BART - kun med kød??? {{forumTopicSubject}}
For noget tid siden fik jeg hjælp af jer herinde, til at finde nogle gode sider om Barf-opstart, fordi min venindes cairn terrier har haft store allergi-problemer, og jeg derfor havde anbefalet hende at skifte.
De fik så besøgt én af barf-butikkerne lige inden de tog ham med på tre ugers ferie, og nu er de lige kommet hjem igen. Og hun fortæller mig så, at hun havde fået anbefalet af butikken, at han slet ikke skulle have frugt/grønt, men KUN kød... Og det bekymrer mig sgu lidt, for i mine ører lyder det jo som en meget ensidig kost, og den sikre vej til en proteinforgiftning.
Men hvad siger I andre, som nok har mere forstand på det? Er det meget normalt?
sep 2005
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 12 Emner: 641 Svar: 9.601
Langt fra alle hunde trives på grøntmixet.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Der er nogle der fodrer kun kød og ben.. og så er der nogle, der sværger til grønsager.
Men det er en livlig debat, som jeg aldrig tror, der bliver enighed om
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.089
De bør dog gi et vitamin tilskud til hunden, så den får hvad der svarer til hvad eden normalt ville få hvis den åd maven på et byttedyr.
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.419
jul 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 90 Svar: 690
(link fjernet)
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 94 Svar: 3.107
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.395
-så det er vel me at kigge på hunden og så tage den derfra
dec 2005
Følger: 35 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 29 Svar: 927
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 45 Svar: 437
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.395
-hunden trives fint. Så igen. Der er lige så mange måder at barf'e på som der er folk der barf'er
jan 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 9 Emner: 130 Svar: 1.258
Jeg er tidligere BARF'er fra dengang det ikke var moderne
Jeg har selv stået og lavet mit BARF i 4-5 år, har sågar lavet mine første 2 kuld på ren BARF - men pga opgang i antallet af hunde og en der ikke trivedes på det, gik jeg over til tørfoder!
Blev jublende lykkelig over at kunne købe færdigt fuldfoder i pølser, der bare sklulle tilsættes nogle ben og lidt kallun. Det var en test og når jeg køber fuldfoder - ja så går jeg ud fra det er korrekt fuldfoder!
ALE 5 begyndte at klø sig, min proteinintollerante hund fik hot-spots efter 4 år som symptomfri.
Den store tabte sig pga for dårlige foderkvalitet og på trods af 3 x normalfodermængde. Pga for stor mængde protein var han jo i virkeligheden på sultekur (måden protein forbruger energi i forhold til fedt ved fordøjelsen)
SÅ JO de kan godt få for meget/forkert protein på BARF- ganske ligesom vi mennesker kan få for meget ved esk, slankekure, men det er de færreste hundemennesker der har sat sig ind i feks. forbræningen af protein i forhold til fedt m.m.
Ydermere skal man være påpasselig med hunde med f.eks nedsat nyrefunktion og BARF.
PAS på med det BARF hvis ikke I har sat jer tilstrækkeligt ind i det- det ER ikke en vidunderkur, med mindre man virkelig går i dybden med det
Iøvrigt et rigtig godt link der blev givet tidligere - så det hugger jeg lige i foretrukne
BART - kun med kød???