1.340 visninger
|
Oprettet:
hunde og thailand {{forumTopicSubject}}
Halløjsa
Har lige været i thailand og der er de meget glad for hunde. Så store mængder af pudler (toy) lasa apso, chi, osv. Men så var der også utroligt mange af en race jeg aldrig havde set før. et meget roligt temperment og lignede en forvokset dansk svensk gårdhund bortset fra farverne. de havde alle mulige farver, men alligevel var jeg ikke i tvivl om at de var samme race.
Er der nogen af jer der ved om der findes en thailandsk gadehund eller hvad det er for en race. har et billede men HG driller og jeg kan ikke få det lagt ind.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.063
okt 2006
Følger: 45 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 237 Svar: 1.655
jeg prøver lige om jeg ikke kan få uploadet billedet så i kan se den. ellers ligger det på facebook
http://www.facebook.com/photo.php?pid=1199887&id=788206288
håber linket virker
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.808
feb 2006
jan 2007
Hvis du kigger i grækenland så har mage af gadehundene osse fællestræk. Mine bedsteforældre fik f.eks. to hunde der var nærmest identiske, blot den ene sort og den anden choko -ellers helt ens, samme str osv
-de var fra samme område, men så vidt vide ikke i familie (moren var kendt på dem begge)
Tror når hunde lever på gaden længe, så vil de få visse fællestræk med tiden (altså gennem fere generationer
okt 2006
okt 2006
De var så søde at jeg kunne have taget dem alle med hjem.
Hvis jeg havde vist det var sådan havde jeg fyldt kufferten op med god hundemad som jeg havde foræret templerne fordi de tager sig af de hunde som efterlades.
feb 2006
dec 2007
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 545
Der har de kæmpe problemer med for mange hunde og de har det godt nok skidt mange af dem. Kom til at fodre 2 den første dag vi var der, et par pomfritter og jeg havde hunde resten af ferien. Den ene lod ingen andre røre sig men nægtede at lade mig være mere end 2-3 meter væk.
(link fjernet)
hundene er et kæmpe problem som i kan se. Og man må ji ikke aflive de syge når man er budist....
okt 2006
Men jeg så faktisk kun 2 hunde der var tynde og jeg tror jeg så over 1000 hunde i alt. det er da positivt
maj 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 2
Jeg så til gengæld RIGTIG MANGE hunde med skab og andet møg
jan 2007
Skab er en modbydelig sygdom at dø af. Modbydeligt er det osse at rende rundt med brækkede lemmer og andre dårligdomme, fordi man ikke må aflive hundene...
okt 2006
Gud ske lov findes der dyre centerer som tager sig af hundene. Men det er rigtigt at det ville være etisk bedre for hundene at få lov til at få fred når de har det skidt i stedet for at lide
jan 2007
Men er det osse landets lov, ja så er der jo ikke meget at gøre, andet end at hjælpe så godt man kan.
okt 2006
jan 2007
At du og din Lama (sm jeg går ud fra svarer til en præst?) finder ud af at man godt kan aflive hvis det er i dyrets bedste interesse og ikke af egoistiske motiver er jo fint.
Men andre kan tolke anderledes -og det gør det jo ikke mindre sandt.
Kig på biblen -der er indre Mission, jehoves vidner og hvad har vi, der alle tolker på den samme bog.
-men resultaterne er da ret langt fra hinanden.
nov 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 308
jan 2007
Så måske de forstår det anderledes. Du fortalte noget om at Buddha slog en mand ihjel, og tog så konsekvensen = dårlig karma en periode.
Det kan jo både forståes som "du må ikke slå ihjel", eller ses sammenholdt med øvrige leveregler (ved ikke lige hvad det ellers skal kaldes) i buddhime, f.eks. at man skal forhindre lidelse og derfor gerne må slå hundene ihjel, men at man i så fald osse skal tage en evt konsekvens.
Jeg ved ikke meget om buddhisme, men ved dog godt at det er mere en livsfilosofi end en religion:o)
MEN så længe vi taler karma og andre "usynlige" ting der kræver at man tror på noget, så mener jeg nu at der osse er et reiligiøst aspekt i det:o)
-bare lige for at rode os ud i en indviklet debat LOL
jan 2007
Men JEG tror at der ligger en hel del bag din tolkning: du er fra "vesten" hvor vi jo i dag har tradition for aflivning af vores syge dyr (de fleste steder i hvert fald). Vi har et helt andet syn på hvad der er godt og værdigt for dyr, og osse en anden forestilling om hvad der skal ske med dyret når det dør.
Selvm du så er buddhist, så er du jo stadig opvokset med de normer -og mon ikke det kunne ligge til grund for en anderledes tolkning?
dec 2007
Den ene drikker og ryger og er meget religiøs.
Det er den anden også men han røre ikke hverken alkohol eller smokes.
Da vi spurgte den ene om det var oki at ryge, var svaret ja. Da vi spurgte den anden var svaret nej.
Ud over det står det også på hjemmesiden at de ikke må aflive dyrene.
er det ikek noget med genfødsel? det kan jo være din mor eller bror du slår ihjel, hvis du afliver hunden?
dec 2007
Hvis nu gadehunden rent faktisk kan behandles men der ikke er penge/lyst til det, er det så en god gerning at slå den ihjel? eller er det bare det mest bekvemmlige for en selv?
dec 2007
Man arbejder på højtryk for at steralisere hun hundene og nappe bollerne på hanhundene. og det har da helt sikkert en virkning bare ikke nok.
Det jeg vil frem til er at hunde der kan plejes og medicineres så de bliver raske er det vel forkert i følge hvad du skriver at aflive?
Det er vel først oki at aflive dem når de er så syge at de ikke kan overleve længere?
hunde og thailand