til hende, mens vi går hen til den nye hund sammen. Gør hun det sammen. Men når hun så kommer derhen. bliver hun helt vildt glad. og vil lege med dem.
Der er bestemt heller ikke noget ondt i hende. Men det tror folk jo desværre. Når hun gør sådan.
Hvis vi er i byen, og hun ser en hund, reagere hun på sammen måde. jeg prøver at berolige hende. men hold da op med kommentarer folk kan komme med, om hvilken sindsyg hund hun er.
Så tror desværre at det er deres reaktion, efter et "overfald".
Malous skete for over 1 år siden. Og det er ikke blevet bedre endnu.
Tror de prøver at besytte deres ejer, samtidig med at de selv er bange.
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 730
Men hun vil så gerne snakke med andre hunde , men er så usikker
aug 2008
Følger: 6 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 159 Svar: 1.576
jul 2007
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 442
feb 2008
Mange tak for jeres svar, det gav et lidt bedre indblik, jeg vil self. arbejde mere med hende, sådan at hun ikke skal være usikker på andre hunde..
Det var nogle svar som jeg kan bruge til noget
Fortsat god Lørdag aften.
dec 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 477
feb 2008
Hvem siger jeg ikke forstår min hunds kropssprog??
Spurgte ind til om jeg var inde på det rigtige spor omkring den "adfærd"!!!
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 730
ahh det er så ikke helt rigtigt , mine hunde gør det HVER gang de møder en anden hund , og det er tit da jeg ejer et hundehotel
Hun rejser børster v møde med andre.