{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
753 visninger | Oprettet:

BART - kun med kød??? {{forumTopicSubject}}

For noget tid siden fik jeg hjælp af jer herinde, til at finde nogle gode sider om Barf-opstart, fordi min venindes cairn terrier har haft store allergi-problemer, og jeg derfor havde anbefalet hende at skifte.

De fik så besøgt én af barf-butikkerne lige inden de tog ham med på tre ugers ferie, og nu er de lige kommet hjem igen. Og hun fortæller mig så, at hun havde fået anbefalet af butikken, at han slet ikke skulle have frugt/grønt, men KUN kød... Og det bekymrer mig sgu lidt, for i mine ører lyder det jo som en meget ensidig kost, og den sikre vej til en proteinforgiftning.

Men hvad siger I andre, som nok har mere forstand på det? Er det meget normalt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BART - kun med kød???
  • #1   11. aug 2008 Der er mange der fodre kun med kød/ben uden problemer.
    Langt fra alle hunde trives på grøntmixet.

• #2   11. aug 2008 Der er mange forskellige meninger om grønsager..

Der er nogle der fodrer kun kød og ben.. og så er der nogle, der sværger til grønsager.

Men det er en livlig debat, som jeg aldrig tror, der bliver enighed om smiley

• #3   11. aug 2008 Looooooool Gitte *GGG*

• #4   11. aug 2008 Det er helt rigtigt at den bare skal ha kød, og nej der er de skal ikke ha grøntsager da de kun optager ca 10 % af dem, og så skal de endda være finthakket eller blentede.
    De bør dog gi et vitamin tilskud til hunden, så den får hvad der svarer til hvad eden normalt ville få hvis den åd maven på et byttedyr.

• #5   11. aug 2008 Hih ja tak. Et stykke med BART... sorry, det gik lidt hurtigt. Men dejligt, at det ikke lyder som om, jeg skal være bekymret!

• #6   11. aug 2008 Jeg lægger lige et udemærket link ind, der belyser emnet:

(link fjernet)

• #7   11. aug 2008 Dem jeg kender - en kennel - der BARFer, giver også frugt og grønt, dog i begrænsede mænger....

• #8   11. aug 2008 Jeg ved da at der er masser af folk der fodrer udelukkende med kød. Jeg kender selv en og hendes hund trives fint på det. Blak pels, masser af energi osv.
    -så det er vel me at kigge på hunden og så tage den derfra

• #9   11. aug 2008 jeg foder kun med kød,og ben når de er over et år, så får de vitaminer og olie, og de stor trives mens de er hvalpe får de grønt men det er kun fordi så har jeg det godt tror ikke det har så meget at sige.

• #10   11. aug 2008 Nu er min venindes hund på barf, så jeg ved noget om det... smiley Hundene får det som ulve spiser i naturen... Ude i naturen får ulvene deres vitaminer fra byttedyrets mave, da det så er delvist fordøjet, netop fordi ulve (og hunde) ikke kan fordøje grøntsager ordentligt... Men det kallun (oksemave) hundene får fra barf har vist ikke planter i sig, så der følger vitamin pulver med som skal blandes i maden...

• #11   11. aug 2008 Kristine -det er en måde at gøre det på. Jeg har en veninde der giver kød og ben. Intet andet (altså jo kikser og sådan, men altså ikke vitaminer, grønt e.l.)

-hunden trives fint. Så igen. Der er lige så mange måder at barf'e på som der er folk der barf'er

• #12   11. aug 2008 Jeg har så lige haft en oplevelse af ALLE mine 5 hunde fik proteinforgiftning af købeBARF

Jeg er tidligere BARF'er fra dengang det ikke var moderne smiley
    Jeg har selv stået og lavet mit BARF i 4-5 år, har sågar lavet mine første 2 kuld på ren BARF - men pga opgang i antallet af hunde og en der ikke trivedes på det, gik jeg over til tørfoder!

Blev jublende lykkelig over at kunne købe færdigt fuldfoder i pølser, der bare sklulle tilsættes nogle ben og lidt kallun. Det var en test og når jeg køber fuldfoder - ja så går jeg ud fra det er korrekt fuldfoder!

ALE 5 begyndte at klø sig, min proteinintollerante hund fik hot-spots efter 4 år som symptomfri.
    Den store tabte sig pga for dårlige foderkvalitet og på trods af 3 x normalfodermængde. Pga for stor mængde protein var han jo i virkeligheden på sultekur (måden protein forbruger energi i forhold til fedt ved fordøjelsen)

SÅ JO de kan godt få for meget/forkert protein på BARF- ganske ligesom vi mennesker kan få for meget ved esk, slankekure, men det er de færreste hundemennesker der har sat sig ind i feks. forbræningen af protein i forhold til fedt m.m.

Ydermere skal man være påpasselig med hunde med f.eks nedsat nyrefunktion og BARF.

PAS på med det BARF hvis ikke I har sat jer tilstrækkeligt ind i det- det ER ikke en vidunderkur, med mindre man virkelig går i dybden med det

Iøvrigt et rigtig godt link der blev givet tidligere - så det hugger jeg lige i foretrukne

Kommentér på:
BART - kun med kød???

Annonce