{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.340 visninger | Oprettet:

hunde og thailand {{forumTopicSubject}}

Halløjsa

Har lige været i thailand og der er de meget glad for hunde. Så store mængder af pudler (toy) lasa apso, chi, osv. Men så var der også utroligt mange af en race jeg aldrig havde set før. et meget roligt temperment og lignede en forvokset dansk svensk gårdhund bortset fra farverne. de havde alle mulige farver, men alligevel var jeg ikke i tvivl om at de var samme race.
Er der nogen af jer der ved om der findes en thailandsk gadehund eller hvad det er for en race. har et billede men HG driller og jeg kan ikke få det lagt ind.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hunde og thailand
  • #1   31. jul 2008 Hvor stor er "forvokset"? Og farverne -var de osse plettede eller var de helfarvede?

• #2   31. jul 2008 Størelsen var en basenji men den havde knækkede ører og en hale der mindede om en lab.
    jeg prøver lige om jeg ikke kan få uploadet billedet så i kan se den. ellers ligger det på facebook
    http://www.facebook.com/photo.php?pid=1199887&id=788206288
    håber linket virker

• #3   31. jul 2008 Ja der er mange der glade for hunde dernede, men der er fileme også mange der IKKE er... Kan desværre ikke hjælpe med racen, men de har nu også mange blandinger dernede.

• #4   31. jul 2008 Jeg tror nu det er blanding, men er selvfølig ikke sikker!

• #5   31. jul 2008 Synes nu osse "bare" det ligner en blanding...

Hvis du kigger i grækenland så har mage af gadehundene osse fællestræk. Mine bedsteforældre fik f.eks. to hunde der var nærmest identiske, blot den ene sort og den anden choko -ellers helt ens, samme str osv
    -de var fra samme område, men så vidt vide ikke i familie (moren var kendt på dem begge)

Tror når hunde lever på gaden længe, så vil de få visse fællestræk med tiden (altså gennem fere generationer

• #6   31. jul 2008 Så vil det ikke være helt galt med basenji blandinger men utroligt nok så jeg et stort antal af hunde der lignede hinanden

• #7   31. jul 2008 De var utroligt søde. Jeg havde en nøddebrun han liggende under min stol hver dag. og vi blev altid mødt af en sort når vi kom gående.
    De var så søde at jeg kunne have taget dem alle med hjem.
    Hvis jeg havde vist det var sådan havde jeg fyldt kufferten op med god hundemad som jeg havde foræret templerne fordi de tager sig af de hunde som efterlades.

• #8   31. jul 2008 Mange behandler hundene godt dernede bortset fra muslimerne.. Budisterne er gode mod hundene , problemet er: de ikke må aflive dem pga troen.. dvs mange hunde lider.. De er ædt op af skab og har mange infektioner..

• #9   31. jul 2008 oijj du har ikke været på koh samui???

Der har de kæmpe problemer med for mange hunde og de har det godt nok skidt mange af dem. Kom til at fodre 2 den første dag vi var der, et par pomfritter og jeg havde hunde resten af ferien. Den ene lod ingen andre røre sig men nægtede at lade mig være mere end 2-3 meter væk.

(link fjernet)

hundene er et kæmpe problem som i kan se. Og man må ji ikke aflive de syge når man er budist....

• #10   31. jul 2008 Jo vi var på koh samui og jeg kom også til at hjælpe med lidt økonomiske midler. Ja vi havde også mange hunde omkring os. for det meste to af gangen de var dejlige. dog så jeg også en del med skab, men heldigvis kender man jo sygdommene så man kan se det.
    Men jeg så faktisk kun 2 hunde der var tynde og jeg tror jeg så over 1000 hunde i alt. det er da positivt

• Nanna K
    Nanna K Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 2
    #11   31. jul 2008 Var i Thailand sidste år. Der var også mega mange hunde. Kom til at fodre en af dem. Hvor VAR den bare SØØØD ! Den fulgte og i de dage vi var der smiley

Jeg så til gengæld RIGTIG MANGE hunde med skab og andet møg smiley

• #12   31. jul 2008 Lars & Heidi -at hundene ikke er tynde er jo fint. Men det betyder langt fra at de har det godt.

Skab er en modbydelig sygdom at dø af. Modbydeligt er det osse at rende rundt med brækkede lemmer og andre dårligdomme, fordi man ikke må aflive hundene...

• #13   31. jul 2008 Det har du helt ret i Michelle men vi kan jo ikke gøre noget imod deres religion.
    Gud ske lov findes der dyre centerer som tager sig af hundene. Men det er rigtigt at det ville være etisk bedre for hundene at få lov til at få fred når de har det skidt i stedet for at lide

• #14   31. jul 2008 Jeg tænker lidt -er det landets lov, eller er det kun et spørgsmål om religion? For er det nu "bare" fordi de ikke selv kan/må aflive ifølge religionen, så kunne andre hjælpegrupper jo godt aflive syge dyr.

Men er det osse landets lov, ja så er der jo ikke meget at gøre, andet end at hjælpe så godt man kan.

• #15   31. jul 2008 Tror ikke det er lov i thailand men det kan man vel finde ud af

• #17   1. aug 2008 Ulven -som ved alle andre religioner kan der jo tolkes forskelligt.

At du og din Lama (sm jeg går ud fra svarer til en præst?) finder ud af at man godt kan aflive hvis det er i dyrets bedste interesse og ikke af egoistiske motiver er jo fint.

Men andre kan tolke anderledes -og det gør det jo ikke mindre sandt.

Kig på biblen -der er indre Mission, jehoves vidner og hvad har vi, der alle tolker på den samme bog.
    -men resultaterne er da ret langt fra hinanden.

• #19   1. aug 2008 Der er 3 blandingshunde til salg på guloggratis lige nu, hvor faderen er en lokal Thailansk hund, der er billede af ham og moderen en griffon bruxelois liggene side om side... det var en ferie flirt smiley

• #21   1. aug 2008 Ulven -det er jo altid åben for fortolking når ogen siger noget. Om så det er mig eller Buddha;o)

Så måske de forstår det anderledes. Du fortalte noget om at Buddha slog en mand ihjel, og tog så konsekvensen = dårlig karma en periode.

Det kan jo både forståes som "du må ikke slå ihjel", eller ses sammenholdt med øvrige leveregler (ved ikke lige hvad det ellers skal kaldes) i buddhime, f.eks. at man skal forhindre lidelse og derfor gerne må slå hundene ihjel, men at man i så fald osse skal tage en evt konsekvens.

Jeg ved ikke meget om buddhisme, men ved dog godt at det er mere en livsfilosofi end en religion:o)
    MEN så længe vi taler karma og andre "usynlige" ting der kræver at man tror på noget, så mener jeg nu at der osse er et reiligiøst aspekt i det:o)

-bare lige for at rode os ud i en indviklet debat LOL

• #23   1. aug 2008 Ulven -dette er bare min lille teori, og ikke noget jeg egentlig ved noget om;o)

Men JEG tror at der ligger en hel del bag din tolkning: du er fra "vesten" hvor vi jo i dag har tradition for aflivning af vores syge dyr (de fleste steder i hvert fald). Vi har et helt andet syn på hvad der er godt og værdigt for dyr, og osse en anden forestilling om hvad der skal ske med dyret når det dør.

Selvm du så er buddhist, så er du jo stadig opvokset med de normer -og mon ikke det kunne ligge til grund for en anderledes tolkning?

• #25   2. aug 2008 Hmm der bor 2 budister her i området som vi kender.

Den ene drikker og ryger og er meget religiøs.

Det er den anden også men han røre ikke hverken alkohol eller smokes.

Da vi spurgte den ene om det var oki at ryge, var svaret ja. Da vi spurgte den anden var svaret nej.

Ud over det står det også på hjemmesiden at de ikke må aflive dyrene.

er det ikek noget med genfødsel? det kan jo være din mor eller bror du slår ihjel, hvis du afliver hunden?

• #27   3. aug 2008 Helle, til din afsluttende behandling.

Hvis nu gadehunden rent faktisk kan behandles men der ikke er penge/lyst til det, er det så en god gerning at slå den ihjel? eller er det bare det mest bekvemmlige for en selv?

• #29   3. aug 2008 Helle skriver absolut ikke at du mener alle skal aflives, men mange af de hunde vi oplevede ville blive et problem på sigt. dvs. de kunne reddes, men der er jo ikke penge o hænder til at redde dem alle.

Man arbejder på højtryk for at steralisere hun hundene og nappe bollerne på hanhundene. og det har da helt sikkert en virkning bare ikke nok.

Det jeg vil frem til er at hunde der kan plejes og medicineres så de bliver raske er det vel forkert i følge hvad du skriver at aflive?

Det er vel først oki at aflive dem når de er så syge at de ikke kan overleve længere?

Kommentér på:
hunde og thailand

Annonce