{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
851 visninger | Oprettet:

Rejser børster {{forumTopicSubject}}

Jeg har længe undret mig over at min Mika rejser børster (kun ved nakken) når hun ser andre hunde. Hun logrer samtidig og vil rigtig gerne snakke med alle hunde. I dag var vi i hundeskov og mødte en lille shitzu som kommer løbende imod Mika, Mika rejser børster og logrer. De løber efter hinanden meget længe og hygger sig og snuser til hinanden. Det er først efter et godt stykke tid at hun ikke har rejst børster mere. Hun virker på ingen måde agressiv eller utryg i resten af hendes kropssprog. Hun gør det også tit når vi går tur og møder andre hunde. Hvad betyder det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rejser børster
  • #2   15. mar 2015 Det at en hund rejser børster er en refleks, ligesom når vi få kuldegysninger, hunden er ikke selv herre over det. Derfor kan der være mange årsager(glæde, frygt, aggrasion, spænding mv) og man skal tolke hele situationen og hele hundens kropssprog.

• #5   15. mar 2015 Lucky gør akkurat det samme! Og det er hver gang han møder andre hunde, men han har aldrig vist nogen form for aggresivitet smiley

• #6   15. mar 2015 Ok, så er Mika ikke den eneste smiley Jeg fornemmer også at hun gør det når det er rigtig spændende...altså ikke noget agressivt smiley Forleden da vi kom gående og en hund kom os i møde gjorde hun det også....ejeren af den anden hund bemærkede det og var lidt utryg ved det, selvom Mika logrede og virkede glad og imødekommende med resten af kroppen. Han kunne dog godt efterfølgende se at hun bare var glad, men spurgte hvorfor hun gjorde det...og jeg var ham svar skyldig....så næste gang vil jeg sige at det er når hun synes noget er meget spændende smiley

Kommentér på:
Rejser børster

Annonce