4.066 visninger
|
Oprettet:
Dobermann er IKKE en muskelhund./kamp. {{forumTopicSubject}}
Nu siger jeg det igen !
Dobermann er ikke en kamphund eller muskel hund.. Jeg har simpelthen fået 100 beskeder om det!!!!!
Dobermann er som sagt ret stærk MEN
Dobermann er special avlet til vagthund, og som tit gøer af katte og fugle osv ! De har det skarpe look som ser ret coolt og ikke en man ville i slås med !
Og så er Dobermann en brugshund ! De bruges jo tit til lydighed osv
Håber i har forstået det nu ?!
Må gerne rette på mig ^^ Hvis jeg ikke syntes det dumt *grrr* n_n
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Jeg var ellers HELT sikker på, at en doberman også havde muskler :o))))))
Og man kan jo se dem ligeså tydeligt ...... Ergo må det være en muskelhund :o))))
Nå - ok så..
Så en rigtig god (kort) film om doberen på youtube forleden.. Den er måske værd at se for dem, der er i tvivl om dens oprindelse:
http://www.youtube.com/watch?v=-g2IC726Goc
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
Fra sin schæfer mor har hun jo ingen muskler.. det er klart..
jul 2006
aug 2006
jul 2006
Men ja ja hvorfor ikke;-)
jul 2006
aug 2006
Kig på det filmklip, jeg har lagt ind - der får du historien, der INTET har med kamp at gøre overhovedet...
Den er lavet som vagthund....
aug 2006
Min oplevelse af doberen er i øvrigt helt magen til Sørens.
Faktisk er den en af de få hunderacer, jeg har det lidt svært med på grund af den skyhed og utilregnelighed, der var mange der havde i startfirserne...
Men det handler nok mest om, at jeg endnu ikke har lært at læse dem ordentligt.
aug 2006
Min race er en hyrdehund selvom de egenskaber nærmest er væk nu.
Jeg er sikker på, at nogen har brugt den til kamp - men det gør den ikke til kamphund.
Således er doberen avlet til at være vagthund.
Og at nogen har brugt den til kamp forandrer ikke på det.
Amstaffen eksempelvis er oprindeligt avlet til kamp - og det gør den til en kamphund om den så kæmper eller ej.
En muskelhund - begrebet er så intetsigende og kan ikke bruges til noget.
aug 2006
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.496
okt 2007
Følger: 19 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 32
Man burde måske overveje mundkurv til visse mennesker herinde også
der er ihvertfald flere der snapper ud efter hinanden.
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 423 Svar: 5.030
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.730
Den ville ikke overleve længe i en hundekamp.
Dog hvis der skal komme restriktioner for farlige hunde i Danmark, så vil jeg dog mene at både dobermann og rottweiler, skal komme med der ind under. Ved et forbud mod de nuværende muskel/kamphunde racer, så er jeg bange for, at der er masser af tåber, som så kigger mod de hunde.
Ja en Dobermann kan være farlig i de forkerte hænder, men en kamphund, det er den bestemt ikke.
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 131 Svar: 248
jan 2008
Måske kan man kalde den en slags muskelhund.. men bestemt ikke kamphund..! De gir lyd fra sig hvis de er sure..!
Folk der ikke kender dem kan kun se det uhyggelige...!
Nu har jeg haft dobermann i lidt over 14 år½ år
Dobermann er jo ikke just farlig... Nita vi har her.. ville hellere være en skøde hund.. og elsker og komme i hundeskove.. og nu er næsten alle bare 100% trygge ved hende... når man lærer hende og kende .. elsker man hende
Det jo bare de forbanede films skyld
Dobermann er en familie hund Men samtidig ikke en kedelig en
http://www.youtube.com/watch?v=-g2IC726Goc
maj 2007
Følger: 20 Følgere: 20 Emner: 11 Svar: 130
"Anvendelse: Ledsagehund, forsvars- og brugshund
Historie:
Dobermann-racen fører som den eneste tyske race navnet på dens først kendte opdrætter, Frederich Louis Dobermann...... bla bla bla...
Han nåede derigennem frem til "sin race", dvs brugshunde, som ikke alene var vagtsomme men tillige var "gård- og hushunde der kunne klare en mand".
De blev meget andvendt som vagt- og politihunde, og deres hyppige brug i politiets tjeneste førte til tilnavnet "Gendarmhunde". Til jagtbrug blev de mest benyttet ved bekæmpelsen af råvildt.
Med disse beskrevne forudsætninger var det næsten en given sag, at raceb allerede ved dette århundredes begyndelse blev officielt anerkendt som politihund.
Dobermannen er i særlig grad egent til ledsage-, forsvars- og brugshund såvel som familiehund."
http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Doberman.PDF
Altså på ingen måde avlet som kamphund !!!
jan 2006
Følger: 115 Følgere: 115 Hunde: 3 Emner: 249 Svar: 1.738
Er helt enig i, at de kan være farlig i de forkerte hænder, men hvilken hund kan ikke være det? Selv en Chi-chi kan bide fra sig, forskellen er bare de skader hunden forvolder. Hvor tit ser man ikke små hunde, der er angstbidere, fordi de er vant til at sidde sikkert oppe på armen. Dette er også et stigende problem, med da skader ikke er store, bliver der ikke gjort noget ved det. (Ups lige et side spring)...
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 28
at kalde den en dræber er i mine øjne noget gogl, for hunde blir som ejeren opdrager dem til.
Selvfølgelig har alle hunde et slags tikkende ur hvor det ringer hurtigere ved nogle racer end ved andre. og ved en doober skal nok mindre til at vække dens vrede end ved min lille hund.
jan 2008
Det passer at dobermann beskytter deres familie frem for alt ! Tror næsten de beskytter familien med deres liv hvis det var det
Nita er i hvertfald utryk hvis nogle i min længere ude familie er fulde ti len af vores fester og de og mig snakker sammen.. så blir hun lidt utryk xD ! hehe.. men hun gør ikke noget
De små hunde er også meget kære.. men der er jo lige det problem at de er hunde
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 90 Svar: 1.307
Mit syn er nok for farvet, da jeg desværre lider af fobi mod dobberman.
- irationel angst efter en uheldig oplevelse som 12 årig(blev ikke bidt men skræmt fra vid og sans)
Håber bare så inderligt, at den nye lov kommer til at tilgodese OFRENE.
Dobermann er IKKE en muskelhund./kamp.