{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.030 visninger | Oprettet:

Hmm 2 mdr efter sælger an sin hvalp... {{forumTopicSubject}}

Ja ved godt der er noegt der sker igen og igen, men sidder og bliver så P.... gal over at folk anskaffer sig en hvalp og så sælger den igen efter sølle 2 mdr, og så skriver de i annoncen, SÆLGES PGA TIDSMANGEL!!! Den holder altså ikke... For 2 mdr siden viste de allerede INDEN dit købte hvalp at de ikke havde tid til den... Men alligevej skal endnu en hvalp være en prøveklud, og så bare sælges igen efter 2 mdr...

Ja undskyld mig, men jeg kan bliver SÅ gal over det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hmm 2 mdr efter sælger an sin hvalp...
  • #1   18. jul 2008 Det kan ingen vist betænke dig i. Det er noget fis at folk anskaffer sig dyr der kræver mere tid/plads/penge/opmærksomhed/motion end folk i forvejen har.

• #2   18. jul 2008 Så den også og rystede på hovedet. Der er alt for mange af den slags!

• #3   18. jul 2008 Ja gjorde jeg også... syntes altså ikke folk tænker sig om nu til dags.. grrr

• #4   18. jul 2008 I've got it

Mon ikke det er anskaffelsen og ikke salget der er problemet?

• #5   18. jul 2008 * I've got it all *

Jo jo selvfølge, men stadig er det ski forkasteligt at de ikke prøver at læse sig efem til hvor meget tid en hund egentligt kræver INDEN de anskaffer sig en...

Mang gange tror jeg sku der er noget andet der ligger bag når de vil af med en lille sød hvalp...

• #6   18. jul 2008 naturligvis skal man sætte sig ind i hvad en hund kræver, før man anskaffer sig en, men der kan jo ske noget i folks privatliv som gør der pludselig ikke er plads til dem mere..

det kan ske efter 2 mdr, det kan også ske efter mange år, men synes nu personligt det er modigt folk sætter til salg, og vælger at hunden skal et bedre sted hen end at være hos dem..

folk kan pludselig blive syge, få nyt arbejde i en anden landsdel og derfor akut er nød til at flytte til et sted uden plads til hunden, gå fra hinanden, og begge så flytter i lejlighed, hvor hunden ikke må være..

René

• #7   18. jul 2008 I've

jo, men du spørger hvad der skulle stå i annoncen og det er sagen uvedkommende når pointen er at det ville være dejligt hvis folk lod være med at købe hund når de ikke har tid til det.

• #8   18. jul 2008 .. des bedre ville det være hvis vedkommende slet ikke havde anskaffet sig hunden til at starte med...
    Men ud over det er vi enige. Det er ikke fordi jeg mener at folk med død og pine skal beholde deres hunde. De skulle bare bankes med en bog inden køb

• #9   18. jul 2008 Men det er sq også mere ok, hvis man er meget syg eller har allergi, end hvis man bare har fået en ny hobbe (ny kæreste f.eks.). Man påtager sig at ansvar og det bør man stå ved.

Selvfølgelig er at sælge på sin vis at stå ved sit ansvar, men hvis årsagen til salget er tidsmangel pga. ny kærestem er det bare ikke ok!!

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #10   18. jul 2008 Lidt langsigtet planlægning skader ik når man har med dyr at gøre....

Den annonce som for mig stadig er toppen af ligegyldighed overfor hunden, er nu stadig den med et ungt par og en hvalp (kan ik huske om den næsten var 4 mdr, eller om de havde haft den i næsten 4 mdr.
    Det unge par havde baseret deres hvalpekøb på, at fyren trak frinummer i militæret (pigen var i militæret) Det gjorde han så ikke, så ud med hvalpen igen...

Men støøøn hvor er der bare mange der ik tænker sig om

• #11   18. jul 2008 Anne

Der var også et par der havde købt en hvalp i starten af en graviditet som de skulle af med fordi konen snart skulle føde... 'amen altså...

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #12   18. jul 2008 Var det ik dyrenes beskyttelse der havde lavet en "reklame" netop om et par med stor mave??

Den blev hurtigt taget af igen, da man mente den var for kontant.

Nogen der kan finde den?

• #13   18. jul 2008 synes det er så ufatteligt folk er så dumme og uansvarlige og anskaffe sig et dyr uanset om det er hund, kat eller andet og så sælge det igen efter kort tid og specielt deres undskyldninger de har det er til og blive gal over, kunne aldrig drømme om og skulle skille mig af med min lille mops efter så kort tid.
    Man må sgu lære og være mere velovervejet i sit valg inden man køber, kan godt forstå så mange der sælger dyr vil se folk an først og vudere om dyret for et godt hjem hos de mennesker..

Der er også ligeså mange der skiller sig af med deres kæledyr når de skal på sommerferie, Hallo der er steder man kan få dem passet..

Folk må tage sig sammen og overveje om de gider bruge deres tid på det også efter det er vokset op..

Kommentér på:
Hmm 2 mdr efter sælger an sin hvalp...

Annonce