19. aug 2008 Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 251 Svar: 2.445
Var aflivning det rette valg? {{forumTopicSubject}}
For nogle år siden er det efterhånden ved at være.. Havde jeg mig i sammenskab med min familie en en hund, en blanding af schæfer, og collie. en helt og fuldkommen fantastisk hund. Da han var omkring de 2-3 år.. begyndte vi at finde sår rundt omkring på kroppen.. sårerne helede ikke, selvom der kom flere og flere - og vi kunne simpelthen ikke finde ud af hvor sårerne kom fra. Han sov meget, og hans gnist i øjnene var efterhånden væk - han var ikke den hund han altid havde været. Det eneste tidspunkt han ikke var helt flad og trist var når han fik lov at lege med sin elskede bold - så længe bolden var i nærhedden var der intet at mærke på ham. Men han var ikke glad og der var tydeligt noget helt galt. vi havde på daværende tidspunkt kontakt med en dyrlæge som mente at han rev sig når han løb gennem hækken og legede med nabo hundene. Men hvorfor ville sårene ikke hele hvis dette var grunden? og hvorfor den manglende energi? Hvorfor var han så fraværende? det var tydeligt at han havde ondt... så vi måtte ha fat i en ny dyrlæge, og det kunne kun gå for langsomt.
Hans hår rundt om munden var efterhånden helt væk, og bare et stort "sår" eller bart - jeg ved ikke hvad jeg skal kalde det..
Da vi kom til dyrlægen mente hun med det samme at han havde ondt, men kunne hun sige hvad det var? hvor han havde ondt? nej, det kunne hun ikke..
hun tilbød os, at vi kunne sende ham gennem en masse undersøgelser, blodprøver, og div andre tester. hun kunne ikke sige hvor længe det ville tage, og hun var sikker på at resultatet ikke ville åbne nogle døre - men derimod lede mod slutningen. og det var bestemt ikke fair, ikke over for den hund der havde givet så meget.
han skulle ikke lide, ikke mere.
vi valgte derfor at aflive ham på stedet.
men eftersom jeg er blevet ældre, kan jeg simpelthen ikke lade være med at tænke på om hvorvidt aflivning var det rigtige at gøre?
skulle vi ha ladet ham gå igennem undersøgelserne, og håbe på et mirakel?
Og hvad var det han fejlede?
var der grund til aflivning?
Er der nogle her, der har oplevet hunde med samme symptomer?
Jeg tror efterhånden bare jeg søger en afklaring, der er gået mange år, men det plager mig stadig en gang i mellem... og han hænger stadig trofast på mit værelse (et billede altså!)
Han fortjente kun det bedste. Sov godt Rex!
aug 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 251 Svar: 2.445
aug 2008
*GG* kunne godt være nogle tænker at jeg slæbte ham med hjem, og bankede ham op på væggen efterfølgende
okt 2006
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 209 Svar: 880
Noget forvirrer mig lidt, inde på din profil står der at det var rævegalskab, i din beskrivelse?
Så vidste du det også eller?
aug 2008
okt 2006
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 209 Svar: 880
aug 2008
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.056
Det kan ikke ændres -valget er jo taget for længe siden, og dte kan ikke gøres om.
Så der er vel ikke andet for end at nyde de gode minder, og lade fortid være fortif:o)
aug 2008
nov 2007
Følger: 33 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 182 Svar: 2.662
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
I følte at det var det rigtige valg, så har det jo været det rigtige valg for jer å¨det tidspunkt.
Jeg tænker faktisk også på ræveskab, med din beskrivelse, og det havde krævet et enkelt hudskrab at finde ud af, mærkeligt at dyrlægen ikke foreslog det.
ANyway, han lider ikke mere, og det er vel det vigtigste:-)
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Måske skal du bare lade det ligge. Det var jo det rigtige valg dengang ellers havde i nok ikke aflivet ham!
Du kan hverken gøre fra eller til nu.................
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Hvis det var årsagen, så traf I helt sikkert det rigtige valg.
alle de der "hvad nu hvis" er super svære at komme af med, men jeg er sikker på I traf det rigtige valg for jeres hund.
I gav ham nogle gode år og hjalp ham herfra da I mente det var rigtigt.. mere kan man ikke forlange
aug 2008
jeg ku' bare stadig godt tænke mig at vide om hvorvidt det var det "rigtige" valg - selvom jeg jo egentlig godt ved, at det var det, på daværende tidspunkt. Jeg ku' bare godt tænke mig at vide om hvorvidt vi kunne ha gjort noget for at hjælpe ham.. hvis i forstår hvad jeg mener.
Var aflivning det rette valg?