{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.584 visninger | Oprettet:

hvalp knurrer.. {{forumTopicSubject}}

hej vi har oplevet at vores lille hvalp på 12 uger har knurret af min kæreste når han har løftet hende. Hun har ikke gjort det ved mig, og jeg ved ikke lige hvordan det er bedst at tackle det? han har bare sagt NEJ til hende indtil videre... Ved godt at det er hendes måde at sige at hun ikke gider, men vi er afhænige af at kunne løfte hende da vi bor i lejlighed, og hun er for lille til at gå ned af trapperne endnu. Nogen gode råd?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvalp knurrer..
  • #1   31. jul 2008
    Kan det være forskelligt hvor i røre ved hende når i løfter hende ?
    Fie knurrede også når vi løftede hende , indtil jeg opdagede at hun faktisk er kilden... Så snart man tager lige bagved forben knurrer hun stadig... Jeg kan faktisk kilde hende under "armene " , så hun griner... ja det lyder skørt men er altså rigtigt .. Selvf. lyder det som lidt knurren men hun er glad og vrider sig ... Lige som hvis man kildre et menneske under armene.

• #2   31. jul 2008 hihi godt forslag, det havde jeg aldrig selv overvejet:o) men jeg tror desværre ikke det er det, da vi begge løfter hende på samme måde, og det er kun nogen gange hun knurrer af min kæreste...

• #3   31. jul 2008 Jeg synes bestemt ikke din kæreste skal irettesætte hvalpen, når hun knurrer idet hun bliver løftet op. Måske gør hun det fordi hun er lidt utryg ved situationen. Så er det bedre at snakke til hende i en lys, venlig og opmuntrende tone og evt. ae hende blidt, så hun føler sig mere tryg. Hvis hun får et bestemt NEJ hver gang vil det kun gøre det mere ubehageligt for hende og hun vil blive endnu mere utryg ved det. Husk på det stadig kun er en lille baby.
    Du har sikkert, uden at vide det, en blidere måde at løfte hende på, og derfor siger hun ikke noget når det er dig.

• #4   31. jul 2008 stephanie
    jeg er ret sikker på at det er når hun ikke lige gider ha det... Tror bestemt ikke hun er bange, men hun er en ret selvstændig hvalp, så ud fra mit synspunkt er det fordi hun prøver at sige "hey idiot lad lige være, kan du ikke se jeg er i gang med noget andet" :o) men derfor skulle hun jo helst ikke fortsætte med det.. Men hvordan vi lige vænner hende af med det er jeg lidt i tvivl om? Det er jo klart af det er hendes sprog, og det skal vi acceptere og forstå, men vi bliver simpelthen nødt til at kunne løfte hende når det er nødvendigt...

• #5   31. jul 2008 miemiv
    ja vi har snakket om det faktisk... at han måske løfter hende hurtigere eller "vildere" end mig... han er selvfølgelig slet ikke voldsom eller noget, og hun kan godt lide min kæreste... Det er jo så der vi har været i tvivl mht om hun skulle have et nej, eller ej... For på den ene side er hun jo netop bare en lille hvalp, og hun skal jo se det som noget positivt når vi løfter hende... Men på den anden side skal hun jo helst heller ikke opfatte det som om at det er okay at knurre, og at hun så får sin vilje? håber du forstår min tankegang:o)

• #6   31. jul 2008 Nej det er da slet ikke sikkert hun er utryg, men nok mere føler det er irritterende og træls. Derfor skal hun heller ikke have skæld ud men i stedet beroliges og opmuntres til at føle det kan være en rar fornemmelse. Måske skal I bare ignorere hendes knurren og selvfølgelig løfte hende alligevel. Til sidst finder hun ud af at det bare er noget hun er nødt tiil at finde sig i og faktisk kan være ganske rart.

Hun får jo ikke sin vilje med mindre hun bliver sat ned igen, hvis hun knurrer.

• #7   31. jul 2008 Ja det kan godt være vi skal prøve at ignorere hendes knurren og bare snakke med hende.... det er jo sørme svært med de dyr, kunne man dog bare få en tolk der kunne fortælle hvad hun siger, og en formel på det rigtige at gøre:o)

• #8   31. jul 2008 Ja det kunne være rart med en Dansk-Hundsk ordbog en gang imellem *GG*
    Held og lykke med det smiley

• #9   31. jul 2008 Et råd kunne være et "løfte signal" Sig "løfte" inden i løfter hende op så bliver hun ikke overrasket....

• #10   31. jul 2008 Henriette O : Det lyder faktisk som et godt forslag, og så evt. suppleret med en lille godbid i starten INDEN hun knurrer smiley

• #11   31. jul 2008 Gør det at blive løftet til verdens bedste ting. Dvs. foder hende med det lækreste hun ved hver gang i løfter hende op. Mon ikke hun så nærmest beder om det til sidst...

Kommentér på:
hvalp knurrer..

Annonce