{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.217 visninger | Oprettet:

Kamp/muskelhund {{forumTopicSubject}}

Er faldet over denne artikel, og den er jo ret sjovt i denne tid hvor der så meget snak om de frygtede kamp/muskelhunde:

Amerikansk forskning viser: Gravhunde bider mest!

11-07-08: 12:06 | af: Karina Mia Johansen

Gravhunden er den mest bidske hunderace. Det viser ny amerikansk forskning. Det er forskere fra Pennsylvanias Universitet i USA, der har interviewet 6.000 hundeejere og lavet en liste over, hvor bidske de forskellige hunderacer er.

Listen viser altså, at den lille og meget populære gravhund er den race, der bider mest. Undersøgelsen afslører, at hver femte gravhund har bidt et menneske eller en anden hund. En ud af tolv gravhunde har forsøgt at bide sin ejer.

Politiken.dk
På 2. til 5. pladsen følger:

2. chihuahua

3. jack russell terrier

4. akita

5. australske kvæghunde

På sjettepladsen optræder den ellers så berygtede pitbull terrier.

De mest fredelige hunde, dvs. de der optræder længst nede på listen over bidske hunde, er greyhounds, bassethunde, golden retrievere, labradorer og sibiriske slædehunde.

Forskerne mener, at resultatet er et udtryk for, at de små racer - i højere grad end de store - er genetisk disponerede for at bide fra sig.

Tidligere har man målt graden af hundenes aggressivitet på antallet af bidskader, men da det kan have skævvredet resultaterne, fordi det oftest er bid fra store hunde, der udløser skadestuebehandlinger, har man denne gang valgt at måle på antallet af bid.

Dvs. at listen denne gang siger noget om, hvor meget hundene bider, og ikke hvor store skader de kan pådrage et menneske.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kamp/muskelhund
  • #2   16. jul 2008 ja men til forskel når der kommer undersøgelser over hvor aggressive muskelhunde er og folk er ååhh så enige.. synes mange herinde denne undersøgelse er noget værre vrøvl... lidt besynderligt :o)

• #3   16. jul 2008 man skal også se det i forhold til hvor mange eksemplarer af den pågældende race der findes. En lille race som feks. greyhound tegner sig mega fredelig ( hvilket den også er men princippet ) men der er heller ikke ret mange, hvor imod der er rigtig rigtig mange gravhunde.

• #4   16. jul 2008 Ja jeg ved ikke med dig Britt, men jeg vil nu stadig hellere bides 50-100 gange af en gravbasse eller Chi end 2gange af en amstaff eller en ambull, hva foretrækker du ???
    Jeg har prøvet begge dele og kender forskellen. Har du ???

• #5   16. jul 2008 Christina det gør de også, hehe, i den grad, men hva siger du så til mit spørgsmål ??

• #6   16. jul 2008 Det har jo intet med sagen at gøre, for hundene de bider uanset om du kan li det eller ej, har jeg ret ??

• #7   16. jul 2008 Nåå, hvorfor vil ingen svarer på det, i var da åbenmundede nok før ??

• #8   16. jul 2008 Sorry men det er det mest latterlige svar jeg har hørt, jeg er blevet bidt flere gange i mit liv, men sgu aldrig af en hund jeg har kendt, det er problemet, men alle hundene der bider har jo en ejer, så er det ikke din hund der bider så er det naboens.. Hundene bider da ihvertfald

• #9   16. jul 2008 Tror du jeg har stillet mig op og ladet et par tossede køtere ryge i flæsket på mig eller at det er min egen skyld, så tar du grueligt fejl da. Jeg har haft med alle slags dyr at gøre hele mit liv og kan ved gud godt aflæse så godt som et hvert dyr du udpeger for mig.. Så den grund duer ikke..

• #10   16. jul 2008 Men forskellen liger nok i ,at jeg går imellem hvis mine egne hunde bliver angrebet, det gør du helt sikkert ikke.. Men det var slet ikke det spørgsmålene drejede sig om i tråden vel ??

• Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #11   16. jul 2008 Anita...
    Godt svaret.... og så lige fra morgenstunden... Dine hundebid er slet ikke til samligning... Så jeg ved også godt hvilket bid jeg foretrækker..... inden hunden bliver....aflivet.

• #12   16. jul 2008 Ja man kan kun slette en bemærkning i døgnet..*Ggg*

• #13   16. jul 2008 Lena jeg aner næsten ikke hva jeg skal sige lige nu, jeg syntes bare at det var så småligt at begynde en tråd om de hunde, og så gider ingen at svare på spørgsmålene man stiller ;o)

• Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

#14   16. jul 2008 Anita. Rigtigt... dem der kom på banen først er dem med store hunde...
    Jeg er aldrig blevet "rigtig" bidt... men jeg kan samligne det med at jeg hellere vil stikke mig godt og grundig på en synål end på en strikkepind, for jeg har prøvet begge dele...ggg De laver også huller... begge to...

• #15   16. jul 2008 Ggg. Lena..hihihi.. Årh, jeg har ikke sovet endnu, eller havde jeg ALDRIG blandet mig, øv har lige givet mig selv en dummeflad *ROFL*
    Jeg hader de har tråde men jeg sku sæ`fø`ligt liggeee kigge...også kørte den bare---Aarrggg..
    Hvorfor kan folk ikke komme med nogle ordenlige argumenter, når de vil tale med om et emne i en tråd...Istedefor at komme med skøre bemærkninger..Jeg ryster af arrigskab...Eller også er det kaffedelerium..

• #16   16. jul 2008 Puha og stave ka jeg heller ikke, kigger man på tråden, så er det blevet min næsten helt for mig selv..Ggg

• Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

#17   16. jul 2008 Jeg kunne godt fornemme din "tone" og det var derfor jeg jeg var nød til at "rose" dig..... Gider heller ikke disse tråde... og blander mig meget sjællent....

• #18   16. jul 2008 Min erfaring siger mig også at de små hunde har mere tendens til at bide end store hunde - sådan rent genrelt...

• #19   16. jul 2008 jeg takker lena mange gange.Ss.
    Brian prøv at se deroppe hvor jeg starter, jeg er med på smil og er enig i at de små er nogle hidsige sataner, for det er de, men hvorfor vil folk dog ikke bare svare, så var tråden kun blet til sjov og intet andet...

• #20   16. jul 2008 jeg vil ikke bides af nogle hunde... det er dog sket alligevel... men ikke slemt... ( ikke hospitals indlægning... gg)

tror ikke lige, at aggr. bid fra en lille hund kan sammenlignes med en stor hund... en stor hund gør stor skade, men det kan en lille hund også... hvis den rammer rigtigt med sit bid....
    Min datter fik et bid af en griffon, havde det lige været een cm længere oppe, var øjet røget sig en tur... så havde den ramt rigtigt, havde hun ikke haft sit øje idag... :o(

hvordan bedømmer vi egentlig et farligt bid..... en stor hund kan bide, men ikke nødvendigvis hårdt eller aggr. det samme gør sig gældende for små..

Uanset hvad, så skal man altid lige spørge ejer først om f.ex. hunden bider, hvis man skal hilse...
    Børn bliver jo bidt af små fordi de ofte bare går hen til dem...

Statistikker ( alle) er ofte bare en fingeren i jorden... synes ikke nogen af dem giver et tydeligt billede af en aggr. race....
    Derudover tror jeg ikke på, at der findes aggr. racer... - kun aggr. hunde...

• #21   16. jul 2008 Jeg kan sige så meget at jeg fald om lige udenfor skadestuen Død og lå i koma 1md og endnu flere på diverse reperations afdelinger bagefter for til sidst at få skrællet begge ben til transplatation. Det ville en lille hund ikke ha kunne forårsage.
    Men ud over det så har i ret, man må blive enig om hvad der skal diskuteres bid eler styrke osv osv. Men for fremtiden gør jeg som før ..blander mig udenom...

• #22   16. jul 2008 Anita >> selvf. skal du da ikke blande dig udenom... smiler

træls, det du har været udsat for... og nej en lille hund, ville ikke kunne forårsage, så slemme bid...

Men det svært, at bedømme hundes bid.... synes det er synd det lige pt. skal gå ud over gravhunde... har da mødt begge dele, altså søde og ikke søde... smiler

det samme har jeg med andre ...

• #23   16. jul 2008 Er ikke i tvivl om at hvis folk kommer hen til Baloo og prøver at røre ved ham og han ikke kan flygte vil han nappe efter folk (sepcielt små børn).. han er reserveret og meget skeptisk overfor fremmede og det tager noget tid før han accepeterer folk... problemet er at visse folk ikke accepterer de små hunde som nogle af de store fordi de er åh så nuttet og kan jo næppe være så farlige, derfor lader jeg ALDRIG Baloo uden opsyn ligemeget hvor vi er. Han bakker dog i stedet for at bide og gør af folk for at holde dem på afstand og de får også at vide at de skal holde fingerne fra ham. Han har kun bodt en eneste gang og der var han i sin fulde ret.
    Det skulle ikke undre mig at de små bider mere men måske er det fordi de føler sig mere truet netop fordi de ikke er så store... der er jo en vis forskel om man mener at der kommer en krokodille løbende hen mod en eller en gekko.

• #24   16. jul 2008 Ggg..Brian Nej jeg tolkede det ikke sådan, måske jeg har skrevet så det lød sådan, men det gjorde jeg ikke..Jeg syntes at du har helt ret i det du skrev, jeg er bare SÅ overtræt u så jeg ikke kan se tasterne og kan snart ikke huske hvad jeg sidder og Prøver at svarer på, så mon ikke jeg sku stoppe til jeg fik lidt søvn ;o) GG

• Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

#25   16. jul 2008 Pu-ha Anita.... og så snakker jeg om synåle og strikkepinde...
    Godt du kom ovenpå igen... for det er du da...ikke....?

• #26   16. jul 2008 brian >> det var det samme med, da sct. bernharden blev nr. 1 på en eller anden aggressions liste... ggg....
    er selv ved at være træt af den statistik... he he...

• #27   16. jul 2008 Anita >> må vi høre din historie..? er måske bare en lille smule nysgerrig ( rødme) sorry ... ss

• #28   16. jul 2008 Ej det er altså slemt med den træthed, jeg læser jeres spørgsmål og bemærkninger osv. og når jeg så vil svarer så aner ikke hva det var jeg sku svarer på..GH..Øhh.DIMACE 2 amstaffer kl.4 om natten den ene angreb min Basenji og fik fat rundt om hans kranie og den anden tog mig, så var der tumult, jeg kan ikke rigtigt beskrive det..

• #29   16. jul 2008 Anita >> ååårrhhh for h******* :o(((((

Jeg har endnu ikke mødt en aggr. af de racer.... men for hulen da, jeg drømmer heller ikke om det, at det skal ske... :o(((

• #30   16. jul 2008 Hmm Jeg kan huske så meget at jeg havde min hund i snor, for han ku ikke gå løs endnu og de 2 kom bare farende ud fra en sportsplads uden halsbånd som jeg ku få fat i, underligt men kun husker dele af de ting ik ? jeg husker så også at for at få lortet til at gi slip prøvede jeg at brække halen det hjalp ikke, så prøvede jeg med mine 48 kg at lande på dens ryg den ænsede mig ikke så måtte jeg puha DET glemmer jeg ALDRIG. jeg stak fingerene i øjet og bare trykkede til og den slap så på et tidspunkt, så huske jeg skadestuedøren og at jeg vågnede op en md. senere på rigshospitalet, og det var Bispebjerg jeg var faldet om på .. Mærkelig historie..

• #31   16. jul 2008 Anita >> føj for en oplevelse... den er en grim een... :o((

små detaljer, men alligevel vigtige... for de var vigtige for dig, især lige i det øjeblik... halsbåndene kunne du have syntes , at have været din redning... og det grumme i, at stikke fingre i øjnene på et andet dyr, kan sætte skræk i dig..

Men puha... det er en grim historie....

• #32   16. jul 2008 Hov sorry Lena, jo jeg er så`n da, jeg mangler det meste af min venstre overarm og skulder og jeg har ar over hele kroppen men mest arme og ben men ellers slap jeg da med livet i behold..Ggg.. Ej ved godt det er ikke sjovt, men hva fan... det er overstået for længst jeg ved bare hvor groft det ka gå, men jeg er sikker på at de bare var ude efter min hund på 12 kg.

• #33   16. jul 2008 Jamen jeg er ikke bange for dem eller nogen dyr for den sags skyld, det var , tja det var bare skæbnen, hvordan skal jeg eller tolke det. jeg nægter at være bange for et dyr eller en hund uanset race, de var bare opdraget forkert de 2

• #34   16. jul 2008 Anita >> må indrømme at du er sej.... smiler...

• #35   16. jul 2008 Nope, jeg er opvokset med dyr og stoler mere på dem end mennesker *Ss*

• #36   16. jul 2008 Jeg har tumlet med en Himaleyabjørn, leget med en puma og et par losser og div. andre sjove væsener, også bukker man under for hunde, mærkeligt at menneskets bedste ven har været værest imod mig.. Ggg..Nå pyt nu VIL jeg altså ha en time på øjet. Kan i ha en super god dag allesammen.

• #37   16. jul 2008 kan du sove rigtig godt... smiler

• #38   16. jul 2008 Anita med de 3 kærligste vuffer der findes ;o) J

Jeg er vokset op med en gravhund, han var en sød og dejlighund som ikke gjore en kat for træd, men det er ikke en race hund som jeg som voksen selv ville ha, men det er en anden historie smiley

Mht. til hundebid, så er jeg blevet overfaldet 2 gange af schæferhunde som barn, og 1 gang af en hønsehund, hønsehunden kendet jeg rigtigt godt det var vores nabo's som altid gik løs og tit kom på besøg i vores have, hvor jeg tit gik og snakkede og legede med den, men en dag så gik den på mig på trods af den kendte mig. Den ene schæfterhund som sprang på mig var min legekammerat's hund, den havde jeg også mødt før og faktisk kendt siden den var hvalp ligesom med førnævnte høsnsehund, at jeg har haft uheldige oplevelser med disse 2 racer gør ikke at jeg hader hyrde og jagt hunde, men jeg må indrømme at jeg er noget mere opmærksom når jeg møder en af disse racer, og jeg holder mere øje med dem. Mht. små hunde så har jeg haft en ret kedelig oplevelse med en pekingeser også, den lagde op til gerne at ville snakke, men da jeg satte mig på hug og ville kæle den så ændrede den adfærd og snappede ud efter mig, såå jeg stikker ikke lige fingerne ned til sådan en igen.
    Vi kommer meget i en hundeskov, og har gjort det siden Saga var ret lille, en dag vi er der ude kommer der en ældre dame ind med en Jack Russel blanding, som Saga tager kontakt til, damen siger intet og Jack russel hunde snapper ud efter Saga flere gange, og får nippet hende i siden overfladisk, vi skyder os at få hentet Saga hen til os og givet hende snor på, og damen med hunden som bed siger bare ja min hun kan altså ikke fordrage store hunde, hmm damen kom ind hvor hun kunne se vi stod og gik lidt rundt med Saga uden snor, og hun går ind og slipper sin hund uden at sige, at vi skal holdes vores væk fra hendes fordi den kan finde på at bide, dette siger hun først bagefter, og jeg ved at der er flere hunde, hendes hund har givet denne omgang, og det er sgu dårlig stil.

• #39   16. jul 2008 Betina det kan jeg godt nok kun gi dig ret i. Skøre Kælling rent ud sagt..
    Jeg kan ikke la være med at tænke på om den hund der røg på dig som barn, måske den har haft en svulst i hhjernen, det sker ret tit at hunde pludseligt skifter adfærd af den grund, eller ihvertfald pga. smerter et sted.

• #40   16. jul 2008 Ups sorry, så lige efter engang til det var flere af dem der kendte dig og omvendt..Hmmm. måske har du ubevidst laved en bevægelse som har fået dem eller den ene til at bide, men aner det jo ikke, jeg fik mit 1ste bid som 2årig af en hvid puddel hele min hånd var inde i dens mund, den stod uden for en bager hvor vi boede og jeg kunne ikke la være med at sku kæle den..hihi.. Hak sagde det så. Jeg havde ar fra den til jeg fik børn LOOL

• #41   16. jul 2008 Anita med de 3 kærligste vuffer der findes ;o) J
    Mht. til den hønsehund tæve som pludselig bed som jeg kendt godt, så fik hunden en meget speciel adfærd efter den havde været indbildt gravid en del gange, så jeg tror det er det som har tricket det. Men jeg holder af alle hunde vil jeg lige sige, men hvis man har haft uheldige oplevelser med en specifik race, så er man ekstra opmærksom på den race hunde når man møder en.

Kommentér på:
Kamp/muskelhund

Annonce