1.282 visninger
|
Oprettet:
hmm hvad ville i gøre? {{forumTopicSubject}}
Jeg står i en rigtig kedelig situation at jeg bliver smidt ud pr 1/1-10 hvis jeg ikke skiller mig af med min hund, det skal siges jeg bor hjemme ved de gamle og de kan absolut ikke lide min hund.. Problemet er at hun har fået til vane at skide inde i garagen og så bider hun ting i stykker når hun er alene hjemme. Hvis jeg skiller mig af med hende kan jeg få lov til at blive boende indtil jeg har til et indskud i en lejlighed, men kan jo ikke skille mig af med mit et og alt, men har heller ikke lyst til at være hjemløs om 2 mdr.. Hvad skal jeg gøre?
jun 2008
Følger: 106 Følgere: 102 Hunde: 3 Emner: 68 Svar: 1.449
jul 2008
Følger: 16 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 1.059
Hvad gør du før du tager hjemmefra om morgenen for at aktivere hunden?
ja jeg har mange spørgsmål men det er også en sur situation du står i
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 358
maj 2009
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 390
De opholder sig begge i garagen, da mine forrældre ikke vil have hund inde.
Havde hende inden jeg blev nødt til at flytte ind hos de gamle, så det var ikke med deres gode vilje hun flyttede med.
Jeg har noget aktiveringslegetøj til hende som hun får inden jeg tager i skole, hun bliver gået med 15-20 min om morgenen og ved godt hun skal ud i længere tid.
Jeg har gjort alt hvad jeg overhovedet kunne komme i tanke om ang renligheden og der er heller ingen problemer når vi er andre steder altså indenfor hvor hun er sammen med mig..
maj 2009
Men jeg ved ikke hvad jeg mere kan gøre for at hun ikke skal bide ting i stykker har både prøvet med cola flasker med guffer og en aktiveringsbold, men hun bider stadig alt andet i stykker, nogen gode ideer?
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Det er ikke godt for nogle af hundene og være konstant i en garege, så dine forældres hund burde egentlig også væk. Det er synd for den og være derude hele tiden.
Hvis du finder en løsning på bolig af en eller anden slags, må du arbejde hårdt på og få hunden til og være ene. Ellers bliver du ved og have dette problem.
Omkring indskud kunne du måske få hjælp fra kommunen, men det hjælper jo ikke og flytte hvis hunden splitter lejligheden ad. Så det vigtigste er og få den lært og være ene.
Ved ikke hvor meget af dette du kan bruge til noget. Men mange tanker sender jeg til dig i din kamp for hunden.
maj 2009
Campingvognen har været oppe at vende de er bare dyre at købe, har familie den kunne stå hos.
Hun har faktisk ikke splittet noget ad de sidste par dage hvilket er eet stort fremskridt, det eneste jeg mangler nu er bare at få hende gjort 100 % renlig.
Bolig er jeg måske ved at have fundet. Har boet med hende i en lejlighed tidligere og hun rørte hverken lister, karme eller noget som helst, det er gerne ting som papir, sko og sådan noget hun splitter ad..
Tak for dine tanker vil gøre alt for min hund, når man først har dem kan man sku ikke undvære dem igen..
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 41 Svar: 613
Jeg håber virklig du får en lejlighed til dig og din dejlige hund..
feb 2009
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 50 Svar: 369
Årh en sur situation du er kommet i. Hm, det med at du skal spare sammen til et indskud. for en lille måned siden blev jeg også nødt til at flytte, og fik lov til at låne pengene i banken ved at lave en kassekredit på 15.000 kr. Jeg går kun på SU, og fik derfor lavet en ordning om at jeg først starter med at betale tilbage om 3 år når jeg er færdig med min uddannelse og har nogen flere penge så det burde være muligt at kunne låne pengene, hvis du fortæller banken om din situation
maj 2009
Nej jeg mener heller ikke de er egnede til at have hund længere han har boet sådan de sidste 2 ½ år, og kommer aldrig ud at gå medmindre jeg ´tager ham med, hvilket ikke er særlig ofte for kan ikke holde begge hunde på en gang..
maj 2009
Har forresten lige fået et ultimatum af de gamle i dag enten er hunden renlig og holder op med at bide i ting inden weekenden ellers ryger den ud!
Hmm det rimelig svært at få en hvalp i trods alderen til at makke ret, men hvordan fanden skal man kunne gøre det på en dag?
Undskyld mit ikke så pæne sprog...
okt 2008
Jeg er desværre bange for det er turen i garagen der gør hende utryg og får hende til i bide itu og være urenlig.
Desværre har jeg ikke noget bedre og skrive til dig.
maj 2009
okt 2008
Men som skrevet, kender jeg ikke noget råd der vil løse problemerne på så kort tid.
Og skal den kunne være ene skal den ud af garagen.
maj 2009
Jeg har ikke muligheden at flytte hjemmefra uden et indskud til en lejlighed!
sep 2004
Der er ikke nogen venner der kan tage hunden indtil du kan få en lejlighed..
maj 2009
mar 2008
Kjeld
maj 2009
Kan nu heller ikke forstå dem men sådan er det nu engang, men tror at hvis jeg bliver smidt ud at jeg kan bo på fasters sofa et kort stykke tid. De er nærmest blevet min reserve familie mens jeg har boet hjemme..
okt 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 64 Svar: 383
Hvis der ikke findes andre muligheder og du har mulighed for, at få den stillet op hos noget familie, så ville jeg finde en gammel Campingvogn.
Jeg har selv boet i en campingvogn i knap et år....også om vinteren. Vognen kostede 3500 kr og da jeg var færdig med, at bruge den solgte jeg den til samme pris....det må siges, at være en billig husleje;)
Og samtidig med, at du bor i vognen, kan du spare op til indskud til en lejlighed og søge efter en hvor hund er tilladt.
Om jeg fatter, at dine forældre stiller dig i den situation og lader hundene bo i garagen - jeg ville hvis jeg var dig flytte derfra på den ene eller den anden måde!
Og ja du kan sikkert også få hjælp fra kommunen til indskud til en lejlighed...
Håber du finder en løsning.....og skal du være ude her i weekenden, så snak med din faster om du kan være hos dem midlertidigt indtil du finder en løsning.
Dine forældre kommer herved muligvis på andre tanker - måske ikke, men ihvertfald håber jeg ikke det lykkes dem, at få deres plan trumfet igennem.
maj 2009
Har muligvis også fundet et lille sted at bo hvor jeg må have min hund, for jeg skiller mig aldrig af med hende lige meget hvad, hun betyder alt for mig og har hjulpet mig igennem denne her tid hvor der har været meget stress på... så nu er jeg vist ved at have det godt igen...
Glædelig jul alle sammen
okt 2008
maj 2009
mar 2008
Kjeld
okt 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 64 Svar: 383
Og skønt, at din faster bakker dig op - det har stor betydning i en sådan situation...
Håber i finder et godt sted at bo - og håber dine forældre ender ud med, at give afkald på deres hund i garagen....det er bare ikke iorden!
Ønsker dig en rigtig dejlig jul!!
sep 2004
maj 2009
hmm hvad ville i gøre?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside