{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
950 visninger | Oprettet:

rejser børster {{forumTopicSubject}}

Hej derude smiley
Jeg er lige kommet hjem fra en omgang hvalpemotivation. Det var første gang og nu sidder jeg og tænker lidt over tingene.
Fella virkede glad hele vejen igennen, men når hun legede ned de størrer hvalpe (stille og roligt og i snor) rejste hun lidt børster ved skulder partiet.
Mit spørgsmål er så, om det er fordi hun er lidt usikker, bliver sur eller noget helt tredje?
Er det normal adfærd, når hun virker glad samtidig?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rejser børster
  • #1   27. aug 2014 Uden at have set det, så vil jeg mene det er lidt usikkerhed.

• #3   27. aug 2014 Usikkerhed.
    Hunde skal ikke lege i snor - de skal ikke engang hilse i snor.
    På træningspladsen skal hunden fokusere på DIG. Der skal ikke leges. Det kan man gøre efter timen, uden snor - hvis man ønsker det.

• #5   27. aug 2014 Usikkerhed.

• #6   27. aug 2014 Som de andre siger lyder det som usikkerhed og den forstærker du MEGET, hvis du lader hunden interagere med andre hunde, mens den ene, eller begge hunde er i snor.

Det gør at hunden i snor ikke kan bruge sine afstandssøgende signaler, og så er den sårbar = usikker ==> Bliver ofte til "aggressiv" ved gentagne grænseoverskridelser.

Som voksen kan denne usikkerhed ende i at den vil æde alt der kommer i nærheden af den, når den er i snor.

Så stop den grænseoverskridelse allerede nu :o)

Snoren af hvis hundene skal snakke eller lege.

Det er supergodt at du er så opmærksom, at du har fanget at der er noget her du skal have gjort noget ved :o) Jo før man opdager det, jo før kan man ændre på det :o)

Jeg har lavet SÅ mange fejl i min tid, som jeg ville ønske jeg have opdaget før, så det ikke var helt så svært bagefter at rette op på. Men sådan er livet. Vi lærer nyt hver dag :o)

• #7   27. aug 2014 Martin gør det også når det er mørkt på aftenturen, fordi han er usikker ??

• #8   27. aug 2014 Okay Tusind tak for de gode svar smiley
    Synes bare det så svært at holde hende fra de andre, når der er hvalpe alle vegne og ejere, der er uopmærsomme.
    Det er heller ikke meningen at de skal lege når vi træner. Men når vi skal stå i en lille rundkreds og de andre lader deres (noget større hvalpe) hoppe rundt i lang snor, er jeg lidt på bar bund med hvad jeg kan gøre. Tror bare at jeg må være den "skrappe" og bede dem om at holde sig fra Fella, når vi prøver at koncentrere os og træne smiley
    Endnu en gang tak smiley

• #9   27. aug 2014 Har i ikke en træner der holder overblik over gemytterne? smiley

• #11   27. aug 2014 Hun prøver smiley men forstår godt, hvis hun synes at det er svært at holde styr på holdet, når flere vil gøre det på deres egne måder, løber ned i den anden ende af parken for at hilse på andre hunde osv.
    Træner gør det godt - nogle er bare ikke så seriøse om træningen desværre.
    Men som sagt, må jeg bare sige back off, til dem, der "glemmer" at de har en hund i enden af snoren smiley for vil ikke have det sætter et negativt præg på Fella bjørnen smiley

Men vidste egentligt ikke, at snoren giver utryghed smiley - så lærte jeg noget nyt!

• #12   27. aug 2014 I en snor kan din hund ikke bruge sit hundesprog fuldt ud. Dermed opstår usikkerheden.

Hunde uden snor, som bruger deres sprog optimalt, møder ikke hinanden ansigt til ansigt som hunde i snor gør. Det er uhøfligt og på grænsen til truende adfærd at møde hinanden sådan, hvis ikke man har snor på. Hunden vil derfor automatisk prøve at rette sit sprog (afstandssøgende og dæmpende signaler) og hæmmer snoren for det, så vil den jo blive usikker, fordi hunden ved jo godt at hvis man er "uhøflig" så får det konsekvenser.

Faktisk vil det 1. minut, hvis ikke mere, af hundes første hilsen foregå snude mod røv og du vil kunne se dem spejle hinanden på den måde også med flere meter imellem dem mens de bruger dæmpende signaler.

Hundes kommunikation kræver plads.

En hund der er trængt op i et hjørne fysisk, vil ofte kunne optræde aggressivt (lyd, knurren og markering) hvis der kommer andre hunde i nærheden af den, fordi den ikke vil kunne bruge de mildere afstandssøgende og dæmpende signaler ...

Enten så holder du andre hunde væk, eller du slipper din :o)

Ej. Jeg ville tage en snak med min hundetræner så hun kan bede alle om at få den snor på/af.

Jeg slipper altid min hund fri. Hun har et enormt godt hundesprog men i snor bliver hun usikker/beskyttende.

Så er der nogen hunde der tager kontakt til min hund mens hun er i snor så smider jeg snoren.
    Min rejser børster, knurrer og markerer hvis løse hunde tager kontakt når hun er i snor og det vil jeg gerne undgå :o)

Uden snor kan hun bruge sit sprog og dermed er hun ret uskadelig.

• #13   28. aug 2014 Tak Sanne, det vil jeg tage til mig smiley

• #15   28. aug 2014 Når i står i en rundkreds, så kan du evt. sætte dig på hug, og fange din hunds opmærksomhed med godbidder...
    Så viser du de andre, at du stadig "træner", selvom i bare står og snakker, og din hund lærer at du er meget mere spændende end de andre hunde smiley

• #17   28. aug 2014 Jeg er faktisk ikke enig i det der skrives, faktisk syntes jeg at det at hilse i snor er en rigtig god øvelse, jeg er helt enig i at de rejste børster er usikkerhed, men er meget uenig i at løsningen er at slippe hvalpen løs;)
    At hilse i snor er efter min mening en meget brugbar ting at kunne, jeg ville forsætte, rose hvalpen for kort at hilse snude til snude og så vende om og gå lidt væk;) usikre hvalpe bliver ikke mindre usikre af at blive sluppet løs i en pærevælling;)

• #19   28. aug 2014 Vi blev også bedt om at stille os i en rundkreds og gå hilserunde en ad gangen.
    Der er en del nervøse mindre hunde og så er der de store, hvor ejerne lader dem tonse rundt. Hvilket bare er så øv! For Fella blev både tygget i sine store flagre-øre og nakken.
    Men ja. Må være frk. Skrap næste gang, for vil ikke ende op med en aggressiv og nervøs hund smiley
    Træner i dkk. Træner var konstant efter de store hundeejere og gjorde faktisk et godt stykke arbejde.
    Jeg vil ikke engang lave playdate efter timen og takkede også nej igår, for følte at det var mere end Fella kunne magte smiley
    Idag går hun og humper og har været ved dr. Dyr og blevet tjekket.
    Måske gjorde det hende også ekstra usikker igår, hvis hun gik og havde lidt ondt smiley ?
    Ud over de store tumle-hvalpe var det god og seriøs træning smiley

Kommentér på:
rejser børster

Annonce